JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

8 דרכים באמצעותן תוכלו לשפר את ייחס ההמרה בדפי הנחיתה שלכם

Default

לא משנה אם אתם מריצים קמפיינים דרך פייסבוק, גוגל או אפילו אינסטגרם, בסופו של דבר סביר להניח שהגולש יגיע לעמוד נחיתה כלשהו וזו תהיה אולי ההזדמנות האחרונה שלכם לקבל ממנו ליד.

למרות שבחברות פרסום גדולות מי שמבצע אופטימיזציה לדפי הנחיתה הוא כמעט תמיד קופירייטר שהוכשר לכך, אופטימיזציה של דף נחיתה קיים היא לא משימה בלתי אפשרית גם למי שכתיבה פרסומית היא לא הצד החזק שלו.

כיום אנחנו מבינים יותר ויותר שההצלחה של דף הנחיתה תלויה גם בשימוש בכלים נכונים שכבר הוכיחו את עצמם וגם בפן הוויזואלי והטכני.

אז הנה 8 דרכים (או עקרונות אם תרצו) שבאמצעותן תוכלו לגייס עוד לידים באמצעות שיפור דפי הנחיתה הקיימים שלכם:

1.אל תזלזלו באלמנטים הקלאסיים

לפני שנפרט על כמה טכניקות יותר מתקדמות, חשוב מאוד להדגיש שהאלמנטים הקלאסיים של דפי הנחיתה הם עדיין החשובים ביותר ואם תנסו להתחכם ולוותר עליהם, תתחילו ברגל שמאל, וחבל.

אלו הם כמובן הכותרת וכותרת המשנה, "תמונת הגיבור", טופס יצירת הקשר והקריאה לפעולה.

1.הכותרת – הכותרת חייבת להיות נהירה וברורה. אם היא באורך של יותר מחמש – שש מילים, כנראה שאתם עושים שימוש בשפה מורכבת מדי.

2.כותרת המשנה – בדרך כלל מהווה המשך ראשי של הכותרת הראשית עם ציון יתרונות המוצר או תכונות בלעדיות.

3.תמונת הגיבור – חייבת להיות אותנטית. זה לא המקום להתפשר על אילוסטרציה פשוטה.

4.טופס – חייב להיות פשוט. שדות החובה הן שם ודואר אלקטרוני. מעבר לכך אולי מספר טלפון. כל שדה נוסף הוא בדרך כלל מיותר, אלא אם כן אתם חייבים נתון מסוים כדי להתחיל בשיחת מכירה (לדוגמה, תפקיד / חברה).

2.מאיפה הגעתי לכאן?

לא סתם גוגל ופייסבוק מחלקות ציונים לעמוד נחיתה על פי הרלוונטיות שלהם למודעה : אם אין הלימה בין מילות המפתח (בגוגל) או המיקוד "החברתי" של המודעה (בפייסבוק) לבין דף הנחיתה, לא ייווצר אצל הגולש החיבור הטבעי בין מה שהוא מצפה לראות לבין מה שהוא רואה בפועל (זה נכון אגב גם לקידום אתרים אורגני).

העניין הוא שלפעמיים אנחנו מתעצלים לבנות כמה עמודי נחיתה ופשוט מפסידים המרות. לדוגמה, אם אנחנו חברת ליסינג פרטי שממקדת מודעות על פי סוגי רכבים, עמוד רכיבה שמדבר על ליסינג באופן כללי לא יהיה טוב מספיק עבור מי שראה מודעת ליסינג לרכבי סוזוקי (למשל…)?

3."מספיק לדבר עלי, בואו נדבר עליך"

בשיטת הפרסום המסורתית מקובל להדגיש בעיקר את התכונות (פ'יצרים) של המוצר עצמו על מנת שמי שרואה את המודעה יתרשם מהן. השיטה הזו מתאימה יותר לפרסום פסיבי בה הצופה נתקל במודעה במקרה ולא ביצע עמה שום אינטראקציה קודמת.

לעומת זאת, היום הגולש חייב בדרך כלל לכל הפחות ללחוץ על המודעה או הסרטון כדי לראות את דף הנחיתה עצמו. לפיכך, במקרים רבים יש לו היכרות מוקדמת איתנו ורשימת היתרונות הקלאסית היא פחות אפקטיבית.

לכן, אנחנו חייבים לחשוב קודם כל מה בתור לקוחות היה גורם לנו לרכוש את המוצר או השירות. כיצד הוא תורם לנו.

ניקח דוגמה סופר פשוטה: מזגן

אפשר לכתוב שהמזגן שלנו מקרר יותר טוב ממזגנים אחרים וחסכוני יותר, אבל אין כאן שום דבר מיוחד שלא מופיע בפרסומים של עשרות מזגנים אחרים.

