JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

קידום ממומן בגוגל ב – Just Digital

ppc

איך אפשר ליהנות משלל היתרונות שיש לקידום הממומן של גוגל להציע? איך ניתן להבטיח שהקמפיין הממומן שלכם ישיג מקסימום המרות? הגיע הזמן להכיר את כל הפתרונות היצירתיים של חברת Just Digital –  שנים רבות של ניסיון הובילו אותנו למגוון רחב של פתרונות יצירתיים בתחום הקידום הממומן בגוגל –  בדיוק בשביל העסק שלכם.

 

קידום ממומן בגוגל – סוגי הקמפיינים השונים:

  • קמפיין ברשת החיפוש – קידום ממומן שמתמקד ברשת החיפוש של גוגל
  • קמפיין GDN – קידום ממומן ברשת המדיה, שמתמקד בפרסום באתרים שונים שהכי מתאימים לקהל היעד של העסק שלכם במטרה שייצור קשר ומייד.
  • קמפיין רימרקטינג – קידום ממומן שמתמקד בגולשים חוזרים, כאלה שהתעניינו במוצר או בשירותים שלכם בעבר וזקוקים לחשיפה נוספת או שתיים על מנת להקליק.
  • קמפיין YouTube – קידום ממומן ביוטיוב לסרטונים איכותיים תוך התמקדות בחשיפה לקהל היעד הרלוונטי לכם.

 

המומחיות שלנו ב-Just Digital בתחום פרסום ממומן בגוגל:

  • פילוח קהל יעד שמותאם במדוייק לעסק שלכם.
  • הגברת תנועת גולשים לאתר הבית או דף הנחיתה שלכם.
  • שימוש חכם בהפעלת קמפיין רימרקטינג לקהל היעד שלכם.
  • תכנון תקציבי מוקפד וחכם המאפשר לכם, בעלי העסק, לשלוט באופן מלא ומבוקר בעלויות הקמפיין.

 

מדי יום, מאות אלפי אנשים מחפשים בגוגל אחר מוצרים, שירותים או פתרונות שונים. הקידום עצמו נעשה באמצעות הצגת פרסומות בתוצאות החיפוש בגוגל, עבור מילים וביטויים שנבחרו בקפדנות ומראש. קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם, בעלי העסק, להופיע בתוצאות החיפוש הגבוהות של מילות המפתח והביטויים הרלוונטים, המייצגים באופן המדוייק ביותר את העסק שלכם. הצגת המודעה בגוגל מאפשרת לעסק שלכם לקבל חשיפה רבה יותר בפני לקוחות, וזאת על ידי ניהול קמפיין גוגל ממומן והצגת מודעות פרסום מתקדמות בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

פרסום ממומן בגוגל עם תוצאות

על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר בקמפיין הממומן, חברת Just Digital מספקת עבור העסק שלכם חבילת קידום ממומן משתלמת במיוחד. החבילה, שנוצרה לאחר מחקר מקצועי מעמיק, מבוססת על ידע רב בשנים וניסיון רחב שצברנו בחברת Just Digital בתחום הקידום הממומן של גוגל, וכעת תוכלו, יחד עם העסק שלכם, ליהנות מכל היתרונות המקצועיים והפתרונות היצירתיים שיש לנו להציע. מה הם כוללים?

 

  • ניהול קמפיין ממומן אפקטיבי באמצעות אנליזות ודוחות המנתחים את התוצאות ומייעלים את הצלחת הקמפיין.
  • ביצוע מחקר מקיף אודות מילות מפתח וביטויים שרלוונטים לאופי הפעילות העסקית שלכם.
  • ניסוח מודעות טקסט מותאמות לקהל היעד המדוייק לעסק שלם.
  • ניהול תקציב חכם בהתאם למסגרת התקציבית העומדת בפניכם להשקעה בקמפיין.
  • יישום תהליכי אופטימיזציה לצורכי יעילות הקידום הממומן.
  • יחס אישי וחם. אנו בחברת Just Digital רואים את צרכי הלקוח בראש מעיינינו, תוך שימת דגש על התאמת פתרון מותאם ומהיר ככל האפשר.

