JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

גוגל אדס: איך להשתמש נכון במילות מפתח שליליות?

שימוש במילות מפתח שליליות

השימוש במילות מפתח שליליות נשאר אחד הכלים האפקטיביים ביותר לשליטה על התאמת המודעות שלנו למה שהגולש מקליד. הסיבה לכך היא שבשנים האחרונות גוגל נותנת לעצמה חופש פעולה גדול יותר בכל מה שקשור להתאמה של מילות המפתח. הכוונה היא כמובן טובה וגוגל רוצה שנקבל יותר לחיצות, אך בנישות מסוימות, הניחושים של גוגל (שמתבססים בסופו של דבר על אלגוריתם) עדיין לא מספיק טובים ומתבטאים בהרבה לחיצות לא רלוונטיות, מה שמבזבז את התקציב מהר יותר בלי להגדיל את מספר ההמרות.

מעבר לבחירה של מילות מפתח שליליות, חשוב גם לדעת מה לא לכלול בתוך רשימת המילים הרגילות, ונדגים זאת מיד.

לטפס על הגב של המתחרים – לא תמיד מומלץ

פרקטיקה ידועה היא לקחת את שם המותג של המתחרים ולבחור בו כמילת מפתח. כך כשמישהו יחפש לדוגמה את הטלפונים "גאמא פון", או "אלפא פון" , הוא יקבל גם את הטלפונים של "בטא פון". נשמע טוב, לא?

בפועל רוב הגולשים לא טיפשים והם יודעים מה הם מחפשים. אז נכון, רוב הסיכויים שהם לא ילחצו על המודעות שלנו בכלל וגם לא נפסיד כסף, אבל גם רעש רקע של נתונים שלא מעניינים אותנו מבזבז לנו זמן.

דמוגרפיה

דמוגרפיה יכולה להיות עניין רגיש, אבל לפעמיים אין בררה ואנחנו צריכים לדעת במה לא לגעת. הדוגמה הכי מוכרת היא חנות נעלי נשים שרוצה לנטרל את המילה "לגברים", אבל יש גם דוגמאות יותר קונקרטיות. לדוגמה, אם אנחנו מעבירים קורס פסיכומטרי לדוברי עברית, נרצה להוציא החוצה שפות אחרות, גם אם את השפות עצמן כותבים בעברית, לדוגמה : "פסיכומטרי לדוברי ערבית" או "פסיכומטרי לדוברי אנגלית".

אסור לנו לצאת מתוך נקודת הנחה שמי שמחפש פסיכומטרי בשפות אלו תמיד יעשה שימוש בשפות עצמן, ולעיתים גוגל עשוי לבצע תרגום אוטומטי.

קבוצת מודעות

יש להזכיר שאחת הדרכים הטובות ביותר להפריד בין מודעות דומות היא באמצעות קבוצת מודעות, אפילו אם קבוצה אחת היא לשולחנות קפה ואחת היא לשולחנות כתיבה. זו אולי קצת יותר עבודה, אבל היא מונעת מצבים שבהם אנחנו צריכים להסתמך יותר מדי על מילות מפתח שליליות כדי להתחרות בעצמנו.

קריירה ולימודים

זה נשמע מוזר, אבל לפעמיים נרצה להימנע דווקא ממי שמחפש קריירה בתחום שלנו, לימודים וכו', החל מטיפול בבעלי חיים, דרך קוסמטיקאיות ועד לטכנאי מחשבים. בין המילים שאפשר לשלול : "לימודי", "דרושים", "עבודה" וכו'. אם אתם עדיין מקבלים רעש רקע, נסו להכניס גם מילים נרדפות או הטיות. ("לימודים" או "משרות").

תחומים ויזואליים

עוד תחומים שצריך להיזהר איתם הם תחומים בעלי נוכחות ויזואלית חזקה, החל מבגדים ועד חגים. לדוגמה, בזמן האחרון אנשים החלו לחפש "צילומים לפורים". אם לא ניזהר, אנחנו עלולים לנסות למכור תחפושות לפורים ולקבל לחיצות ממי שמחפש צלמים מקצועיים. זה נכון כמובן גם לבגדים ובמיוחד כאלו שנחשבים ל"סקסיים" כמו למשל בגדי ים, בגדים תחתונים (…) וכו'.

השוואת מחירים וקניית מוצרים

הישראלים אלופים בחיפוש של מציאות באינטרנט, והרבה פעמים הם מחפשים אתרים להשוואת מחירים או אתרים מפורסמים באתרים כמו "אמאזון". לכאורה יש לנו סיבה טובה להביא גולשים שמחפשים את האתרים האלו לאתר שלנו, אבל גם כאן אנחנו עלולים לקבל יחס מאוד נמוך בין מספר החשיפות ללחיצות.

אותו דבר נכון גם לגבי מילים כמו "יד שניה", "משומש" ואפילו "יד 2" (יכול להיות גם הביטוי וגם האתר הידוע). דוגמה נוספת, הבדל בין שירותים שנמכרים ברשת ובין שירותים מוחשיים כגון קורסים ברשת לעומת קורסים "פיזיים".

דוגמה נוספת היא כמובן מחירים. לא בהכרח מחיר ספציפי (למרות שגם זה יכול לקרות), אלא תיאורים כללים יותר כגון זול או יקר ונגזרות שונות שלהם ("יוקרתי", "יוקרה"). אפילו מילים כמו "למסירה" או "בחינם" יכולות להשתרבב מדי פעם.

שאלות

עוד דוגמה למילים שנרצה לשלול הן מילות שאלה או כאלו שללא ספק קשורות לשאלות. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים עוגות, מאוד יכול להיות שנרצה לשלול מילים כמו "מכינים" או "מתכון". בניגוד לחיפוש רגיל דרך ההשלמה האוטומטית, כאן אנחנו צריכים להיות מעט יותר יצירתיים. אפשר לחפש שאילתות קשורות דרך מתכנן מילות המפתח וגם דרך "חיפושים קשורים" שמופיעים בסוף עמודי התוצאות, כשעדיף לחפש רשימה של מילים ולא את כל השאלה. במקרה הזה נוכל לראות שגם מילים כמו "עיצוב עוגות" כדאי לנו לשלול (אלא אם כן אנחנו מכינים גם עוגות בעיצוב אישי).

חיפושים קשורים

סגירת תפריט