JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

איך להשיג לידים באמצעות המסנג'ר בפייסבוק

לידים מסנג'ר

אחד מערוצי הפרסום הפחות מוכרים בפייסבוק הוא ערוץ המסנג'ר. במדריך הזה נתמקד במודעות בתוך הפיד שמפנות למסנג'ר, אבל קיימות גם מודעות נוספות שמערבות את המסנג'ר.

איך עושים את זה בצורה הכי פשוטה?

בעיקרון יש שתי דרכים ליצור מודעות כאלו : הדרך הראשונה שעליה פייסבוק ממליצה היא לבחור ב"הודעות" תחת "שיקול" בשלב המטרה (השלב הראשון).

 

הדרך השנייה היא לבחור באפשרות הראשונה של "תנועה" תחת "שיקול" באותו הטור או "המרות" בטור הימני ורק לאחר שיוצרים את הקמפיין הראשוני לבחור במסנג'ר כיעד התנועה או ההמרה בהתאמה.

אמנם מדובר בשתי פונקציות זהות, אך קמפיינים מהסוג הראשון מיועדים בעיקר למי שכבר הייתה לו מעורבות עם המותג בעבר דרך האתר, הדף, או שפשוט כבר התחיל לדבר אתנו והפסיקה מסיבה מסוימת. לעומת זאת, האפשרות השנייה מתאימה יותר למי שמעולם לא נפגש אתנו.

למשל, אם בוחרים ביעד תנועה, סביר להניח שנקבל הרבה יותר לחיצות על המודעה, אבל רק חלק קטן ממי שלחץ עליה יתחיל בשיחה בפועל או ישאיר את כתובת המייל שלו (המדד היחיד שאפשר לראות בכל שלושת סוגי הקמפיינים).

אם בחרתם באפשרות הראשונה, תהליך יצירת ההודעה דומה מאוד למה שאנחנו מכירים. החלק השונה נמצא תחת "יעד ההודעה". ברירת המחדל היא Click to Messenger. כלומר, לחיצה על הכפתור תפתח חלון שיחה חדש. לעומת זאת, האפשרות השנייה, "הודעה ממומנת", מיועדת רק למי שכבר פנה אלינו במסנג'ר ולחיצה על המודעה תפתח עמו שיחה שכבר התחילה.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

זה יכול להיות טוב למקרים מסוימים, אבל באופן כללי האפשרות הזו מצמצמת באופן ניכר את קהל היעד הפוטנציאלי בעיקר לכזה שנטש אותנו באמצע משפך המכירה.

איזו הודעה כדאי ליצור?

מכיוון שאנחנו רוצים להתחיל שיחה עם לקוח פוטנציאלי, המודעות הכי מתאימות הן מודעות בעלות הצעת מחיר ישירה או הצעה לקבל משהו ראשוני בחינם. זו יכולה להיות שיחת ייעוץ, הזמנה לוויבינר או ספר דיגיטלי (שימו לב שההצעה לא חייבת להיות בהכרח ייחודית). רצוי להישאר עם מודעה יחסית סטנדרטית של תמונה אחת או שתיים כדי לא להציף את הלקוח ביותר מדי מידע, אלא אם כן יש לכם סרטון ווידאו מאוד ממוקד שהכנתם מראש.

המבנה הזה נקרא "Snap, Benefit, Action". כלומר, אנחנו מבצעים שלושה צעדים פשוטים:

1."מצמידים" את הקורא למודעה.

2.גורמים לולהבין מה יוצא לו מההצעה

3..מעודדים אותו ללחוץ על המודעה באמצעות קריאה לפעולה (Call to Action)

עיצוב חלון השיחה

עיצוב חלון השיחה (הגדרת Messenger) הוא המקום שבו אתם קובעים כיצד ייראה חלון השיחה הראשוני. ברירת המחדל היא לפנות את הגולש בשמו עם הודעת פתיחה אישית וכמה שאלות סגורות או תגובות אוטומטיות , אבל אפשר גם להוסיף וידאו או תמונה אם בוחרים בתבנית מותאמת אישית.

תבנית רגילה

תבנית מותאמת אישית עם תמונה

מי שרוצה ללכלך את הידיים אפילו יותר, יכול לכתוב ישירות בקוד JSON שהוא פורמט להעברת נתונים עם מבנה סקריפט מסוג Javascript ולקבל שליטה מלאה על אופן התצוגה.

ככה נראית מודעה סופית לדוגמה:

 

דבר אחרון שחשוב לזכור : אם אתם רוצים לשכפל תבנית קיימת, אתם לא יכולים לטעון אותה מתוך יוצר המודעות וחייבים לשכפל את המודעה ברמת מנהל המודעות.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

סגירת תפריט