JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

שיווק דיגיטלי ב – Just Digital

10258390_digital-tablet

המילה שיווק דיגיטלי מתייחסת לשיווק בכל האספקטים המרכיבים את העולם הדיגיטלי: מנועי החיפוש (בארץ למעשה רק גוגל), רשתות חברתיות ואפליקציות. למעשה, כל אלו עדיין שייכים לתשתית האינטרנט, ולכן אם ראיתם שמדברים על "פרסום באינטרנט", הרי שאין הרבה הבדל  בין שיווק דיגיטלי (למרות שחייבים להודות שהאחרון נשמע מעט יותר טוב).

 

שיווק דיגיטלי – היבט כללי

רשתות חברתיות: פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק (ממומן ו"אורגני")

הרשתות החברתיות מוכרות לכולנו וחלק מבלים בהן כמה שעות טובות ביום. רשתות כמו פייסבוק פונות בדרך כלל לקהל היעד היותר מבוגר, אינסטגרם פונה לשכבת גיל מעט יותר נרחבת וטיקטוק פונה בעיקר לילדים ונערים. לכן, מי שמבצע בעבורכם את השיווק חייב להכיר היטב את הרשת הספציפית ואיך הכי טוב למכור בה.

כמו כן, למרות שהשימוש ברשתות האלו הוא בחינם וכל אחד יכול לפתוח חשבון, פרופיל, דף או קבוצה, הדרך לחשיפה גבוהה בדרך כלל עוברת דרך פרסום ממומן וזהו תחום נפרד שלא כל משווק או "איש מדיה חברתית" בהכרח יוכל לבצע.

אגב, במהלך הזמן נוספו ליו-טיוב לא מעט מאפיינים "סופר חברתיים" כמו למשל הדבקת פוסטים או סרטונים קצרים, ועל כן צריך גם לקחת אותה בחשבון (למרות שהפרסום הממומן שלה הוא חלק מהרשת של גוגל).

 

פרסום ממומן בגוגל

פרסום ממומן בגוגל כולל את כל אותן מודעות שאתם רואים ויש לידן את המילה מודעה. המודעה הקלאסית מורכבת מטקסט בלבד והיא יושבת מעל שאר התוצאות עליהן לא משלמים ("התוצאות האורגניות").

היום יש לא רק מודעות טקסט, אלא גם מודעות של מוצרים ("שופינג: או קניות בעברית), מודעות במגוון שטחי פרסום אחרים ברשת של גוגל, מודעות ביו-טיוב ואפילו מודעות באפליקציות כמו Waze.

 

מנהלי קמפיינים מקצועיים שמבצעים חקר מילות מפתח

למרות שגוגל פישטו מאוד את אופן הקמת וניהול הקמפיין, מרבית הקמפיין בסדר גודל של 1,000 ₪ ומעלה לחודש מנוהלים על ידי מנהלי קמפיינים מקצועיים שמבצעים חקר מילות מפתח (החיפושים שבתגובה אליהם תופיע המודעה). ניהול מקצועי כמו זה של JustDigital יבטיח לכם חשיפה מקסימלית ומספר לחיצות גבוה עבור התקציב שלכם (לעומת ניהול "חובבני" שבו תשלמו הרבה יותר על כל לחיצה).

 

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל מתייחס לכל התוצאות שלא משלמים עליהן לגוגל. גוגל מודד את האתרים השונים על פי רלוונטיות ובהתאם לזאת מסדר אותם בסדר יורד.

חלק מהפרמטרים אותם מודד גוגל:

  • עד כמה התוכן באתר רלוונטי למה שהגולש חיפש?
  • האם אתרים איכותיים אחרים מקשרים לאתר?
  • עד כמה האתר מהיר?
  • האם האתר מותאם לגלישה בסלולר וניתן לגלוש בו בקלות?
  • לאתר אסור להשתמש בטקטיקות פסולות כמו למשל להעביר את הגולש אוטומטית לאתר שונה לחלוטין או לאלץ אותו לצפות במודעות כדי שיוכל לראות את התוכן.

