גם אם יש לכם חנות אי-קומרס שמקבלת המון תנועה מגוגל וקידום ממומן, אפשר להגביר את החשיפה שלה באינטסגרם ולזכות בחשיפה לקהל יעד ממוקד שירצה לקנות את המוצרים שלכם.
באינסטגרם יש שתי דרכים עיקריות לחשוף מוצרים למשתמשים או העוקבים שלכם:
1.באמצעות פוסטים פשוטים והפניה לפרופיל שלכם שמכיל קישור חיצוני (למעט חשבונות מאוד גדולים שיכולים גם לקשר מפוסטים).
2.לחבר את חשבון האינסטגרם שלכם לקטלוג ולאחר מכן לתייג מוצרים בפוסטים עצמם. בשיטה הזו לכל מוצר יש קישור משלו.
השיטה הראשונה מתאימה לחנויות שמוכרות גם מוצרים לא מוחשיים, בעוד השיטה השנייה מתאימה יותר לחנויות אי-קומרס קלאסיות, וזו השיטה העיקרית אליה נתייחס כאן.
מה חשוב לדעת לפני שאתם מחליטים ללכת על האופציה הזו?
1.הדרך הכי נוחה להביא את סל המוצרים שלכם היא להעלות את הקטלוג קודם כל לדף העסקי בפייסבוק. אם יש לכם חנות ב-Wix ,Shopify או מג'נטו, אתם יכולים להשתמש גם בקטלוגים שנמצאים שם. (בעברית יש למג'נטו כמה מערכות שעברו התאמה כמו "קונימבו" וחשוב לבדוק שהאופציה הזו קיימת).
2.ה"חנות" שאותה אתם פותחים לא מבצעת את הטרנזקציה ישירות דרך אינסטגרם, אלא מפנה את הגולש לעמוד המוצר הרלוונטי באתר שלכם. לכן היא לא מחליפה את מערכת התשלום.
אחרי שלקחתם בחשבון את שני הדברים האלו, תוכלו לעקוב אחרי המדריך הרשמי של אינסטגרם כיצד לעשות זאת. כדי להציג את התפריט בעברית (בהנחה שהממשק של האפליקציה אצלכם הוא גם בעברית) גללו את העמוד עד למטה, לחצו על סימן הפלוס ובחרו בעברית:
תיוגי מכירה
אחד הדברים הראשונים שתשימו לב אליהם הוא שלאחר שתתחילו להעלות פוסטים, תיפתח לכם האופציה לתייג מוצרים. כל מותג שתתייגו בתוך הפוסט יצורף לקישור אל "כל המוצרים", ויהיה לחיץ גם מהתיוג עצמו.
באופן דומה, אפשר לתייג סטיקרים של מוצרים בסטוריס.
רצוי לא להעמיס את הפוסטים במוצרים ולהתרכז כל פעם רק במוצר אחד או שניים.
אסטרטגיית המכירה הטובה ביותר
עד כאן הצגנו את הבסיס, אבל איך הופכים את הפוסטים והתיוגים האלו למכונת מכירה משומנת? יש די הרבה דרכים לעשות את זה
טיזינג
אחת הדרכים הטובות ליצור ציפייה למוצר היא באמצעות טיזינג. בהתחלה אתם מעלים עבור העוקבים שלכם תמונה של המוצר בחשיפה ראשונית ללא התיוג מהקטלוג, ורק אחרי שאתם יוצרים עניין ובאזז מצד הגולשים, אתם מעלים את הפוסט עם התיוג המלא.
זה לדוגמה מה שעשו באיקאה עם הקטלוג שלהם:
חיפוש תיוגים קיימים ושימוש בצרכנים אותנטיים בלי הצורך במשפיענים
אם אתם מותג מוכר ויש לכם תיוג באינטסגרם, ייתכן מאוד שמישהו הצטלם עם המוצר שלכם (לא בהכרח משפיען ששילמתם לו כסף). במקרה הזה אתם יכולים לשתף את הפוסט. אם יש לכם פיד נפרד לחנות, אתם יכולים להפנות אליו עם אזכור (@).
היתרון כאן הוא שמדובר בדרך אותנטית למכור את המוצר שלכם ולמעשה להפוך את הלקוחות שלכם לשגרירים. החיסרון הוא שאם תרצו לתייג מחדש את התמונה ולהכניס אותה לחנות שלכם, תצטרכו לבקש הסכמה ממש שהעלה את התמונה המקורית, אחרת אתם עשויים להסתכן בהפרה של זכויות יוצרים (למרות שזה המוצר שלכם…), וגם לא בטוח שמי שצילם את התמונה ישמח שאתם משתמשים בה למטרות מסחריות…
השתמשו בסטוריס בצורה חכמה כדי למשוך את העוקבים הנאמנים שלכם
כולנו יודעים עד כמה הפיד של פייסבוק ושאר הרשתות בקבוצה (כולל אינסטגרם) יכול להיות לא הוגן. לעומת זאת, הסטוריס מופיעים בחלק העליון של הפיד של העוקבים שלכם כל פעם שאתם מעלים סטורי. אתם יכולים לנצל את הבמה הזו כדי להעלות כמה תמונות מהירות של מוצרים בחנות או לצלם את עצמכם בלייב מציגים את המוצר החדש.
