JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

פרסום ממומן בפייסבוק

37412548_remarketing-strategy-concept-vector-illustration

מרבית האנשים שמתחילים לבצע פעילות שיווקית בפייסבוק פותחים לעצמם דף עסקיעל מנת לעשות פרסום ממומן בפייסבוק. הדף העסקי מאפשר לבצע מגוון של פעולות וביניהן העלאת פוסטים על בסיס קבוע או פוסטים מתוזמנים. האנשים שעושים לייק לעמוד נקראים אוהדים והדף מופיע בפרופיל שלהם כדף שהם אוהבים.

בכל רגע נתון, אוהד יכול להחליט שהוא מבטל את הלייק לדף ואז הוא הופך לעוקב והדף לא יופיע יותר בפרופיל האישי שלו. למרות שזהו בעיקרו של דבר עניין סמנטי, אם ראיתם דפים שיש להם יותר עוקבים מלייקים או אוהדים, זוהי הסיבה לכך.

 

קידום של דף פייסבוק בצורה אורגנית ולמה הוא לא תמיד יעיל

קידום של דף פייסבוק בצורה אורגנית לא עולה שקל והוא מתבסס בעיקרון על צבירת כמות גבוהה מאוד של אוהדים וכתיבת פוסטים. אבל גם כאשר מתרחשת צפייה בפוסטים האלו, פייסבוק מציגה אותם רק לחלק קטן מאוד מן האוהדים.

ישנם מספר טריקים ושיטות להגדיל את החשיפה באופן אורגני. לדוגמה, ניתן לשתף פוסט מתוך דף בפרופיל האישי של בעל הדף או בקבוצות אחרות. שיטה אחרת היא לצרף אליכם עוד חברים ולשלוח להם בקשות לאהוב את הדף (גם אם אין להם זיקה לדף כלל). אך אם אתם מנצלים את המערכת הזו לרעה, אתם עשויים לגלות שפייסבוק חוסמת אתכם לפעילויות מסוימות. לכן, לא היינו ממליצים על כך כשיטת פעולה קבועה.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

מהם היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק?

אם אנחנו עוברים לפרסום ממומן בפייסבוק, הרי שכאן כבר יש לנו שליטה ישירה על הפוסטים הממומנים שלנו או כל סוג מודעה אחרת שנרצה להפעיל. ישנם סוגים שונים של מודעות בפורמטים שונים. לדוגמה, אנחנו יכולים ליצור מודעה שתפנה את הגולש ל-Messenger, ל-Whatsapp, לאפליקציה או לאתר חיצוני. תוכלו גם לקבוע מיקומים באינסטגרם בנוסף למיקומים בפייסבוק ללא צורך לפתוח קמפיין נוסף (אף על פי שחלק מהמיקומים כמו למשל מסך ה-Discovery ייחודים לאינסטגרם).

 

אחת האופציות היותר שימושיות

אך אחת האופציות היותר שימושיות היא לקחת פוסט שכבר העלנו לדף ולעשות לו Boost. במצב הזה פייסבוק תציג את הפוסט ליותר אנשים שאוהדים את הדף או כל קהל יעד אחר שנגדיר.

לדוגמה, על פי תחומי עניין, מאפיינים דמוגרפים, סטטוס משפחתי ואפילו נטייה פוליטית או חיבור לפוליטיקאי מסוים. אפשרות אחרת היא לשמור קהל יעד שכבר שמרנו בעבר ולחפש קהל יעד דומה על מנת להגדיל את היקף קהל היעד שאנחנו יכולים להגיע אליו.

 

לאזן בין גודל קהל היעד לבין הפילוח שלו

כאן חשוב לאזן בין גודל קהל היעד הפוטנציאלי לבין הפילוח שלו. כלומר, פילוח מדויק מדי יכול להוביל אותנו למספר קטן מדי של צופים פוטנציאלים. לעומת זאת, פילוח לא מספיק מדויק יכול לגרום למודעה או לפוסט שלנו להופיע גם עבור מי שלא נמצא בקבוצה אליה רצינו לפנות. (קורה לא מעט לעסקים שיש להם אזורי חלוקה ומפרסמים לרדיוס רחוק מדי).

