JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

מדריך לקידום ואופטימיזציה של תכנים באמצעות אאוטבריין

אופטימיזציה אאוטבריין

מדריך לקידום ואופטימיזציה של תכנים באמצעות אאוטבריין

שיווק באמצעות תוכן היא אחת הבאזוורדס שהצדיקו את עצמה והרבה מאוד מפרסמים באינטרנט מצאו שהיא עושה בשבילם את העבודה בצורה מצוינת.

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על פרסום באינטרנט, אנחנו חושבים על באנרים או מודעות אחרות ששולחות אותנו לעמוד נחיתה. הבעיה היא שברגע שהגולש מבין שהוא לחץ על מודעה (גוגל ופייסבוק רוצות כמובן להצניע את זה), הוא הרבה יותר חשדן ולא ימלא סתם טופס שמופיע לו על המסך.

לעומת זאת ,שיווק באמצעות תוכן מתמקד בהצגת תוכן שיהיה בעל ערך לגולש, שהוא ילמד ממנו משהו. אם הגולש לומד משהו חדש בהקשר הנכון, סביר יותר להניח שהוא ירצה להשאיר את הפרטים שלו. יש אמנם הרבה תכנים באיכות נמוכה שהם בעצם ClickBait, אבל מי שיודע להשתמש בכלי הזה נכון, יכול לגייס הרבה לקוחות חדשים ואיכותיים.

אאוטבריין היא אחת מהמערכות הידועות והמבוססות ביותר באינטרנט לשיווק באמצעות תוכן ובשנים האחרונות אי אפשר כמעט לגלוש באתרי תוכן גדולים בלי לראות רשימת קישורים עם הלוגו של החברה לצדם.

הרעיון שמאחורי אאוטבריין הוא פשוט : כולנו בסופו של דבר משתמשים בקישורים על מנת לקפוץ מתוכן אחד שמעניין אותנו לתוכן אחר, ואם כך , מדוע לא ליצור מערכת שתדע לחבר בין תוכן מעניין באתר א' לבין תוכן מעניין באתר ב'?

אמנם בעל האתר שמפרסם אצלו את הקישורים "מאבד" תנועה החוצה, אבל הוא מתוגמל בתשלום עבור כל לחיצה, כך שיש לו אינטרס להשתמש במערכת של אאוטבריין. מצד שני, המפרסם שמנהל את הקמפיין מכניס אליו תנועה רלוונטית הרבה יותר מאשר כזה שהיה מגיע דרך סתם מודעה (שכפי שהסברנו קודם).

למרות שהמודל של אאוטבריין מבוסס על קשר בין שני אתרים שונים, אפשר לקבוע שחלק מן הקישורים שהמערכת של אאוטבריין תקשר אליהם יהיו קישורים לכתובת אחרות בתוך האתר (עליהם המפרסם כמובן לא יקבל כסף), קישורים פנימיים. ניתן להבדיל בין הקישורים בקלות מכיוון שליד הקישורים החיצוניים יש בסוגריים את הכתובת אליה הם מפנים :

אאוטבריין - דוגמה

אגב, למרות שברור שאאוטבריין היא מערכת להפצת תכנים, בחברה לא אוהבים את המילה הזו ומעדיפים את המושג "העצמה" (Amplify), כלומר, לקיחת תוכן קיים והגברת העוצמה שלו ברשת.

איך מתחילים קמפיין באאוטבריין?

קמפיין באאוטבריין דומה למדי להרצת קמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל, אך הוא מעט פשוט יותר : כל קמפיין אפשר להריץ החל מתאריך מסוים, עד שנפסיק אותו ידנית, או לקבוע מראש תאריך סיום.

טופס הגדרות הקמפיין עשוי להשתנות מדי פעם, ולכן הצעדים כאן הם הסברים כללים. בפעם הראשונה שמריצים קמפיין, המערכת מזהה את המשתמש ומדריכה אותו צעד אחרי צעד.

א. בשלב הראשון מעלים תכנים לפרסום באמצעות כתובת מלאה או פיד RSS. האלגוריתם של אאוטבריין ינסה לקחת באופן אוטומטי את התמונה העיקרית בכל תוכן. לדוגמה, בוורדפרס זו תהיה התמונה הראשית של הפוסט שהגדרנו בתוך מערכת ניהול התוכן.

ב. בשלב השני מתכננים את הקמפיין עצמו, ויש כאן מספר אפשרויות להתאמה אישית :

  • השעות ביום שבהם הקמפיין ירוץ (On Air Time) – מאפשר להגדיל את אחוז הלחיצות ולקבל נתונים נקיים יותר עם פחות רעש רקע
  • תקציב יומי ומחיר מקסימלי ללחיצה – ברירת המחדל יכולה להיות מאוד גבוהה (קרוב לדולר ללחיצה), אבל אפשר לשחק עם המספר אם יש לכם תקציב קטן. התקציב המינימאלי ליום מתחיל בערך בעשרים דולר.
  • מיקוד – המיקוד הראשוני של הקמפיין הוא רק לפי מיקום גאוגרפי או מכשיר (טאבלט, מובייל וכו'). קמפיין שממוקד רק במובייל יכול להיות טוב לבדיקות A/B או מצבים בהם אתם מחליפים טופס במספר טלפון בגרסת המובייל של התוכן.

