ניהול קמפיינים בגוגל

Adwords | Analytics & More

פלטפורמת הפרסום של גוגל ובמיוחד ניהול קמפיינים ממומנים נחשבת לרשת הפרסום הגדולה והותיקה ביותר באינטרנט ופועלת הן באתרים של גוגל והן במיליוני אתרים אחרים אשר מספקים לה שטחי פרסום. הפרסום עובד על בסיס תשלום לפי לחיצה, לא לחצו על המודעה שלך, לא שילמת! Just Digital מעניקה שירותי ניהול קמפיינים בגוגל על הצד הטוב ביותר ובכך מנצלים את התקציב שלך בצורה מקסימלית, מביאים לך לקוחות חדשים על בסיס שבועי ונותנים לך את התמורה הטובה ביותר לכספך.

אנליטיקס

למה בכלל כדאי להתחיל עם ניהול קמפיינים בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ורוב מי שמתעניין ברכישה של שירות או מוצר בסופו של דבר עובר דרכו. אם בקמפיין "חברתי" כמו כזה בפייסבוק הגולש הוא יחסית פסיבי ואנחנו לא בהכרח מציגים לו את המודעה בזמן שהוא מעוניין לרכוש משהו, בגוגל קהל היעד שרואה את המודעה הוא הרבה יותר ממוקד. אנחנו גם יודעים בדיוק מה הוא מחפש ולכן פחות תלויים ברקע שלו ובהגדרות הפרטיות שלו (במיוחד כשהיום מדובר בנושא בעייתי).

ניהול קמפיין אפקטיבי בגוגל

ניהול קמפיינים ppc יכול להיות אפקטיבי עבור סוגים רבים של עסקים בסיטואציות שונות:

גיוס מוקדם של לקוחות

עסק שרק עכשיו הקים אתר אינטרנט וחייב לגייס לקוחות בלי שיש לו את הפריבילגיה לחכות לעליה בדירוגים האורגנים של גוגל יכול לעשות שימוש בתהליך ניהול קמפיין בגוגל ולהתחיל לחשוב בכוסע של שיווק דיגיטלי כדי להשיג לקוחות בלי קשר לקידום האורגני ובכך לשמור על תזרים מזומנים חיובי.

קמפיין ממוקד

לכמה ימים במטרה לקדם אירוע או מבצע נקודתי: כאן אפשר לנצל את היכולת של מודעות בגוגל להופיע גם באתרים חיצונים ששותפים עם גוגל ומציגים את המודעות שלה. כלומר, הגולש לא חייב לחפש בצורה אקטיבית והוא חשוף בכל מקרה למודעות, כולל באנרים שלא מופיעים בתוצאות הרגילות.

חסימות מתחרים

אתר שלא רוצה שהמתחרים ירכבו על המותג שלו: מתחרים רבים מנצלים את השם של המתחרים שלהם כדי להופיע בתוצאות הממומנות בגוגל לפניהם באמצעות מילות המפתח שלהם (לדוגמה, ביטוח ישיר יופיע כשמישהו מחפש את AIG). פרסום עצמי יכול למנוע מצבים כאלו והוא גם בדרך כלל עולה הרבה פחות, מי שיודע ניהול קמפיינים בגוגל בצורה מקצועית יודע לעשות זאת.

סוג של תעודת ביטוח

הקמפייין המקביל בפייסבוק מדשדש, חטפתם ירידה בדירוגים בגלל שגוגל החליט לשנות את האלגוריתם שלו? חוקי הקמפיינים הממומנים של גוגל הם יחסית ברורים ובדרך כלל אין הפתעות.

איך עובד ניהול קמפיין  ממומן בגוגל – PPC?

PPC הם ראשי התיבות של Pay Per Click שהוא המודל הנפוץ ביותר בו אתם משלמים רק עבור לחיצה בפועל על המודעות. לא לחצו על המודעות שלכם, לא שילמתם!

כיצד גוגל מחליט את המודעה של מי להציג?

