JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

המדדים הכי חשובים ב-Google Analytics שלא בטוח שאתם מכירים…

אנליטיקס

Analytics היא ללא ספק המערכת בה' הידיעה למדידת ביצועים פנימיים של אתרי אינטרנט ולפעמיים מרוב כל החידושים והשינויים שגוגל מבצעת, קשה למצוא בה את הידיים והרגליים: לא רק התפריטים משתנים, אלא גם השמות של המדדים עצמם ואפילו הדרך בה גוגל מתייחסת אליהם.

הנה המדדים שלדעתנו הפכו להיות הכי שימושיים בשנים האחרונות:

תנועה מהנייד

(קהל -> נייד – > סקירה כללית)

כיום יש יותר תנועה מניידים לאתרי אינטרנט מאשר ממחשבים אישיים וגוגל אף התחילה למדוד אתרים על פי הגרסה הניידת שלה, כך שבתור בעלי אתרים, אנחנו חייבים לספק לגולשים שלנו חווית גלישה מקסימלית.

הבידוד של התנועה הניידת מכלל התנועה עוזרת לנו לשים לב להבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות. לדוגמה, יכול להיות שנגלה שעמודים עם הרבה טקסט זוכים לזמן ביקור קצר יותר בנייד מכיוון שעמודים ארוכים פחות נוח באופן יחסי לקרוא במסך קטן.

מהירות אתר

התנהגות -> מהירות אתר -> סקירה כללית)

מהירות האתר הופכת להיות פקטור לא פחות משמעותי מהתאמה לנייד. הסיבה היא שכיום הסבלנות של הגולשים הולכת ופוחתת והם מצפים לאתרים מהירים שיעלו תוך 2-3 שניות. נתוני המהירות של Analytics מתבססים על PageSpeed, שהוא כלי חיצוני של גוגל הנותן ציון לכל עמוד על פי זמן הטעינה שלו ומספק הצעות לשיפור המהירות.

תצוגת ברירת המחדל של Analytics מציגה את ממוצע זמן הטעינה לכל עמוד בהתייחס לגולשים ששלחו לגוגל דגימה מהדפדפן שלהם.

המרות

(תפריט המרות)

המרות מציגות לנו את היעדים שאותם קבענו ואיזה אחוז מן הגולשים הגיע אליהם. יש סוגים רבים ושונים של המרות, החל משליחת טופס, דרך הורדת קובץ ebook ועד לרכישת מוצר באתר מסחר אלקטרוני. המרות יכולות להיות מקושרות אל פרופיל Adwords, כך שיש לנו יכולת לדעת מהו היחס בין הוצאות הפרסום שלנו ברשת של גוגל לבין פוטנציאל ההכנסות שלנו.

בתוך תפריט המרות קיימת אפשרות חשובה של כלי להשוואת מודלים (בתוך תת תפריט "ייחוס"). הכלי הזה מאפשר למעשה לראות מאיזה מקורות הגיע הגולש עד להמרה על פי חשיבות שהותאמה מראש. מדובר בנושא מעט מורכב, ולכן כדאי לקרוא את ההסברים של גוגל בנושא:

קונסולות החיפוש

(יש להגדיר דרך צירוף משתמשים -> Search Console)

קונסולות החיפוש  הוא כלי חיצוני של גוגל שמסוגל להצביע על בעיות טכניות, אבל חשוב מכך, להציג לנו את השאילתות הכי פופולאריות שהובילו לאתר שלנו ישירות מגוגל, כולל המיקום הממוצע של האתר אצל כלל הגולשים שהקלידו את השאילתה, מספר ההופעות שלו ושיעור הלחיצות.

חשוב להדגיש שלא ניתן לשייך לחיצה לגולש ספציפי, אך זהו עדיין מקור מידע יקר ערך מכיוון שהוא מציג את המצב האמיתי של האתר ולא רק רשימה של מיקומים מוערכים כמו ברוב הכלים החיצונים למדידת מיקומים.

