JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

לבצע פרסום בגוגל כמו מקצוען

פרסום-בגוגל-כמו-מקצוען

כשאנחנו אומרים "פרסום בגוגל" אנחנו בדרך כלל מתכוונים לכל הדרכים השונות בהן אפשר לפרסם ברשת של גוגל. כמעט כולנו מכירים את מודעות הטקסט בתוצאות החיפוש, אבל הרשת של גוגל היא הרבה יותר גדולה מכך. 

בין היתר, יש לגוגל גם אתרי שותפים שמציגים מודעות ובאנרים (המודעות יופיעו עם סימן i קטן), כל המודעות ביו-טיוב, מודעות בחלק מהאפליקציות בטלפון שלכם ומודעות של מוצרים (שהן אולי המודעות הגרפיות היחידות בתוצאות החיפוש).

כדי לנהל את כל המודעות האלו גוגל מציעה בעצמה לא מעט כלים, אך קיימים גם כלים של צד ג' שמקלים על העבודה, בעיקר עבור מי שמפעיל המון קמפיינים שונים או רוצה לעקוב אחרי המתחרים שלו.

 

הכלים הרשמיים – פרסום בגוגל

אלו הכלים הרשמיים של גוגל לפרסום ברשת שלה:

 

Google Ads Platform

ממשק ה-Web של גוגל לפרסום של מודעות. כולל את כל מה שצריך כדי לנהל קמפיינים בצורה עצמאית גם עבור עסקים שרק מתחילים בתחום.

 

Google Keyword Planner

כלי ייעודי למציאה של מילות מפתח (ביטויים) שאפשר לפרסם בהם. המפרסם יכול להזין רשימה של מילות מפתח או אתר עם תוכן והמתכנן יימצא לו "הזדמנויות" למילות מפתח נוספות.

 

Google Optimize

בונים דף נחיתה ולא בטוחים איפה ואיך למקם כל אלמנט? באמצעות הכלי הזה של גוגל תוכלו להציג כל פעם גרסה שונה של העמוד לגולשים ולראות היכן התוצאות טובות יותר.

זהו כלי שיכול להיות לכם רעיון כללי לגבי דפי נחיתה לפני שאתם מעלים אותם לקמפיינים חיים על מנת שלא תבזבזו סתם כסף מיותר על דפים עם ביצועים נמוכים. שימו לב שאת ההמרות שהגדרתם אתם יכולים לייבא אך ורק ל-Analytics.

 

Google Ads Editor

אפליקציה שאותה מורידים למחשב ומאפשרת לבצע שינויים בקמפיינים קיימים באופן מרוכז ולאחר מכן להעלות רק את השינויים האלו לגוגל. ניתנת לשימוש על ידי כל אחד.

צילום מסך מתתוך ממשק פרסום בגוגל

– כלי אוטומציה פשוט למדי של גוגל שהוא חלק ממשק ה-Web. דורש ידע בסיסי ב-Javascript. למשל, אתם יכולים להעלות קבוצה גדולה של תמונות עבור כל קבוצות מודעות ה-Display  שלכם.

התחילו לקרוא כאן. יש כמה עשרות דוגמאות.

 

Search Ads 360

פלטפורמה מקצועית שבעבר הייתה ידועה גם כ-DoubleClick (החברה המקורית שסיפקה לגוגל את הטכנולוגיה). היא מכילה עוד כמה כלים ידועים של גוגל כמו התג מנג'ר, אבל יש לה גם יכולות שאין ל-Google Ads  בממשק הווב.

שימו לב שכדי להשתמש בה אתם חייבים לעבוד עם סוכנות פרסום שהוכשרה לשם כך על ידי גוגל ונושאת תג מתאים. לא כל "שותף גוגל" יכול לעבוד עם 360 ולמען האמת בישראל יש מספר זעום של שותפים שמוכשרים לעבוד עם הכלי.

כמה מהיתרונות הספציפיים שלו הם אופטימיזציה לתקציב ברמת מילות המפתח וחיבור עם פרסום במנועי חיפוש נוספים, משהו שהוא בכל מקרה פחות רלוונטי לישראל.

 

כלי צד ג'

כלי צד ג' הם כלים שפותחו על ידי חברות חיצוניות. כלים מסוימים מתמקדים במידע שגוגל לא יכולה או לא רוצה לתת וחלק מהם יקלו עליכם את הניהול השוטף של הקמפיינים. מכיוון שיש המון כלים כאלו, ראינו לנכון לציין רק את הטובים ביותר בשוק. לכל קטגוריה שנציג כאן יש לפחות 5-10 אלטרנטיביות, אבל מהניסיון שלנו רוב השירותים בחינם הם מוגבלים או איטיים מאוד.

למרבה הצער, כיום אין בשוק "כלי על", ולכן חשוב לזהות נקודות תורפה ולחשוב היטב באיזה כלי לבחור (מנוי לכל הכלים בחודש מתאים בעיקר למנהלי קמפיינים שזקוקים לארסנל הכי גדול שיש כדי להשיג יתרון תחרותי משמעותי).

 

SEMRUSH – בעיקר ניתוח מתחרים

אחד הכלים הידועים ביותר בתחום הפרסום בגוגל (וגם האורגני). גולת הכותרת שלו היא בניתוח המתחרים. אם יש לכם מתחרים חזקים (וגם לא כל כך), תוכלו לראות כמה תנועה ממומנת הם מקבלים ומהו גובה התקציב שלהם, כולל כמובן מילות המפתח ואתרים ספציפיים בהם הם מפרסמים ברשת המדיה / Display Network.

