JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

10 כלים לשיווק בפייסבוק

10 כלים לשיווק בפייסבוק

כל מי שפעיל בעולם השיווק ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ושות' יודע שניהול של דפים וקמפיינים ממומנים יכול להיות משימה לא פשוטה בכלל: אנשי סושיאל רבים מפעילים מספר גדול של עמודים או חשבונות מודעות,  וכל אחד מהם צריך להתעדכן בפוסטים מקוריים או "קופי" על בסיס קבוע.

חשוב גם לנטר את כל התגובות ולדאוג לכך שטרולים או מתחרים לא  ינסו להרוס את כל העבודה שהשקענו בה הרבה שעות ואנרגיה. וכל זה בלי שהתחלנו לדבר על מדידת ביצועים ושינויים בחלוקת התקציב בהתאם.

למרבה המזל, באמצעות האפשרת להתממשק מול הפונקציות השונות של פייסבוק דרך ממשק למתכנתים (API), יש לא מעט כלים שאפשר להשתמש בהם בדיוק למטרות האלו.

ברשימת עשרת הכלים שכאן ניסינו להביא כמה שיותר כלים ייחודים שיכולים לספק לכם פתרונות למגוון של מטרות ותרחישים:

Hootsuite

אחד הכלים היותר מוכרים בתחום. מאפשר לבצע פעולות במגוון רשתות חברתיות ולא מוגבל רק לפייסבוק. תוכלו לתזמן פוסטים ולהשתמש במגוון חומרים שיווקיים ישירות מלוח הבקרה. אבל לא פחות חשוב, לשתף משימות בין הצוותים שלכם ולבצע חלוקת תפקידים בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

מחירי החבילות השונות מתבססים על מספר הפרופילים אותם אתם מנהלים. לדוגמה, חבילה עבור משתמש אחד שמנהל עשרה פרופילים עולה 29$. חבילה לשלושה משתמשים עולה כבר 129$ לחודש, אבל תוכלו לחלק את העלות שלה ביניהם או לפחות לרשום אותה כהוצאה מוכרת של החברה / העסק. לשתי החבילות האלו ישנה תקופת היכרות של 30 יום ללא תשלום.

גם אם אתם לא מתכוונים להשתמש בכלי, הבלוג שלו מפרסם פוסטים מעניינים עם נתונים שיכולים לתרום לכם.

האתר הרשמי של Hootsuite

Adespresso

הכלי הזה נקנה על ידי Hootsuite, כך שאתם יכולים לדעת שאתם בידיים טובות ????. מדובר במערכת שיכולה להציג לכם בחינם דו"ח אודות ביצועי הפרסום שלכם ברשת הממומנת של פייסבוק (וגם גוגל ואינסטגרם). אבל אם אתם רוצים להיכנס להילוך גבוה באמת, אתם יכולים להשתמש בו כחלופה לממשק הפרסום של פייסבוק שיכול להיות מסורבל ובעייתי, במיוחד לחשבונות גדולים.

בין היכולות הנוספות של המערכת:

  • מבחני ביצועים למספר גדול של מודעות באותו הקמפיין (לעומתך A/B Testing המוגבל של פייסבוק)
  • זיהוי אוטומטי של אלמנטים שמעלים או מורידים את ביצועי הקמפיין
  • יצירת כללים שונים לניהול אוטומטי של קמפיינים
  • ניהול חומרים שיווקיים (Assets) באופן נוח עבור לקוחות או קמפיינים שונים
  • ניהול אוטומטי של הצעות לאישור של קמפיינים בלי לטבוע בשרשורים אינסופיים של מיילים

העלות החודשית של המערכת נקבעת על פי תקציב הקמפיינים שלכם. החבילה הזולה ביותר המתאימה לתקציב של 1,000$ או פחות עולה כ-49$ לחודש.

לעמוד הבית של AdEspresso

הברומטר של דפי פייסבוק

השירות הזה מוצע בחינם על ידי המערכת של Agorapulse הדומה מעט ל-Hootsuite. הכלי מאפשר לכם לבחון את הביצועים שלכם אל מול אלו של המתחרים בלי הצורך לעקוב אחרים בתוך פייסבוק. אתם אומנם חייבים לתת לו הרשאות (מה שכנראה יחשוף את הנתונים שלו לכלי), אבל לא בהכרח עבור כל הדפים שלכם, אלא רק אלו שאתם רוצים לבדוק…

יש לשים לב שהבדיקה יכולה לקחת זמן, אבל תקבלו התראה ברגע שהניתוח יסתיים למייל המקושר לחשבון הפייסבוק הרלוונטי ואין צורך להשאיר את הטאב פתוח.

