JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

פייסבוק פיקסל והפרמטרים שלו

פייסבוק פיקסל

פייסבוק פיקסל משמש אתרים שרוצים לסמן את הגולשים שמבקרים אצלם על מנת למקד אליהם מודעות ברשת של פייסבוק. לדוגמה, אם לקוח ביקר בעמוד מכירת חולצות אצלי באתר או אפילו כבר קנה חולצה אחת, אני יכול להציג לו מודעה עם חולצות נוספות ולהזכיר לו שפעם הוא כבר קנה אצלי.

מיקוד מסוג כזה נקרא שיווק מחדש וקהל היעד אליו מכוונת המודעה נקרא "קהל יעד מותאם אישית". את הפיקסל עצמו מטמיעים באמצעות קובץ הנשמר במחשב או במכשיר הנייד של הגולש ונקרא "עוגייה" (Cookie).

השימוש בפיקסל של פייסבוק הוא פשוט למדי וכל ההגדרות שאתם זקוקים להן נמצאות תחת מנהל האירועים. על מנת להגיע למנהל האירועים, עברו אל מנהל המודעות ולאחר מכן לחצו על הכותרת של מנהל המודעות. את הגדרות הפיקסל תמצאו תחת "מדידה ודיווח" -> "מנהל האירועים" -> "פיקסלים" :

במסך שיופיע תוכלו ליצור פיקסל חדש ולבחור כיצד להוסיף אותו לאתר. האפשרויות שיש לכם הן להשתמש במנהל תגים כמו למשל "גוגל תג מנג'ר", להזין את הקוד באופן ידני או לשלוח אותו לוובמאסטר / מנהל הקמפיין.

אירועים

על מנת שהפיקסל יוכל "לתפוס" את הגולש צריך לקרות אירוע מסוים כמו למשל רכישה, השלמת רישום, הוספת פרטי רישום, הגעה לעמוד מסוים וכך הלאה. לחלק מהאירועים יש גם פרמטרים מותאמים אישית. לדוגמה, יכול להיות שאני רוצה להציג במודעה הנחה לכל לקוח שכבר קנה אצלי ב-50$ או יותר.

לכל אירוע יש קטע קוד נפרד מקטע הקוד הכללי של הפיקסל ואפשר למקם אותו בתחילת הטעינה של כל דף או בחלק דינאמי בתוך הדף. למשל, אם לקוח שלח טופס והגיע לעמוד תודה, הגיוני יותר לשים את הקוד בתחילת דף התודה מכיוון שהדבר מבטיח שהוא מילה את הטופס. לעומת זאת, אירוע של הוספת מוצר לעגלה עדיף להכניס בתוך קטע דינאמי מכיוון שהגולש לא בהכרח יגיע לקופה.

בדיקת תקינות הפיקסלים

למרות שאפשר לבדוק את תקינות הפיקסל בזמן הטמעת הקוד, נוח יותר לעשות זאת בעת הגלישה באתר עצמו,  במיוחד אם מנהלים מספר גדול של אתרים במקביל. לפייסבוק יש תוסף לכרום שמאפשר לעשות זאת בשם Facebook Pixel Helper. כאשר לוחצים על התוסף, אפשר לראות את מספר הפיקסלים שנמצאים בעמוד ולאילו אירועים הם מתייחסים.

מעקב אחרי המרות ע"י פיקסל

לאחר שהמעכב מתחיל לקבל נתונים אודות הגולשים, נרצה ליצור קהלים מותאמים אישית ולהציג להם את המודעות הרלוונטיות. הקהלים נמצאים תחת התפריט הכללי של מנהל המודעות (זה שהשתמשנו בו בצעד הראשון). לאחר שנלחץ על הוספה של קהל מותאם אישית, תופיע לנו בין היתר אפשרות של "תנועה באתר".

 

יש לשים לב שהאפשרויות שיוצגו לכם תלויות במספר האירועים שהפיקסל שלכם עוקב אחריהם. כמו כן, לנתונים של הקהל לוקח כמה שעות להתעדכן.

התהליך כולו מתואר בצורה מפורטת בסרטון הבא (בממשק באנגלית):

 

למאמרים בנושא: ניהול קמפיין בפייסבוק | שיווק דיגיטלי

סגירת תפריט