ואם כבר מילות מפתח, תוכלו לראות חלוקה עונתית טובה יותר למילות המפתח מאשר ב-Keyword Planner.

SEMRUSH מתעדכן גם על פי כל השינויים האחרונים בגוגל. לדוגמה, תוכלו לראות מיהם הקהלים אותם המתחרים שלכם מטרגטים.

עוד פיצ'ר מעניין יכול לתת לכם תמונת מבט כוללת על הפערים (Gaps) בינכם לבין המתחרים ואיך בדיוק תוכלו לגשר עליהם.

צילום מסך ממשק גוגל

מחיר: החל מ-119$ בתשלום חודשי

 

SpyFu

ניתוח מתחרים להמונים

כלי דומה למדי ל-SEMRUSH  ולכן נחשב גם למתחרה העיקרי שלו. הוא אומנם פחות מדויק ולא כולל מידע שנשאב מרשתות חברתיות, אבל המחירים שלו הם הרבה יותר שפויים (החבילה הבסיסית עולה פחות מחצי), בוודאי שעבור העסק הקטן.

חשוב לשים לב ש-Spyfu  לא מציג נתונים מישראל ולכן הוא יהיה רלוונטי בעיקר למי שמנהל קמפיינים באנגלית.

 

BuzzSumo – למצוא מילות מפתח בדרכים לא שגרתיות

"באז סומו" הוא לא כלי PPC קלאסי, אבל הוא כן יכול לעזור לכם לזהות טרנדים עדכניים ונושאים חמים ועל פיהם להרכיב מילות ותוכן לעמודי נחיתה או לטקסט של המודעות ("הקופי").

לגוגל יש אומנם כלי דומה בשם Google Trends, אבל באז סומו פועל מעבר למנוע החיפוש הפשוט ומתבסס גם על נתונים ונושאים מרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר שאולי אנשים עוד לא התחילו לחפש בגוגל.

קל יותר להראות איך הוא עובד דרך הסרטון הבא:

https://www.youtube.com/watch?v=rZbtJxzErq0

מחיר: קיימת תוכנית חינמית מצומצמת מאוד, תוכנית בתשלום מתחילה מ-99$ לחודש בתשלום חודשי.

 

WordStream – פרסום בגוגל בלי רעשי רקע

"וורדסטרים" היא אולי הפלטפורמה הכי ידועה ברשת לניהול של קמפיינים ברשת של גוגל. הכלי מיועד גם למשווקים וגם לבעלי עסקים עצמאיים שרוצים לחסוך לעצמם זמן.

במקום לתת לכם להחליט את כל ההחלטות הקשות, הכלי ינתח את הקמפיינים שלכם ויתריע על מודעות עם ביצועים נמוכים מאוד תוך כדי שהוא מציע לכם הצעות לשיפור על סמך הנתונים בשטח.

החברה טוענת שעם הפתרון שלה (Wordstream Advisor), כל מה שצריך להשקיע הם 20 דקות בשבוע במקום כמה שעות טובות ויש לה גם חשבון הדגמה שמראה איך עושים את זה.

מחיר: 49$ בחודש לכלי ה-Advisor

 

AdEspresso – בעיקר למי שמגיע מפייסבוק

"אד אספרסו" הוא כלי ידוע עבור פרסום בפייסבוק (וגם באינסטגרם), אבל יש לו גם יכולות מסוימות לניהול קמפיינים של פרסום בגוגל.

מכיוון שהוא מעוצב בכוונה באופן דומה לממשק של פייסבוק, הוא יהיה אפקטיבי בעיקר עבור מי שרוצה לבצע את המעבר מהרשת של פייסבוק גם לרשת של גוגל, אבל לא ההפך.

במחיר של 50$ לחודש, הוא יכול להיות פתרון לא רע עבור מי שזקוק לפרסום מאוחד עבור שתי הפלטפורמות.

 

UnBounce – המלך של עיצוב וניתוח עמודי הנחיתה

הכלי בה' הידיעה לעיצוב של עמודי נחיתה. מכיל אלפי תבניות ומערכת אינטליגנציה מלאכותית שתעזור לכם לבנות את דף הנחיתה המושלם ברמת האלמנט הבודד וגם הצעות על סמך הטקסט הבסיסי שתוסיפו לעמוד (כותרת, פסקת פיצ'רים וכו').

עיצוב ושדרוג

לאחר העיצוב תוכלו לחבר את עמודי הנחיתה לחשבון האנאליטיקס או ה-Google Ads שלכם ולראות לאילו עמודים יש את הביצועים הטובים ביותר.

מן הסתם התבניות לא בעברית, אבל ניתן לעברת אותן די בקלות באמצעות שימוש בפונטים של גוגל (בהנחה שלא תרצו להישאר כל הזמן על David או Arial…).

מחיר: השירות לא זול ומתחיל מ-90$ לחודש עבור מעקב ל-500 המרות ותנועה של עד 20,000 מבקרים.

אם אתם מעוניינים במערכת פשוטה יותר לבניית עמודי נחיתה, ואפילו בעברית, יש לכם כמה אפשרויות:

  • PageWiz (מערכת עצמאית עם תמיכה טובה ב-RTL ו-A/B Testing)
  • רשתות הדיוור האלקטרוני הישראליות: רב מסר, אקטייב טרייל (דורש לרכוש חבילת דיוור) או Smoove (חבילה חינם ליצירת 3 דפים)
סגירת תפריט