JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

טיפ שימושי: מה נוכל לעשות באמצעות המעקב מרובה המכשירים של אנאליטיקס?

מעקב מכשירים - אנליטיקס

טכנולוגיית העוגיות של אתרי אינטרנט (באנגלית Cookies) מאפשרת לנו לעקוב אחרי גולש ספציפי שנכנס אלינו באתר גם אם הוא לא נרשם אליו (באופן אנונימי). בעזרת העוגיות אנחנו יכולים לקבל לא מעט נתונים על הגולשים כמו למשל מספר המבקרים החדשים באתר לעומת החוזרים.

בעוגייה הקלאסית הזיהוי של כל גולש מסתמך על הדפדפן והמחשב הספציפי בו הוא משתמש. המשמעות היא שאם אותו הגולש נכנס מכמה מכשירים או אפילו נכנס לאתר ממצב גלישה בסתר, מערכת המעקב (לרוב Google Analytics) תזהה אותו כשני גולשים שונים, ואז נקבל נתונים לא מדויקים שאינם משקפים את המציאות. בעידן שבו כולנו קופצים מהנייד למחשב בעבודה ומשם לסמארטפון (לא בהכרח בסדר הזה), זו מתחילה להיות בעיה לא קטנה.

עד היום הדרך העיקרית להתגבר על כך הייתה באמצעות שימוש במספור (ID) זהה לכל העוגיות של המשתמשים שהתחברו לאתר, אך גם הפתרון הזה אינו הכי אלגנטי מכיוון שהוא מסתמך על כך שהגולש יתחבר לאתר מכל המכשירים בו הוא משתמש ושרוב הגולשים יחליטו להירשם לאתר. בפועל זה מן הסתם לא תמיד המצב.

מיתוג מחדש מביא אתו יכולות חדשות

אם אתם עוסקים בשיווק באינטרנט, יכול מאוד להיות ששמעתם על כך שגוגל מיתגה מחדש רבים מהמוצרים הטכנולוגיים שלה תחת קורת גג אחת בשם Google Ads והציגה כמה יכולות משופרות תחת המטריה של Google Signals.

אחת התכונות החדשות והמרשימות ביותר היא מעקב אחרי גולשים דרך כמה מכשירים ללא שימוש בעוגיות, כך שאפשר לראות נתונים מדויקים יותר. אמנם לא ניתן עדיין לעקוב אחרי גולש בודד, אך זהו עדיין שיפור ענקי לעומת המצב הקודם.

כיצד הפתרון עובד? פשוט מאוד, דרך חשבון הגוגל של הגולש. גוגל יוצאת כאן מנקודת הנחה שרוב הגולשים כיום מחוברים לחשבון הגוגל שלהם לצורך קבלת נתונים מותאמים אישית ב-Youtube, קריאת מיילים ב-Gmail וכך הלאה.

איך כל זה נראה בפועל?

מקור לתמונות – Fresh Egg

ברגע שאתם מפעילים את ה-User ID ו-Google Signals תפתח לכם אופציה חדשה בתפריט הצדדי של "מכשירים שונים" בתפריט הצדדי. תחת האופציה הזו תוכלו לראות כמה דוחות, חלק מהם חדשים ולא היו קיימים בשיטה הישנה של User ID.

הדוח הראשון שגם מופיע בתצוגת ברירת המחדל הוא דוח חפיפה בין מכשירים והוא דוח פשוט מאוד שמציג לנו חפיפה בין משתמשים שגולשים לאתר מכמה מכשירים על גבי תרשים חיתוך של קבוצות.

דוח אחר ומעט יותר פרקטי הוא דוח המסלולים שחושף לפנינו קבוצות של משתמשים לפי המכשירים בו הם עשו שימוש: בין אם זה סמארטפון, מחשב או טאבלט. אם הגדרנו המרות או רווחים (באתרי מסחר אלקטרוני) נוכל לראות גם אותם, וזה כנראה מה שיעניין את רוב המשווקים.

קיים גם דוח דומה מאוד בשם Acquisition Device שמחלק את הקבוצות השונות על פי המכשיר הראשוני ממנו הם גלשו. הדוח הזה יכול להיות רלוונטי אם אתם רוצים לדעת באילו מכשירים החשיפה של האתר שלכם היא הטובה ביותר. לדוגמה, יכול להיות שאתם מקבלים הרבה משתמשים מה-Desktop  בגלל שהממשק של האתר במובייל לא עבר אופטימיזציה טובה.

דוח נוסף הוא למעשה דוח מקורות תנועה שמסתמך על המידע החדש שהוא כאמור מדויק יותר. היתרון הבלעדי של הדוח הזה הוא שניתן להוסיף לו פלחים שונים כמו בדוחות הסטנדרטים באנאליטיקס, משהו שאי אפשר לעשות ביתר הדוחות תחת מכשירים מרובים.

מה אין בדוחות החדשים?

מכיוון שכרגע הדוחות החדשים נמצאים בבטא, יש עדיין לא מעט תכונות שעדיין לא מופעלות. כבר דיברנו על כך שאי אפשר לזהות משתמשים ספציפיים, אבל יש עוד כמה מגבלות, לדוגמה:

  • לא ניתן ליצור דוחות וטבלאות מותאמים אישית
  • לא ניתן לגשת לנתונים מתוך אפליקציות
  • לא ניתן לראות נתונים שנאספו במהלך היום

בסך הכול, למרות שמדובר בתכונה חדשה יחסית, כדאי לכם להתנסות בה מכיוון שהיא לא פועלת באופן רטרו-אקטיבי ותתחילו לראות נתונים רק מהרגע בו תפעילו אותה.

סגירת תפריט