JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

הכלים שיעזרו לכם ליצור מעורבות טובה יותר עם לקוחות

יצירת מעורבות לקוחות

כל משווק טוב יודע שמה שבאמת חשוב במדיה החברתית בסופו של דבר הוא ליצור מעורבות עם גולשים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאלים. אחרי הכול, אין שום טעם ב-1000 לייקים או תגובות של "כל הכבוד" אם אתם לא מקבלים את מה שציפתם לו מהקמפיין. במקרים אחרים, יכול להיות שהקמפיין שלכם מקבל כל כך הרבה פניות, שאתם לא מוצאים את הידיים והרגליים.

למרבה המזל, בין שלל הכלים החכמים שנועדו לעזור לנו לעקוב אחרי המדדים החברתיים, יש גם כמה כאלו שיכולים לעקוב אחרי היסטורית השיחות עם לקוחות או אפילו להגיד לנו כיצד הגולשים מרגישים בנוגע למותג או אפילו אספקטים מסוימים שלו ברגע זה.

הנה חמשה כלים אפקטיביים שאתם יכולים להשתמש בהם:

1.בוטים

אוקי. ונתחיל דווקא עם הבוטים : הבוטים הם למעשה סוג של מזכירה אוטומטית חכמה או סייען דיגיטלי, רק עם טקסט במקום דיבור. הדרך הטובה ביותר לעבוד עם בוט היא להציג לגולש כמה תשובות אפשרויות על מנת לכוון אותו למה שהוא מחפש. כך גם קל מאוד לסנן גולשים שלא באמת צריכים אתכם. בכל שלב במהלך השיחה עם הבוט, תוכלו לבקש מהבוט לאסוף את פרטיו של הגולש ולהתחיל אתו בצ'אט מול נציג אותו.

האפשרויות של הבוטים הן כמעט בלתי מוגבלות, אבל אם אתם משתמשים באפשרויות האוטומטיות של פייסבוק כמו אלו של הפרסום במסנג'ר (עליו כבר כתבנו), אתם מפסידים.  באמצעות כלים כמו Chatfuel ניתן ליצור בוטים מתוחכמים באמצעות תרשימי זרימה וללא צורך לדעת קוד. לדוגמה, אפשר ליצור בוט שאוסף את כתובות הדואר של הגולשים בלי לשלוח אותם למלא כל מיני טפסים ארוכים ושולח אותם דרך הפלאגין המתאים בזאפייר.

Awario.2 

בעוד רוב הכלים שמנתחים אזכורים מתמקדים ברשתות חברתיות דרך האשטגים או מילות מפתח, Awario יכול למצוא גם אזכורים משלל מקורות אחרים, כולל בלוגים, אתרי חדשות וכמעט כל דף שקיים ברשת, מה שבעצם הופך אותו לכלי מצוין גם עבור אנשי SEO. הכלי מנתח גם את השיחות על פי אזור גיאוגרפי ומציג קודם כל את החשובות ביותר, כך שאם אתם עושים פרסום מבוסס מיקום, קל יהיה לכם יותר לדעת היכן לעשות "פוש".

על ידי לחיצה פשוטה על כפתור הרישום, אתם יכולים ליצור פרויקט לדוגמה בשניות ולהיכנס לתקופת ניסיון של 14 יום בלי להשאיר פרטי כרטיס אשראי(באופן מעט יוצא דופן). כל מה שעליכם לעשות זה להגיש את שם המותג, מוצרים (או מילות מפתח) ומתחרים.

לדוגמה, כאן בחרנו את תנובה, אחרי הכול בשוק החלב תמיד מעניין ????. התוצאות הבודדות אמנם לא מדהימות מבחינת הרלוונטיות והכלי גם לא ממש התייחס לפייסבוק (אולי באמת בגלל העברית), אבל בסיכום הכולל יש נתונים מעניינים כמו למשל שיאים באזכורים וענן תגיות שמראה את הנושאים החשובים עליהם מדברים בהקשר לתנובה…

3.למנוע את השיימינג הבא : ההתראות של טוקווקר

כמו שכל אחד שמתעסק במדיה חברתית יודע, שיימינג יכול להתחיל בהצתה אחת בודדת ולהפוך לאסון אמיתי תוך מספק דקות.Talkwaker Alerts  הוא כלי דומה לגוגל אלרטס, אבל לפחות על הנייר הוא אמור להחזיר גם תוצאות ממדיה חברתית ולהיות יותר ממוקד על ידי סינון מקורות התוכן : למשל, כל מי שניסה לעבוד עם גוגל אלרטס בוודאי שם לב שהוא מקבל גם אזכורים בהקשרים שאינם רלוונטיים עבורו. לדוגמה, אזכור של חברה מסוימת מביא לפעמיים לציטוטים של המניה שלה מהבורסה… 

כרגע הוא תומך בעיקר בטוויטר, כך שהוא אולי קצת פחות רלוונטי למי שרוב הפעילות החברתית שלו מתנהלת בפייסבוק, אבל הוא כן תומך בעברית, וזו בהחלט נקודת זכות.

מעבר לזאת, יש ל-Talkwalker גם פלטפורמה מתקדמת יותר ל"האזנה חברתית", אבל השימוש בהתראות הוא כאמור בחינם.

Mention.4 

Mention הוא אחד הכלים היותר ידועים בתחום הסושיאל, ובהתאם לכך הוא גם אחד מהיותר יקרים (החבילה הזולה ביותר עולה 49 יורו לחודש ומאפשרת להשתמש בשלוש שאילתות בלבד). לכן, פחות כדאי לעשות מנוי אם זה הצורך היחיד שיש לכם. מצד שני, אם יש לכם (או לחברה בה אתם עובדים) כבר מנוי, שימו לב לטאב של "משפיענים" (influencers), בטאב הזה תוכלו לראות את מי שמזכיר אתכם ויש לו את ההשפעה החברתית הגדולה ביותר. מהטאב הזה גם תוכלו ליצור קשר עם המשפיענים דרך הפרופילים שלהם.

5.Brand 24

מדובר בכלי שדורש קצת עבודה, אבל יכול להפיק תובנות מעניינות. בעיקרון, ניתן לפתוח מספר פרויקטים, אחד לכל מתחרה ובתוכו להזין מילות מפתח שונות. הכלי ישווה בין הפרויקטים ויכול בין היתר להציג רק את האזכורים החיובים או השליליים. עוד יתרון של ברנדס 24 הוא שהיא יכולה לשתף פרויקטים ומילות מפתח שונות בין צוותי עבודה באופן פשוט למדי.

בניגוד לכלים אחרים שנראים די כבדים, Brands 24  הוא בעל ממשק פשוט ונוח מצד אחד, אך כזה שעדיין לא פוגע באפקטיביות של הכלי ומגוון היכולות שהוא מציע מצד שני:

https://www.youtube.com/watch?v=fqajo95IBes
סגירת תפריט