JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

פרסום בגוגל לעסקים

google_ads

גוגל, מנוע החיפוש הגדול והמוביל ביותר ברשת, מאפשר לכל בעלי העסקים שביניכם, ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות המיועדות למטרות קידום, פרסום ושיווק עסקים. במדריך שלפניכם, תוכלו למצוא מידע מורחב על פרסום בגוגל לעסקים בפירוט על כל אחת מהאפשרויות ולהכיר מקרוב את הכלים המעשיים באמצעותם תוכלו להפוך את גוגל לפלטפורמה הנכונה והמדויקת ביותר עבור פרסום בית העסק/האתר.

 

מספר מילים על מנוע החיפוש גוגל

מנוע החיפוש של גוגל הוא למעשה דף האינטרנט הפופולארי ביותר ברשת, כאשר 90% מגולשי הרשת עושים בו שימוש יומיומי למטרות חיפוש. דירוג האתרים השונים במנוע החיפוש של גוגל מבוסס על טכנולוגיה הידועה בשם: PAGERANK במסגרתה נעשה שימוש באלגוריתם מתקדם מסוגו היודע לאנדקס ולסווג כל כתובת של כל אתר או דף אינטרנט ברשת על פי מספר פרמטרים קבועים ומשתנים, כאשר חלק מהפרמטרים ידועים לעוסקים במלאכת קידום אתרים וחלק מהם מהווים את הסוד הכמוס של גוגל.

חשוב לדעת: בנוסף למנוע החיפוש, גוגל מפעילה גם רשת פרסום הידועה בשם: רשת המדיה של גוגל ובה ניתן לפרסם את מודעות הפרסום שלכם במספר גדול של אתרי אינטרנט המשתפים פעולה עם גוגל.

 

אם כך, מהן אפשרויות הפרסום בגוגל לעסקים?

כאשר מדברים על אפשרויות פרסום בגוגל לעסקים, מדברים למעשה של מספר מוצרי פרסום שונים באמצעותם ניתן לקדם, לשווק ולפרסם עסקים/אתרים במנוע החיפוש של גוגל ו/או ברשת המדיה של גוגל, וביניהם:

  • פרסום ממומן בגוגל – שיטת פרסום בגוגל לעסקים המיושמת באמצעות מערכת פרסום מובנית הידועה בשם: GOOGLE ADS. בשיטת פרסום זו ניתן להציג מודעות פרסום טקסטואליות במנוע החיפוש של גוגל המפנות למעשה לאתר/עמוד הנחיתה של המפרסם וכל זאת על פי התאמה למילות וביטוי המפתח המופיעות בשאילתת החיפוש אותה מפנה הגולש למנוע החיפוש של גוגל. שיטת פרסום זו מאפשרת לעושים בה שימוש לבחור בין מספר מודלים לתשלום כגון: תשלום לפי קליק (PPC-PAY PER CLICK), תשלום לפי המרה לפעולה ומודל תשלום לפי חשיפה. חשוב לציין שמודעות הפרסום הממומן מופיעות בראש עמוד החיפוש מעל תוצאות החיפוש האורגניות ובכך החשיפה לפרסום היא מקסימאלית.
  • GOOGLE SHOPPING – גוגל שופינג הוא כלי שיווק חדש יחסית המיועד בעיקר לבעלי חנויות מסחר מקוון באמצעותו ניתן להציג מוצרים שונים כמודעות פרסום גם במנוע החיפוש וגם ברשת המדיה של גוגל. כלי שיווקי זה ניתן לניהול באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל (GOOGLE ADS).
  • GOOGLE MY BUSINESS – גוגל לעסק שלי היא פלטפורמה חדשה יחסית המיועדת למטרות קידום אתרים ועסקים ברמה המקומית והיא מבוססת על שירות נוסף של גוגל הידוע בשם: גוגל מפות.

בהמשך המדריך, נעסוק בהרחבה בכל אחד משלושת מוצרי הפרסום המופיעים לעיל ונתייחס גם לחשיבות הנלווית לעבודה עם מומחה פרסום בגוגל לעסקים המתמחה בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל.

