JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

מדריך: כיצד ליצור מודעות עם מסנג'ר פייסבוק

מודעות-למסנג'ר

הידעתם? מעכשיו כל בעל עסק יכול ליצור מודעות שיופיעו בתוך מסנג'ר פייסבוק או יפנו ליצירת שיחה חדשה עמו. לעומת מודעות קלאסיות אחרות, אין ספק שהמודעות הללו הולכות צעד אחד קדימה בכל מה שקשור לחדירה של עולמו הפרטי של המשתמש. לכן, חשוב מאוד לדעת איך ללכת בין הטיפות בשביל לא להרגיז אף אחד, אבל עדיין לזכות ביתרון משמעותי לעומת המתחרים.

אז אילו סוגי מודעות קיימים?

 

מסנג'ר פייסבוק – מודעות יעד

המודעה הכי פשוטה היא מודעה שנראית כמו מודעה רגילה ומופיעה בתוך הפיד של המשתמש, אך במקום כפתור כניסה לאתר או שליחת פרטים, ישנו כפתור "שלח הודעה" עם האייקון של המסנג'ר.

למודעות האלו יש יתרון משמעותי על פני מודעות מילוי פרטים (לידים) מכיוון שהמשתמש לא צריך למסור שום דבר והוא יוצר אתנו קשר ישירות בלי שנצטרך לחזור אליו. הן גם משמשות כסוג של מסנן שמנפה החוצה את הלקוחות שלוחצים על מודעות רק כשהן מבטיחות להם משהו בחינם…

עוד יתרון של המודעות האלו הוא שאפשר לבצע מיקוד מחדש (Retargeting) לכל מי שאי פעם שלח לנו הודעה.

כך למשל נראית המודעה של Digital Marketer:

 

איך יוצרים מודעות יעד?

כדי ליצור את המודעות האלו, אפשר להשתמש במנהל המודעות הרגיל.

כעת ייפתח התפריט בו אתם בוחרים את מטרת הקמפיין ושם תחת "שיקול", תוכלו למצוא את האופציה ליצור מודעות לשיחה (בדרך כלל האופציה האחרונה). כעת תצטרכו לתת שם לקמפיין ולסדרת המודעות.

בשלב זה יהיו לכם שתי אפשרויות תחת סוג המודעה: אחת תיצור צ'ט חדש ואחת תפתח חלון שמציג את השיחה האחרונה שהמשתמש ניהל אתכם (כאן נכנס המיקוד מחדש). בשביל ליצור מודעות שיוצגו בפיד של המשתמש, נבחר באופציה הראשונה (אל השנייה נגיע בהמשך).

שאר ההגדרות כאן עוסקות ביצירת קהל יעד מותאם אישית. אם אתם לא יודעים בדיוק מה זה אומר, לחצו על הקישור "מידע נוסף" ויפתח לכם מדריך בצד.

אם פותחים את אפשרות התקציב המתקדמות, אפשר לקבוע תקציב מקסימלי לכל שיחה שאנחנו יוצרים וכך להימנע מהוצאות גדולות או בזבוז של כל התקציב שיש לנו במהירות:

 

הקרייטיב של המודעה

בשלב הבא בונים את הקריייטיב של המודעה באותו סגנון של שאר מודעות הפייסבוק. ההבדל הוא שצריך לבחור את דף הפייסבוק הרלוונטי שלכם או להוסיף חשבון אינסטגרם. לצרוך הדוגמה, השתמשנו בעסק של מנעולנים (שלא באמת קיים…), וכך נראית המודעה לדוגמה:

יצירת הודעת פתיחה

כפי שאפשר להתרשם, מדובר בעניין די פשוט, אבל יש לבצע צעד אחד נוסף: יצירת הודעת פתיחה. כדי להגדיר פתיחה, יש ללחץ על "הגדר הודעה" (מודגש באדום).

גם כאן נוכל להגדיר תמונה וטקסט, טקסט וסרטון או רק טקסט.

לאחר מכן יש לנו אפשרות ליצור פעולות לקוח למקרים נפוצים. גם אלו מתחלקים לשניים: תשובות מהירות שמתחברות לבוט או לחצנים. הלחצנים הם הקלים ביותר להטמעה והם דומים ללחצנים שיש בתור עמודים עסקיים ומקשרים לאתר אינטרנט חיצוני.

יש לשים לב לא לשים יותר מדי לחצנים מכיוון שאלו עשויים לפגוע במיקוד של המשתמש.