 

אבל רגע, מה זה בכלל קידום ממומן בגוגל ואיך זה יכול לעזור לעסק שלכם?

קידום ממומן בגוגל הוא בעצם אותן מודעות פרסומת, המופיעות בדפי התוצאות של מנועי החיפוש –  לרוב מעל או לצד תוצאות החיפוש הרגילות, ובפורמט דומה מאוד. כאשר מפרסמים בגוגל, צריך לבחור מספר מילות מפתח רלוונטיות – כאלה שלקוחות פוטנציאלים שלך עשויים לחפש, במטרה למצוא את המוצר, השירות או הפתרון שהעסק שלכם מציע. אחרי שנבחרו מילות מפתח רלוונטיות, יש ליצור מודעה מתאימה שתופיע בתוצאות החיפוש כאשר יקלידו את אותן מילים (כלומר המודעה תופיע בתוצאות החיפוש העולות עבור אותן מילים).

 

הצגת דפי רלוונטיים ע"י מילות מפתח

נשמע די פשוט, לא? אז לא. הבעיה היא שיש מפרסמים נוספים בתחום שלכם, והם מעוניינים להציג את המודעות שלהם ללקוחות שמחפשים את אותן מילות המפתח בדיוק. המפרסמים המתחרים הללו מעוניינים לקבל חשיפה דומה כמו שלכם לעסק שלהם, ועל מנת לפתור את אותה תחרות, גוגל יצרה מודל בשיטה של מכירה פומבית. בה, יחד עם מפרסמים אחרים שמתחרים, מגישים הצעות מחיר שמוכנים לשלם עבור כל פעם שמשתמש מקליק על המודעה. למעשה, גוגל לא גובה מכם תשלום על המודעות, אלא רק אם אותו אדם שחיפש אחר המוצר, השירות או הפתרון מצא לנכון להקליק על המודעה שלכם. השיטה הזו נקראת Pay Per Click, או PPC בקיצור. בשיטה זו, ככל שהצעת המחיר שלכם עבור קליק תהיה גבוהה יותר, כך יגדל הסיכוי שהמודעה שלכם תופיע בסופו של דבר בדף תוצאות החיפוש. יחד עם זאת, קיים עוד פרמטר שגוגל הוסיפה, פרמטר של "ציון איכות", או Quality score.

 

מה זה ציון איכות בקידום הממומן של גוגל ואיך מקבלים ציון איכות גבוה?

 קידום ממומן בגוגל עובד בשיטה המוכרת של מכירה פומבית, רק באופן אוטומטי ודיגיטלי. אופן הדירוג לפיו גוגל מדרגת את המודעות הממומנות בתוצאות החיפוש, נקבע לפי מספר פרמטרים: מידת התאמת תוכן המודעה והאתר (או דף הנחיתה) לחיפוש הגולש, ציון האיכות של הדף והמחיר הגבוה ביותר שמוכן לשלם כל מפרסם בשיטה של מכירה פומבית או מכרז. לדוג', דנה מחפשת "קייטרינג בתל אביב" בגוגל. התוצאות הראשונות שהיא תראה יתבססו על חברות קייטרינג באזור תל אביב, שיש להם כתובת פיזית בעמוד, ויהיו מוכנות לשלם את הסכום הגבוה ביותר לכל קליק בהשוואה לחברות הסעדה אחרות.

ציון האיכות של הדף הוא שקלול כמות הקליקים שגוגל צופה שיהיו למודעה, יחד עם מידת ההתאמה והרלוונטיות של המודעה לנושא אותו מחפש הגולש, וגם איכות החוויה שמספקים האתר, או דף הנחיתה אליהם מפנה הקישור. עבור גוגל, מדובר בפרמטר לא פחות חשוב מהמחיר הגבוה שהמפרסם מוכן לשלם פר קליק.

 

מהם הפרמטרים לפיהם גוגל מעניק ציון איכות גבוה?