לעומת זאת, יש תכונות אחרות שכמעט כל אחד מאיתנו היה רוצה למצוא במזגן הבא שלו, לדוגמה:

  • רעש מופחת
  • אוויר נקי יותר
  • מנגנון חימום שלא מייבש את העיניים בחורף (וגם בקיץ)
  • תמיכה טכנית מהירה ואחריות מורחבת

אם עדיין אין לכם מספיק רעיונות, רשתות חברתיות, פורומים ומאמרים ברשת יכולים לתת לכם מושג לא רע בכלל לגבי מה אנשים מחפשים במה שאתם מוכרים.

חשוב לציין שמבחינה עיצובית, אין כאן שינוי מהותי (אולי למעט כותרת שעושה שימוש בפנייה אישית כמו "מה אתם יכולים לתת לי?"), והשינוי כאן הוא ברמה הקונספטואלית.

4.המלצות חברתיות

אם נמשיך ברוח הדוגמה הקודמת, אף אחד היום לא ייקנה מזגן מאיש מכירות רק בגלל שהוא ייכנס לדירה וישחק את עצמו מזיע… לעומת זאת, אנשים סומכים הרבה יותר על המלצות של חברים או קולגות. זה בולט בעיקר בתחום המכירות בין עסקים לעסקים (Business 2 Business).

לכן, כמעט כל דף נחיתה שנוגע לתחום הזה כולל גם "עדויות חברתיות". כלומר, ציטוט באורך שורה אחת או שתיים לפחות של לקוח מרוצה או כמה לקוחות כאלו. יש גם עמודי נחיתה שהופכים את ההמלצה עצמה למרכז ונותנים לה לדבר בעד עצמה.

כך למשל נראות סגמנט ההמלצות החברתיות של עמוד הנחיתה בחברת UCAN2 שמספקת שירותי חשבונאות דיגיטליים משולבים עם ליווי של רואה חשבון.

המלצות חברתיות

קרדיט: <"a href="https://www.ucan2.co.il/" rel="nofollow">אתר UCAN2

(שימו לב שמדובר רק בחלק מעמוד הנחיתה (החלק העליון דביק))

מלבד העובדה שכל המלצה כאן היא למעשה פסקה שלמה, בחברה שילבו המלצה של אייל ברקוביץ. לא משנה מה אתם חושבים על הבנאדם, בסופו של דבר מדובר בשם מוכר שאין כמעט מי שלא מכיר אותו.

5.דף נחיתה לא חייב להיות באמת באורך של דף

עוד תכונה שדפי הנחיתה ירשו מהפרסום הקלאסי הוא המבנה של עמוד אחד בלבד שאין צורך לגלול אותו. ואם להודות על האמת, אלו כנראה עדיין רוב עמודי הנחיתה שתראו ברשת.

ולמרות זאת, היום כבר מתחילים להבין שלגלול זו לא מילה גסה ויש הרבה עמודי נחיתה שבנויים מסגמנטים שונים שכל אחד מהם מיועד למטרה אחרת. המבנה הזה בולט במיוחד בשירותים מורכבים שלא ממש אפשר להסביר בכמה משפטים.

אם נחזור לעמוד הנחיתה של UCAN2, הוא בנוי מכמה חלקים:

החלק העליון  הוא למעשה דף הנחיתה הקלאסי שאנחנו מכירים הכולל כותרת, סלוגן, סרטון קצר, רשימה של יתרונות (הפיצ'רים) וטופס עם קריאה לפעולה.

החלק השני כבר מדבר ספציפית על היתרונות שיש בחבילה הבסיסית של 99 ₪ לחודש (כזכור, על פי העיקרון של "מה היא יכולה לתת לי?")

החלק השלישי הוא הסגמנט של ההמלצות החברתיות עליו כבר דיברנו

החלק האחרון כולל פרטי יצירת קשר מורחבים עם טופס גדול יותר (שמכל בחינה אחרת זהה לטופס הקודם)

מבחינת החברות שמשתמשות בדפי נחיתה כאלו, הן לוקחות בחשבון שיש לקוחות שלא יצטרכו הרבה שכנוע, אבל זו ממש לא סיבה לוותר מראש על כל הלקוחות שאולי צריכים עוד דחיפה קלה.

6.שימוש במבחני A/B ומפות חום מעייפים, אבל שווים את המאמץ

הן מבחני A/B והן מפות חום עוזרים לנו להבין כיצד הגולש רואה את הדף גם כשאנחנו לא נמצאים לידו. מבחני A/B ברמת המודעות הן עניין נפוץ למדי ובמקרים רבים גם חצי אוטומטי (כשאנחנו מספקים מספר כותרות ותיאורים), אבל כשמדובר בעמודים עצמם, כבר נדרשת יותר השקעה.

למרבה המזל, גם את זה קל יחסית לעשות היום באמצעות כלים כמו Google Optimize. כמובן שאם יש לכם מעצב גרפי מקצועי או שאתם עושים שימוש בכלי כמו "אלמנטור", הגמישות שלכם תהיה גבוהה יותר.

