כולנו מכירים את הצ'טבוטים בפייסבוק (ובכלל) שהחלו לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם ואמורים לספק לנו קיצור דרך משמעותי אל הלקוח הבא שלנו. אבל לכמה מאיתנו הבוטים האלו באמת עובדים? אז אם גם אתם מרגישים שאתם לא מנצלים את הפוטנציאל שלהם עד הסוף או שפשוט לא מספיק אנשים בכלל מצליחים להגיע אליו, כדאי שתמשיכו לקרוא על כל הדרכים שבהן אתם יכולים להביא אליו עוד גולשים ולגרום להם לתקשר איתו.
לפני הכול, חשוב לציין ששום צ'טבוט לא יעשה את העבודה שלו אם לא תדעו מיהו קהל היעד שלכם ומה הוא בדיוק מחפש. לדוגמה, הצ'טבוט של רשת המזון האורגני Wholefood מאפשרת למי שעושה שימוש בצ'טבוט שלה לחפש מתכונים שמורכבים מחומרי הגלם בחנות שלה. לעומת זאת, הצ'אטבוט של דומינוס פיצה מסוגל לזכור הזמנות קודמות ולאתר את המשלוח יחסית למיקומו של הטלפון בלי שהמשתמש צריך להתקין שום אפליקציה נפרדת…
דוגמה נוספת, הצ'טבוט של Bank of America שזכה לכינוי "אריקה", לא רק מאפשר לבצע פעולות בחשבון, אלא גם מספק טיפים וייעוץ פיננסי מרחבי הרשת.
נסו לתת לגולשים שלכם משהו אקסלוסיבי
תנו לגולשים להבין שאתם מעניקים להם משהוא אקסלוסיבי שהם לא יכולים לקבל בשום מקום אחר. אפשר לדוגמה לעשות את זה באמצעות קישור שפותח פונקציה מסוימת בבוט שתקשורת רגילה אתו לא פותחת…
דברים שאתם יכולים להציע למשל:
- מתנה שהיא למעשה קידום מכירות
- טעימה מקטע חדש או סרטון לפני כולם
- הנחה לקנייה ראשונה וכו'
להריץ מודעות שמפנות לצ'ט בוט
מודעות המסנג'ר של פייסבוק מעודדות את המשתמש ללחוץ על המודעה כדי ליצור אתכם קשר, אבל אתם לא תמיד יכולים להיות זמינים כדי לענות, מה שלמעשה "מקרר" את הליד והופך אותו לאטרקטיבי פחות. מסיבה זו, פייסבוק מציעה לכם ליצור מספר שאלות ותשובות מוכנות שיעזרו לכם להשיב עם תגובה מהירה יותר.
פה בדיוק אתם יכולים ללכת צעד אחד קדימה ולחבר את התשובות והשאלות המוכנות האלו לבוט שכבר מתוכנת לקלוט אותן.
כדי ליצור מודעות כאלו, בחרו במסך יצירת הקמפיין ב"שיקול" ולאחר מכן ב"הודעות".
תחת "מודעה" ו"הגדרת מסנג'ר", בחרו ב"תבנית מותאמת אישית" (Custom Template) ועל הכפתור הכחול:
לאחר מכן, אם תבחרו בכפתור או תשובה מהירה וגם יצרתם בוט בעבר, תופיע לכם אפשרות של חיבור לבוט. כאן אתם צריכים לכתוב את המידע המתאים שיועבר לבוט (ה-Payload).
הוסיפו את הבוט לספריית ה-Discover ב-Messenger
בתוך תוכנת המסנג'ר יש טאב בשם Discover בו ניתן למצוא בוטים מומלצים על פי פרמטרים כמו טרגוט של המשתמש. זה עניין די טכני, אבל כל מה שהמתכנתים שלכם צריכים לדעת מופיע כאן (באנגלית). חשוב להקפיד על בחירת הקטגוריות (יש הגבלה לשתיים) ומילות המפתח המתאימות.
פרסמו את הצ'טבוט שלכם ב-Offline עם QR Code
עוד שיטה לפרסם את הצ'טבוט שלכם היא באמצעות QR Codes שמפנים לקישור של הצ'טבוט עם דומיין הקיצור m.me. הדומיין מופיע בהגדרות הדף -> פלטפורמת Messenger והוא בדרך כלל ייראה כמו מזהה הדף שלכם. למשל, m.me/JustDigital
תוכלו להשתמש כמובן בכל אפליקציה או אתר שיודעים לייצר תמונות QR Codes. אחר כך תוכלו לשלב את התמונה הזו באתר שמיועד למחשב האישי (כך שיהיה אפשר לצלם אותו עם הטלפון), על כרטיסי ביקור או אפילו פליירים.
לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים
השתמשו בקישור ברשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם
את הקישור עצמו לצ'אטבוט תוכלו לשים בעמוד ה-Bio שלכם באינסטגרם. אתר נחמד בשם Linktree נותן לכם את האופציה לקשר לעמוד עם קישורים שונים ובכך למעשה לעקוף את המגבלה של הקישור הבודד.
אם יש לכם מעל 10,000 מינויים בחשבון עסקי שגם עבר אימות, אתם יכולים גם להשתמש במחווה של Swipe Up כדי לקשר לאתר חיצוני מתוך סיפורים (שנעלמים כידוע אחרי 24 שעות). אבל גם אם אתם לא עונים על הדרישות האלו, לא יזיק לשים את הטקסט של הקישור ללא הקישור עצמו בסיפור.
בקשו בקשה לשליחת התראות לאירועים
זוהי אופציה של Messenger שמאפשרת לשלוח הודעות למינויים שהן לא קידום מכירות. אבל לפני שתוכלו להשתמש בה, תצטרכו למלא טופס בקשה. היא נמצאת במסך הגדרות ה-Messenger מהסעיף הקודם, תחת החלק של "תכונות מתקדמות לשליחה וקבלה של הודעות".
הוסיפו קיצור למסנג'ר בפוסטים שאתם מעלים
אם יש לכם פוסט שמפנה שאלה לגולשים או כזה שמספק להם מידע, אתם יכולים להוסיף כפתור שליחה למסנג'ר ישירות מתוך הפוסט (כל עוד מדובר בפוסט של דף כמובן). אם אתם מעלים סרטון, הוסיפו את הכתובת המקוצרת של המסנג'ר בתיאור שלו כמו שעושים ביו-טיוב.
אם תגדירו את הבוט נכון, אתם יכולים לשלוח תגובה ספציפית רק לפוסט הזה וכך כמובן להעלות את שיעור המעורבות. עוד דבר שאתם יכולים לעשות הוא לקדם את הפוסט ולבחור את היעד של שליחת הודעות למסנג'ר.
הוסיפו את תוסף המסנג'ר לאתר
תוסף המסנג'ר לאתרי אינטרנט מאפשר לכם להטמיע את המסנג'ר בתוך כל אתר שתרצו עם כפתור שיקפיץ את המשתמש לאפליקציה או למסך ההודעות באתר של פייסבוק ל-Desktop. רק שימו לב שאתם בוחרים בשפה עברית במסך הראשון וכמובן משנים את הודעת הברכה (בצילום המסך למטה מופיעה בכחול) למשהו בעברית…