JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

שיווק באינסטגרם

שיווק באינסטגרם

שיווק באינסטגרם – אינסטגרם כבר הפכה מזמן לרשת חברתית שסוחפת אחריה לא רק צעירים בני 20 או 30, אלא גם משתמשים מכל שכבת הגילאים. הם אולי לא עושים שימוש בכל הפיצ'רים המתקדמים שלה, אבל הם בהחלט עוקבים אחרי אחרים וצופים בפוסטים וסטוריס על בסיס יומי.

ביחד עם המגמה הזו, אינסטגרם משקיעה רבות גם בגיוס של עסקים ויוצרים (Creators) לרשת ונותנת להם  אפשרות לפתוח פרופיל מיוחד עם כלים מיוחדים שבעזרתם הם יכולים למקסם את החשיפה שלהם ולעקוב אחרי נתונים כמו מספר חשיפות, מספר שיתופים ולאיזו קבוצות דמוגרפיות בדיוק הם מצליחים להגיע.

ואגב, כל זה לפני שבכלל התחלנו לדבר על קמפיינים ממומנים באינסטגרם שיכולים לקחת את החשיפה הזו ולהגדיל אותה פי 2 או 3 במחירים נוחים יחסית (לעומת מחירי הפרסום בגוגל ואפילו פייסבוק).

למעשה, כבר היום הרווחים של פייסבוק מפרסום באינסטגרם עולים על 20% מסך כל רווחי הפרסום שלה, והאחוזים האלו רק ממשיכים לעלות ולעלות.

שיווק באינסטגרם

מקור: Recode

קמפיינים באינסטגרם

כאמור, קמפיינים באינסטגרם מהווים דרך נהדרת להגביר עוד יותר את החשיפה שלכם. החדשות הטובות הן שאם יש לכם כבר קמפיינים בפייסבוק, קל מאוד ליצור מהם גם קמפיינים ממומנים באינסטגרם מכיוון שיש פורמטים חופפים בין הפלטפורמות ואפילו אפשרות לנהל אותם במקביל מלוח בקרה אחד מאוחד.

מעבר לזאת, לאינסטגרם יש פורמטים משלה כמו למשל סטוריס ממומנים. בפורמטים האלו ניתן לשלוט מתוך מערכת הפרסום של אינסטגרם עצמה ללא קשר לפייסבוק.

לכל קמפיין יכולים להיות יעדים שונים, למשל:

  • התקנת אפליקציה
  • חשיפה למותג (דגש על חשיפות ולא על לחיצות)
  • המרות
  • המרות באמצעות טפסי לידים של אינסטגרם
  • צפיה בסרטונים
  • הבאת תנועה לאתר חיצוני (בניגוד לפוסטים אורגנים, בפוסטים ממומנים ניתן לקשר לאתרים חיצונים בלי שיהיה לכם מספר מינימלי של עוקבים)

אפשר גם לבחור איזו קריאה לפעולה (מה שאנחנו רוצים שהמשתמש יבצע) תופיע מתחת למודעה, למשל:

  • הזמן עכשיו
  • התקשר עכשיו (יעביר את המשתמש לחייגן)
  • צור קשר
  • קבל הוראות (הכוונה למפת הגעה לעסק)
  • שלח מודעה
  • קנה עכשיו

וכו'

סוגי הקמפיינים לפי מודעות : קמפיינים משותפים לפייסבוק ואינסטגרם

פוסטים ממומנים – כאן אתם למעשה בוחרים פוסט קיים מהחשבון שלכם ומציגים אותו לקהל יעד נוסף שלא בהכרח עוקב אחריכם.

כמו בפייסבוק, סוג הפרסום הזה אפקטיבי אם יש לכם סיבה קונקרטית לקדם את הפוסט הזה (מבצע או מכירה מיוחדת) ואתם לא רוצים רק לצבור עוד עוקבים (ככל שיעבור הזמן הפוסט יהפוך לפחות רלוונטי).

