JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

האם באמת אי אפשר לערוך פוסטים שהם חלק ממודעות בפייסבוק?

עריכת פוסטים מודעות בפייסבוק

כשאנחנו יוצרים פוסט אורגני בפייסבוק, יש לנו יכולת לערוך אותו כמה פעמיים שנרצה ופייסבוק אפילו שומרת את כל העריכות באופן ציבורי, אבל מסתבר שדווקא כאשר אנחנו יוצרים מודעה או מקדמים פוסט בצורה לא אורגנית, אנחנו דווקא לא יכולים לערוך את המודעה ואין לנו אפשרות לעשות עריכת פוסט ממומן בפייסבוק.

יש לכך השלכות לא חיוביות במקרה ובו אנחנו רוצים לעורר דיון וטעינו באחד הפרטים או לא הדגשנו משהו. אנחנו תמיד יכולים לתקן את הטעות דרך תגובה, אבל זה ממש לא אותו הדבר מבחינת ההשפעה על הגולשים.

כמובן שיש לנו אפשרות ליצור פוסט חדש לחלוטין, אבל אז נאבד את כל התגובות ואת הלייקים (או אימוג'ים אחרים), כך שבעצם לא ממש עשינו בזה משהו.

ג'ון לומר ופיטר פריש, שגם היו מתוסכלים מן העניין, חפשו ומצאו דרך לעקוף זאת. כמו הרבה פתרונות, גם הוא לא מושלם ואפילו קצת עקום, אבל העיקרון שלו פשוט מאוד : כל עוד הפוסט שאתם רוצים לערוך מחובר אל מודעה מסוימת, אי אפשר לערוך אותו!

לכן, מה שאתם צריכים לעשות זה למעשה לנתק את הפוסט מכל המודעות אליהן הוא מקושר אחרי שכיבתם אותן (כדי שלא לשלם על סתם לחיצות) ולהחליף אותו בפוסט אחר. לאחר שתפרסמו את המודעה עם הפוסט החלופי, תוכלו לערוך את הפוסט הקיים. רצוי מאוד לכבות באופן זמני את המודעה שוב בזמן העריכה על מנת שלא לשלם על סתם לחיצות. לאחר שערכתם את הפוסט המקורי, אתם פשוט מחליפים אותו חזרה ומפרסמים את המודעה מחדש.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

מה קורה אם מדובר בפוסט שבכלל לא פרסמתי?

אם מדובר בפוסט שמעולם לא פרסמתם, אבל היה מחובר למודעה מסוימת, התהליך עצמו קצת פחות פשוט מכיוון שאתם צריכים לערוך את הפוסט ישירות מתוך המודעה למרות שניתקתם אחד אותם מהשני.

כצעד ראשון, אתם אמורים לפתוח את הפוסט לעריכה דרך ה-Ad Manager או ה-Business Manager. כדי לעשות זאת בפועל אתם צריכים להגיע אליו מתוך המודעה עצמה (האופציה האחרונה בתמונה).

כעת הפוסט ייפתח במנהל המודעות, אבל לא ניתן יהיה לערוך אותו, ולכן אל תסגרו את הטאב החדש. אם אתם משתמשים ב-Business Manager, יהיה עליכם להוסיף את המילה business לפני facebook בכתובת החדשה שהטאב פותח:

לערוך מודעה מתוך ה-Business Ma
כעת אתם צריכים להחליף את הפוסט כמו קודם ולכבות את המודעה. את עריכת המודעה תבצעו דרך הטאב החדש שפתחתם.

אם תבצעו את כל הצעדים האלו בצורה נכונה, המערכת של פייסבוק שומרת את כל ההיסטוריה של המודעה ושל הפוסט עצמו וכך התלחת בעוד צעת בעולם שיווק דיגילטי.

סגירת תפריט