 

פרסום ממומן בגוגל

פרסום ממומן בגוגל מהווה את אחת מהשיטות היעילות ביותר למטרות פרסום וקידום אתרים ועסקים במנוע החיפוש ורשת המדיה של גוגל, כאשר בין היתרונות הנלווים לשיטת הקידום הממומן בגוגל באמצעות מערכת הפרסום המובנית ה-GOOGLE ADS, תוכלו למצוא:

  • פרסום ממוקד לקהלי המטרה הרלוונטיים לגביכם – מודעות הפרסום שלכם מופיעות אך ורק כאשר הגולשים מבצעים פעולת חיפוש אקטיבית במסגרתה הם עושים שימוש באחד או יותר מביטוי המפתח ומילות המפתח אותם הגדרתם.
  • מודל תשלום המאפשר לכם לקבוע את גובה תקציב הפרסום – פרסום ממומן בגוגל מאפשר לכם להגדיר את מודל התשלום הרצוי לכם: על פי קליק/המרה/חשיפה, ותוך כך למעשה לקבוע את גובה הפרסום והמחיר המקסימאלי אותו תהיו מעוניינים לשלם בכל מודל בו תבחרו.

מעבר לכך, מערכת הפרסום המובנית של גוגל, מאפשרת לכם להסתייע במגוון רחב של כלים שימושיים באמצעותם ניתן לנהל, לשפר ולמקד את קמפיין המודעות שלכם ובכך למטב את תוצאות הקמפיין, כאשר בין יתר הפעולות אותן ניתן לבצע במערכת הפרסום נכללות הפעולות הבאות: בחירת מילות/ביטוי המפתח, הגדרת קהלי היעד הרלוונטיים לכם ובחירת סוג מודעת הפרסום (מודעת פרסום טקסטואלית המיועדת לפרסום ממומן במנוע החיפוש ומודעת פרסום ויזואלית המיועדת לרשת המדיה של גוגל). כמו כן, מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לכם להיחשף לנתונים סטטיסטיים באמצעותם ניתן למטב את תוצאות הקמפיין.

 

GOOGLE SHOPPING

אפשרות נוספת היא פרסום עסקים בגוגל מתאפשרת באמצעות כלי שיווק חדש באופן יחסי שהחל לפעול במנוע החיפוש של גוגל בשנת 2018 תחת השם: גוגל שופינג. כלי שיווקי זה מיועד לצרכי פרסום של אתרי E COMMERCE (מסחר מקוון) בלבד, כאשר הפרסום כולל חשיפה של אחד או יותר מהמוצרים הניתנים לרכישה באתרי המסחר גם במנוע החיפוש וגם ברשת המדיה של גוגל.

פרסום עסקים בגוגל עם קמפיין פרסומי ב-גוגל שופינג מתאפשר באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל (GOOGLE ADA) באמצעותה ניתן ליצור מודעות פרסום למוצרים השונים אשר יופיעו בתוצאות החיפוש ובאמצעות ממשק ייעודי המכונה: GOOGLE MERCHANT CENTER בו ניתן לנהל את קצבי הנתונים של המוצרים אותם תהיו מעוניינים לשווק.

 

השימוש ב- גוגל שופינג מאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים וביניהם:

  • מדובר בסוג של פלטפורמה שיווקית חדשה יחסית ולכן התחרות בה היא קטנה יחסית, דבר המאפשר לכם לבלוט באופן משמעותי.
  • חשיפה מרבית הודות לעובדה שהפלטפורמה ממוקמת בראש דף התוצאות במנוע החיפוש של גוגל.
  • התאמה מיטבית למילות וביטוי המפתח הרלוונטיים לגביכם באמצעות הגדרת מילות/ביטוי המפתח במערכת הפרסום המובנית של גוגל.
  • מודעות ממומנות ויזואליות המופיעות בתוך דפי התוצאות במנוע החיפוש של גוגל  – עובדה ההופכת את מודעות הפרסום לבולטות יותר.
  • יחסי המרה גבוהים – על אף שמדובר בכלי שיווק חדש יחסית, המחקרים הפנימיים של גוגל מעידים על נתוני מכירות גבוהים בקרב אתרי מסחר מקוון העושים בו שימוש.

וזאת בנוסף ליתרונות השיווקים העומדים לרשותכם במסגרת ניהול הקמפיין על בסיס נתונים וסטטיסטיקות אותם ניתן להפיק באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל.