מודעות תמונה – אלו מודעות זהות לאלו של מודעות תמונה בפייסבוק, אך חשוב לציין שבאינסטגרם יש גם אפשרות למודעות בפורמט ורטיקלי (לאורך).

מודעות באינסטגרם

מודעות ווידאו – דומות מאוד, רק מציגות סרטונים במקום תמונות בודדות.

מודעות קרוסלה –  נותנת למשתמש לברור בין מספר תמונות באמצעות תנועות אצבע

מודעות ייחודיות לאינסטגרם

מודעות תוכן ממותג – מודעות תוכן ממותג מפרסמות תוכן שמפורסם על ידי יוצרים או משפיענים תחת החסות שלכם. קידום על ידי משפיענים הוא לא עניין חדש, אבל כאן פייסבוק הופכת אותו לממוסד יותר ומגבירה את השקיפות אל מול המשתמשים.

מודעות אינסטגרם

מודעות במסך הסיור – אלו הן מודעות שמופיעות בין הפוסטים במסך הסיור.

מודעות אוסף לאינסטגרם – דומות למודעות הרכישה בפייסבוק שמציגות מוצרים שאולי רציתם לקנות בעבר. ההבדל הוא שכאן אתם עוברים לחנויות של עסקים באינסטגרם (טכניקה שבה אפשר לתייג מוצרים בתוך פוסטים או להציג אותם בקטלוג).

מודעות IGTV – אלו הן מודעות של פורמט הווידאו הישן של אינסטגרם שהיה דומה לערוצי Youtube. הוא פחות פופולארי היום ומוחלף בהדרגה על ידי ה-Reels (קטעי וידאו קצרים סטייל TikTok).

מודעות סטוריס –  אלו הן מודעות של סטוריס ממומנים שכוללים מספר כרטיסים, כשכל כרטיס הוא סרטון קצר בפני עצמו (עד 15 שניות). בניגוד למודעות וידאו רגילות שנראות כמו מודעות תמונה, כאן הסטורי מוצג על מסך מלא.

מודעות סטוריס באינסטגרם

 

שיווק באינסטגרם – מחיר

כמה עולה לנו לפרסם באינסטגרם? זוהי שאלת השאלות שמנהלי קמפיינים נדרשים לענות עליה ואין לה תשובה אחת ויחידה: התשלום על כל לחיצה נקבע על פי מדדים שונים, לדוגמה:

1.באיזה קהל יעד תתמקדו – באופן דומה לפייסבוק אפשר להתמקד על פי מגדר, תחומי עניין, סטטוס זוגי, מיקום גאוגרפי ועוד.

2.היכן בדיוק ימוקמו המודעות – לדוגמה, ישנו הבדל בין מודעות שמתפרסמות בפיד לבין מודעות שמתפרסמות במסך הסיור.

3.סוג המודעה – לכל פורמט יש פופולאריות שונה ולכן גם התחרות על התצוגה שלו משתנה.

4.משתנים עונתיים – לדוגמה, סביר להניח שלפני הקיץ או החורף יהיו יותר מכירות של סוף עונה בחנויות אופנה.

5.היסטוריה של החשבון – האם המודעות שלכם אטרקטיביות ומביאות למעורבות גבוהה, מהו אחוז הלחיצות (CTR)? חשבון בעל היסטוריה חיובית יזכה למיקומים גבוהים יותר וישלם פחות על כל לחיצה.

6.הצעת המחיר – כשאתם מציעים הצעת מחיר מסוימת, אתם לא בהכרח תשלמו את הצעת המחיר הגבוהה ביותר, אלא את הסכום הגבוה ביותר ללחיצה כדי לעקוף את המתחרים שלכם. לכן לא תמיד יש טעם לתת הצעות מחיר מאוד גבוהות.

