JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

שיפור הביצועים שלכם ב-Google Ads באמצעות גוגל אנאליטיקס

שיפור הביצועים שלכם בGoogle Ads באמצעות גוגל אנאליטיקס

שיפור הביצועים שלכם ב-Google Ads באמצעות ניתוח ההמרות תחת Google Analytics

לפני כמה שנים גוגל הצליחה לזעזע חלק לא קטן מקהילת המשתמשים שלה כאשר הסתירה את החיפושים האורגנים בתוך Google Analytics. גוגל הסבירה שמכיוון שהיא הצפינה את החיפוש, הרי שהמידע הזה כבר לא קיים.

מצד שני, מי שמקדם באופן ממומן באמצעות Google Ads (לשעבר Adwords), עדיין יכול לראות את רוב מילות המפתח שהובילו לתצוגת המודעות שלו ולכן גם לנתח שאותן תחת Analytics. כך אתם יכולים לראות עוד המון מידע חשוב מעבר למדדים הרגילים כגון אחוזי לחיצות, המרות פשוטות, מיקומי המודעות וכו'.

אז הנה שישה טיפים ממוקדים לדברים שחשוב לבדוק תחת Google Analytics

קודם כול חשוב להדגיש שישנם מדדים מסוימים ב-Analytics  שלא יהיו רלוונטיים עבור דפי נחיתה עצמאיים. לדוגמה, Analytics לא יכול באמת למדוד את זמן השהייה בעמוד בודד או עבור העמוד האחרון שבו המבקר ביקר מכיוון שהוא חייב למדוד את הזמן בין שני עמודים. לכן, חלק מן המדדים פשוט לא יהיו רלוונטיים.

מקור: Ceralytics

מדידת שיעור המעורבות

לעיתים קורה שאם הגולש נוחת אל תוך עמוד נחיתה שהוא חלק מעמוד שלם, יהיה אפשר לראות שהוא מסתובב באתר, אך כמעט שלא מבלה זמן בעמוד הנחיתה עצמו. מצב זה יכול להעיד בעיקר על שני דברים:

1.עמוד הנחיתה עצמו לא מספיק איכותי ולא מספיק ממיר.

2.יש הסחות דעת מסוימות שהופכות את הקישורים הפנימיים לשאר האתר מתוך עמוד הנחיתה לאטרקטיביים יותר מאשר העמוד עצמו.

אם נדע היכן רוב המשתמשים מסתובבים (ישנו דו"ח של מסלול הגולש או משפך שיווקי), נוכל להעריך מה הם מחפשים ולשנות את עמוד הנחיתה בהתאם. רצוי גם לנסות ליצור עמוד נחיתה ש"כולא" את הגולש ולא נותן לו כלל להמשיך לעמודים אחרים (זוהי למעשה "עמוד נחיתה על פי הספר").

משתמשים חדשים לעומת מבקרים חוזרים ומילות המפתח שבהן הם השתמשו

זהו מדד חשוב מאוד שאפשר למדוד בכל סוגי עמוד הנחיתה, אך יכול להיות רלוונטי בעיקר אם יש כמה דפי נחיתה שיושבים על גבי אותו מספר סידורי. הסיבה לכך היא שאפשר לראות אם יש משתמשים שכבר ביקרו קודם באחד מדפי הנחיתה ומגיעים לעמוד חדש.

אם זהו המצב, חשוב מאוד לנתח את מילות המפתח שבהן הם השתמשו: האם הם ביצעו חיפוש ממוקד יותר וכך הגיעו שוב למודעה שלכם, האם הם הגיעו כחלק מקמפיין Remarketing? כמה מהם המירו ותוך כמה ביקורים?

כל אלו יכולים לחשוף חולשות בעמודי הנחיתה שלכם, ובעיקר את אותם עמודים שהם כללים מדי ולא ממוקדים מספיק.