כל מי שרוצה לפרסם מודעות שכוללת מילת מפתח מסוימת מתחרה עליה בשיטת המכרז הפומבי. כדי לבצע ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס בצורה יעילה אך שלא כמו מכרז פומבי רגיל שבו ההצעה הגבוהה ביותר מנצחת. כאן נלקחים בחשבון גם פרמטרים נוספים:

  • היסטורית הביצועים של המודעה ושאר המודעות בחשבון
  • עד כמה המודעה רלוונטית לדף היעד שלה
  • הדירוג של המתחרים
  • האם הצעת המחיר שלכם עונה על הסף המינימלי של הופעה במקום ראשון או בחלק העליון של הדף

ניהול קמפיין בגוגל – אופטימיזציה נכונה

המשמעות היא שאתם לא בהכרח תשלמו את המחיר הכי גבוה ויכולים להופיע אפילו לפני מתחרים שהסכימו לשלם הרבה יותר מכם.

אגב, מיקום המודעה והמחיר של הלחיצה עם ניהול קמפיין ממומן בגוגל מחושבים כל פעם מחדש באמצעות ניקוד מספרי שנקרא Adrank. ניקוד פנימי זה אינו חשוף למפרסמים ואינו קשור למספר שמציין את איכות המודעה (Quality Score), אותו כן ניתן לראות בדוחות של Google Ads.

הסבר מפורט יותר תוכלו לראות בסרטון:

מודלים נוספים

מלבד מודלים של PPC, יש גם מודלים נוספים של תשלום לפי חשיפה או אפילו על פי המרות (משלמים רק כשמתרחשת המרה),  אבל הם יחסית פחות נפוצים ובכל מקרה דורשים ידע נרחב יחסית בנושא ניהול קמפיינים הגוגל ואינם זמינים לכולם.

אילו סוגי קמפיינים קיימים?

למרות שבדרך כלל מתמקדים בקמפיינים בתוצאות החיפוש (רשת החיפוש), יש עוד כמה סוגי קמפיינים שונים שכל אחד מהם מתאים למטרות אחרות:

קמפיינים מסוג שופינג

אם יש לכם מוצרים שמחוברים למערכת מלאי ומחירים, תוכלו להציג אותם בצורת סדרה של תמונות בתוצאות החיפוש או בחיפוש הייעודי לקניות.

קמפיינים באתרים חיצונים

 כאן אפשר להציג מודעות טקסט רגילות, אבל גם מודעות תמונה ואנימציות פשוטות. יכול להיות מצוין אם יש לכם מותג שמדבר בשפה ויזואלית.

קמפיינים ביו-טיוב

מכירים את הסרטונים הקצרים שמופיעים ביחד עם הסרטונים הרגילים? גם הם חלק מרשת החיפוש של גוגל. מלבד זאת, אפשר להפוך גם מודעות באנרים בגדלים מסוימים לכאלו שיופיעו בתוך הסרטונים עצמם על גבי הסרטון כמעין שכבה נוספת.

קמפיינים מסוג שיווק מחדש (רימרקטינג)

לא מדובר בסוג חדש של מודעות, אלא בהתמקדות בקהל יעד שכבר ביקר באתר שלכם ו"צבעתם אותו". מכיוון שאחוזי ההמרות הם גבוהים יותר וקיימת איזושהי היכרות מוקדמת, אפשר למשל לקבוע שהתקציב והצעות המחיר לקהל הזה יהיו גבוהים יותר. באותו האופן אפשר לנסח מודעות מיוחדות כגון כאלו עם מבצעים בלעדיים שיופיעו רק אם הגולש מילא תנאי מסוים (לדוגמה, זנח את עגלת הקניות באמצע).

קמפיינים לאפליקציות

מעודדים התקנת אפליקציות, בדרך כלל דרך אפליקציות אחרות

סוגי קמפיינים בגוגל PPC

למה אתם זקוקים לניהול קמפיינים מקצועי?