 

google my business

פלטפורמה נוספת של גוגל בה תוכלו לפרסם ולקדם אתרים ועסקים היא ה- GMB (google my business) המיועדת בעיקר לצרכי פרסום וקידום של אתרים ועסקים ברמה המקומית. פלטפורמה זו מבוססת על שירות המפות של גוגל והשימוש בה מתאפשר רק לאחר רישום למערכת והקמת פרופיל עסקי. בדומה לכל פלטפורמה שיווקית אחרת של גוגל, גם ה- גוגל לעסקי שלי, מאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים וביניהם:

  • הופעה מיידית ואוטומאטית של בית העסק בגוגל מפות
  • הופעת בית העסק בכל תוצאות החיפוש המקומיות הרלוונטיות לגביו
  • אפשרות לניהול ועדכון הפרופיל העסקי בגוגל באופן שוטף ובהתאמה מרבית לקהל הגולשים הרלוונטי לגביכם

וכמובן, שירות חינמי באמצעותו תוכלו לנהל גם קמפיינים ממומנים בגוגל באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל ה-ADWORDS.

 

כמה עולה פרסום בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל כרוך בתשלום שגובהו נקבע בין היתר בהתאם לתחרות המאפיינת את תחום עיסוקכם, מטרות הקמפיין הנחוצות לכם, משך הקמפיין ומודל התשלום בו בחרתם. אף על פי שבמסגרת הקידום הממומן בגוגל עומדת לרשותכם האפשרות להגביל את מסגרת התקציב ולנהל את הסכום אותו הקצבתם, הפרסום הממומן בגוגל מחייב אתכם להקצות מסגרת תקציב שתאפשר לכם לבחון את תוצאות הפרסום לאורך זמן.

ברוב המקרים, מומלץ להתחיל לפרסום בגוגל בסכום התחלתי אשר אינו פוחת מ-2,000 ₪ לחודש, כאשר כל סכום נמוך מזה, יקשה עליכם לבחון את אפקטיביות הפרסום. לפיכך, תקציב פרסום מינימאלי לשלושה עד שישה חודשי פעילות נע בין 6,000 ל-12 אלף שקלים. חשוב לציין שסכום זה מיועד לאילו מביניכם המסוגלים לנהל את תקציב הפרסום בכוחות עצמם, כאשר שכירת שירותיו של מומחה פרסום בגוגל כרוך בתשלום נוסף מעבר לסכום הנ"ל.

 

מספר מילים על חשיבותו של מומחה פרסום בגוגל לעסקים

מערכת הפרסום של גוגל באמצעותה ניתן לנהל קמפיינים ממומנים, היא אומנם מערכת נוחה וידידותית למשתמש, אך אופן השימוש בה מחייב את העושים בה שימוש להכיר היטב את כלי העזר השונים הקיימים בה, וזאת על מנת למטב את תוצאות הקמפיין בכל רגע נתון.

לפיכך, שכירת שירותיו של מומחה פרסום בגוגל לעסקים למטרות ניהול ותפעול קמפיינים ממומנים בגוגל, היא פעולה היכולה לקצר עבורכם תהליכים ולאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות מקצועיים וביניהם:

  • היכרות מעמיקה עם כלי הניהול של מערכת הפרסום המובנית של גוגל
  • ידע מקצועי בתחום הקידום הממומן בגוגל וניסיון מעשי בתפעול קמפיינים ממומנים
  • ניהול דינמי של הקמפיין הכולל בין היתר: ניתוח תוצאות הקמפיין בכל רגע נתון, מעקב אחר פעילות המתחרים, מחקר מעמיק של מילות/ביטוי מפתח, ניסוח מודעות קמפיין ושירותי ניהול נוספים.

יתרונות אלו ונוספים הופכים את שירותיו של מומחה פרסום בגוגל לפעולה מומלצת עבור כל אילו מביניכם המעוניינים לתפעל קמפיינים ממומנים בגוגל, בין אם מדובר בקמפיינים המיועדים למנוע החיפוש ובין אם מדובר בקמפיינים ממומנים המיועדים לרשת המדיה של גוגל.

 

פרסום בגוגל לעסק – מהיכן מתחילים?