על פי סקרים של חברות פרסום שונות, נראה כי התשלום הממוצע הוא קצת יותר מדולר (1.20$), כלומר, משהו באזור הארבעה שקלים. למרות זאת, אתם אלו שבסופו של דבר קובעים את התקציב היומי, ולכן השאלה היותר מעניינת היא כמה לחיצות אתם יכולים לקבל עבור התקציב הזה.

על המחירים האלו אתם כמובן צריכים להוסיף גם את העלות של מנהל הקמפיינים שבדרך כלל נגזרת כאחוז מסוים מתקציב הפרסום שלכם.

שיווק עסקים באינסטגרם – למה אתם חייבים לקחת מנהל קמפיינים מקצועי כמו Just Digital?

כפי שבוודאי כבר הבנתם, שיווק של עסקים באינסטגרם הוא עסק למומחים. רק סוכנות דיגיטל מקצועית כמו Just Digital לבצע אופטימיזציה של הקמפיין ולהביא לכם יותר המרות עבור התקציב הקיים שלכם. ככל שתקבלו יותר המרות, כך ההחזר על ההשקעה שלכם, ROI יגדל.

ROI) מוגדר כרווח שלכם על כל שקל שהוצאתם. לדוגמה, אם השקעתם 100 שקל בחודש וסגרתם עסקאות בשווי 1,000 ₪, ה-ROI שלכם יהיה 10…(.

איך מנהלי קמפיינים עושים שיווק עסקים באינסטגרם באופן מקצועי?

פותחים פרופיל עסקי – פתיחת פרופיל עסקי עם כל הפרטים החשובים של העסק, יצירת עמוד פרופיל מושקע עם קיצורי דרך לסטוריס בשורה העליונה.

בוחרים את קהל היעד האופטימאלי – בדומה לניהול קמפיין בפייסבוק, גם באינסטגרם חשוב לבחור את קהל היעד הכי רלוונטי כך שלא יהיה צר מדי, אך גם לא רחב מדי.

בוחרים את יעד (מטרת) הקמפיין – כפי שראיתם, יש כמות גדולה של יעדים באינסטגרם שאפשר לבחור מתוכם ושיווק העסק צריך להתמקד כל פעם ביעד הנכון. לדוגמה, יכול להיות שבהתחלה נשים דגש על חשיפה ורק לאחר מכן על יצירת לידים או הזרמת תנועה לאתר.

מנתחים את המתחרים – מלבד בחירת היעד, מנהלי קמפיינים מבצעים גם ניתוח מתחרים על מנת להבין אילו מודעות עובדות בצורה הטובה ביותר, אילו Hashtags לצרף, מהן התוספות או הפילטרים הכי טרנדים בסטוריס היום ועוד.

בונים את ה-Creative – גם אחרי שבחרנו פורמט, יש הרבה דברים שצריך לעשות כמו למשל עיצוב המודעה, בחירת הקריאה לפעולה או הטקסט הנלווה ולפעמיים גם ביצוע מבחני A/B באמצעות כלים מיוחד. אלו מבחנים (או ליתר דיוק ניסויים) שבוחנים מספר מודעות עם הבדלים קטנים כדי להבין איזו שינוי מביא לתוצאה הטובה ביותר.

מבצעים מעקב ואופטימיזציה – אי אפשר לשפר את הקמפיינים הקיימים או לבנות עוד קמפיינים בלי לבדוק את הביצועים הנוכחיים ולבצע אופטימיזציה על פי מה שעובד או לא עובד.

לכן, בניגוד למה שאולי אמרו לכם, גם קמפיין ממומן הוא השקעה לטווח ארוך גם אם הוא נועד לכפות על אתר שעוד לא מקבל תנועה מערוצים שלוקח יותר זמן לבצע עבורם אופטימיזציה (לדוגמה, קידום אתרים).

אך בסופו של דבר, חשוב לזכור שבשורה התחתונה התשלום שאתם משלמים למנהל קמפיינים איכותי מחזיר את ההשקעה פי כמה וכמה וחוסך לכם זמן רב לעומת ניהול עצמאי של קמפיינים.

 

 

 

 

 

סגירת תפריט