גוגל תכננה את המערכת שלה כך שיהיה קל מאוד לתפעל אותה, אבל כדי לנצח את המתחרים בזירות אגרסיביות, אתם חייבים מנהל קמפיינים מקצועי שמכיר את כל ההגדרות המתקדמות. לדוגמה, איך להשתמש באסטרטגיות מקצועית של הצעת מחיר, מתי לבצע שינויים במודעות, אילו מילות מפתח לא שוות את המחיר הגבוה שלהן, איך להימנע ממיקוד לא טוב של מילות המפתח (לכל סוג שילוב יש חוקיות שונה) וכו'.

והנה עוד כמה סיבות טובות

חיסכון בזמן

 ניהול מקצועי של קמפיינים PPC בגוגל יכול לדרוש מכם שעות רבות ובסופו של דבר לגרום לכם לאבד פוקוס במה שחשוב באמת, ניהול העסק. עם מנהל קמפיינים מקצועי שיודע למקסם את הזמן, זה לא קורה.

חיסכון בכסף

כבר אמרנו שיש הבדלים בין מילות המפתח, אבל הגדרות לא נכונות יכולות לגרום להבדלים עצומים בהחזר על ההשקעה (כמה בסופו של דבר הרווחתם על כל שקל שהוצאתם). לכן, ברוב המכריע של המקרים ניהול קמפיין PPC מקצועי בגוגל ישתלם לכם יותר גם בתוספת של עמלת הניהול.

העלאת אחוזי הלחיצות באמצעות קופירייטינג למודעות

 בסופו של דבר, מה שיעלה או יוריד את אחוזי הלחיצות זהו הניסוח של המודעה או העיצוב הגרפי (במקרה של מודעות עם גרפיקה). את הצד הזה של הקופירייטינג עדיף להשאיר לגורם מקצועי שיידע איך ללחוץ על הכפתורים הנכונים אצל הגולש.

בניית עמודי נחיתה

בניית עמודי נחיתה משפיעה לא רק על הדירוגים של גוגל, אלא גם על ההחלטה של הקונה אם להשאיר פרטים או לרכוש מכם מוצר אחרי שהוא כבר טרח ללחוץ על המודעה שלכם. לכן הקפדה על עמודי נחיתה עם שימושיות גבוהה יכולה להעלות את אחוזי ההמרות באופן משמעותי.

על מה חשוב להקפיד?

  • מסר ברור וחד
  • קריאה לפעולה
  • בחירת צבעים נכונה
  • פריסה נכונה של האלמנטים בעמוד בהתאם לגודל המסך בו נצפה העמוד

הימנעות מטעויות

גם לגוגל Ads יש מדיניות של מה שמותר ומה אסור לעשות בקמפיינים. לדוגמה, יש מוצרים מסוימים שאסור לפרסם וגוגל עשויה להשהות או אפילו לסגור חשבונות שלא עוקבים אחרי הכללים שלה.

יצירת היסטוריה של ביצועים חיוביים

 מכיוון שגוגל מסתכל גם על ההיסטוריה של הקמפיין כאשר הוא מבצע את המכרז הפומבי וקובע את דירוג המודעה, יש חשיבות גדולה לליווי מקצועי ושוטף כבר מהרגע הראשון.

אנליזה של התוצאות

מסכי הנתונים והסטטיסטיקה של Google Ads (לשעבר Adwords) מלאים בטבלאות של מספרים ונתונים, ואתם צריכים להבין אותם בלי לבזבז זמן יקר. מנהל קמפיינים שיודע מה הוא עושה יכול להוציא רק את הנתונים הכי חשובים ולייצג אותם באופן גרפי וקל להבנה.

כך תוכלו להיות שותפים מלאים בהחלטה לאן לקחת את הקמפיין ואלו שינויים לבצע.

לסיכום

קמפיינים ממומנים בגוגל יכולים להביא לכם עשרות לקוחות חדשים גם בזמנים קשים. אבל כדי שזה יצליח, אתם חייבים מנהל קמפיינים מקצועי שחי ונושם את התחום באופן יום יומי. פנו אלינו וגם אתם תוכלו להתחיל לגייס עוד לקוחות ולסגור הרבה יותר מכירות תוך זמן קצר.