פרסום בגוגל לעסקים, גם במקרים בהם הוא מיושם באמצעות מומחה לפרסום בגוגל וגם במקרים בהם הוא מיושם באופן עצמי על ידי המפרסם, חייב להיעשות בהתאם לשלב מקדים במסגרתו חשוב להגדיר שלושה נושאים מרכזיים:

  1. מטרות הקמפיין – המטרות והיעדים משתנים מקמפיין לקמפיין, כאשר בין המטרות הנפוצות לקמפיין ממומן בגוגל תוכלו למצוא: ייצור לידים, חשיפה לייצור המרות מיידות, חשיפה להגברת תנועת הגולשים לאתר ועוד.
  2. קביעת תקציב – סעיף התקציב הוא אחד מהמשתנים המשפיעים ביותר על תוצאת הקמפיין, ולכן, קיימת חשיבות רבה להגדרת תקציב ראשוני אשר יאפשר לכם לצבור נתונים באמצעותן ניתן למטב את תוצאות הקמפיין.
  3. מדדי הצלחה – על מנת לבחון בצורה הטובה ביותר את הצלחת הקמפיין, קיימת חשיבות רבה לקביעת מדדי הצלחה במסגרתם ניתן לבחון את השגת מטרות ויעדי הקמפיין. בשלב זה חשוב להגדיר מדדים ברי השגה ולא לקבוע מדדים בלתי אפשריים.

במקביל להגדרת הנושאים המופיעים לעיל, קיימת חשיבות רבה לביצוע תהליך המכונה: אופטימיזציה לדפי האינטרנט אליהם אתם רוצים לקשר את הגולשים המקליקים על מודעות הפרסום הממומנות שלכם. תהליך האופטימיזציה כולל בתוכו בדיקה של קוד האתר ותקינותו, בדיקה של מהירות טעינת דפי האתר, התאמת האתר לכל אמצעי גלישה נייח או נייד (התאמה רספונסיבית) וכמובן בדיקה של נראות האתר ותכני האתר, וכל זאת על מנת להפוך את האתר/דף האינטרנט אליו אתם מפנים את הגולשים לאתר בעל ערך מוסף לתחום הרלוונטי שלגביו הם הפנו שאילתת חיפוש מלכתחילה למנוע החיפוש של גוגל.

כל קמפיין בגוגל מחייב אתכם להכיר טוב יותר את קהל הגולשים הרלוונטי לגביכם ואת מילות המפתח/ביטוי המפתח בהם הוא עושה שימוש כאשר הוא מפנה שאילתת חיפוש למנוע החיפוש של גוגל, כאשר הוא מחפש מוצרים/שירותים הקשורים לתחום העיסוק הרלוונטי לגביכם. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה לקיומו של מחקר שוק וקהל יעד מקיף ככל הניתן במסגרתו ניתן לאפיין את קהלי היעד הרלוונטיים לגביהם, לגבש דעה ומסקנות בנוגע לתובנות הצרכניות ובכך להבין טוב יותר מה קהל הגולשים הרלוונטי לגביכם באמת מחפש. במקביל, קיימת חשיבות לקיומו של מחקר מילות מפתח/ביטוי מפתח וזאת בנוסף לשימוש בכלים המיועדים לצורך כך העומדים לרשותכם במערכת הפרסום המובנית של גוגל. ממצאי המחקרים הנ"ל, יסייעו לכם רבות לתכנון נכון של הקמפיין ולהשיג את מטרות הקמפיין במלואן. כפי שציינו לעיל, ניהול מיטבי של קמפיינים בגוגל, מומלץ שייעשו באמצעות מומחה פרסום בגוגל המאפשר לכם להסתייע במגוון רחב של שירותים לאורך כל שלבי העבודה המשותפת.

יחד עם זאת, בחירת מומחה פרסום בגוגל, חייבת להיעשות בהתאם לניסיון המקצועי העומד לרשותו, היקף השירותים המקצועיים המוצעים על ידו, ההיכרות המעמיקה שלו עם מערכת הפרסום המובנית של גוגל, סוגי הקמפיינים המנוהלים על ידו בגוגל, וכמובן, רמת הזמינות שלו לטיפול יעיל, ממוקד ומקצועי בענייניכם.

 

JUST DIGITAL מציגה: ניהול נכון וחכם של קמפיינים בגוגל

אנחנו בחברת JUST DIGITAL, עוסקים ומתמחים בעולמות השיווק הדיגיטלי ומאפשרים לכל אחד ואחת מלקוחותינו ליהנות ממגוון רחב של שירותי קידום דיגיטליים כגון: קידום בגוגל, קידום מבוסס תוכן ברשת האינטרנט, קידום ברשתות החברתיות ועוד.

