JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק – למה כבר אי אפשר להסתפק בסתם דף עסקי?

נכון לעשור השלישי של המאה ה-21, פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם וגם בישראל. עבור רבים מהגולשים זהו המקור העיקרי לחדשות, רכילויות, וגם חשיפה לעסקים מכל הסוגים והמינים (החל מנדל"ן ועד לאולמות תיאטרון).

במהלך השנים התבצעו בפייסבוק שינויים רבים באלגוריתם אשר השפיעו על הפיד האישי של כל אחד ואחד מאיתנו.

בין היתר, פייסבוק שינתה לחלוטין את המאזן בין פרסומים עסקיים של דפים ובין פרסומים של חברים וקבוצות שהמשתמשים חברים בהן לטובת הסוג השני. על פי העמדה הרשמית של פייסבוק, הדבר נעשה על מנת לספק לגולשים יותר הזדמנויות לשמור על הקשרים הבינאישיים שלהם עם הסביבה הקרובה והמורחבת.

לכן, גם מה שעושה כיום לייק לדף עסקי לא ייראה כמעט פרסומים רגילים (אורגניים) שלו, אלא אם כן בחר לשנות את סדר העדיפויות של הפיד לכזה שמעדכן אותו אוטומטית על כל פרסום חדש. אופציה שדי קשה להגיע אליה אם לא מחפשים אותה…

זוהי אגב הסיבה העיקרית לכך  שהרבה בעלי עסקים משתפים פוסטים מהדף עם החברים שלהם או בקבוצות אחרות, אך לא כולם יודעים שמגבלת החברים לכל פרופיל פרטי היא נמוכה ביותר ועומדת על כמה אלפי חברים בלבד. מלבד זאת, פייסבוק עשויה לחסום פרופילים שמבצעים פעולות כאלו על בסיס קבוע.

למרות העמדה הרשמית של פייסבוק, גם אנחנו וגם היא לא תמימים, וברור שאחת הסיבות המרכזיות למהלך הזה היא על מנת שהיא תוכל להרוויח יותר מפרסום בתשלום, ובאופן לא מפתיע הוא דווקא מופיע לא מעט בפיד שלנו.

החדשות הטובות הן שאם יודעים לנהל את מסע הפרסום כמו שצריך, אפשר לקבל החזר גבוה מאוד על ההשקעה. ראוי לציין שאנחנו משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלנו. זאת לעומת "כתיבת פוסטים בתשלום" שם אין לנו  בטחון שההשקעה שלנו אכן תביא ללחיצות גם אם הכותב הוא מוכשר מאוד.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

פרסום בפייסבוק לעסקים

אם אתם מכירים את מערכת הפרסום של גוגל, הרי ששם אנחנו מתחרים בעיקר על פי מילות מפתח. כלומר, אם אנחנו רוצים למשל להופיע באזור המוקדש למודעות עבור מילת המפתח "שיווק דיגיטלי", אנחנו משתתפים במכרז מול כל המפרסמים האחרים שבחרו במילת המפתח הזו (או מילים דומות שגוגל בוחר בצורה אוטומטית).

בפייסבוק לעומת זאת המיקוד הוא על פי קהל היעד. וכפי שאתם בוודאי יודעים, פייסבוק אוגרת כמויות מפחידות של נתונים על כל אחד ואחד מאיתנו. גם אם לא מילאנו את כל התחביבים ותחומי העניין שלנו בדף הפרופיל, האלגוריתם המשוכלל שלה מנתח את הקבוצות בה אנחנו חברים, את הפוסטים שאותו אנחנו כותבים (או אליהם אנחנו מגיבים) ומיהם בדיוק החברים שלנו.

לכן, כאשר אנחנו מתחילים מסע פרסום בפייסבוק (קמפיין), אנחנו יכולים לבחור בדיוק למי לפנות, למשל:

  • להתמקד בקהל דמוגרפי מסוים על פי גיל, מגדר
  • להתמקד באזור גאוגרפי ספציפי או רדיוס מסוים (לדוגמה, תל אביב + השכונות שמקיפות אותה)
  • להתמקד בתחומי עניין
  • להתמקד בסטטוס זוגי
  • להתמקד במאפיין התנהגותי (כגון "מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה, Early Adopters)

בנוסף לכך, פייסבוק תעזור לנו לבחור את המטרה הכללית (יעד) של הקמפיין ולפיו את המודעות המתאימות ביותר אליו. למשל, מי שרוצה להעלות את המודעות למותג שלו יכול להשתמש בסרטונים. לעומת זאת, מי שרוצה לקבל לידים עבור אנשי המכירות שלו, יכול להשתמש בטופס לידים מיוחד של פייסבוק וכך הלאה.