כך זה נראה:

שימו לב שהעמוד בדוגמה הוא כבר לא עמוד פעיל, אבל יש לו בסביבות ה-1,200 אוהדים,ו לכן המדדים הנמוכים כאן לא מפתיעים…

כלי דומה בשם Twitter Report Card יכול לתת לכם נתונים אודות חשבונות בטוויטר.

החיסרון של השרות הזה הוא שמעבר למספרים, הוא לא ממש נותן לכם יכולת להבין למה המדדים שלכם נמוכים יותר או גבוהים יותר.

רשימת כל הכלים החינמיים של agora pulse

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

 WooBox

אחד מהכלים היותר וותיקים עוד מהימים שבהם דפי פייסבוק היו באמת מוגבלים. הכלי נותן לכם להוסיף לא מעט Widgets לדף ולהפוך אותו להרבה יותר מסתם אוסף של פוסטים או גלריות באמצעות הוספת טאבים חדשים. חלק מ-Widgets ניתנים גם להטמעה בתוך מודעות פייסבוק. זהו אולי החלק היותר אפקטיבי מכיוון שמידת החשיפה של הטאבים יכולה להשתנות בכל פעם שפייסבוק משנה את המראה של העמודים שלה.

בין יתר הדברים שתוכלו לבצע:

  • להגריל הגרלות
  • להוסיף סקרים מעוצבים וחידונים
  • להוסיף פופאפס עם טפסים או ניוזלטרים
  • ליצור גלריות מהאשטאגס, פרופיל אינסטגרם או פינטרסט

מבחינת תמחור, יש חשבון בחינם שמאפשר לכם להתנסות ברוב התכונות, אבל בלי אפשרויות העיצוב המתקדמות של ה-Builder. החבילות האחרות מתחילות מ-37$ לחודש.

לאתר של WooBox

Canava

אין מה לעשות וחלק מאיתנו טובים יותר בעיצוב גרפי מאשר אחרים. לא כולנו יכולים לעצב כרזה בחמש דקות בפוטושופ שגם תיראה טוב… אז מה עושים אם אנחנו חייבים לעצב כרזות כאלו על בסיס קבוע עבור עמוד הפייסבוק שלנו?

Canava הוא כלי סופר פשוט שמאפשר לנו לעשות בדיוק את זה באמצעות תבניות שונות, אלמנטים, טקסטים וכו'. אפשר אפילו להעלות פונטים מותאמים אישית, מה שמאפשר לעבוד אתו גם בעברית ולקבל תוצאות יפות בלי בעיות (יש לו מעט פונטים חינמיים ברשת).

עבור 13$ לחודש תקבלו אפשרויות עיצוב מתקדמות יותר כגון גישה לספריה גדולה של סרטונים ותמונות, יצירת גלריות וגם אנימציות.

לאתר של Canava

Post Planner

כמו כלים רבים, גם "פוסט פלאנר" מאפשר לכם לתזמן פוסטים, אך היוצרים של הכלי מתגאים בכך שהוא יכול לתת לכם מושג טוב בנוגע למה שיוצר באזז כרגע ולכן אילו תכנים כדאי להעלות או להפוך כחלק מקמפיין ממומן.

יש כמובן כלים מתחרים כמו למשל Buzzsumo, אבל הם הרבה יותר יקרים, זאת בעוד התוכנית הכי בסיסית של Post Planner מתחילה ב-3$ דולר לחודש וכוללת בתוכה כבר את גילוי התוכן עם אפשרות להדביק 30 פוסטים ליום. זה הרבה יותר ממה שהמשתמש הממוצע שלא מנהל עשרות עמודים צריך…

גם הממשק הוא הרבה יותר ידידותי ואפשר לראות באופן ברור כמה פוסטים כבר הדבקתם היום ואילו פוסטים מתוזמנים על גבי לוח שנה.

