JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

שיטות למדידת החזר על פרסום בפייסבוק

החזר על פרסום בפייסבוק

כל מי שעוסק בשיווק באינטרנט מכיר את המושג "החזר על השקעה" (Return of Investment), או בראשי תיבות, ROI. כאשר עברנו מהשקעה בקידום אורגני או אפילו קידום ממומן בגוגל להשקעה בניהול של מדיה חברתית, התגלה שנעשה הרבה יותר ויותר קשה למדוד את ה-ROI. אחרי הכול, קשה לנו להעריך בדיוק איזו פעולה ביצענו שהביאה לפוסט שלנו מספר צפיות מסוים וגם לא ברור איזו לחיצה על הפוסט הובילה בסופו של דבר מכירה.

אבל מכיוון שהערוץ האורגני בפייסבוק הופך להיות פחות ופחות רלוונטי, יותר ויותר מפרסמים עוברים לערוץ הממומן, שם פייסבוק מאפשרת לנו לחשב את ה-ROAS באופן אוטומטי, בתנאי שאנחנו יודעים איך להגדיר אותו נכון ולקבל את המידע הרלוונטי דרך הפיקסל של פייסבוק. לדוגמה, כמה המרות או מכירות היו באתר שלנו כתוצאה מלחיצה על המודעות.

באופן זה קל לנו מאוד לדבר על מדידת " החזר על הוצאות פרסום על רכישות" או ROAS (Return of Ad Spend). לדוגמה, אם השקענו 1,000 דולר בפרסום בחודש ובסוף החודש הרווחנו מהפרסום סך הכול 3,000 דולר במכירות, ההחזר על הפרסום יהיה 3. יוצא מכך שכל החזר שקטן מ-1 למעשה יעיד על הפסד.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

מכירות מקוונת מול מכירות שאינן מקוונות

מכירות מקוונות הן המכירות שהכי קל למדוד אותן : אנחנו יודעים בדיוק מאילו מודעה הגולש הגיע ובכמה הוא קנה באתר (מינוס עלויות משלוח וכו'). בעצם אין כאן שום התערבות אנושית וההמרה היא גם המכירה.

לעומת זאת, יש את המכירות שאינן מקוונות. במכירות האלו יש את ההמרה ואת המכירה בנפרד. נניח שאנחנו מוכרים שירותי ייעוץ פיננסי. כדי לדעת מה ההחזר על ההשקעה, אנחנו צריכים לקחת את כל הלידים שקיבלנו במהלך החודש וגם הובילו לסגירת עסקה ולחשב את כל העסקאות האלו ביחד. לכן, במקרה הזה אנחנו לא מקבלים את ה-ROAS  באופן אוטומטי וצריכים לחשב אותו בנפרד (ניגע בזה בסוף).

התקנת הפיקסל

התקנת הפיקסל נעשית הדרך התפריט הראשי של מנהל המודעות. הגרסה החדשה של מנהל המודעות קצת שונה, אבל קיצור הדרך עדיין נמצא בכפתור "מנהל המודעות" למעלה בצד ימין ליד הלוגו של פייסבוק. תחת "מדידה ודיווח" יש את "מנהל האירועים" ומתחתיו "פיקסלים":

התקנת פיקסל של פייסבוק

בשלב זה אמור להופיע לכם כפתור ירוק ומתחתיו הוראות כיצד להתקין את הפיקסל ואת כל האירועים שרלוונטיים אליכם כמו למשל "הוספה לעגלת הקניות" או "רכישה".

אחרי שהגדרתם את כל האירועים, אתם אמורים לקבל מסך שדומה למסך למטה (בעברית במקום באנגלית) כשכל האירועים תחת סטטוס של "פעילים". אתם יכולים גם לבצע סימולציה של האירוע באתר שלכם ולראות שהמונה האירועים שהתקבלו באמת עולה.

אירועים בפיקסל של פייסבוק

שימו לב שכאשר מדובר באירוע שיש לו ערך מספרי ולא רק מונה כמו למשל סכום הרכישות, הסכומים האלו אמורים להיות רשומים בתוך הפרמטרים בקוד שהפיקסל מעביר. כדי לבדוק את זה אתם צריכים ללחוץ על הקישור של "ראה פרטים" מתחת לאירוע ולבדוק שהפרמטרים באמת מעבירים ערך כלשהו:

בדיקת פרמטרים פיקסל פייסבוק

צפייה ברכישות בדוחות

כדי לראות את הרכישות ובסופו של דבר את ההחזר על ההשקעה בדוחות, יש צורך להגדיר צפייה בדוחות מותאמים אישית. בצד שמאל של מנהל המודעות בעיצוב החדש בעברית, יופיע לכם מסנן של "עמודות: ביצועים". כשתפתחו אותו, בחרו ב"התאם אישית עמודות":

דו"ח מותאם אישית בפייסבוק

כברירת מחדל, יש 17 עמודות שמופיעות, אבל בנתיים אנחנו רוצים להישאר רק עם ה-11 האלו:

  • שם (קמפיין)
  • שם סדרת המודעות
  • הצגת מודעות (באנגלית Delivery)
  • אסטרטגית הצעת מחיר
  • תקציב
  • העריכה המשמעותית האחרונה
  • תוצאות
  • תפוצה
  • עלות לתוצאה
  • סכום שהוצא
  • סיום
בחירת עמודות פייסבוק

בשלב הבא אנחנו הולכים להוסיף עוד עמודות שחשובות לנו. בקצה הימני נראה את רשימת כל הקטגוריות משנה תחת ביצועים ובאמצע נראה את המדדים בתוך כל קטגוריה כזו (לכל מדד יכולים להיות כמה מאפיינים). סימון של V ליד כל מדד או מאפיין יכניס אותו אוטומטית לרשימת המדדים בדו"ח.

1.בטור הכי ימני בחרו באירועים סטנדרטים תחת המרות

2.לאחר מכן סמנו את "סה"כ" תחת "החזר על הוצאות פרסום על רכישות" (התרגום המסורבל של ROAS). בטור השמאלי יתווספו שני מדדים חדשים, אחד לרכישות באתר ואחד על רכישות באפליקציה. אתם יכולים לבטל את זה שלא רלוונטי עבורכם.

החזר על הוצאות פרסום

.לאחר מכן, גללו למטה בטור האמצעי בחרו ב"רכישות" ובמאפיינים את "סה"כ", "ערך", ו"עלות". גם פה יתווספו כמה סוגי רכישות שונות.

4.בדקו שהגדרת  חלון הייחוס עומדת על "28 ימים של קליקים וצפייה במשך 1 ימים".

בשלב זה יופיעו לכם כל העמודות הרלוונטיות. השמות יכולים להיות די מבלבלים ולפעמיים אפילו זהים מכיוון שהערך אליו מתייחס הטור בפועל אינו זהה לשם שלו. אתם יכולים לראות הסבר על כל עמודה אם תעמדו עליה עם העכבר ותבחרו ב- "הצג עוד":

פייסבוק מדדי החזרי על השקעה

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

סגירת תפריט

רוצים להוביל שינוי בעסק ולא בטוחים איך?

בשביל זה אנחנו פה :) השאירו פרטים ונבין יחד איך העסק שלך יכול להוביל ולהתבלט בדיגיטל