עוד קהל שימושי מאוד הוא קהל של שיווק מחדש (רימרקטינג). כאן למעשה אנחנו מסמנים את מי שכבר ביצע אצלנו פעולה מסוימת באתר באמצעות צביעה של עם פיקסל (למעשה עוגייה / "קוקית"). בפעם הבאה שהוא יכנס לפייסבוק, נוכל להציג לו מודעות שמותאמות לפעילות האחרונה שלו ברשת. מכיוון שכבר יש לו הכרה מוקדמת עם העסק, אחוזי הלחיצות ומספר ההמרות הכולל עשויים להיות גבוהים יותר.

 

על סמך מה משלמים לפייסבוק?

מודל התשלום הנפוץ הוא על פי לחיצה (PPC או CPC). כלומר, אתם משלמים רק אם לחצו על המודעה שלכם. מודל זה מקטין מאוד את הסיכוי ששינויי אלגוריתם מסוים יהרוס לכם חודשים של עבודה קשה (כפי שיכול לקרות למשל בקידום אורגני בגוגל).

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

האם צריך גורם מקצועי כדי להריץ פרסום ממומן בפייסבוק?

בעיקרו של דבר, קמפיינים קטנים בתהליך קידום ממומן בפייסבוק ניתן לנהל גם באופן עצמאי. לדוגמה, קמפיין שעולה 20 ₪ ליום ורץ במשך חודש יעלה בסופו של דבר כ-600 ₪, אך הנתון החשוב יותר הוא כמה יעלה לנו כל קליק.

למשל, אם כל קליק עולה בממוצע 3 שקלים לליד, נקבל בסופו של דבר 200 לחיצות. אם מתוך 200 הלחיצות האלו נגייס 10 לקוחות חדשים, הרי שכל ליד יעלה לנו 60 ₪.

כמובן שהמחירים האלו משתנים על פי הסקטור אותו מפרסמים ויש גם קמפיינים של מאות שקלים ביום. יש גם קמפיינים פחות נפוצים עם מודלים אחרים שבהם אפשר לשלם רק על לידים או אפילו 1,000 חשיפות.

בהנחה שאין לכם ניסיון רב בניהול קמפיינים, אחוזי הלחיצות וההמרות בדרך כלל לא יהיו מאוד גבוהים. לכן חשוב לפנות לחברות ניהול קמפיינים מקצועיות כדוגמת JustDigital. לחברות אלו יש ניסיון רב בניהול שוטף של קמפיינים וזיהוי אותם המדדים שמשפיעים לרעה או לטובה על ההצלחה.

 

כמה עולה לנהל קמפיין פרסום בפייסבוק?

העלות לקמפיין בתהליך קידום ממומן בפייסבוק נגזרת מהאחוז אותו משלמים ישירות לפייסבוק או עלות מינימלית במידה והתשלום שמשלמים לפייסבוק הוא בסכום נמוך יחסית. האחוזים המקובלים הם בין 10% ל-25%. כלומר, אם עסק בינוני משקיע כ-2,000 ₪ בתהליך פרסום בפייסבוק בחודש, בהחלט יכול להיות שהוא ישלם 500 ₪ רק על ניהול הקמפיין, ובדרך כלל מדובר על סכומים שנעים יותר לכיוון ה-1,000 ₪.

למרות שבהחלט מדובר בסכומים נכבדים, אם משווים אותם לניהול של קמפיין בגוגל או קידום אתרים אורגני, זהו לא דווקא הערוץ היקר ביותר.

כמו כן, באופן עקרוני אין לכם מחויבות לעבוד רק עם מנהל קמפיינים אחד במשך כל הזמן ולא מדובר בחתונה קתולית, כל זאת בהנחה שבחוזה כתוב באופן מפורש שהמודעות והנתונים המרכיבים את הקמפיין נשארים בידיים שלכם.

פרסום ממומן בפייסבוק לקידום העסק

סגירת תפריט