JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

גוגל אדוורדס (היום Google Adwords)

גוגל-אדוורדס

גוגל אדוורדס (כיום ממותגת תחת "גוגל אדס") היא פלטפורמת הפרסום המוכרת והוותיקה ביותר ברשת של חברת גוגל. למעשה, ללא אדוורדס, סביר להניח שאלפאבית (חברת האם של גוגל)  לא הייתה מגיעה להכנסות של עשרות מיליארדי דולרים.

 

אז מה זה בעצם אדוורדס?

Adwords היא מערכת שמאפשרת לכל מי שרוצה בכך לפרסם בשטחי הפרסום השונים של גוגל ברשת:

  • פרסום בתוצאות החיפוש כמודעות טקסט לפני התוצאות הרגילות (התוצאות האורגניות)
  • פרסום מוצרים בפס מוצרים עליון מעל לתוצאות החיפוש וחלק ממודעות הטקסט
  • פרסום באתרים ברשת של גוגל (רשת המדיה). לדוגמה, כבאנרים או אנימציות קצרות
  • פרסום בתוך אפליקציות
  • פרסום ביו-טיוב
  • פרסום על גבי מפות גוגל (הפרסום ב-Waze נעשה דרך רשת נפרדת)

התשלום על הצגת המודעות הוא בדרך כלל על בסיס לחיצה (Cost per Click או Pay Per Click, בקיצור CPC/PPC). כלומר, לא משלמים על ההופעות (חשיפות) של המודעות לגולשים, אלא רק ברגע שהם לוחצים עליהן או יוצרים איתן אינטראקציה אחרת (למשל, חיוג למספר שמופיע עליהן)

מכיוון שיש מקום מוגבל למודעות בכל עמוד, כשגולש מבצע חיפוש או פעולה אחרת באתרים שקשורים לגוגל, מערכת אדוורדס מבצעת מכרז פומבי בין כל מי שהעלה קמפיינים מתאימים על סמך פרמטרים כמו למשל איכות המודעה, הצעת המחיר, היסטוריית החשבון ועוד. מי שהמודעה שלו היא האטרקטיבית ביותר יהיה במיקום הטוב ביותר.

 

יכולות מיוחדות של אדוורדס

למרות שיש כלים שמקלים על השימוש עם אדוורדס, יש לכלי גם כמה יכולות מרשימות הישר מהקופסה:

  1. יצירת מודעות דינאמיות על סמך אתר המטרה
  2. מודעות שמאפשרות להתקשר למספר טלפון (במידה והמשתמש גולש מהטלפון)
  3. טרגוט חכם של התקציב כך שיעודד לחיצות אשר יביאו להמרות
  4. הצגת הודעות נפרדות לגולשים אשר ביקרו כבר באתר של המפרסם ("שיווק מחדש")

 

פלטפורמות Google Ads

את כל המודעות ניתן לערוך דרך ממשק ווב או דרך תוכנות Desktop הנקראת Google Ads Editor. Google Ads Editor מתאימה יותר למי שעורך מספר גדול של קמפיינים ומעוניין לבצע בהם שינויים בלי הצורך לגשת לשרתים של גוגל. לאחר ביצוע כל השינויים הנדרשים, הם מועלים ישירות לקמפיין האונליין באופן מרוכז.

תמונה מתוך ממשק גוגל אדוורדס

מקור התמונה: Searchengine Roundtable

 

איך בונים קמפיין פשוט?

קמפיין פשוט בדרך כלל מתחילים לבנות לאחר מחקר של מילות מפתח בסיוע "כלי מחקר מילות המפתח". בעזרת כלי זה קל לראות מהן מילות המפתח הכי רלוונטיות לתחום שלנו וכמה בערך נשלם על כל לחיצה. תחומים שבהם פניות (לידים) שווים יותר יהיו גם יקרים יותר. לעומת זאת, תחומים שבהם כל ליד או מכירה שווים פחות, יהיו זולים יותר.

הרעיון הכללי הוא שאנחנו נקליד רשימה של מילות מפתח שאנחנו מכירים או אתר שרלוונטי לתחום שלנו, וכך נקבל מהממשק של גוגל אדוורדס הצעות למילות מפתח נוספות.

ממשק הקמפיינים של google ads

*יש לשים לב כי ממוצע החיפושים בחודש יהיה מדויק יותר אם נריץ קמפיין בפועל (בניגוד למצב בצילום המסך)

הכלי גם יראה לנו כמה פחות או יותר נצטרך לשלם על כל לחיצה כדי להגיע לראש הדף וכמה המילה תחרותית.

 

שלבי בניית הקמפיין בפועל

אחרי שביצענו מחקר בסיסי של מילות המפתח, נוכל להתחיל ולבנות את הקמפיין הראשון שלנו, וישנם מספר צעדים פחות או יותר קבועים:

 

בחירת מטרת הקמפיין

בשלב זה נבחר מבין מספר מטרות קמפיין כמו למשל תנועה לאתר, לידים (פניות) או מכירות ישירות.

בחירת המטרה הנכונה תהפוך את יצירת הקמפיין בהמשך לנוחה יותר. לדוגמה, כל המיקומים הלא רלוונטיים יוסרו מרשימת האפשרויות. למרות שניתן גם לדלג על שלב זה ולא לבחור מטרה מוגדרת (מומלץ רק עבור משתמשים מתקדמים).

גוגל אדוורדס ממשק פנימי

 

בחירת המיקום

בשלב הבא בוחרים את המיקומים העיקריים בהן יופיעו מודעות הקמפיין. הבחירה היא רק למיקום אחד מרכזי, למרות שהמודעות עשויות להופיע גם במיקומים נוספים. לדוגמה, מודעות לרשת החיפוש הן מודעות טקסט, אבל הן עשויות להופיע גם באתרים נוספים כגון אתרי שותפים.

