JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

פתיחת חנות מעוצבת בפייסבוק

חנות

אם אתם מנהלים עמוד עסקי בפייסבוק, סביר להניח ששמתם לב לאפשרות לפתוח סוג של חנות וירטואלית עם קטלוג מוצרים. עד כה המכירה של המוצרים האלו לא נעשתה בצורה ישירה, אך לאחרונה פייסבוק שכללה את החנויות האלו ופתחה סוג של פורטל אי-קומרס המיועד לכל מי שמיועד למכור את המוצרים שלו.

נכון להיום המכירה הישירה מתאפשרת רק בארה"ב, אך יתר היתרונות של החנות החדשה כמו למשל עיצוב מתוחכם יותר זמינים לכולם.

חשוב להדגיש שאם יש לכם כבר חנות עצמאית או שאתם מעוניינים למכור ישירות דרך בוט שיחות במסנג'ר, אתם עדיין יכולים לעשות זאת. כמו כן, קיימת אינטגרציה עם מערכות מובילות בשוק כמו ווקומרס ושופיפי אשר מאפשרת לייבא משם קטלוגים.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

מלבד האפשרות לבצע רכישה ישירה דרך פייסבוק, יש לחנויות החדשות עוד כמה יתרונות בולטים:

  • ניתן לתפעל את החנות דרך אינסטגרם, פייסבוק ולהציג מוצרים במודעות וסטוריס. בקרוב יהיה אפשר להציג חלקים ממנה גם במסנג'ר ואפילו ב-Whatsapp
  • אפשרות מכירה תוך כדי שידור סטייל "ערוץ הקניות":
  • תיוגים אוטומטים של מוצרים מתמונות (עד כה היה אפשר לתייג באופן ידני באינסטגרם)
  • אפשרות לשילוב של מוצרים במציאות רבודה. לדוגמה, ניתן להפעיל את מצלמת הטלפון כדי לראות איך משקפי שמש שאתם חושבים לקנות ייראו עליכם.

חשוב לשים לב: החנויות של פייסבוק פחות מתאימות למי שמוכר מוצרים דיגיטליים כמו למשל תוכנות או ספרים אלקטרונים. כמו כן, אם אתם רוצים ליצור חנות בהתאמה אישית מלאה ומראה ייחודי, יש פתרונות הרבה יותר אפקטיביים, ואנחנו יודעים עד כמה השינויים בעיצוב של פייסבוק יכולים להיות מעצבנים…

מעבר לכך, המכירה היא לא בחינם והעמלה של מוצרים מעל סכום משולם יכולה להגיע ל-5%, לא מעט.

הקמת החנות

הקמת החנות מתחילה דרך מנהל המסחר (Commerce Manager) שנמצא בקישור הזה. אם לא נכנסתם למנהל המסחר בעבר, תצטרכו להקים חשבון ולהגדיר את החנות.

הערה: כרגע נראה שרק חלק מהממשק מתורגם, זו הסיבה לכך שחלק מהמסכים בעברית וחלק באנגלית

יש לכם מספר אפשרויות כיצד ליצור את החנות:

  • בניית חנות חדשה בתוך פייסבוק ובחירת שיטת תשלום (מסנג'ר, פייסבוק או תשלום באתר אינטרנט חיצוני)
  • שימוש בפלטפורמת שותף כדי ליצור את החנות
  • יצירת חנות לדוגמה או חיבור ל-API

לצורך הדוגמה נבחר בתשלום דרך האתר

בשלב הבא נצטרך לבחור האם לייבא קטלוג מפלטפורמת שותף (צד שמאל) או להתחיל מאפס (צד ימין):

בחירת חנות בפייסבוק

בשלב הבא נבצע כמה הגדרות ראשוניות.

  • בחירת הדף העסקי עבורו אנחנו רוצים לבנות את החנות
  • הוספת פרטי חשבון של Business Manager וקביעת דואר אלקטרוני
  • בחירת המיקומים (אם לא קישרתם חשבון אינסטגרם עסקי, תראו רק את האפשרות להציג אותה בתוך פייסבוק)
  • הוספת פריטים לקטלוג

הגדרת חנות בפייסבוק

שימו לב שאם אתם מקימים חנות בארה"ב ובוחרים באופציה של תשלום דרך פייסבוק, תצטרכו גם להגדיר שיטת משלוח, מדיניות החזרים ומיסים רלוונטיים.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

ניהול החנות

לצורך המדריך הקמנו כבר דף לדוגמה בשם "חנות הצעצועים שלי".

לאחר שביצענו את כל השלבים הקודמים נגיע לפאנל המרכזי של החנות (אלא אם כן נתון מסוים שאישרנו עובר על החוקים של פייסבוק).