בין יתר השירותים המקצועיים המוצעים על ידינו תוכלו למצוא שירות ייעודי ומקצועי למטרות ניהול קמפיין בגוגל לעסקים במסגרתו אנו מלווים את הלקוח משלב אפיון הקמפיין ועד הצלחתו בהתאם למטרות וליעדים המוגדרים מראש. ניהול קמפיין בגוגל באמצעותנו כולל בתוכו מספר שירותים נלווים לכל קמפיין קידום מוצלח וביניהם:

  • מחקר מילות/ביטוי מפתח במסגרתו אנו מזהים את מילות המפתח וביטוי המפתח הנפוצים ביותר לצרכי חיפוש על ידי קהל הגולשים בהתאם לתחום עיסוקכם המקצועי.
  • הקמת קמפיין מודעות בגוגל מכל סוג – אנו מתמחים ביצירת מודעות פרסום בגוגל בפורמטים שונים, לרבות, סרטוני פרסומת מקדימים (PRE ROLLS), מודעות מוצרים המותאמות לגוגל שופינג, מדעות RE MARKTING המיועדות לקהל חוזר, וכמובן, מודעות טקסטואליות עם הקופירייטינג הנכון והמנצח!
  • תכנון, עיצוב והקמה של דפי נחיתה – התמחות מקצועית נוספת שלנו באה לידי ביטוי בתכנון דפי נחיתה שמטרתם להוביל לאחוזי המרה גבוהים במיוחד בכל קמפיין קידום בגוגל. כמו כן, אנו מספקים שירותי אופטימיזציה לאתרי אינטרנט במידה והקמפיין מפנה לאתר הבית.
  • ניהול שוטף של הקמפיין – לאחר העלאת והרצת הקמפיין, אנו מודדים את ביצועיו בהתאם לנתונים סטטיסטיים אותם אנו יודעים לאסוף ולנתח, ובכך, אנו פועלים באופן דינמי ורציף למיטוב תוצאות הקמפיין בכל רגע נתון.

פרסום בגוגל לעסקים זה JUST DIGITAL

על מנת להפוך כל קמפיין בגוגל המנוהל על ידינו לקמפיין שיודע להביא תוצאות ללקוח, אנחנו ב-JUST DIGITAL פועלים בהתאם לתכנית עבודה מובנית המבוססת על ההיכרות המעמיקה שלנו עם תחום השיווק בדיגיטל ותחום הקידום הממומן בגוגל. תכנית העבודה שלנו כוללת בין היתר: פגישת היכרות מקדימה עם הלקוח לצרכי בירור מטרות הקמפיין והיכרות עם סל המוצרים/שירותים המשווקים על ידו, אפיון קהל יעד ומטרות קמפיין, בחירת סוג הקמפיין הנחוץ, מחקרי שוק וקהלי יעד, הקמת קמפיינים בגוגל וניהול שוטף של הקמפיין והתקציב, וכל זאת תוך הנפקת דו"חות ביצוע חודשיים ומעקב דינמי אחר תוצאות הקמפיין.

חשוב לנו שתדעו: אנחנו ב-JUST DIGITAL  מאמינים שרק באמצעות שילוב נכון ומדויק בין ידע טכני בכל הנוגע לתפעול קמפיינים בדיגיטל לבין יכולות לניתוח נתוני מידע (דאטה) המצטברת במהלך תפעול הקמפיין, יכול ליצור תובנות שיווקיות אותן ניתן לתרגם למודעות טקסטואליות או מודעות ויזואליות שיידעו לעשות עבורכם את העבודה. לפיכך, אנו מקפידים לעשות שימוש במערכת ה-ANALYCTS של גוגל המאפשרת לנו לייצר תובנות שיווקיות על בסיס נתוני מידע וניתוח מעמיק של תוצאות הקמפיין בהתאם להתנהגות הגולשים באתר/דף הנחיתה אליו מפנה הקמפיין.

רוצים לדעת יותר על תהליך העבודה שלנו? רוצים להבטיח לעצמכם ניהול נכון, חכם ומדויק של הקמפיין לאורך כל הדרך? לחצו כאן וצרו איתנו קשר עוד היום. כל יום שקמפיין רץ והוא אינו מנוהל נכון או מלכתחילה לא נבנה נכון, זה כסף שהולך היישר לפח!

סגירת תפריט