JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

כל מה שחשוב לדעת על ההתאמות המדויקות החדשות במודעות גוגל!

התאמות הדויקות במודעות גוגל

כבר מזה זמן מה שההתאמות המדויקות של גוגל הן לא מדויקות במובן הקלאסי. למעשה, כבר מ-2014 גוגל כללה בתוך התאמה מדויקת גם איות שגוי, צורת יחיד ורבים, נגזרות, קיצורים, סדר מילים שונה, השמטה של מילות יחס ואותיות כגון אותיות בכל"מ. לדוגמה, אם היינו מציינים את מילת המפתח "נעליים לגברים", ההתאמה המדויקת הייתה תקפה גם עבור "נעל גברים".

החודש גוגל הכריזה על שינוי נוסף שיכלול גם מילים נרדפות, שינויי ניסוח וכוונת חיפוש זהה. בעמוד של גוגל בעברית ניתן למצוא דוגמאות כמו "בגדי ים" שיהפכו ל"בגדי רחצה" ו"תמונות ללא תמלוגים" שיהפכו ל"תמונות ללא זכויות יוצרים".

הנה הרשימה המלאה שגוגל מציינת:

דוגמאות להתאמה מדויקת

מאחורי השינויים הללו עומדת מערכת האינטליגנציה המלאכותית החדשה של גוגל שאחראית גם להחזרת תוצאות חיפוש אורגניות מגוונת יותר ולתרגום טוב יותר בגוגל טרנסלייט. על פי גוגל צפויה עלייה בחשיפה של 3% בממוצע, אך שינויים קודמים הקפיצו את החשיפה באחוזים גדולים יותר אצל מפרסמים מסוימים, אפילו מעבר לעשרה אחוזים.

לכאורה המפרסמים צריכים להיות מרוצים מכך שגוגל תציג את המודעות שלהם ליותר גולשים, וגוגל אף מנופפת בנתונים יוצאי דופן: לדוגמה, אנשים מחפשים דאודורנטים ב-150,000 דרכים שונות (אם כי לא ברור בכמה שפות בדיוק מדובר), ומזה מספר שנים שהיא טוענת שלפחות 15% מכלל החיפושים הם חיפושים חדשים שלא נראו קודם.

מצד שני, מפרסמים בנישות מאוד ספציפיות עשויים להיות קצת פחות מרוצים. מספיק להסתכל על הדוגמה של בגדי הים על מנת להבין שמפרסם כזה עשוי יהיה לקבל גולשים שיחפשו לקנות בכלל חלוק למקלחת או אפילו מגבת ולא בהכרח בגד ים במובן הצר של המילה. אפילו מפרסם גדול כמו למשל "דיאדורה" או "נייק" עשויים להיפגע.

למרות שבפועל סביר להניח שהאלגוריתם של גוגל יהיה מספיק חכם על מנת לקשר מילות מפתח רק עם מפרסמים מתאימים, עדיין לא נעים לראות כיצד השליטה בקמפיינים שלנו זולגת לנו מן הידיים.

מה עושים?

ב-Wordstream, חברה המספקת שירותי עזר לקמפיינים ממומנים ובכלל זאת מחקר מילות מפתח, מציינים חמש דרכים שבהן מפרסמים יכולים להתכונן לשינוי הזה (השינוי בשפות כגון עברית יגיע רק בחודשים שלאחר אוקטובר 18').

1.מילים רגישות אליהן יש לשים לב עשויות להיות ביטויים עם יותר ממילה אחת, ובמיוחד כאלו בהן סדר המילים משנה או שישנן מילים שאי אפשר לוותר עליהן כמו שמות של מקומות.

2.אם מריצים קמפיין ומתחילים לקבל ביטויים לא רלוונטיים, אפשר תמיד להכניס אותם לרשימת המילים השליליות

3.עוד אפשרות היא להשתמש בהתאמה מדויקת לביטוי, שם רק הביטוי המדויק ללא תוספות הוא הרלוונטי. עם זאת, יש להיזהר בסוג ההתאמה הזו מכיוון שהיא עשויה לצמצם את החשיפה במקרה ועושים בה שימוש נרחב מדי.

כמו כן, קיים סוג נוסף של התאמה רחבה בשם "מגבילי התאמה רחבה". בהתאמה מהסוג הזה, מציינים מהן מילות המפתח שחייבות להיות בהתאמה הרחבה בסדר כלשהו באמצעות הוספה של סימן פלוס לפיהן (לדוגמה +כובעים +אדומים +לגברים). יחד עם זאת, גם כאן גוגל עשויה לבצע שינויים מסוימים במילים. ניתן להוסיף את סימן הפלוס גם רק לחלק מן המילים.

4.מכיוון שעם ההתאמה המדויקת החדשה עשויות להיווצר כפילויות כמו מילות מפתח זהות בסדר שונה, רצוי לבדוק היטב אם לא קיימות בחשבון מילים כפולות. על פי וורד-סטרים, לעיתים הכפילות הזו הגיעה ל-18%. לשינוי הזה אמנם אין משמעות בפועל מבחינת חשיפה ולחיצות, אבל הוא עשוי לנפח את הדוחות ולסבך את ניהול הקמפיין.

5.הדבר נכון גם לגבי קבוצות של מילות מפתח בודדות מכיוון שכעת הן יאבדו מהרלוונטיות שלהן. לכן, כדאי להתרגל להשתמש בהן כמה שפחות על מנת לחסוך בזמן של ניהול הקמפיין.

סגירת תפריט