מבחני ביצועים

(קהל -> מידוד)

מבחני ביצועים (Benchmarking) נותנים מושג כללי על הביצועים של האתר לעומת אתרים אחרים בעלי מאפיינים דומים.  לפני שאפשר לראות את ההשוואה, יש לבחור את הקטגוריה של האתר (רצוי להשתמש בחיפוש מכיוון שיש הרבה מאוד קטגוריות משנה), אזורים ופעילות יומית באתר (חשוב שתתאים למספר הגולשים שנכנסים לאתר בפועל). אפשר גם לבחור טווחים שונים של תאריכים על מנת לראות תמונה שלמה יותר.

נתונים דמוגרפים ותחומי עניין

(קהל -> דמוגרפיה, תחומי עניין)

דמוגרפיה ותחומי עניין יכולים לתת מושג על המאפיינים של קהל היעד ולכן על הפרסונה של המשתמש הממוצע. לדוגמה, אם האתר אמור למשוך קהלים ספציפיים כמו למשל אנשים שמתעניינים במדיה ומשחקי וידאו, ניתן לבדוק עד כמה הוא משיג את מטרתו ולבצע שינויים בהתאם.

יש לשים לב שהקטגוריות לא מכסות את כל הגולשים באתר, אלא רק את אלו שיש למערכת מידע עליהם.

תדירות ושכיחות

(קהל -> התנהגות -> תדירות ושכיחות)

המסך הזה מאפשר לראות חלוקה של הגולשים לפי מספר הפעמיים בהם הם מבצעים פעילות באתר וכמה זמן עובר בין פעילות לפעילות. הנתונים האלו למעשה מראים לנו את מידת "הנאמנות" של הגולשים לאתר וכיצד אנחנו מצליחים לשמר משתמשים קיימים.

ניתן גם להוסיף פלחים נוספים כמו למשל מספר המשתמשים שביצעו המרות וללמוד אפילו עוד. למשל, אם עובר הרבה זמן בין המרה להמרה, יכול להיות שהאלמנט השיווקי מכירתי באתר שלנו לא מספיק בולט או משכנע.

מבקרים חדשים לעומת חוזרים

(קהל -> התנהגות -> חדשים לעומת חוזרים.

מומלץ לסמן את תיבות הבחירה וללחוץ על "שורות בתרשים")

המסך הזה מראה לנו את מספר המשתמשים החוזרים לעומת המשתמשים החדשים שביקרו באתר ואת מספר הפעילות הכולל (משתמש אחד יכול לבקר באתר מספר פעמיים). המסך גם מציג מדדים שונים אודות התנהגות הגולשים כמו למשל ממוצעים של זמן השהייה באתר ומספר העמודים בהם הם ביקרו.

באופן כללי, ככל שיש יותר מבקרים חוזרים כך גם יש יותר סיכוי למכירה או פוטנציאל רווח ממודעות וכו'. אם הפערים גדולים מדי, ייתכן שבאתר אין מספיק תוכן או שהתוכן בו לא מתעדכן בתדירות גבוהה מספיק על מנת שהגולשים ירצו לחזור ולבקר בו שוב.

פעילות בזמן אמת

(זמן אמת בתפריט הראשי)

מסך זמן אמת מציג את הפעילות של הגולשים ברגע זה, כולל מאיפה הם מגיעים ובאילו עמודים הם נמצאים. באתרים גדולים יהיו כמובן יותר משתמשים פעילים בכל רגע, והמסך הזה יכול להיות יעיל עבור בעלי אתרים שרוצים לבדוק את השינויים בתנועת הגולשים במשך היום.

האפשרות הזו נוחה יותר מאשר תצוגה לפי שעה בדוחות הרגילים של Analytics שיכולה להיות צפופה מאוד, אלא אם כן בוחרים בטווח מצומצם של תאריכים.

לעקוב אחרי המדדים באופן אוטומטי

מעקב ידני אחרי כל המדדים האלו עשוי להיות מסובך ומייגע. למרבה המזל, יש ב-Google Analytics אפשרות לקבוע התראות אוטומטיות בכל פעם שאחד מן המדדים האלו משתנה.

סגירת תפריט