JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

כיצד להשתמש בפייסבוק אנאליטיקס ושיטת הייחוס (Attribution)

משפך-אנליטיקס

כלי האנאליטיקס והייחוס של פייסבוק הם מבין הכלים השימושיים ביותר עבור מי שרוצה להגיע לתובנות שיש להן ערך אמיתי למסעות הפרסום שלו. הכלים נמצאים ישירות בתוך מנהל המודעות של פייסבוק וה-Business Manager.

Analytics

כלי ה-Analytics של המודעות הממומנות נמצא תחת התפריט הכללי (ליד הלוגו של פייסבוק בצד ימין למעלה), תפריט מדידה ודיווח.

איך להגיע לאנאליטיקס פייסבוק

בשלב זה אתם אמורים לראות את כל מקורות המידע של האירועים השונים. אלו יכולים להיות מקורות ממומנים או מקורות אורגנים של הדפים שלכם. לצרוך המדריך נבחר במקור הממומן שפייסבוק מספקת כדוגמה:

נתוני אנאליטיקס פייסבוק

כמו שאפשר לראות, יש כאן המון מידע (והוא ממשיך גם בחלק שלא רואים בצילום מסך…), ולכן אנחנו צריכים לסנן אותו. נוכל לעשות זאת באמצעות הוספת לוח בקרה בפאנל הצדדי:

סינון Analytics בפייסבוק

בשלב זה תראו מסך פתיחה עם כל הגרפים שניתן להוסיף כמו למשל גרף עמודות או עוגה. לחיצה על סוג הגרף תוביל אתכם לבוחר האירועים. שמות האירועים הם באנגלית, אבל שאר הממשק עדיין יהיה בעברית. אפשר גם להוסיף כמה ממדים. לדוגמה, אנשים שראו תוכן וגם אנשים שעשו לייק לדף.

אם אתם מעוניינים לראות את אותם נתונים בסוג גרף אחר, תוכלו לשנות אותו על ידי לחיצה על האייקון של סוג הגרף מבלי לצאת מהמסך.

גרפים של אנאליטיקס פייסבוק

לאחר שתלחצו על "שמור", תועברו שוב למסך הבית ותוכלו להוסיף גרף נוסף וחוזר חלילה.

שימוש מתקדם במשפכים

משפכים עוזרים לנו לזהות רצף של אירועים על פי סדר כרונולוגי. הם נמצאים תחת "פעילות" ו"משפכים" בפאנל הצדדי בתוך Analytics. המקור לדוגמה כולל כבר כמה משפכים, וכמו שאתם יכולים לראות, גם הם לא ממש עברו התאמה לעברית.

הפעלת משפכים בפייסבוק

בניגוד ליצירת הדוחות, כאן יש כמובן משמעות לסדר בו התרחשו האירועים. לדוגמה, הנה משפך אירועים שמראה את כל האנשים שנרשמו, לאחר מכן הכניסו מוצרים לעגלה ולאחר מכן רכשו את המוצר. כמו שאפשר לצפות, המשפך הולך ונהיה צר יותר ויוצר עם כל שלב שמבוצע.

בנוסף לכך, הוספנו חתך נוסף שמחלק את המשתמשים על פי הגיל, כשכל קבוצת גיל מסומנת בצבע שונה.

הפיכת משפך לגרף פייסבוק

לאחר שסיימתם עם המשפך, תוכלו להוסיף אותו ללוח שלכם כמו כל גרף אחר.

שימוש בקבוצת מבצעי פעולות

חתך נוסף שנמצא תחת "פעילות בפאנל הצדדי הוא "קבוצת מבצעי פעולות" (Cohort). למעשה, מדובר כאן בשימור משתמשים על סמך פעילות ראשונית ופעילות משנית שהתרחשה לאחר מכן. לדוגמה, איזה אחוז מהאנשים שהחלו בפעילות באתר בשבוע מסוים (ביקרו בו לראשונה) הוסיפו מוצר לעגלה לאחר שבוע, שבועיים או שלושה.

