JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

מדריך: שיפור קמפיינים ברשת המדיה של גוגל

שיפור קמפיינים ברשת המדיה

רשת המדיה של גוגל מהווה שטח פרסום נוסף בו ניתן לפרסם חוץ מאשר בעמודי התוצאות של גוגל או אתרים שמשתמשים באלגוריתם שלה. למשל, בתוך אתרים שותפים חיצונים של גוגל, Youtube, Gmail ואפליקציות. מלבד מודעות טקסט רגילות, אפשר להשתמש גם במודעות עם אנימציה, מודעות תמונה ומודעות ווידאו.

יתרונות נוספים של רשת המדיה:

  • פרסום ברשת המדיה מספק אפשרות טובה יותר להגיע לקהלים על פי נושאים תחומי עניין או מאפיינים ושילוב בין מספר קהלים.
  • על פי גוגל, לא פחות מ-90% מגולשי האינטרנט צופים באתרים הכוללים מודעות מרשת המדיה!
  • למרות שהחשיפה היא פסיבית יותר, המודעות בולטות יותר מכיוון שהן משולבות בתוך התוכן של האתר ומתאימות אליו. הן תופסות את תשומת הלב של גולשים שלא בהכרח הייתה להם כוונת קניה מיידית.

טיפים להקמה של קמפיינים ושיפור קמפיינים חדשים ברשת המדיה

1.תמונות – הקפידו על תמונות מקוריות ואותנטיות באיכות גבוהה. במודעות רוחביות אפשר לשלב מספר תמונות בצורת גלריה על מנת ליצור מודעה מושכת יותר.

הנה דוגמה לתמונה שאמנם לא נמצאת ברשת המדיה, אלא כבאנר פנימי באתר, אבל היא עושה זאת בצורה מצוינת:

2.נצלו את השיווק מחדש (Remarketing) – שיווק מחדש הוא כמובן אפקטיבי גם ברשת החיפוש, אבל ברשת המדיה האפקט עשוי להיות אף גדול יותר מכיוון שהמודעה "רודפת" אחרי הגולש דרך אתרים שונים (אלא אם כן הוא בוחר שלא להציג אותה באופן ספציפי, אך רוב הגולשים לא יטרחו לעשות זאת). זכרו שבנוסף לקהל שאספתם, ניתן גם למצוא קהלים דומים עם כוונות רכישה דומות.

אפשרות דומה היא לצרף רשימת מיילים, אך שווה להשקיע בה רק אם יש לכם רשימת תפוצה גדולה יחסית של כמה אלפי גולשים. בנוסף, היא כשלעצמה עשויה להיות בעייתית מכיוון שאתם בעצם מוסרים את הכתובת לגורם צד שלישי.

3.השתמשו במיקומים – ברשת המדיה ניתן לבחור אתרים ספציפיים בהם נפרסם. עם זאת, לא רצוי למקד את אתרי המתחרים מכיוון שגם לאתרי השותפים שעושים שימוש ב-AdSense יש את היכולת לחסום מפרסמים מסוימים. אחת הדרכים למצוא אתרים רלוונטיים היא באמצעות בדיקה של האתרים מהם מגיעה תנועה אורגנית אל האתר דרך Google Analytics.

מיקומים הם הזדמנות טובה לנסות קבוצות שונות של מודעות על מנת לבדוק היכן ההחזר על ההשקעה הוא הגבוה ביותר והיכן העלות להמרה היא הנמוכה ביותר. כמובן שניתן גם לסנן החוצה מיקומים עם נתונים גרועים. כך יש פחות "רעש רקע" וקל יותר לראות את הנתונים החשובים באמת.

4.זכרו שלא כל האתרים מתאימים לכל הפורמטים – לאתרים המשתמשים בשטחי פרסום ישנם עיצובים שונים ומגוונים. לדוגמה, אתר מסוים עשוי להשתמש בעיקר במודעות טקסט ואילו אתר אחר עשוי להשתמש במודעות תמונה רוחביות או אופקיות, שלא לדבר על Youtube. בהקשר הזה חשוב לזכור שברוב המודלים של Google Ads אתם לא משלמים על חשיפה נוספת. גם טקסט רגיל יכול להיות מושך יותר אם הוא מעוצב בפונט מושך באמצעות מעצב מוכשר.

5.עקבו אחרי החידושים ואל תפחדו לפזר תקציבים לצרכי ניסיון – מי שעובד הרבה עם מערכת הפרסום של גוגל יודע שבכל יום נוספות אפשרויות חדשות כגון מדדים חדשים או שאפשרויות ניסיוניות הופכות להיות זמינות להיות משתמשים. אומרים שרק מי שמעז מצליח, ולכן אל תהססו להשאיר חלק קטן מן התקציב גם לשם עריכת ניסויים בפורמטים חדשים של מודעות, גם אם בהתחלה הם נראים לכם לא רלוונטיים.

6.הפרידו בין שתי הרשתות ומיקודים – קיימת אפשרות להעדיף את רשת החיפוש כאשר עודפי התקציב מופנים לרשת המדיה או לפרסם בשתי הרשתות במקביל בתוך קמפיין אחד. יחד עם זאת, ההמלצה היא להפריד בין קמפיינים לשתי הרשתות על מנת לשלוט באופן מיטבי בתקציב ובהצעות המחיר של כל רשת.

גם שילוב של יותר מדי מיקודים ואפשרויות סינון עשויים לפגוע בקמפיין מכיוון שבסופו של דבר קהל היעד הולך ומצטמצם.

7.פרסום באפליקציות הלא נכונות יכול להיות אסון – פרסום בתוך אפליקציות עשוי לגזול מכם הרבה כסף על קליקים מיותרים מכיוון שהרבה משתמשים, במיוחד ילדים ופעוטות לוחצים על מודעות, אך מן הסתם לא מגיעים להמרות.

אמנם לא קל לסנן אפליקציה אפליקציה, אבל כדאי לקחת לפחות את האפלקיציות הכי פופולאריות. ניתן גם לסנן החוצה את כל האפלקציות על ידי סינון של אתר "adsenseformobileapps.com"

כך נראה סינון לדוגמה:

מקור : Wordstram

6.הימנעו מפרסום במקומות בעייתיים והשתמשו גם במילות מפתח שליליות: מלבד בתוך משחקים, יש עוד לא מעט קטגוריות אחרות שעשויות להיות בעייתיות : החל מאתרי הימורים ועד לתכנים בהשגחת הורים (לדוגמה, טריילרים לסרטים ביו-טיוב עם דירוג PG). יש גם כמה סוגי אתרים בעייתיים כמו In Parking Domains  (דפים שבכל מקרה מפוצצים במודעות) או עמודי שגיאה (הדבר האחרון שהגולש רוצה לראות כשהוא מגיע למבוי סתום).

נשמח לשמוע על עוד הצעות והניסיון שלכם עם פרסום ברשת המדיה

סגירת תפריט