  • מילים זהות לביטוי או למילים שהקליד הגולש בחיפוש.
  • מידת הרלוונטיות של התוכן לגולש, ניסוח מדוייק שלו, ושיש הגדרה ברורה ומחולקת של תחומי העיסוק.
  • מהירות גבוהה של טעינת הדף.
  • מידת התאמת הדף לטלפון הנייד.
  • וידוא שהדף כולל מדיניות שימוש במידע אישי של לקוחות.
  • בקידום ממומן – גוגל מעדיף שהתוכן שמוצג בחלק העליון והקבוע של הדף יהיה רלוונטי לתוצאות החיפוש של הגולש.

 

מה זה קידום אורגני בגוגל ומה ההבדל בינו לבין קידום ממומן בגוגל?

קידום אורגני בגוגל ,SEO בקצרה (Search Engine Optimization) הוא בעצם סדרת פעולות שניתן לבצע ללא עלות, המאפשרות לקבל תנועת גולשים טבעית (או אורגנית) לאתר מבלי שתשלמו עבור כל כניסה או קליק. קידום זה אינו מאפשר להופיע ברשת המדיה הסגורה של גוגל, והוא דורש השקעה רבה של זמן ומשאבים ביצירת תוכן איכותי ובפעולות נוספות מורכבות, דוגמת יצירת לינקים – זאת על מנת שהאתר יגיע לתוצאות הראשונות בעמוד הראשון של החיפוש של גוגל. תהליך זה של קידום אורגני בגוגל הינו איטי ומתמשך, ועשוי לארוך מספר רב של חודשים ללא תוצאות מובטחות. רוב בעלי העסק המנסים להתקדם בעצמם ללא עזרה של חברת קידום מקצועית לא מצליחים להגיע לעמוד הראשון.

 

עוד כלים עם פרסום בגוגל

לעומת זאת, קידום ממומן בגוגל אינו מוגבל לתוצאות חיפוש טקסט בלבד, כפי שמופיע בקידום האורגני. ניתן לבחור במגוון רחב של סוגי מודעות, כמו תמונה או וידאו. אפשר לבחור קהלי יעד מדוייקים בפילוח מתקדם, לפי פרמטרים של: גיל, מגדר, מקצוע, אזור גאוגרפי, תחומי עניין ועוד. בנוסף, קידום ממומן בגוגל מאפשר שליטה מלאה בתקציב בכל רגע נתון. באמצעותו ניתן לקבוע זמני פעילות למודעה, המותאמים לזמני פעילות העסק שלכם. ובניגוד לקידום האורגני, בו הזמן הרב והמשאבים שתקדישו לא יזכו אתכם בהכרח בתוצאה, בקידום הממומן הסיכויים לתוצאות מיידיות גבוהים בהרבה.

 

אז כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

אחד היתרונות הבולטים של קידום ממומן בגוגל הוא היכולת להגדיר תקציב יומי עבור כל מודעה. כאשר ייגמר אותו תקציב יומי שהגדרתם, גוגל תפסיק להציג את המודעה למשך אותו יום. כך שלא ייצא מצב בו יצטברו "חובות" של קליקים נוספים עבורם תצטרכו לשלם.  יחד עם זאת, חשוב שתדעו כי מילות מפתח מסוימות עלולות להיות יקרות מאוד, זאת במידה והן פופולריות בקרב המפרסמים. במקרים כאלה, יש להיערך לתקציב יומי גבוה יחסית בכדי להגיע לתוצאות טובות יותר למודעה.

 

מה ההבדלים בין קידום ממומן בגוגל דרך רשת החיפוש, לעומת רשת המדיה?

קיימים שני סוגי קמפיינים של קידום ממומן בגוגל:

  • קידום ממומן ברשת החיפוש – מודעה שמופיעה מעל ומתחת לתוצאות החיפוש האורגני הרגיל. פרסום זה מאפשר להופיע בפני לקוחות פוטנציאלים המחפשים את המוצר, השירות או הפתרון שלך במנוע החיפוש.

