JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

איך לעבוד עם האוטומציה של פייסבוק

אוטומציה של פייסבוק

כזכור, במערכת של גוגל ניתן לקבוע כללים אשר יעזרו לנו לשלוט בתקציבים ובתצוגה של המודעות בצורה אוטומטית כאשר תנאים מסוימים מתמלאים, אך מסתבר שגם לפייסבוק יש מערכת כזו שנמצאת בתוך ה-Ad Manager. אמנם יש דיבורים על כך שפייסבוק תהפוך את המערכת לאוטומטית לגמרי ולא תאפשר לבצע אופטימיזציה ידנית, אבל עד שזה יקרה, טוב לדעת מה אפשר לעשות אתה.

כל כלל מורכב משלושה חלקים :

  • הרמה שבה יושפע הקמפיין (מודעה בודדת, סט מודעות או הקמפיין כולו)
  • הפעולה שתתבצע
  • התנאים שצריכים להתמלא כדי שהפעולה תתבצע

הכללים אותם אנחנו יכולים ליצור עוזרים לנו למקסם את ההחזר על ההשקעה, בין אם מדובר בהחזר על מכירה של מוצרים, הורדת אפליקציות או כל יעד אחר שהגדרנו.

איך מגיעים לכללים האוטומטים?

בהנחה שאתם נמצאים בממשק העברי, יש ללחוץ על "מנהל המודעות" בצד ימין למעלה, לאחר מכן על הקישור של "כל הכלים" למטה. כעת ייפתחו עוד מספר תפריטים. תחת תפריט "יצירה וניהול" תוכלו לראות את הקישור "כללים אוטומטים"

בשלב זה יופיע מסך שבעזרתו מנהלים את כל הכללים. על מנת ליצור כלל חדש, יש ללחוץ על הכפתור הירוק בצד ימין למעלה. כברירת מחדל, מוצגים במסך זה כל הכללים שקבעתם, אך ניתן לעבור גם ללשונית פעילות כדי לראות את כל השינויים שבוצעו בקמפיין בעקבות הכללים.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

כלל לדוגמה

נניח שנרצה ליצור כלל שיגדיל את התקציב ב-10% אם ההחזר על ההשקעה ברכישות בתוך האתר גדול מפי שניים .

כך מסך הגדרת הכלל ייראה :

1.באפשרות הראשונה בחרנו להפעיל את הכלל על כל סדרת המודעות הפעילות בקמפיין

2.לאחר מכן בחרנו בהגדלת התקציב היומי ב-10% מתוך כמה אפשרויות של הגדלת התקציב

3. לאחר מכן הגדרנו את ההגדלה בשקלים בתדירות של פעם ביום. אם היינו מגדירים תדירות גבוהה יותר כגון פעם בשעה, היה עשוי להתרחש מצב שבו הקמפיין היה מתעדכן יותר מפעם אחת ביום והיה קשה לנו לעקוב אחר השינויים.

4. בשלב הבא קבענו את התנאים בהם יחול הכלל:
"החזר על הוצאות פרסום של רכישת אתר > 2". התרגום לעברית כאן קלוקל, אבל הכוונה היא למצב שבו ההחזר על המכירות שלנו באתר עולה על 200%. לדוגמה, השקענו 100 ₪ בפרסום של מכירת בגדים ומכרנו בגדים בסך של 250 ₪ (פי 2.5)…

5.תחת טווח זמן בחרנו שבעה ימים אחורנית. אם היינו נשארים בברירת המחדל של "כל הזמן", יכול להיות שהתנאי היה נבדק על פרק זמן קצר מדי שהוא בעצם טעות סטטיסטית, למשל, אם היה לנו יום טוב במיוחד שלא מעיד בהכרח על כל השבוע.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

כללים נוספים

הכלל שיצרנו הוא דוגמה בלבד, אך באופן דומה ופשוט מאוד אפשר ליצור כללים רבים נוספים. ליד כל חלק בטופס ואפילו באפשרויות בתוך תיבות  הבחירה ישנו הסבר על המשמעות של כל פריט.

בין הפעולות שניתן לבצע :

  • כיבוי והדלקה של סדרת מודעות
  • שליחת התראות כך שאנחנו נחליט מה לעשות בלי שינויים אוטומטים
  • הגדלת והקטנה של התקציב הכללי או לפי קהל מפולח
  • התאמה של הצעת מחיר ידנית

רשימת התנאים שניתן לבדוק היא רחבה מאוד ונוגעת כמעט בכל אספקט של המודעות, החל מהוצאות, דרך תדירות ההופעה, מספר המרות, עלות להמרה וכך הלאה.

עצות לניצול של הכללים באופן יעיל

1.עבדו בזהירות עם תנאים שנוגעים להגדלה של תקציבים, במיוחד התקציב הכולל

2.התחילו עם כלל אחד לכל סט מודעות ורק לאחר מכן הפעילו כמה כללים במקביל

3.קבעו שמות ברורים לכל כלל מכיוון שיש הרבה אפשרויות דומות

4.שימו לב שאתם מפעילים את הקמפיין על החשבון הנכון במידה ויש לכם גישה לכמה חשבונות. רק אנשים שיש להם גישה לחשבון יוכלו לראות כיצד הכללים משפיעים על הקמפיין

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

סגירת תפריט