 

בחירת יעד המודעה

יעד המודעה יכול להיות מיקום העסק במפות, אתר אינטרנט, מספרי טלפון וכו'. אפשרויות אלו משתנות על סמך ההגדרות הקודמות.

 

טרגוט (מיקוד) לפי קהלים

לפני שממקדים את המודעה על פי מילות מפתח, ניתן למקד את המודעות גם לפי מספר מאפיינים כללים של קהל היעד, אם כי לא באותה רמת דיוק כמו של פייסבוק, למשל:

  • מיקומים
  • שפות
  • "פלחי קהל" – לדוגמה, חובבי טכנולוגיה, מחפשי משרות בתחום מכירות ושיווק או הורים לפעוטות

 

הגדרת תקציב יומי

תקציב יומי ממוצע בקמפיין הוא התקציב היומי שבסופו של דבר קובע את התקציב החודשי. האלגוריתם של אדוורדס מכפיל את תקציב זה במספר הימים הממוצע בחודש, כך שלעיתים ייתכן שהתקציב בפועל ביום ספציפי יהיה נמוך או גבוה יותר מהממוצע שקבעתם.

 

בידינג (הצעת מחיר)

לטובת מה גוגל ינצל את הצעת המחיר?  גוגל בדרך כלל יציג את האפשרות הכי מתאימה על סמך הבחירות שביצעתם עד כה. כמו כן, לא כל האפשרויות יהיו בהכרח זמינות.

 

חיבור תוספים

אפשרות לחבר תוספים למודעה. התוספים לא עולים כסף ובמקרים והם רלוונטיים למודעה הם יכולים להעלות את הציון שלה. לדוגמה:

  • תוסף Sitelinks יכול להוסיף עוד קישורים מתחת לחלק הראשי של המודעה
  • תוספי יתרונות מרכזיים מציגים "פ'יצרים" של מוצרים
  • תוספי שיחה מאפשרים ללחוץ ישירות על מספר הטלפון ולהתקשר בלי הצורך להגיע כלל לעמוד הנחית (רלוונטי רק למודעות בטלפונים)

 

בחירת מילות המפתח וצפייה בתחזיות

בחירת מילות המפתח היא החלק העיקרי לפני יצירת המודעות עצמן. אם לא ביצעתם מחקר מילות מפתח מוקדם, אדוורדס עדיין תציג לכם רשימה של מילות מפתח אם הזנתם כתובת של אתר בשלבים הקודמים  (ניתן גם להזין בשלב זה).

בשלב זה אפשר גם להזין תקציב יומי למילות המפתח הספציפית על מנת לקבל מידע אודות העלויות לקליק. תקציב זה הינו להערכה בלבד ואינו משפיע על התקציב שקבעתם קודם לכן!

מנהל המודעות בגוגל

 

בניית המודעה

בשלב זה בונים את המודעה בהתאם למיקומים שהגדרנו. למשל, אם הגדרנו מודעות לרשת החיפוש, נוסיף קבוצה של כותרות וקבוצה של תיאורים. המערכת תציע לנו הצעות לניסוחים על סמך מילות המפתח ותנחה אותנו כיצד ליצור את המודעות האופטימליות באופן מעט דומה לאופטימיזציה של תגי מטא בקידום אורגני.

תמונה - גוגל אדוורדס

 

סיום

בשלב זה למעשה סיימנו את יצירת קבוצת המודעות הראשונה שלנו בתוך הקמפיין. אנחנו יכולים ליצור קבוצות נוספות של מודעות שלכל אחת מהן קבוצת מילות מפתח משלה.

 

מדוע עדיף בכל זאת לשכור מנהל קמפיינים מקצועי?

כפי שראינו, יצירת קמפיין היא לא מדע טילים, אבל ככל שניגשים לתחומים יותר תחרותיים ותקציבי הפרסום גדלים, כך גם עולה החשיבות של ניהול קמפיינים באופן מקצועי. ניהול מקצועי לעומת ניהול שאינו מבוסס על ניסיון רב יכול לעשות הבדל עצום בסכומים שנשלם עבור כל לחיצה וגם על מספר ההמרות שנקבל.

יחד עם זאת, חובה לציין כי הביצועים של החשבון משתנים עם הזמן וחשבונות בעלי ביצועים התחלתיים טובים משתפרים גם בהמשך. מנהל קמפיינים טוב אמור לדעת כיצד לקרוא את הדוחות של Google Ads ושלGoogle Analytics (שם קובעים את הפעולות שייחשבו להמרות או יעדים כגון שליחת טופס) ולשנות את החלקים הקריטיים בקמפיין כדי להמשיך ולמקסם אותו.

לדוגמה:

  • מחיקה או שינוי של מודעות בעלי ביצועים נמוכים
  • מחקר מילות מפתח על בסיס קבוע על מנת לזהות טרנדים שיכולו להביא לקוחות חדשים (בכלי המחקר מופיעות בעיקר מילות מפתח שרלוונטיות לכל השנה)
  • איזון התקציב החודשי על סמך הפעילות בשוק (לדוגמה, מבצעי סוף עונה)

וכו'

https://www.youtube.com/watch?v=mBpSZxsQynQ

 

לסיכום

אדוורדס או גוגל אדס הפכה עם הזמן להרבה יותר ידידותית מאשר פעם, אך עדיין מומלץ לשים את תקציב הפרסום הממומן שלכם בגוגל בידיים מקצועיות. זאת מכיוון שהפרטים הקטנים שלא תמיד נגלים לעין בהקמת קמפיינים מהירה או מבט זריז בדוחות הם אלו שיכולים לעשות את ההבדל הגדול ביותר.

סגירת תפריט