 

  • קידום ממומן ברשת המדיה – נכון לשנת 2021, רשת המדיה היא מקבץ של כ-2 מיליון אתרים והפרסום במסגרתה נותן אפשרות להופיע בפני לקוחות פוטנציאלים, שגולשים באתרים בעלי רלוונטיות גבוהה לנושא שהוגדר. לדוגמה, אפשר לנסות לראות מהן המודעות שמופיעות כאשר גולשים באתר הכולל מאמרים על תיירות. רוב הסיכויים שמיד אחרי יופיעו מודעות המציעות להזמין בתי מלון במחירים שונים, פרסומות לטיסות, או לאטרקציות תיירותיות מובילות.

 

באיזה סוג קידום ממומן כדאי לך לבחור עבור העסק?

  • קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל – באופן כללי, אם העסק שלכם הוא שירות פופולרי בעל נפח חיפוש גבוה, כמו שירותי אינסטלציה או השכרת רכב; כאלה שהגולש מעוניין בהם באופן נקודתי ולרוב יחפש אותם כאשר הוא מוכן כבר לצרוך את השירות – מומלץ לבחור בקידום ממומן ברשת החיפוש.
  • קידום משולב של רשת החיפוש ורשת המדיה – מתאים יותר אם העסק שלכם מוכר מוצר או מותג הנצרכים בתקופות שונות במהלך השנה, תקופות חזקות יותר וחלשות יותר, או מוצר שמתאפיין בקנייה אימפולסיבית יותר, כמו אופנה או קוסמטיקה.

 

האם קידום ממומן בגוגל יכול להתאים לעסק שלכם?

שאלו את עצמכם – האם אנשים מחפשים ברשת את המוצר, השירות או הפתרון שהעסק שלכם מציע? אם התשובה על השאלה הזו היא כן, אז קידום ממומן בהחלט יכול להתאים לעסק שלכם. חשוב להבין שקיימים יתרונות רבים לקידום ממומן בגוגל, אך גם שמדובר במערכת מודעות מורכבת, ויש ללמוד אותה היטב לפני שמחליטים לבנות באופן עצמאי ולהתחיל להריץ קמפיין קידום ממומן בגוגל לבד. כמו כן, קיימת תחרות רבה בין העסקים השונים שמפרסמים בגוגל, כך שחבל שתשקיעו כסף מבלי לקבל תוצאות. על מנת להבטיח את התמורה הטובה ביותר עבור תקציב ההשקעה שלכם, מומלץ לשכור את שירותיו של איש מקצוע שמתמחה בתחום.

 

עשרת הדיברות להצלחה בקידום ממומן בגוגל

הכירו את מערכת המודעות של גוגל: כאמור, חשוב להכיר לעומק את מערכת המודעות של גוגל. לעתים סימון לא נכון של הגדרה עלול לגרום למודעה של הקמפיין לא להופיע כלל ברשתות המדיה והחיפוש של גוגל.

  • צרו קבוצות מודעות שונות תחת קבוצות שונות: אל תצרו את המודעות תחת קבוצת מודעות אחת, אלא הפרידו אותן לקבוצות מודעות שונות שמחולקות לפי קבוצות המילים.
  • בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק ומקיף: חשוב שתלמדו איך מבצעים נכון מחקר מילות מפתח ואיך מאתרים את הביטויים התחרותיים יותר, שעשויים למצות את התקציב של המודעה מהר מהצפוי. כמו כן, חשוב לחפש ביטויים בעלי נפח חיפוש נמוך יותר, אשר יהיו מדוייקים יותר לעסק שלך ויניבו הגעה של לקוחות איכותיים יותר לאתר שלכם. לדוגמה, מוסך לרכב (לשנות דוגמא!) יכול לזכות ללקוחות איכותיים יותר מביטוי כמו: "מחיר החלפת פנסי רכב", למרות שלביטוי זה אין נפח חיפוש גבוה.

