JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

הכירו את SEMRush! (מדריך מצולם)

semrush מדריך

SEMrush נחשב לאחד השירותים המתקדמים ביותר לניתוח מתחרים. כמו שכל מקדם אתרים או משווק באינטרנט יודע, לפעמיים הדברים הקטנים ביותר הם אלו שעושים את ההבדל הגדול ביותר, ולכן חשוב שנדע היכן המתחרים שלנו מקדימים אותנו בשביל שנוכל לצמצם מולם את הפער.

מלבד הכלים והדוחות למעקב אחרי מתחרים, SEMRush כולל גם מספר רב של כלים סטנדרטיים כמו למשל כלים למעקב אחרי מילות מפתח וניתוח של קישורים נכנסים.

דוחות סטנדרטיים

ניתוח אורגני של מתחרים  (Domain Analytics -> Organic -> Competitors)

זהו כנראה הכלי הכי ידוע ופופולארי של החברה. רוב הכלים כיום יכולים לעקוב רק אחרי מילות מפתח שמקלידים לתוכן באופן ידני, ולכן אם רוצים לעקוב אחרי המיקומים של המתחרים, יש צורך להקליד את הדומיינים שלהם ידנית, וזאת לאחר שמוצאים אותם. לעומת זאת, בזכות האינדקס שלו, SEMRush יכול למצוא את המתחרים החזקים ביותר שלנו ואת מילות המפתח שעליהן הם מתחרים אתנו.

ניקח לדוגמה את ynet: SEMRush יציג לנו את המתחרים העיקריים על גבי גרף תנועה וירשום את רמת התחרותיות שלהם באופן יחסי. חשוב שנבחר כאן את גוגל ישראל, אחרת נקבל רק חיפושים מגרסאות אחרות של גוגל (הדבר נכון גם לגבי שאר הסקירה, אלא אם כן מצוין אחרת):

בטבלת המתחרים נוכל לראות גם את מספר מילות המפתח המשותפות לאותו מתחרה ומתוכן גם סינון של החשובות ביותר (SE). אם נלחץ על הקישורים בעמודה של מילות המפתח, נוכל לקבל השוואה בין שני האתרים ולהוסיף אתרים נוספים מהרשימה. עבור כל מילת מפתח נקבל את המיקומים של כל אתר, נפח החיפוש, רמת התחרותיות הכללית (KD) והחוזק של המתחרה הספציפי.

במקרה הזה לקחנו את רוטר.נט, מדובר אמנם במתחרה קטן יחסית, אבל קל לראות באמצעותו מילות מפתח שהן לא רק שמות של אתרים אחרים:

ניתוח קמפיינים ממומנים (Domain Analytics -> Advertising Research)

דומה לניתוח אורגני, אבל מתרכז במודעות ומילות מפתח ממומנות.

תחת Competitors  (בתפריט הנפתח) אפשר לראות עבור כל מתחרה את מילות המפתח המשותפות אתו ואת מספר המילים הכולל שהוא מתחרה עליהן (זו הסיבה שבאתרים הבינ"ל רואים עשרות אלפי מילים). כאן לדוגמה לקחנו את האתר Trivago.co.il.

אם נלחץ על מספר המילים בשורה מסוימת, נגיע לטבלת השוואה מול אותו האתר. בטבלת ההשוואה ניתן לראות את המיקומים של מילות המפתח, נפח החיפוש, המחיר הממוצע לקליק (CPC) בדולרים, רמת התחרותיות ומספר התוצאות הכולל של אורגני + ממומן.

חשוב לשים לב- אם יש לכם אתר שלא מפעיל מודעות, לא תוכלו לראות את המתחרים על סמך התוכן של האתר שלכם בלבד.

אפשרות נוספת היא לבדוק את כל מודעות הטקסט ("הקופי") של מתחרה מסוים ולראות אילו מילות מפתח גרמו להן להופיע תחת האפשרות של Ad Copies. ואם הפעם ניקח את Trivago בתור המתחרה שלנו, זה ייראה כך:

אפשרת שלישית של Ad History היא לראות מודעות היסטוריות על פני יומן שנה:

ניתוח מודעות טקסט ומודעות תצוגה (Domain Analytics -> Advertising Research -> Display Advertising)

המסך הזה מספק נתונים נוספים גם על מודעות מתקדמות ברשת המדיה כמו למשל מודעות תמונה ומודעות מדיה (עם אנימציות קצרות). אפשרות מעניינת היא לראות גם מהם האתרים שמביאים לאתר אותו בודקים הכי הרבה חשיפה

