JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

פרסום בגוגל

פרסום בגוגל

אם יש לכם אתר אינטרנט ואפילו אם רק התחלתם לחשוב על פרסום באינטרנט, סביר להניח שגם אתם שמעתם את המושג "פרסום בגוגל". בדרך כלל כשמדברים על פרסום בגוגל מתכוונים לפרסום של מודעות מיוחדות בתוצאות החיפוש של גוגל או באתרים של שותפים שנותנים לה שטחי פרסום שם היא יכולה למקם מודעות נוספות (כאשר השותפים והיא מתחלקים ברווחים).

 

פרסום בגוגל היבט כללי

אם תסתכלו על עמודי התוצאות בגוגל, תוכלו לראות למעשה שני סוגים של תוצאות:

  • אורגניות
  • ממונות

פרסום בגוגל אורגני וממומן

התוצאות הממומנות

התוצאות הממומנות הן אלו שסימנו בצהוב וכתוב לידן בקטן "מודעה", מה שלעיתים גורם לגולשים להתבלבל בין המודעות לתוצאות האורגניות. לגוגל יש כמובן אינטרס להרוויח כמה שיותר מהמודעות ולכן זה לא מפתיע שהיא רוצה לטשטש את ההבדלים.

מלבד זאת יש עוד שני סוגי תוצאות שחשוב להכיר:

 

מודעות שופינג

נחשבת גם כן לתוצאות ממומנות (למעט בחיפוש הייעודי למודעות שופינג)

מודעות פרסום בגוגל שופינג

 

מודעות מקומיות

מודעות שמציגות מפה של גוגל עם כמה עסקים שיש להם מכנה משותף הקשור לשאילתה אותה הקליד המשתמש. אלו אומנם תוצאות אורגניות, אבל הן נשלטות מפאנל שונה של גוגל שמנוהל על ידי בעל העסק או נשלפות ממאגר המידע שלו על עסקים.

יש אומנם סברה שמתישהו גוגל תתחיל לגבות כסף על המודעות האלו, אבל נכון לאמצע 2021, זה עדיין לא המצב… (לפחות לא בישראל):

זה למשל מה שמופיע כאשר אנחנו מחפשים "מוסך מורשה יונדאי חיפה":

פרסום בגוגל ביזנס

בדרך כלל מודעות שופינג ותוצאות מקומיות לא יופיעו ביחד באותו העמוד מכיוון שהן  משתייכות לשתי קטגוריות שונות, כך שחשוב לקחת את זה בחשבון אם אתם רוצים להתאים בין מודעות שופינג לבין מילות מפתח.

 

פרסום בגוגל דרך רשת המדיה (Display Network)

כל המודעות של גוגל ששייכות לאתרים חיצונים (של גוגל או לא) כוללות פורמטים נוספים של מודעות נוספות. למשל:

  • מודעות באנרים
  • מודעות עם אנימציות קצרות
  • מודעות שמחקות פורמטים נפוצים כמו חלק מפיד או טקסט של מאמר
  • מודעות וידאו (רלוונטי בעיקר ליו-טיוב)
  • מודעות בדפי עסקים מקומיים (אם לוחצים על "עוד עסקים")
  • מודעות בתוך אפליקציות

המפרסם בדרך כלל לא צריך לדאוג לכל האספקטים של המודעות האלו והאלגוריתם של גוגל מבצע את רוב ההתאמות בעצמו.

 

פרסום בגוגל לעסקים ולמה כדאי שתעשו זאת עם מנהל קמפיין מקצועי כמו Just Digital

פרסום בגוגל לעסקים מתבצע דרך פאנל הניהול של Google Ads (לשעבר אדוורדס). דרך הפאנל הזה אפשר לקבוע את סוג הקמפיין הספציפי בו רוצים להשתמש. לכל קמפיין ישנה מטרה אחרת בהתאם לסוג המודעות שרוצים לפרסם. גוגל מתאים את סוגי המודעות והאפשרויות שאפשר לבחור מהן על פי המטרה על מנת שיהיה כמה שפחות צורך לגעת בהגדרות המתקדמות של הקמפיין (אם כי יש אליהן עדיין גישה).

פרסום בגוגל ממומן

בעיקרון כל עסק שיש לו כרטיס אשראי מסוגל להתחיל בקמפיין וגוגל גם נותנת ללא מעט עסקים שוברים חינם של כמה מאות שקלים כדי לפתות אותם להתחיל בפרסום. העניין הוא שכאשר מדובר בזירות תחרותיות, חייבים ניהול קמפיינים מקצועי שיוכל להתחרות מול עסקים אחרים שכבר צברנו ניסיון והקימו מערכי מודעות עם ביצועים טובים (למשל, אחוז לחיצות גבוה). וזו ממש לא משימה למי שרק התחיל לעבוד עם המערכת לפני כמה ימים.

 

פרסום בגוגל – מחיר, כמה זה אמור לעלות?

הפרסום בגוגל עובד לפי שיטת המכרז הפומבי על מילות מפתח. כלומר, גוגל בוחר מבין כל המפרסמים שמתמודדים על אותן מילות מפתח את המפרסם עם הנתונים הטובים ביותר. בין היתר, הביצועים ההיסטוריים של החשבון וכמה בדיוק הוא מוכן לשלם.