 

בנוסף לכך

בנוסף, חשוב לאתר את מילות המפתח השליליות, אלו שרלוונטיות לעסק שלכם ומסננות חיפושים דומים של גולשים שבעצם לא רלוונטים לכם. לדוגמא, אם העסק שלכם מוכר לוחות שנה, וגולש מסויים מחפש "לוח שנה בחינם" לא תרצו שהמודעה שלכם תופיע בפניו ושיתבזבז לכם "קליק". לכן, תרצו להוסיף את המילים "חינם" "בחינם" "ללא עלות" "ללא תשלום" כמילות מפתח שליליות.

  • השקיעו בתוכן ובניסוח המודעה: נסחו היטב את המודעה והקדישו מחשבה על הנראות שלה: כאשר אתם יוצרים קמפיין קידום ממומן, חשוב שתשקיעו מחשבה בתוכן ובניסוח מודעה טובה ואיכותית. תוכן המודעה יכריע על מידת הבולטות שלה, ובמידה והיא לא תהיה איכותית, היא לא תזכה להקלקות והמרות, כלומר כניסות לאתר, כלומר פחות מכירות לעסק שלכם.
  • בצעו מעקב קבוע אחר הקמפיין וההמרות: המרות הן כל פעולה שביצע הגולש לאחר שהקליק על המודעה אותה הגדרתם כהמרה – השארת פרטים, שליחת הודעה או רכישת מוצר. מרגע שעלה הקמפיין שיצרתם, חשוב שתקדישו לו זמן ושתעקבו אחריו ואחר פעולות ההמרה שלו. המעקב יסייע לכם לשפר את הקמפיין וללמוד ממנו להבא. לדוגמא, אילו מודעות מתוך הקמפיין הצליחו יותר, אילו מילות מפתח הובילו להמרות ואילו לא. כל הבנה כזו יכולה לסייע לתהליך האופטימיזציה של הקמפיין, כך שכדאי להיות עם היד על הדופק.
  • השקיעו בדף נחיתה איכותי וברור: דפי נחיתה הבנויים באופן חובבני ובעיצוב לא מזמין עלולים לפגוע בתדמית העסק שלכם, ובכמות הכניסות וההמרות שתקבלו. חשוב להשקיע בבניית דף איכותי ונגיש לגולש, ולשים לב למסע הלקוח, אותו עובר הגולש מרגע הכניסה לדף שלכם. שימו לב גם לאופן והקלות בהם יכול ליצור אתכם קשר באופן מיידי.
  • הנעה לפעולה: בכל קמפיין קידום ממומן, כאשר בונים את דף נחיתה חשוב לשים לב שהדף יכלול את כל המידע הרלוונטי אותו תרצו להעביר והכי חשוב – הנעה לפעולה מיידית. לדוגמא, אם אתם מעוניינים שייצרו אתכם קשר דרך הוואטסאפ, מקמו את מספר הטלפון שלכם בצורה בולטת וברורה על גבי הדף. כאשר אתם יוצרים קידום ממומן בגוגל שמפנה את הגולש לטופס יצירת קשר, בעמוד נחיתה ארוך יותר המצריך גלילה מרובה, דאגו שהקישור לטופס יופיע לאורך הדף מספר פעמים ובמיקומים נכונים.
  • לאחר העלאת המודעה, בדקו האם עלתה כפי שתכננתם, בדקו שלא היו שינויים בנראות המודעה או בסאונד שבחרתם. כמו כן, המשיכו לעקוב והסיקו מסקנות תוך כדי הרצת המודעה: רוב הסיכויים שתצטרכו לשנות נוסחים ומילים תוך כדי תנועה. כך גם תוכלו לגלות יותר ביעילות אילו מודעות עובדות לכם יותר.
  • A/B Testing: כדאי תמיד לבדוק את יעילות המודעות. צרו בכל קבוצת מודעות 3 מודעות לפחות, כאשר 2 מהן מודעות טקסט מורחבות ו-1 מהן הינה מודעה רספונסיבית. עקבו אחר התוצאות.
  • השתמשו בכמה שיותר תוספי מודעות: כאשר אתם מבצעים קידום ממומן בגוגל, השתמשו בכמה שיותר מתוספי המודעות; הם מסייעים לגולש ליצור עמכם קשר באופנים שונים, מגדילים את נפח המודעה ובכך מחזקים את יעילותה. בין אם מדובר בלינק ישיר לאתר או בלינק לטלפון החברה או לוואטסאפ עסקי, ככל שתוסיפו יותר תוספי מודעות לקמפיין, כך תגרמו למודעות שלכם לבלוט על פני המתחרים.