שאלות תשובות בנושא

קמפיין בגוגל מבטיח לכם התאמה מקסימלית לחיפושים הרלוונטים באמצעות מילות מפתח אותן מקשרים למודעות השונות. בנוסף לכך, אתם משלמים אך ורק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם. מלבד זאת, התוצאות הממומנות מופיעות לפני התוצאות האורגניות ולכן הן בולטות יותר, למידע נוסף לחץ כאן.

שלושת סוגי הקמפיינים המרכזיים בגוגל הם קמפיינים לרשת החיפוש, רשת המדיה וקמפיינים מיוחדים כגון לווידאו או שופינג. קמפיינים לרשת החיפוש כוללים מודעות טקסט פשוטות. מודעות לרשת המדיה יכולות לכלול גם באנרים או אנימציות. קמפיינים אחרים עשויים לכלול למשל מודעות למכירת מוצרים עם מחירים או קטעי ווידאו המוצגים לפני סרטונים ביו-טיוב.

Just Digital מקימה ומנהלת קמפיינים מא' ועד ת', כולל בחירת מילות המפתח הנכונות, מיטוב התקציב הזמין ללקוח, בחירת סוג הקמפיין המתאים, בניית המודעות ודפי הנחיתה. לאחר מכן החברה עוקבת אחרי ביצועי המודעות מחודש לחודש ומשפרת אותם על מנת שאתם תוכלו לקבל החזר גבוה יותר על ההשקעה שלכם.

בהחלט כן! אין עסק או תחום שלא מחפשים אותו בגוגל ואם מישהו מנהל קמפיין על מילות המפתח האלו, הן יופיעו במקום בולט לפני התוצאות האורגניות. לכן, ניהול קמפיינים בגוגל הוא עניין קריטי עבור כל עסק שהאתר שלו עדיין לא מתרומם בתוצאות האורגניות בגוגל – רוצים לדעת עוד?

הצטרפו לעשרות עסקים שכבר קיבלו יותר לעסק שלהם, בזכות פירסום ממומן בגוגל

מה כולל ניהול קמפיין בגוגל?

מחקר מילות מפתח ומתחרים על סמך היעדים

בשלב הראשון אנחנו בודקים אילו מילות מפתח אותן הגולשים מחפשים הכי מתאימות לעסק שלך וליעדים אותם אתה מבקש להשיג.

קופירייטינג

ניצור שילוב של מודעות טקסט עם מילות מפתח ובאנרים שמושכים את העין על מנת למקסם את אחוזי הלחיצות על המודעות.

בניית עמודי נחיתה

נתכנן ביחד איתך את דפי הנחיתה שיביאו לאחוזי ההמרה הגבוהים ביותר באמצעות עיצוב נכון של טפסים, ושילוב נכון של צבעים עם קריאה בולטת לפעולה.

שימוש בקמפיינים מיוחדים

כיום  ניתן להציג לגולשים מודעות בפורמטים ייחודים כגון סרטוני פרסומת מקדימים (Pre rolls), מודעות מוצרים ומודעות הפונות לקהל חוזר (שיווק מחדש).

מדידת ביצועים, תובנות ושיפור

הרצת הקמפיין היא רק ההתחלה: לאחר שנראה את ביצועי המודעות השונות נוכל לבצע אופטימיזציה נוספת, להגדיל את מספר הלחיצות ואף להוריד את העלות לכל לחיצה.

תהליך העבודה

ניהול קמפיין בגוגל

שיחת
הכרות

ניהול קמפיין בגוגל

איפיון
קהל ומטרות

ניהול קמפיין בגוגל

בחירת
סוג הקמפיין

ניהול קמפיין בגוגל

מחקר שוק
וקהלי יעד

ניהול קמפיין בגוגל

ניהול שוטף של מודעות ותקציבים

דוחות חודשיים ומעקב

סגירת תפריט