לדוגמה, אם אתם מעדניה ויש לכם את "סנדוויץ' היום", הוא יכול להיות מצוין לסטורי. זאת לעומת פסטה תוצרת יד באריזות שיותר מתאימה לחנות הרגילה שלכם.
בונוס: כיום ניתן גם לשמור סטוריס ולהבליט אותם בעמוד הפרופיל שלכם. בעברית התכונה הזה נקראת "סטוריס נבחרים" ובאנגלית Highlights. לחילופין, אתם יכולים למעשה לקחת כל סרטון או תמונה ולהפוך אותם לסטורי נבחר.
כך לדוגמה זה נראה בפרופיל של "פוקס הום" :
שימוש בסרטונים קצרצרים
לאחרונה אינסטגרם החלה להשתעשע בהעלאת סרטונים קצרים, לכן אם אתם לא מעלים סטוריס או שפשוט אין לכם זמן וכוח להעלות תמונה תמיד תוכלו להשתעשע עם העלאת סרטונים של המוצרים שלכם מכל מיני זוויות או לצלם ישירות מהסמארטפון.
למעשה יש כאן שני פורמטים שונים :
IGTV – העלאת סרטונים של עד 60 שניות (אפשר גם יותר, אבל האופציה הזו פחות פופולארית)
Reels – סרטונים של 15 שניות בסגנון טיק-טוק
היתרון של IGTV הוא שניתן לסדר את הסרטונים לפי פרקים. למשל, אם אתם רוצים לחשוף מוצר או סדרת מוצרים באופן הדרגתי.
לעומת זאת Reels מתאים יותר לסרטונים "מהירים" או "בהילוך מהיר". זו דוגמה לסרטון שיכול לשבת "בול" על Reels', זאת למרות שהחנות של "The Social Food" עדיין לא ממש קיימת. אבל אין ספק שברגע שהם ייפתחו אותה באתר, הם כבר יזכו להרבה תנועה מהפרופיל והפוסטים שלהם.
העלו תמונות של המוצרים מכל מיני זוויות ובכמה דוגמאות
אחד האתגרים עבור חנויות שיש להם יחסית מעט מוצרים היא לשמור עליהם בתודעה של העוקבים. אפשר להתגבר על הבעיה הזו אם מעלים מדי כמה ימים דוגמה אחרת של אותה הסדרה או יוצרים שילובים שונים עם רקעים אחרים.
אפשר לראות את זה בצורה יפה מאוד בפיד של ללין. אין להם מיליון מוצרים, אבל התמונה שהם יוצרים עולה על סך כל החלקים שלה והם מחליפים מדי כמה זמן את סדרת הצבעים שהם משתמשים בה.
שימוש באזכורים ולא רק האש-טאגס כדי לשרשר מקדמי מכירות
שיטה נוספת לזכות ליותר צפיות בפוסטים של החנות שלכם היא לבקש מהאוהדים להזכיר את הפרופיל שלכם בתוך הפוסט שהם משתפים כדי להפיץ את הבשורה הלאה באמצעות סימן ה@. אפשר גם לעשות סוג של תחרות נושאת פרסים בין כל מי שיעלה תמונה שלו עם המוצר שלכם ויאזכר אתכם בפוסט.
היתרון כאן לעומת האשטאג הוא שכל מי שילחץ על האזכור הזה יגיע לפיד המרוכז של החנות שלכם ולא למי שאולי סתם תייג אתכם בצורה כזו או אחרת.
רעיון אפילו יותר טוב הוא לבקש מהעוקבים שלכם לאזכר חברים שלהם שהמוצרים שלכם עשויים לעניין אותם בתגובות, וכך למעשה תגדילו את מרחב החשיפה שלכם.
תיוגים של מקומות
תיוגים של מקומות הם עוד אופציה מעניינת שלא כולם משתמשים בה והיא יכולה להיות מצוינת לעסקים. אם אתם לא ממש מתים להצטלם עם המוצרים שלכם, פשוט תייגו את הרחוב או המקום בו צילמתם את המוצר. לדוגמה, אם מדובר על קולקציה של בגדי ים, אתם יכולים לתייג חוף ים פופולארי.
למידע נוסף קראו גם על: קידום ממומן בפייסבוק