 

מהם היתרונות של קידום ממומן בגוגל?

  • שליטה בתקציב הפרסום: ניתן להתאים את תקציב הפרסום לפי תקופות שונות ולשלוט בו. לדוגמא, אם יש לכם עסק למתנות, תוכלו להגביר תקציבי פרסום בתקופות שלפני החגים, ולהוריד את הקמפיין בתקופות החלשות יותר. הקידום הממומן בגוגל מאפשר לך לשלוט באופן מוחלט באופן בו יפוזר תקציב הפרסום.
  • שליטה בזמני הפרסום: אין התחייבות לתקופה מינימלית או בכלל: רוב העיתונים, המקומונים או האתרים יחייבו אתכם בתקופת פרסום מינימלית בכדי להעלות את הפרסומת שלכם. לעומת זאת, פרסום בגוגל אינו מחייב לפרסם ליותר מדקות ספורות, ואפשרות השליטה בו היא מקסימלית: ניתן לבחור את ימי הפרסום, את הזמן בו תופיע המודעה מדי יום (מודעה שתרוץ במקביל להתאים לזמני פעילות העסק שלכם). כמו כן, יכולים לעצור את הקמפיין בכל רגע נתון.
  • שליטה במונחי חיפוש רלוונטים לעסק שלכם: בקידום אורגני בגוגל אין אפשרות לשלוט בביטויי החיפוש בהם תופיעו – גוגל מחליט בשבילכם. לעומת זאת, קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם שליטה מלאה בביטויים המדוייקים ובכך לבצע סינון איכותי של הגולשים ולהבטיח שהרלוונטים ביותר שבהם הם אלה שיגיעו אליכם.
  • תחוייבו רק אם יקליקו. גוגל לא תחייב אתכם במידה ואיש לא הקליק על המודעה.
  • צביעת קהלים וקמפיין רימרקטינג – באמצעות פיקסל (קוד) אותו תשתלו באתר או בדף הנחיתה, תוכלו לסמן את קהל היעד שהתעניין במוצר או בשירות שלכם, ואז תוכלו להמשיך ולפרסם מולו כאשר הוא גולש בגוגל או ברשת המדיה ולהזכיר לו את המוצר שהתעניין בו קודם שוב ושוב במקומות שונים.
  • אפשרות לניתוח תוצאות בזמן אמת ותוך כדי הרצת הקמפיין וכן לצפייה בתוצאות כבר ביום שבו עלתה המודעה.

 

למה כדאי לכם לבחור ב-Just Digital לנהל את הקמפיין הממומן שלכם בגוגל?

היום צברנו ב-Just Digital ניסיון רב בתחום הקידום הממומן בגוגל. יש לנו את כל הידע והפתרונות שבתחום, אותם נשמח להעביר הלאה במקצועיות, תוך שימת דגש על יחס אישי והתאמה מדוייקת של קמפיין הקידום למוצר או לשירות שלכם.

אנו דוגלים במצויינות ובמקצוענות לא מתפשרת בכל הקשור לתחום הקידום הממומן בגוגל. כל קמפיין עובר מעקב שוטף, ומיישמים עליו תהליכי אופטימיזציה לכל אורכו.

עבדנו עם מגוון רב של לקוחות, ויש לנו המלצות ממיטב החברות המובילות במשק.

כך שאם אתם מעוניינים בחברה מקצועית ומנוסה שתדע למקסם את תוצאות קמפיין הקידום הממומן שלכם בגוגל דברו איתנו.

סגירת תפריט