מפות חום גם הן מיועדות לבדיקת התגובות של הגולשים, אך כאן מדובר על מעקב אחריהם בזמן שהם נמצאים בדף (הנתונים הם כמובן אנונימיים). לדוגמה, באמצעות מפות חום נוכל לדעת היכן הגולשים שמים את סמן העכבר (מה שכנראה מעיד על האזור עליו הם מסתכלים), כמה מהם גללו את העמוד עד הסוף וכמובן איפה בדיוק התבצעו מרבית הלחיצות.

לכאורה מפות חום פחות מתאימות לעמודי נחיתה שהעיצוב שלהם הוא מוגבל יחסית, אך כפי שהדגשנו, היום הגבול בין עמוד נחיתה לבין אתר אינטרנט הולך ומטשטש ואנחנו צריכים לנתח את התנהגות הגולשים מכמה זוויות שונות.

בין שירותי מפות החום הפופולאריים:

  • Contentsquare (לשעבר קליקטייל הישראלית)
  • Crazy Egg
  • Hotjar
  • MouseFlow

אל כולם תוכלו לגשת דרך אתר ההשוואה g2.com

7.התאמת צבעים על פי תורת הצבעים

גם שימוש נכון בצבעים יכול לעשות הבדל גדול בכל מה שקשור לאחוזי ההמרה. הסיבה לכך היא שמבחינה פסיכולוגית יש לצבעים השפעה בלתי מודעת גדולה מאוד על הפעולות שלנו ("תורת הצבעים")/

לכן, צביעה של דף הנחיתה רק בצבעי המותג, היא לא תמיד אפקטיבית, ומלבד זאת יש מותגים רבים שלמעשה אין להם צבע ייחודי (במקרה הזה אולי הגיע הזמן לבחור אחד במקביל להעלאת הדף).

כאמור, בתורת הצבעים, לכל צבע יש מנעד שונות של תכונות שהוא משדר ואסוציאציות שהוא מעלה. אך חשוב לזכור שצבעים מסוימים יכולים לגרום גם לתחושות שהן לא בהכרח רצויות. לדוגמה, בהקשר הנכון הצבע האדום משדר התרגשות, אבל בהקשר הלא נכון הוא עלול לשדר דווקא סכנה או אזהרה.

כמובן שלא נוכל לעבור כאן על כל צבע בפרוטרוט, ולכן הנה רק מספר דוגמאות:

אדום : משדר תשוקה ודחיפות, אבל גם אהבה

כתום : אנרגיה וחום

כחול : אמון, ביטחון ורוגע

ירוק : בריאות וצמיחה

סגול : חוכמה ומעמד

שחור : כוח ואלגנטיות

למרות שיש לא מעט צבעים לבחור מהם, אסור גם לשכוח ששילובי צבעים מסוימים פשוט לא הולכים ביחד מבחינת הניגודיות (קונטרסט). לדוגמה, הצבע הצהוב הוא צבע בעייתי מכיוון שקשה לקרוא טקסט צהוב על רקע על גבי רוב צבעי הרקעים. אם משתמשים בו, יהיה צורך לבחור רקע כהה מאוד כגון שחור או אפור, מה שלא בהכרח יתאים למסר אותו אתם רוצים לשדר.

אם אתם רוצים לבדוק באופן מדויק את עניין הניגודיות, גלגל הצבעים של אדובי יכול לעזור לכם.

8.העניינים הטכניים: טעינה מהירה ואבטחה

הדבר האחרון שאתם רוצים זה שעמוד הנחיתה שלכם ייטען לאט. עמודי נחיתה רבים הם למעשה לא עמודי נחיתה, אלא עמודים באתרי אינטרנט שמוגדרים ככתובת היעד של המודעה.

למרות שיש לכך יתרון מבחינת משך הזמן שלוקח לבנות את הדף (לרוב כבר יש לו תבנית), מבחינת מהירות וביצועים טכניים למעשה נטענים כאן כל האלמנטים השונים של האתר.

לכן, ההמלצה היא תמיד ליצור דף נחיתה שעומד בפני עצמו. חשבו על כך שנכון ל-2021, רובינו עדיין תקועים עם רשתות 4G איטיות יחסית שיכולות לגרום גם לדף נחיתה "קל" להיטען מאוד לאט במובייל, וכל חצי שנייה עשויה להוריד את אחוזי ההמרה בשיעור דו ספרתי…

ואם כבר מהירות, אל תשכחו גם לאבטח את הדף: אומנם הגולש לא מקליד כאן את מספר חשבון הבנק שלו, אבל עדיין לא תרצו שכתובת המייל שהוא מקליד תעבור בטעות עם השם שלו לרשימה של מפיצי דואר ספאם…

לסיכום

אופטימיזציה של דפי נחיתה קיימים היא לא משימה בלתי אפשרית גם עבור מי שכתיבה שיווקית היא לא הצד החזק שלו. העצות שנתנו כאן יכולות לעזור לכם להעלות את שיעורי הלחיצות בלי הרבה מאמץ. אם אתם בכל זאת רואים שינוי לרעה, תמיד תוכלו לחזור לגרסה הקודמת.

סגירת תפריט