אחרי השקלול הזה, הוא מציג את כל המודעות הרלוונטיות לאותו דף או תוצאות חיפוש. מכרז זה מתבצע כל פעם מחדש ולכן הצגת המודעות היא דינאמית ועשויה להשתנות על פי הפעולות של כל המפרסמים השונים.

 

חשוב להכיר

ניהול אפקטיבי של הקמפיין עשוי להביא לכך שלא תשלמו את הצעת המחיר הכי גבוהה שלכם, אלא רק את זו שתזדקקו לה כדי להיות במקום הראשון (תלוי כמובן במפרסמים האחרים).

שיטה זו של מכרז פומבי מאפשרת לגוגל להציג בכל פעם מחדש את המודעות הכי מתאימות לחיפוש של הגולש או לעמוד בו הוא נמצא.

 

השדרוג של גוגל

בעבר גוגל התייחסה גם להיסטורית החיפושים הספציפית של הגולש על ידי שתילת קבצי מעקב (קוקיז) במחשב שלו, אך כיום היא נמצאת בתהליך הדרגתי של ביטול הטכניקה הזו ומעבר לאפיון גולשים על פי סגמנטים כמו תחומי עניין ודמוגרפיה (משהו שאנחנו  מכירים בעיקר מניהול קמפיינים בפייסבוק).

כדי לסכם, יש כמה פרמטרים שקובעים את מחיר הפרסום בפועל:

 

מילות המפתח

מהן מילות המפתח עליהן מתחרים ועד כמה הן תחרותיות (מילה תחרותית עולה יותר). בדרך כלל "לידים" (פניות) שיש בהן פוטנציאל לרווח גבוה כמו עריכת דין יהיו גם מקושרים למילות מפתח יקרות.

את העלויות אפשר לבדוק דרך כלי של גוגל. אלו כמובן עלויות משוערות בלבד.

מחקר מילות מפתח בגוגל

 

היסטוריה של החשבון

מי שכבר עשה שימוש במנהל קמפיינים מקצועי יכול להיות כאן בעל יתרון, אבל כמובן שלא כל מנהלי הקמפיינים הם בעלי אותו מומחיות ולכן יגיעו לביצועים שונים.

 

עמלה של מנהל הקמפיין

לכל מנהל קמפיין יש עמלה שונה שהיא בדרך כלל חלק יחסי מהעלות של הקמפיין אותו משלמים ישירות לגוגל. לדוגמה: אם הקמפיין עצמו עולה 3,000 ₪ לחודש, מנהל הקמפיין יקבל 15%, שהם 450 ₪.

כמובן שזו רק דוגמה בלבד וחברות רבות במשק מפרסמות בעשרות אלפי שקלים. ניהול קמפיין הוא בדרך כלל עבודה יום יומית, כך שלמעשה הצעת מחיר של כמה מאות שקלים לחודש רק עבור הניהול היא נמוכה, אולי אפילו נמוכה מדי…

 

עלויות הקמה

מלבד זאת, יש חברות שגובות גם עלות הקמה שהן למעשה כל ההגדרות הראשוניות של הקמפיין ו / או עיצוב של עמודי נחיתה.

 

בשורה תחתונה

מכיוון שכל אחד מהפרמטרים האלו יכולים להשתנות באופן דרסטי, קשה מאוד להגיד כמה קמפיין שיפרסם מוצר Y או שירות X יעלה. ב-Just Digital  נוכל לעזור לכם להעריך כמה יעלה הקמפיין ולקבוע ביחד אתכם את התקציב המתאים. לא תמיד תקציב גדול מאוד הוא בהכרח משתלם מבחינת מספר הלידים או החשיפות שתקבלו.

 

פרסום בגוגל לעסקים קטנים עם Just Digital

כמו שהבנתם, פרסום בגוגל לעסקים קטנים דורש ידע מקצועי והרבה מאוד ניסיון כדי שיהיה אפשר להבטיח כמות גבוהה של פניות והופעות רבות בחלק הממומן של גוגל או אתרים שותפים גם עבור תקציבים בינוניים.

כדי לעשות זאת, אנחנו מבצעים את כל הפעולות הבאות:

  • בוחרים את סוג הקמפיין המתאים לכם ביותר
  • בוחרים את האופן בו יוצגו המודעות ("הקופי" שלהן) ועובדים באופן שוטף מול המעצב הגרפי כדי להבטיח שהמודעות הוויזואליות בכל הרשת של גוגל ישמרו על השפה העיצובית של המותג שלכם.
  • מבצעים מחקר מילות מפתח: באילו מילות מפתח כדאי להתמקד בהתייחס לתקציב שלכם והעלות המשוערת של כל מילת מפתח
  • בונים את עמודי הנחיתה הכוללים את המסר השיווקי והטופס לשליחת הליד (או מספר טלפון בנייד)
  • מתחילים להריץ את המודעות ובודקים את הציון האוטומטי של גוגל ("ציון האיכות")
  • עוקבים אחרי הביצועים, מבצעים אופטימיזציה וחוזר חלילה

אם יש לכם עוד שאלות בנוגע לניהול מקצועי של קמפיינים אצלנו, תוכלו להשתמש בפרטי יצירת הקשר בפאנל העליון.

סגירת תפריט