כמו שאתם בוודאי שמים לב, ישנה אופציה נוספת לעיצוב המודעה שנקראת JSON, זו אופציה שמאפשרת לערוך ישירות את הקוד של המודעה. אם אתם לא מכירים הפורמט, עדיף שתישארו בהגדרה הסטנדרטית.

לאישור המודעה והפעלה שלה לחצו על סיום ולאחר מכן על "אישור" בחלון הקודם.

 

מודעות במסך הבית של מסנג'ר פייסבוק

מודעות מיקום דומות מאוד למודעות שמוצגות בתוך הפיד הרגיל, אבל הן מופיעות הישר בתוך תוכנת המסנג'ר תחת "הודעות" בציון המילה "ממומן". המשמעות היא שאפשר לבחור במטרות שונות כמו למשל כניסה לאתר אינטרנט, צפייה בסרטון וכו'.

כך זה נראה:

למעשה המודעות האלו תקפות לכל מודעה חדשה שיוצרים ובוחרים בעבורה מיקום אוטומטי. מנגד, אפשר ליצור מודעה ספציפית שתופיע רק במסנג'ר פייסבוק על ידי בחירה ידנית של המיקומים הללו: פייסבוק -> עדכונים , Messanger -> דף הבית (אי אפשר להגדיר את מסנג'ר בלי עדכונים).

 

מודעות ממומנות – מסנג'ר פייסבוק

אלו כנראה המודעות שיוצרות הכי הרבה באזז מכיוון שהן מופיעות ישירות בתוך חלון השיחה של המסנג'ר כהודעות של ממש. החשש שמה נתחיל להיות מוצפים בהודעות ספאם בתוך השיחות הפרטיות שלנו עורר את זעמם של לא מעט גולשים ואת אלו שחרדים לפרטיות ברשת, ולכן פייסבוק מגבילה את הצגת המודעות האלו רק למי שכבר ביצע אתנו אינטראקציה בעבר דרך המסנג'ר (יכול להיות כל אחד).

 

טקטיקות רימרקטינג עם מסנג'ר פייסבוק

כמובן שאפשר להשתמש כאן בטקטיקות מוכרות של שיווק מחדש (Remarketing) כמו למשל הצעה של קופון או הנחה מיוחדת.

כדי ליצור את המודעות האלו, נחזור למודעות מן הסוג הראשון, רק שבמקום לבחור באופציה הראשונה, נבחר ב-"הודעה ממומנת".

כעת נצטרך לבחור בשם מי תוצג המודעה (חייב להיות דף שנמצא בשליטה שלנו) ומיהו קהל היעד המותאם אישית. אף על פי שאפשר לבחור אפשרויות רבות כמו למשל מי שצפה בסרטון מסוים, הכי הגיוני לבחור במי ששלח לנו הודעה לדף (האופציה שכוללת את כל החפיפות האפשרויות עם הקבוצות האחרות).

כדי לעשות זאת ניצור קהל יעד חדש. תחת יצירת קהל יעד חדש, יש לבחור בקהל יעד מותאם אישית:

בחלון החדש שנפתח נוכל לבחור באיזה קהל אנחנו מעוניינים על פי סוג האינטראקציה שהוא קיים איתנו בעבר. במקרה הזה נבחר בכל מי ששלח הודעה לדף שלנו (הפעם לקחנו כדוגמה דף קיים של אתר שכבר אינו פעיל ולצורך הדוגמה בלבד).

לאחר האישור פייסבוק יבנה את הרשימה, פעולה שיכולה לקחת זמן מה. כעת כל מה שנותר לנו לעשות הוא ליצור את המודעה (תפריט מיקומים מופיע בהגדרות, אבל הוא לא רלוונטי).

יצירת המודעה דומה למדי לסוג המודעה הראשון:

לסיכום, יצירת מודעות דרך מסנג'ר פייסבוק היא דרך נהדרת לגייס לקוחות חדשים ממוקדים או לשמור על קשר ולהציע הצעות אטרקטיביות ללקוחות קיימים. העיקר הוא לחשוב על מה שהלקוח רוצה ומה יוכל לגרום לו לבצע רכישה של שירות או מוצר מטעמנו. חשוב לזכור שמצד אחד הוא הרבה פחות חשדן כלפינו, אך מצד שני, אם לא נמשוך אותו מהר מספיק, הוא ירגיש שאנחנו מבזבזים לו את הזמן.

סגירת תפריט