בסוף חודש אוקטובר הציגה גוגל בשקט יחסי את הצ'אט בוט שלה כתגובה לצ'ט בוט בעמודים העסקיים של פייסבוק. כמו שאפשר לצפות, הצ'אט בוט מתחבר למודעות של גוגל ומאפשר לגולש לשאול אותו שאלות שקשורות לעסק.
גוגל עושה שימוש בטכנולוגיה של חברה בשם AdLingo שהיא למעשה סטארטאפ בתוך חממת הסטארטפים של גוגל ב"אזור 120". AdLingo לא יוצרת את הבוטים בעצמה, אלא משתמשת בפורמטים סטנדרטים כמו בליפ או מסגרת הבוטים של מיקרוסופט (Microsoft Bot Framework). המשמעות היא שהמורכבות של הבוט תלויה בסופו של דבר במי שיוצר אותו ולא ביכולות של Adlingo , שהיא בסך הכול פלטפורמה, למרות שסביר להניח שהבוטים שאפשר ליצור הם יותר מתוחכמים מהבוטים הפרימיטיביים שרואים באתרים שונים ומסופקים כלאחר יד לכל דורש.
למעשה, חברת קיה כבר עושה שימוש במערכת ולחיצה על המודעה שלה תעביר אתכם למבחר של דגמי מכוניות חדשים מהם תוכלו לבחור או לחפש דגמים ספציפיים יותר.
מבחינת מי שמנהל את הקמפיין, לא אמור להיות הבדל גדול מניהול התקציב של קמפיין רגיל, כאשר כל לחיצה על הבוט תהיה למעשה זהה ללחיצה רגילה. יחד עם זאת, כרגע לא מדובר בכלי רשמי של גוגל, ולכן יש ליצור קשר עם החברה באופן ידני על מנת להתחיל להטמיע את האפשרות בקמפיינים.
כרגע עוד לא ברור אם תהיה אפשרות לבוטים חצי אוטומטים שמציגים מספר אפשרויות, אך מחכים עד שתתקבל תשובה מאדם בשר ודם (כמו שאפשר לבצע כיום בפייסבוק). בכל מקרה, מעניין יהיה לראות אם הפורמט החדש יתפוס, ובמיוחד במובייל.