המיקוד הגאוגרפי פחות רלוונטי לישראל מכיוון שהוא פחות מדויק. למשל, אם תבחרו בתל אביב, תקבלו 5.6 מיליון איש…

  • UTM – מי שרוצה לעקוב אחרי קישורים שנכנסים אליו יכול להפעיל פרמטרים של UTM שמופיעים ב-Analytics. האפשרות הזו מתאימה למי שרוצה לקדם תוכן מתוך האתר שלו ולא עמוד תוכן בודד שעומד בפני עצמו.
  • הרשת הפתוחה (Open) – הרשת הפתוחה מאפשרת להגיע למפרסמי פרמיום ללא עלות נוספת

ג.שלב שלישי – תשלוםבשלב הזה אתם מכניסים את הפרטים שלכם ואת אמצעי התשלום. לפחות נכון לזמן כתיבת שורות אלו, לא ניתן להשתמש בשירותי תשלום חיצוניים, אלא רק בכרטיסי אשראי.

המלצות לניהול נכון של קמפיינים

מבחני A/B

כאשר אנחנו מוסיפים תכנים לקמפיין (תמונות + כותרת + קישור לדף) , אנחנו יכולים לעקוב אחרי כל תוכן בנפרד. מהסיבה הזו, עדיף שבכל קמפיין תהיה רק כתבה אחת עם שילובים שונים של תמונות וכותרות שמהם יורכבו המודעות. כך נוכל לדעת איזו וריאציה עובדת בצורה הכי טובה.

 

בשלב הבא נוכל כמובן לבדוק הביצועים של הקמפיינים אחד מול השני ולא רק בתוך הקמפיין:

דו"ח קמפיינים

ניצול נכון של התקציב (ביד)

מחקר מתחרים באאוטבריין יכול להיות בעייתי מכיוון שאין לנו שום דרך להשוות מילות מפתח. מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה לבדוק אם אנחנו מנצלים את כל התקציב היומי שלנו. אם לא, סימן שהמתחרים שלנו מופיעים במקומות יותר גבוהים מאתנו ואז אנחנו יכולים להעלות את ההצעה המקסימלית שלנו ללחיצה ולבדוק מה קורה.

לעומת זאת, אם אנחנו מנצלים את כל התקציב, אנחנו יכולים להוריד את המחיר ללחיצה על מנת לקבל יותר לחיצות עבור אותו תקציב.

איזה שילוב הוא הטוב ביותר?

כליש לנו כמה עשרות או מאות לחיצות, קל לנו מאוד לראות איזה שילוב הוא המוצלח ביותר בתוך הקמפיין.

יש לזכור שבקמפיין בו אנחנו מחפשים צפיות, נרצה לקבל בעיקר הרבה לחיצות. אם מדובר בעמוד בתוך האתר שהגולשים ממשיכים אליו הלאה, נרצה לבדוק את המסלול שהם עברו וזמן השהייה שלהם (חשוב לזכור ש-Google Analytics לא יכול לבדוק זמן שהייה של מישהו שלא ביקר לפחות בשני עמודים ולכן מציג זמן 0 במקרים כאלו).

Creative

כמו בכל תהליך של אופטימיזציה, אנחנו צריכים לחשוב על כותרת שגם תכלול את מילות המפתח שחשובות לנו, אבל שגם תהיה שיווקית ותעודד לחיצה. לפעמים עדיף לא לרשום את שם המותג או החברה בשביל ליצור רושם של תוכן מקצועי.

בנוגע לתמונות – עדיף לקחת תמונות ייחודיות, כלומר, תמונות שלא נמצאות במאגרי תמונות, וכמובן להקפיד על פרספקטיבה וצילום באיכות גבוהה, במיוחד אם מדובר על מוצרים מוחשיים.

אופטימיזציה בתוך העמוד

העמוד שאליו אנחנו מקשרים הוא אמנם לא עמוד נחיתה קלאסי, אבל עדיין צריך לחשוב היכן למקם את הטופס ומה בדיוק הגולש ימלא בו. בדרך כלל מציבים את הטופס במקום אסטרטגי כמו בסוף המאמר או באמצע שלו, אחרי שלגולש כבר יש מושג מי אנחנו.

יש גם כאלו שפשוט משתמשים בקישור שבעצמו מפנה לעמוד הנחיתה האמיתי עם טופס מתאים. ההמרות האלו אמנם לא יופיעו באאוטבריין, אבל יש חופש גדול יותר לעצב את הטופס ולהתאים אותו למובייל.

סינון של האתרים בהם יעלו המודעות (פאבלישרים)

אאוטבריין מציגה את המודעות שלנו באתרים הכי רלוונטיים שהיא מוצאת , אבל לפעמיים גם האלגוריתם שלה לא מושלם, ואנחנו עשויים למצוא שדווקא מאתר ששולח אלינו הרבה תנועה יש פחות המרות ואילו מאתרים ששולחים אלינו מעט תנועה, אחוז ההמרות הוא גבוה ביותר. לעיתים לא מדובר באתרים ספציפיים, אלא בקטגוריות מסוימות (Sections), ולכן חשוב לבדוק גם את החתך הזה.

במקרה כזה, אנחנו יכולים לסנן אותם החוצה לחלוטין, לקבוע מחיר מקסימלי ללחיצה שיהיה תקף רק אליהם ו/או לחלק באופן ידני את האחוז שנייחד להם מסך כל התקציב.

בסיכומו של דבר, ניהול של קמפיינים באאוטבריין הוא לא דבר מסובך, אבל הוא יכול להביא לכם תוצאות מצוינות. הדבר החשוב ביותר הוא לא לחשוש לעשות ניסויים ולבדוק מה עובד הכי טוב, גם אם זה ישרוף לכם כמה שקלים.

סגירת תפריט