כיום יש יותר מעשרה פורמטים שונים, אך הפורמטים הכי נפוצים הם עדיין מודעות תמונה (שנראות דומות לפוסט הקלאסי), מודעות ווידאו.

סוג נוסף של מודעות הן מודעות שפונות מראש רק לקהל יעד שביקר באתר חיצוני וסומן מראש ("מודעות שיווק מחדש"). אם ראיתם אתר מוכר שביקרתם בו לפחות פעם אחת ומציע לכם לקנות רשימה של מוצרים, הרי שמדובר במודעה שכזו המשולבת עם יעד של "מכירות בחנות".

מלבד זאת, ישנה אפשרות פשוטה לקחת פוסט שכבר כתבנו בדף שלנו ולחשוף אותו לקהל יעד נוסף על ידי "הגברה" שלו (Boost). זו אופציה טובה למי שרוצה להשיג יותר לייקים.

למידע נוסף ראו גם: פרסום בפייסבוק לעסקים

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

פרסום בפייסבוק – מחיר, כמה זה עולה לנו?

למרבה הפלא, למרות שגם פייסבוק וגם גוגל פועלות בשיטת המכרז הפומבי, העובדה שכל מפרסם מתמקד בקהל יעד מעט אחר מביאה לכך שמחירי הפרסום בפייסבוק הם עדיין לא עד כדי כך גבוהים. למעשה המינימום הוא משהו כמו 300 ₪ לחודש (10 שקלים ליום).

יחד עם זאת, שיווק מקצועי שממקסם את הרווחים באמצעות חברת ניהול קמפיינים כמו Just Digital יעלה מעט יותר ויתחיל מאזור ה-1,000 ₪ לכל הפחות. הסיבה לכך היא שמנהל הקמפיין מקבל נגזרת מהתשלום הישיר בפייסבוק. אם התשלום הזה לא מספיק גבוה, העמלה תיקבע על פי מינימום מסוים, ובהחלט ייתכן שהוא יהיה גבוה יותר ממנו…

מלבד זאת, טוב לדעת שלא משנה לאיזה קהל יעד בעולם אתם מפרסמים, כל עוד יש לכם חשבון ישראלי, אתם יכולים לשלם בשקלים.

ליווי מסעות פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים

למרות שפרסום עצמאי הוא כאמור אופציה, לא מעט בעלי עסקים שמפרסמים בעצמם מגלים שללא ליווי מקצועי הם לא מצליחים להגיע להחזר גבוה על ההשקעה שלהם. מלבד העובדה שהרבה פעמיים פשוט מדובר בתקציבים קטנים מדי ביחד לרמת תחרותיות בתחום, יש לכך עוד כמה סיבות:

1.לפייסבוק יש אפשרויות פיזור תקציב מתקדמות וקביעת התקציב באופן אוטומטי היא לא תמיד האופציה הכי טובה.

2.עסקים רבים מתלהבים מכך שהם יכולים להגיע להרבה מאוד גולשים בכמה לחיצות, אך לא לוקחים בחשבון שככל שקהל היעד רחב יותר, כך גם המיקוד יהיה פחות אפקטיבי. לדוגמה, מסעדה בהרצליה שבוחרת לפרסם בכל אזור המרכז עשויה לגלות שהמודעה שלה מופיעה גם עבור גולשים שגרים בפתח תקווה.

החשיפה הנוספת הזו אומנם לא עולה כסף מכיוון שאנחנו משלמים כאמור רק על לחיצות (אלא אם כן בחרנו בתשלום על פי חשיפה), אך היא מעוותת את התמונה הכוללת ומקשה על ניתוח נתוני הקמפיין.

  1. ואם דיברנו על נתוני הקמפיין, הרי שמספר הנתונים שפייסבוק מציגה הוא הרבה יותר מגוון ולמי שאין לו ניסיון של לפחות כמה שנים בתחום יתקשה לנתח אותם. ניתוח הנתונים הוא הכרחי על מנת לבצע אופטימיזציה לקמפיין.

בסיכומו של דבר, אם אתם צריכים לבחור בין ניהול קמפיין קטן לבין ניהול קמפיין מקצועי שיעלה לכם יותר, האופציה השנייה היא ללא ספק הטובה ביותר, גם מבחינת ההחזר על ההשקעה וגם מבחינת הזמן שתצטרכו להשקיע בניהול (במקום לנהל את העסק…).

נשמע טוב? פנו אלינו לפרטים נוספים ונשמח לעזור גם לכם להשיג את המקסימום מפרסום בפייסבוק

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

סגירת תפריט