1.בצד ימין נוכל לראות שני תפריטים מחוברים : החלק השחור הוא למעשה קיצורי דרך לניהול הדף העסקי (באמצע אוקטובר 20 הפך ל-Business Suite).

2.החלק בלבן שמתחתיו כתוב "מסחר" הוא קיצורי הדרך לניהול של החנות עצמה.

ניהול חנות בפייסבוק

כמו שאפשר לראות, רוב האפשרויות ברורות מאליהן ומזכירות את אלו של ניהול הדפים, למעט חנויות וקטלוג

קטלוג

הקטלוג מאפשר לנו להוסיף מוצרים בודדים, להוסיף סדרות של מוצרים. מי שרוצה להוסיף כמות גדולה של מוצרים יכול לייבא גיליון אלקטרוני של גוגל, או להשתמש בפיקסל של פייסבוק כדי להוסיף מוצרים בהדרגה כל פעם שגולש צופה בהם באתר שלו.

אם נרצה בעתיד לראות את כל המקורות של הקטלוג (כולל הוספה ידנית), נוכל למצוא אותם תחת תפריט "מקורות"

לצורך הדוגמה נוסיף בית בובות לקטלוג – רשימת השדות היא מאוד ארוכה, אבל לא כולם נדרשים. עליכם לשים לב שברירת המחדל היא מחיר בדולרים. לצורך שימוש בשקלים אתם צריכים לחפש "ILS" כשאתם נמצאים בפוקוס על תיבת הבחירה (בחלק התחתון של צילום המסך).

הוספת מוצר לקטלוג פייסבוק

סדרות

סדרות מאפשר לנו ליצור אוספים של מוצרים. ישנה סדרת ברירת מחדל אותה לא ניתן למחוק. ניתן להוסיף סדרות באמצעות מסננים כמו מחיר או באופן ידני. מדובר בעניין מאוד פשוט:

יצירת סדרות בחנות פייסבוק

אירועים

תפריט אירועים מאפשר לכם לעקוב אחרי אינטראקציות חיצוניות עם המוצרים שלכם באתר דרך פיקסל פייסבוק או דרך Facebook SDK של אפליקציה. מידע זה משמש ליצירת מודעות דינאמיות בתוך פייסבוק.  המודעות האלו יציגו קישורים למוצרים בתוך הקטלוג שלכם, והיתרון הוא שהגולשים לא יצטרכו לעזוב את פייסבוק וייתכן שיבצעו את הרכישה מהר יותר מכיוון שהממשק של פייסבוק כבר מוכר להם.

נתוני שימוש

מסך נתוני השימוש מאפשר לכם לראות מידע על התנועה לחנות, מכירות ולחיצות לאתר החנות החיצוני שלכם. תוכלו גם לראות סטטיסטיקה מפורטת עבור המוצרים השונים ועבור הקהל (באופן דומה לקהל בעמוד שלכם).

ביצועי החנות בפייסבוק

עיצוב החנות

אם תתבוננו שוב בתפריט שבצד, תגלו קיצור דרך נוסף אל "חנויות". כאן אתם יכולים לערוך את החנות הקיימת או להוסיף חנויות חדשות. תפריט זה מאפשר לכם לשלוט בדף הבית ואילו סדרות / אוספים יופיעו בו. תוכלו גם לשלוט בצורה של הכפתורים ולקבוע להם וגם עבור הקישורים צבעים שונים.

עיצוב החנות בפייסבוק

כל זה תקף הן לחנות בפייסבוק והם לחנות באינסטגרם, שבה העיצוב מותאם לאוריינטציה אנכית.

כדי לראות את המדריך לעיצוב החנות, לחצו על קיצור הדרך בתפריט, לאחר מכן על החנות שתרצו לערוך ובמסך החדש על צפייה בסרטונים.

אם תרצו לערוך עוד דפי אוספים חוץ מדף הבית או לשלוט בקישור לשאר החנות (היכן שרשום "עוד מהחנות הזו", תוכלו לעשות זאת דרך הפאנל הצדדי.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

עריכת החנות מתוך הדף

אם תרצו לחזור ולערוך את החנות בעתיד, חפשו את קיצור הדרך "מסחר" ב-Facebook Suite. תוכלו לשלוט במיקום בו מופיע הטאב של החנות ("קנה") דרך "הגדרות" ו-"תבניות ולשוניות". כברירת מחדל, זוהי הלשונית הראשונה שמופיעה. אם תלחצו להגדרות, תוכלו לקבל קישור שניתן לשיתוף.

קיצור דרך לחנות פייסבוק

סגירת תפריט