האתרים במקומות הראשונים זוכים למספר הלחיצות הגדול ביותר ולכן השאיפה שלכם תהיה להיות במקום כמה שיותר גבוה.

אך על מנת שהאתר שלכם יופיע במקום גבוה אתם צריכים לפנות למקדם אתרים פרילנס או חברת "קידום אתרים".

 

מקדם האתרים

מקדם האתרים יודע באילו מילות מפתח אורגניות לבחור באמצעות חקר מילות מפתח, איך לכתוב תכנים עם מילות המפתח הנכונות וכיצד ליצור רשת של קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם כך שלא יפגעו בו בעדכון האלגוריתם הבא של גוגל (גוגל לא אוהבת "קישורים רעים").

 

בניית אתרי תדמית או אתרי אי-קומרס

בניית אתרי תדמית הינה כרטיס הביקור שלכם ולכן היא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של השיווק הדיגיטלי שלכם. מרבית האתרים כיום עדיין נבנים על ידי חברה מקצועית לבניית אתרים (או לפחות העיצוב שלהם). קיימות אומנם חלופות כגון Wix שבאמצעותם אפשר לבנות אתר לגמרי לבד, אך התוצאה ובעיקר האופטימיזציה לגוגל אינם באותה איכות.

יש סוגים רבים של אתרי תדמית בהתאם למה שבדיוק רוצים לשווק. למשל, אתר בתחום אומנותי בדרך כלל יבליט את תיק העבודות שלו. לעומת זאת, אתר של עורך דין יכלול יותר מידע מקצועי.

אם יש לכם חנות, ייתכן שתרצו לשלב בין אתר תדמית לבין אתר מסחר אלקטרוני שיאפשר לכם לכל הפחות לקבל הזמנות דרך האינטרנט. אתרי מסחר אלקטרוני עשויים להיות מעט מסובכים יותר להקמה, אך דווקא כאן נפוצות מאוד פלטפורמות מוכנות שמפשטות מאוד את ההקמה ובעיקר את ניהול החנות.

 

שיווק באמצעות תוכן (כתבות ממומנות, טאבולה ואאוטבריין)

אם המקצוע שלכם מבוסס על מערכת לקוחות ארוכת טווח וטומנת בחובה התחייבות כספית גבוהה (לדוגמה, עריכת דין אדריכלות), ייתכן שתרצו לקדם את עצמכם באמצעות הפצה של ידע מקצועי על מנת ליצור רושם ראשוני טוב ולחזק את האמון של מי שמתלבט אם לקבל מכם שירות.

במצב זה קידום אורגני בגוגל עשוי לקחת יותר מדי זמן ולא בטוח שתוכלו להפיץ בדיוק את המסר שתרצו דרך דף נחיתה פשוט (המשמש בקידום ממומן). פתרון קל יותר יהיה לקחת את התוכן הקיים או למצוא מישהו שיכתוב עבורכם כתבה שיווקית ולהפיץ אותה באופן מהיר יחסית באמצעות רשתות להפצת תוכן.

התפקיד של רשתות להפצת תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין הוא לקחת את אותן כתבות או תוכן שיווקי אותם אתם יוצרים ולהפיץ אותן ברחבי הרשת באתרים שמקבלים תשלום על כל לחיצה.

ישנה גם אפשרות אחרת והיא לפנות אל אתרים שמקבלים תנועה רבה ולבקש מהם להפיץ את הכתבה במדור שיווקי או בחסות שלכם. (מונח שמאפשר לשים תוכן שיווקי גם במדור שאינו בהכרח פרסומי). חשוב לציין שזהו ערוץ יקר יחסית שמבטיח לכם חשיפה גדולה מאוד בהתחלה, אך מספר הצפיות בתוכן יורד עם הזמן מכיוון שהתוכן החדש יותר באתר דוחף אותו למטה (לרוב מדובר באתרי חדשות שמטבעם מתמקדים בתוכן עדכני).

שיווק דיגיטלי

סגירת תפריט