אמנם שלא כמו ב-Ad Copies לא ניתן לראות את מילות המפתח שמקושרות לכל מודעה, אבל אם בודקים את מודעות הטקסט, לא קשה לנחש אותן…

ניתוח קישורים  (Domain Analytics -> Backlinks)

כאן אפשר לראות את הקישורים הראשיים לאתר, חלוקה על פי אנקור טקסט, קישורים מפנים ואת המתחרים העיקריים על סמך הקישורים מדומיינים משותפים. במסך הראשי אפשר לראות את מספר הקישורים החדשים שנוספו, (בספירה הזו נכללים גם קישורים רוחביים ולכן המספרים יכולים להיות גבוהים), סוגי הקישורים (תמונה, טקסט וכו') ואת האנקורים הנפוצים ביותר.

יש לשים לב  שלפעמיים מוצגים אנקורים עם התאמה חלקית. לדוגמה, האנקור בדף המקורי הוא "בעלי מקצוע", אבל האנקור שיוצג הוא "בעלי" או "מקצוע".

גם כאן יש אפשרות למצוא מתחרים שמקבלים קישורים מאתרים שגם אנחנו מקבלים מהם קישורים, אבל גם את כל האתרים האחרים שהם מקבלים מהם קישורים (כל עוד SEMRush יכול למצוא אותם). במילים אחרות, אפשר למצוא פה לא מעט הזדמנויות לבניית קישורים מתחת לאף של המתחרים שלנו…


מודעות מוצרים (Domain Analytics -> PLA Research -> Positions)

אלו הן מודעות של מוצרים שניתן למצוא בחלק מהמדינות (בישראל הן נתמכות במסגרת "גוגל שופינג", אבל לא נכנסו לשימוש נרחב). עבור כל דומיין ניתן למצוא את מודעות המוצרים המובילות יחד עם שם המוצר ואת מידת החשיפה (מספר המודעות שמוצגות בכל רגע) על גבי ציר הזמן.

כלים מיוחדים

מציאה של מילות מפתח חדשות  ועוד… (כל מה שבקבוצה הראשונה תחת Keyword Analytics)

מדובר בכלי בסיסי יחסית שמציע מילות מפתח על סמך המילים שמכניסים או מילות מפתח קרובות. מלבד זאת ניתן לראות גם מגמות בחיפושים עצמם (האפשרות לראות היסטוריה של מודעות על פי מילות מפתח נמצאת גם כאן).

דירוג קושי של מילות מפתח (Keyword Analytics -> Keyword Difficulty)

הכלי הזה מאפשר לבדוק עד כמה קשה לקדם מילות מפתח. בשורת החיפוש ניתן להכניס מילה אחת בכל שורה (המספר המקסימלי תלוי בסוג המנוי). עבור כל מילת מפתח מוצגת רמת הקושי המוערכת ואפשר לראות אילו דומיינים נמצאים במקומות הראשונים.

יש גם רשימה של תכונות מיוחדות עבור המילה שיכולות לצמצם או להגביר את החשיפה: פאנל הידע, Sitelinks, חיפוש מקומי, מידע עשיר, תשובות, סיפורי חדשות, הופעה בקרוסלה או סרטון וידאו גדול בראש התוצאות.

מדידת פערים (Gap Analytics)

כלי שמאפשר למדוד את הפערים בין שני אתרים או יותר על סמך מספר הקישורים הנכנסים או מילות מפתח (אורגניות, ממומנות ו-PLA). התוצאות מוצגות על גבי ציר הזמן או בטבלה (באופציה האחרונה – Bulk Analytics)

לדוגמה, כך נראית השוואה של מספר הקישורים הנכנסים בין שני אתרים מאותו התחום:

תבנית תוכן לקידום

מדובר בכלי שמנתח את התוכן באתרים המובילים על פי מילת המפתח שהוקשה ומספק תובנות בקשר לתוכן המומלץ ביותר לכתיבה באתר שלנו כגון הצעות למילים דומות סמנטית שכדאי לשלב בטקסט, אתרים חזקים שאפשר לקבל מהם קישורים והאורך המומלץ לטקסט (בחלק שלא רואים בצילום ניתן לראות גם תקצירים של הדפים המובילים):

יצירת לידים (Lead Generation Tool)

כלי קטן שמיועד לחברות או בעלי מקצוע פרטיים שרוצים לשלוח ללקוחות פוטנציאלים שלהם דו"ח שמתבסס על המידע מ-SEMRush. מתוך המסך הראשי ניתן לשנות את התבנית ומה שיוצג בטופס איסוף הלידים.