אחוזי נטישה

בעיקרון, אחוז נטישה בדרך כלל רלוונטי פחות לחיפוש ממומן מכיוון שלרוב הוא יהיה זהה או כמעט זהה לאחוז הגולשים שלא המירו. זאת בהנחה שאחרי שהגולש ממלא את הטופס הוא מגיע לעמוד תודה ולכן הוא לא נחשב לגולש שנוטש את האתר.

עם זאת, ישנם מצבים שבהם יש לאחוז הנטישה חשיבות. לדוגמה, יש דפי נחיתה שמחולקים לכמה עמודים קטנים יותר (מעין מיניסייט): עמוד אחד מסביר על המוצר, שני מפנה לחנות מקוונת, שלישי לרשימת הסניפים הקרובים וכך הלאה.

במקרים כאלו אחוז נטישה גבוה מאוד יכול להעיד על כך שהמבנה שיצרנו לא אופטימלי (התמונה למעלה נועדה רק להמחשה ויזואלית). לכן אולי צריך לשנות את החשיבה. למשל, יכול מאוד להיות שכדאי להביא את כל הגולשים לעמוד מבצעים בחנות ולא להניח שהם בהכרח יבחרו במה שהכי מתאים לנו.

מעקב אחרי פעולות שאינן המרות

מלבד המרות קלאסיות דרך טופס, ישנם דפי נחיתה עשירים יותר כגון כאלו בהם ישנם סרטונים או מספר טלפון שאפשר להתקשר אליו במובייל (מתוך הבנה שלא לכולם יש את הסבלנות למלא טופס במסך קטן). במקרים כאלו חשוב מאוד לעקוב גם אחרי הפעולות ולראות כיצד הן הובילו להמרה הסופית מבחינתנו.

לדוגמה, כמה אנשים שצפו בסרטון גם חייגו או השאירו פרטים? כך נוכל לדעת עד כמה הוא אפקטיבי כאלמנט שיווקי בתוך עמוד הנחיתה.

לעיתים המעקב אחרי ההמרות האלו עשויות להיות מעט מורכבות ליישום ולכן מוטב בגוגל תג מנג'ר:

הקשר שבין מיקום המודעה לבין מספר ההמרות

באמצעות Analytics  קל יחסית לבדוק את הקשר שבין מספר ההמרות ובין המיקום של המודעה.

מדוע זה חשוב?

קחו מקרה תיאורטי שבו מספר ההמרות במקום השני או השלישי כמעט זהה למספר ההמרות במקום הראשון מכיוון ששאר המתחרים שלנו לא מאוד אטרקטיביים. במקרה הזה אפשר לבדוק אם שווה לנו להוריד קצת את הצעת המחיר להצעת מחיר נמוכה יותר, אך כזו שעדיין תאפשר לנו עדיין להיות בעמוד הראשון (יש אפשרות כזו). באופן הזה נקבל יותר המרות עבור אותו התקציב.

מידע נוסף שיכול לעזור לנו לקבל החלטות

  • באילו מכשירים הגולשים משתמשים? יש קמפיינים שמתאימים יותר למובייל וכאלו שמתאימים יותר למחשב.
  • מהו הפילוח הדמוגרפי מבחינת גיל ומקום מגורים? לדוגמה, נשים לעומת גברים. אולי כדאי לנו להתמקד במילות מפתח "מגדריות"?
  • תחומי עניין: האם אנחנו מגיעים לקהל היעד הנכון? לדוגמה, יכול להיות שאנחנו אומנם מגיעים לקהל יעד שמתעניין בנו, אבל אין לו בהכרח כוונת רכישה.
  • מהירות האתר (מדד חדש שנשלח על ידי גולשים מסוימים) – עד כמה העמוד נטען מהר? יכול להיות קריטי כאשר מדובר בהמרות.
  • האם יש משהו משותף הבולט לעין עבור כל המשתמשים שהשתמשו במילת מפתח אחת ספציפית?

 

סגירת תפריט