JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

הטעויות הכי נפוצות שכולם עושים ב-Google Tag Manager

גוגל תג מנג'ר

Google Tag Manager הוא אחד הכלים העוצמתיים ביותר של גוגל שחוסך מאתנו את הצורך לערוך ידנית את הקוד שלנו כל פעם שאנחנו רוצים להוסיף פיסת קוד עם תמיכה ביישום חיצוני כמו למשל תגים של אנאליטיקס או המרות ב-Adwords, או סתם כשאנחנו רוצים לעקוב אחרי אירועים שונים שמתרחשים באתר. העניין הוא שלא מדובר בכלי פשוט ואפשר בקלות ללכת בו לאיבוד, במיוחד מכיוון שזהו אחד הכלים שלא מתורגמים לעברית ויש בו הרבה מונחים ומושגים טכניים.

אז הנה הטעויות הכי נפוצות שהרבה משתמשים מתחילים עושים והוראות כיצד לפתור אותן:

לא מגדירים את GA של אנאליטיקס כמשתנה

כאשר בוחרים משתנה חדש, נפתחת רשימה ארוכה של אפשרויות, מהן צריך לבחור ספציפית את Google Analytics Settings, לאחר מכן יש להכניס את ה-ID של החשבון:

 

מתן שמות לאירועים ולטריגרים

ממש כמו שמתכנתים חייבים לתת שמות הגיוניים וברורים למשתנים, כך גם בתג מנג'ר רצוי מאוד לתת שמות כאלו לאירועים וטריגרים (מה שגורם לאירוע לקרות). יש אמנם שמות ברירת מחדל אבל הם לא תמיד מספיק ספציפיים  (מה שהוספנו מודגש בכתום) –

לא משתמשים ב-RegEx בשביל להפחית את מספר התנאים בתג

כאשר קובעים תנאים לתג, אפשר להוסיף עוד ועוד תנאים, אבל קיימת גם אפשרות להשתמש ב-Regular Expression (RegEx). אלו הן תבניות שמציינות ערכים שונים ולכן יכולות לעבוד על טווח גדול של מקרים.

יש לא מעט מדריכים באינטרנט שמסבירים אודות RegEx עבור התג מנג'ר, למשל, זה של apasters

לא יוצרים מרחב עבודה חדש (WorkSpace) כשבודקים שינויים

כשמבצעים שינויים בתוך "כלי הקיבול" (Container) של הקוד, עדיף לעשות זאת בתוך משטח עבודה חדש על מנת לא לפגוע בהגדרות קיימות או פעולות של משתמשים אחרים.  יחד עם זאת, מכיוון שבמהלך הבדיקה, נמחק משטח העבודה הנוכחי, יש לשמור עותק שלו לפני שמבצעים אותה.

לא מארגנים בספריות

ממש כמו מתן שמות למשתנים, כך גם חשוב לארגן את התגים בתוך ספריות לפי השימושים שלהם. הדבר חשוב מאוד כאשר מתחילים להצטבר הרבה תגים באתר ורוצים למצוא אותם בקלות.

שימוש חכם בגרסאות קודמות

אחד היתרונות הגדולים של התג מנג'ר הוא השמירה של כל הגרסאות הקודמות באופן אוטומטי. העניין הוא שאם לא מציינים הערה ליד כל גרסה או נותנים לה שם, קשה לדעת בדיוק מה ההבדלים ביניהן ואילו שינויים בוצעו בין גרסה לגרסה. הדבר חשוב גם כאשר מספר משתמשים עובדים באותו החשבון.

אירועים ללא נתונים (not set)

אירועים ללא נתונים שמגיעים מ-Google Analytics יכולים להיות כאב ראש לא קטן. רוב מי שמתעסק בקידום אורגני כמה שנים טובות, זוכר מה קרה כאשר תוך מספר שבועות לא ניתן היה יותר לראות אילו חיפושים הובילו לאתר מכיוון שגוגל החלה להצפין את החיפושים עבור כל מי שהיה מחובר לחשבון שלו.

אחד הפתרונות הנפוצים שגוגל ממליצה עליו הוא להשתמש בכתובת ה-URL של העמוד בו התרחש האירוע בתור התווית שלו.

לסיכום

לפעמיים אין בררה, ובשביל להשיג את המיטב מהכלים של גוגל כגון Google Tag Manager צריך ללכת צעד אחר צעד בזהירות. אלו הם רק הנושאים הכללים ביותר, ובהמשך נתייחס גם לנושאים מרוכבים יותר בתוך ה-Tag Manager.

סגירת תפריט