ניהול רשימות (Listing Management)

מחפש רישום של העסק בספריות של עסקים  מקומיים (כרגע בארה"ב בלבד) ובודק האם המידע הבסיסי שהוזן (שם, כתובות, עיר ומדינה) מתאים לזה שנמצא ברשימות.

ניהול פרויקטים (Management -> Projects)

עם כל כך הרבה דוחות ואפשרויות, קל מאוד ללכת לאיבוד בתוך כל המסכים של SEMRush. בדיוק לשם זאת מיועדת האפשרות לנהל פרויקטים שונים. כמות הנתונים שניתן לעקוב אחריה משתנה על פי סוג החשבון והוא מאוחדת לכל הפרויקטים יחדיו.

כאשר פותחים פרויקט, נפתחות עוד מספר אפשרויות נוספות למעקב, בהן כמה מתקדמות יחסית:

  • ניטור של המיתוג ברשת (Brand Monitoring), דומה ל-Pinging של וורדפרס
  • ניהול יומן משימות לשיתוף עם צוותים ועובדים עבור כל פרויקט
  • נתונים מתוך Google Analytics

דוגמה למיתוג :

ניהול דוחות (Management -> My Report)

כלי שמאפשר ליצור דוחות מותאמים אישים על סמך נתונים שבוחרים או תבניות שנבנו מראש עבור פרויקט קיים או דומיין חדש.  מכיוון שהדוחות מחוברים לכל הנתונים של SEMRush, אנחנו לא צריכים אפילו להקיש את כל הנתונים ידנית. לדוגמה, על מנת ליצור דו"ח למילות המפתח המובילות, אנחנו בסך הכול צריכים להקיש את שם הדומיין  ו-SEMRush כבר ימצא את כל המילים "החזקות" שהאתר מדורג עליהן. אם אנחנו משתמשים ב-Widget שדורש פרטי גישה, פשוט נתבקש להכניס אותם.

כלים בבטא (נכון לאוגוסט 18')

חיפוש נושאי (Topic Research)

מדובר בכלי ששואב רעיונות לנושאים ראשיים, כותרות ושאלות על סמך מילות מפתח באמצעות סריקה של מאמרים ודפים מובילים ברשת.

 

כלי מילות הקסם (Keyword Analytics -> Keyword Magic Tool)

כלי שדומה מאוד לכלי הקלאסי של גוגל, רק בלי כל אותן מגבלות שגוגל הטילה עליו בשנים האחרונות. הכלי מציג את מילות המפתח הפופולאריות ביותר על פי מילה התחלתית שנבחרה (seed keyword). מלבד זאת, הוא מציג את המילים הבודדות הכי פופולאריות מהן ניתן להרכיב מילות מפתח נוספות. חוץ מהמדדים הרגילים אותם אפשר למצוא ברוב הכלים הדומים, ניתן לראות גם האם המילה גורמת לתכונה מיוחדת להופיע בתוצאות החיפוש ומהו מספר התוצאות הכולל.

כלי העזר לכתיבת SEO

הכלי הזה הוא למעשה תוסף חיצוני שמתלבש על וורדפרס או גוגל דוקס, אבל עדיין שווה להזכיר אותו. דומה מאוד לרמזור של Yoast ונותן המלצות לגבי אופטימיזציה של הטקסט בזמן אמת.

בסופו של דבר, לא כל הכלים של SEMRush הם ייחודים באותה מידה ונקודות החוזק שלו הן בעיקר בכל מה שקשור לחיסכון של עבודה ידנית של מעקב אחרי מתחרים, אך בתוך פתרון All in One שמיועד לחברות קידום או מקדמים פרטיים קטנים, אין ספק ש-SEMRush נותן תמורה נהדרת לעלות החודשית שלו, כ- 99$.

בסופו של דבר, לא כל הכלים של SEMRush הם ייחודים באותה מידה ונקודות החוזק שלו הן בעיקר בכל מה שקשור לחיסכון של עבודה ידנית של מעקב אחרי מתחרים, אך בתוך פתרון All in One שמיועד לחברות קידום או מקדמים פרטיים קטנים, אין ספק ש-SEMRush נותן תמורה נהדרת לעלות החודשית שלו, כ- 99$.

סגירת תפריט