שימור לקוחות בפייסבוק ממומן

מסעות

מסעות עוזרים לנו למצוא את מקור היציאה והכניסה של המשתמשים שלנו על פי היעד. למשל, במסך למטה (שהוא חלקי ביותר מפאת מגבלות גודל תצלום המסך), אפשר לראות מידע לגבי המרות של רכישות. כל צבע מייצג מקור אחד.

מסע לקוח בפייסבוק

אם אתם רוצים לראות את המסעות בצורה יותר מסודרת, אתם תמיד יכולים לעבור לתצוגת טבלה

ייחוס (Attribution)

אם Analytics מאפשר לנו לזהות אירועים או מקורות אירועים, הרי שהייחוס מאפשר לנו לזהות "נקודות מגע" באופן פרטני גם אם הן לא היו נקודות המגע הישירות שהובילו לפעולה.

על מנת להתחיל לראות מידע על ייחוס, יש לעבור אל מנהל העסקים (Business Manager). אם עדיין אין לכם עסק, תצטרכו ליצור לפחות דף עסקי אחד או חשבון מודעות אחד.

לאחר מכן, בתוך מסך הבית לחצו על "הגדרות העסק" בצד שמאל למעלה ואז על "קו עסקים" תחת חשבונות:

תפריט ייחוס בפייסבוק

אם אתם לא רואים את הקו לאחר היצירה שלו, רעננו את הדף.

בשלב הבא תוכלו לבחור מבין נכסים שונים : חשבונות מודעות, אפליקציות, המרות מותאמות אישית, סדרות אירועים לא מקוונים ופיקסלים. לא כולם בהכרח יהיו זמינים.

בחירת מקורות ייחוס בפייסבוק

בשלב האחרון לחצו על כפתור "הצג ב'יחוס' בצד שמאל למעלה.

כמו שאתם אולי יודעים, קיימים מספר מודלים של ייחוס על פי החשיבות של כל נקודת מגע עבורכם. הייחוס מוגדר כאחוזים ולא כנקודות שלמות.

נקודת מגע אחרונה: הקרדיט על ההמרה ניתן לנקודת המגע האחרונה שהלקוח ביצע עמה אינטראקציה.

נקודות מגע זהות: כל נקודות המגע מקבלות את אותה החשיבות

ייחוס מבוסס זמן: מודל זה נותן חשיבות גדולה יותר לנקודת המגע האחרונה וחשיבות פחותה לנקודה שלפניה וכך הלאה.

לדוגמה, נניח שאנחנו רוצים לבדוק את האפקטיביות של האופן בו הגולשים זוכרים את האתר לטווח הארוך (יותר משבוע). כלומר, כמה גולשים נכנסו ישירות לאתר משורת הכתובת או ה-Favorites ואז קנו בו. במקרה הזה נבחר בייחוס על פי נקודת מגע אחרונה ונוכל לראות שהיו לנו שתי המרות הישירות (Direct).

המרות ע"פ נקודות ייחוס

אפשר גם לראות את המדדים הרגילים בטבלה עבור כל ערוץ. לדוגמה, מספר חשיפות, לחיצות, ביקורים, המרות וכו'.

מלבד מערכת הפרסום הפנימית של פייסבוק, מודל הייחוס פועל גם עם המערכות השונות של גוגל, אך על מנת להשתמש בהן יש להתקין קוד מעקב באופן דומה בו מתקינים את קוד המעקב עבור הפיקסל.

סוף מעשה במחשבה תחילה

כעת, לאחר שלמדתם על האופן בו מציגים את המדדים השונים ומודדים אותם, אתם יכולים להתחיל להשתמש במערכות השונות של פייסבוק. אך לפני שתעשו זאת, חשבו באילו מדדים תרצו להשתמש כדי להפיק את התובנות הטובות ביותר ולהימנע מרעשי רקע.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

סגירת תפריט