לעמוד הבית של Post Planner

Social Media Examiner

לא בדיוק כלי קלאסי, אבל אם אתם רוצים להישאר מעודכנים בכל הפ'יצרים האחרונים של פרסום בפייסבוק וגם רשתות נוספות או מחפשים מדריכים מפורטים, זה בדיוק האתר שאתם צריכים. כשאנחנו מחפשים מקורות טובים לבלוג, זה בדרך כלל האתר הראשון שאנחנו מחפשים בו.

מלבד מדריכים כתובים וחדשות, יש כאן גם סרטונים ואפילו פודקאסטים.


כמו כן, תוכלו להוריד דו"ח מעודכן עם סטטיסקות מעודכנות מהתחום.

AdStage

AdStage מאפשרת לכם לקבל מידע אודות כל הקמפיינים שלכם במקום אחד, ולא רק מפייסבוק. בכך היא יכולה לענות על הצורך של מפרסמים רבים לדעת כיצד לחלק נכון את תקציב השיווק שלהם על סמך הביצועים שמתקבלים מכל קמפיין.

בנוסף לכך, היא מאפשרת לבצע אוטומציות שונות על פי תנאים בסגנון של "אם…אז", משהו שעד כה היה מוגבל בעיקר לממשק של Google Ads. ניתן גם לקבוע התראות מותאמות אישית.

החיסרון הבולט של הכלי הוא המחיר שלו שמתחיל מ-119$ דולר לחודש. מצד שני, אם אתם מנהלים הרבה קמפיינים ויש לכם תקציב גדול, סביר להניח שתוכלו להרשות אותו לעצמכם.

לאתר הבית של AdStage

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

Perfect Audience

שיווק מחדש היא אחד הכלים היותר שימושים של פרסום בפייסבוק. שיווק מחדש מאפשר לכם להתאים מודעות למי שכבר ביקר אצלכם באתר וכתבנו עליו לא מעט גם בהקשר של ה-Facebook Pixel

Perfect Audience הופך את כל תהליך הפרסום לאפקטיבי יותר באמצעות יצירת מודעות מהירה (ראו צילום מסך), דוחות מפורטים, ניהול קמפיינים של שיווק מחדש על פני לוח השנה והגדרה נוחה יותר של מיקומים (לדוגמה, במרקטפלייס).

התמחור עצמו מתבסס על הרצת קמפיינים, כך שאתם לא צריכים לשלם בנפרד לפייסבוק (או לגוגל, אם אתם מחליטים להשתמש גם בפלטפורמה שלה). מעבר לכך, אתם יכולים לקבל קרדיט של 100 דולר ברגע שאתם מתחילים לפרסם, תחת תנאים מסוימים.

AdStage

טרגוט מחדש באמצעות Perfect Audience

Napoleon Cat

"נפוליאון קאט" עונה על אחד הצרכים הכי קריטים שהזכרנו גם בהתחלה: ניהול קל יותר של עמודי פייסבוק ובקרה באופן מרוכז. במיוחד כשפייסבוק מחלקת לדפים ציונים על פי זמן התגובה שלהם.

באמצעות הכלי תוכלו לנהל מעין מוקד של שירות לקוחות דרכו תוכלו לנטר את כל הפעילויות של הגולשים מכל הדפים שלכם, הודעות המסנג'ר וגם המודעות. מעבר לכך, תוכלו ליצור תגובות אוטומטיות.

כלי נוסף מאפשר לכם לראות את ביצועי התוכן והפרסומים שלכם ולהשוות אותו לזה של המתחרים שתבחרו או התעשייה כולה (Benchmark).

כמו כן וכצפוי מכלי שכזה, יש גם מערכת לתזמון תכנים.

במבט הראשון התמחור עצמו אמנם זול מאוד (21$ לחבילה הזולה ו-42$ ליקרה יותר), אבל תוכלו לנהל רק שלושה פרופילים / עמודים (כולל ערבוב בין רשתות חברתיות שונות) עבור משתמש אחד במערכת. אם תרצו ניהול נרחב יותר, תצטרכו לבחור בחבילה מותאמת אישית באמצעות הסליידרים בעמוד התמחור.

לדוגמה, אם תצטרכו עשרה פרופילים, המחיר של החבילות יקפוץ.

לעמוד הבית של Napoleon Cat

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

סגירת תפריט