JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

קמפיין ממומן בפייסבוק

קמפיין-ממומן-בפייסבוק-1

פרסום בפייסבוק הוא אחד מערוצי השיווק המרכזיים כיום בעולם הדיגיטל. אם לפני עשור רוב המפרסמים והעסקים עדיין משכו לקוחות דרך גוגל עם קמפיין ממומן בפייסבוק או קידום אורגני, היום אין כמעט מי שלא משתמש גם בפייסבוק כדי להגיע אל קהל היעד המרכזי שלו.

מעבר לכך, פלטפורמת פייסבוק יכולה לתת פתרון שגוגל לא: זיהוי הנקודה החמה בה הגולש עשוי יהיה לרצות לבצע רכישה או לבדוק את המותג מבלי שהוא כלל חיפש אותו. הסיבה לכך היא שבעוד הפלטפורמה של גוגל עובדת על סמך מילות מפתח, פייסבוק עובדת על סמך קהלים ומאפיינים הקשורים בין היתר גם לתחומי עניין.

איך לפרסם בפייסבוק?

יש מספר דרכים שבאמצעותן אפשר לפרסם בפייסבוק:

 

פתיחת דף ופרסום אורגני

הדרך הכי מוכרת: כל עסק או מי שמגדיר את עצמו כמותג (לדוגמה, זמר) יכול לפתוח דף בפייסבוק ולצבור אוהדים.

קמפיין ממומן בפייסבוק

הצבת מודעות בפיד של הגולש או בפלטפורמות אחרות ברשת של פייסבוק כגון Whatsapp או Instagram.

פרסום בקבוצות

פרסום בקבוצות שלקהל היעד שלהן יש עניין משותף בזה שבו העסק שלכם עוסק.

פרסום דרך משפיענים

צורת פרסום שצוברת תאוצה לאחרונה ובה אתם לא מפרסמים ישירות אלא דרך ידוען שיש לו מספר גדול של עוקבים משמעותיים בפייסבוק או באינסטגרם.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

פרסום עם קמפיין ממומן בפייסבוק לעסקים עם דף פשוט

הצורה הראשונה של פרסום בפייסבוק היא כאמור פרסום לעסק או מותגים עם דף פשוט. הדף מורכב מתמונת כותרת ואייקון שמופיע בכל עדכון שלו.
החיסרון של רוב הדפים כיום הוא חשיפה קטנה מאוד. כלומר, לדף יכולים להיות גם 100,000 אוהדים שהעסק השיג בעמל רב, אבל פוסט שיודבק בדף עשוי להגיע רק למספר אחוזים בודדים מהם שיראו אותו על גבי הפיד שלהם. (מי שייכנס ישירות לדף יראה מן הסתם את כל הפוסטים).

אומנם ניתן תמיד לשתף פוסטים מהדף על הקיר האישי או בקבוצות אחרות, אך ניצול של התכונה הזו לרעה עשוי לחסום את הפרופיל האישי ממנו מתבצע השיתוף מלפרסם פוסטים נוספים באופן זמני.

קמפיין ממומן בפייסבוק ב – Just Digital

פרסום ממומן בפייסבוק או כפי שקוראים לו לעיתים "קידום ממומן בפייסבוק" היא כיום דרך הפרסום העיקרית דרכה עסקים יכולים לקבל חשיפה גבוהה. לפני שניתן לפרסם יש לקבוע מספר פרמטרים:
מהי בדיוק המטרה לשמה אתם רוצים לפרסם. לדוגמה, האם אתם רוצים לקבל יותר לייקים לדף, לקבל פניות ישירות מלקוחות או שאולי פשוט להזרים תנועה לאתר האינטרנט שלכם?
לאיזה קהל יעד אתם רוצים לפנות? האם זה קהל יעד שכבר מכיר אתכם, קהל יעד דומה לו, או שאולי קהל יעד שתגדירו באמצעות תחומי עניין משותפים או מאפיינים דמוגרפים? אפשר אפילו להגדיר רק קהל יעד שכבר ביקר אצלכם באתר (שיווק מחדש, Remarketing).

מהו התקציב שעומד לרשותכם וכיצד תרצו לנצל אותו? לדוגמה, ישנם מפרסמים שמעדיפים לתת "בוסט" של חשיפות למודעות בתחילת החודש ולאחר מכן להוריד את הקצב.

חשוב להדגיש שמכיוון שהפרסום הממומן מתבצע בשיטת המכירה הפומבית, אתם משלמים בדרך כלל רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה, ממלא טופס וכו' ולא על החשיפות עצמן.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

פורמטים של מודעות

פורמט המודעה הנפוץ ביותר כולל את שם המפרסם, כמה שורות טקסט, תמונה וקריאה לפעולה (לדוגמה, "הזמן עכשיו מקום") וסביר להניח שנתקלתם בו מאות פעמיים בשנה האחרונה בכל מה שמתקשר עם קמפיין ממומן בפייסבוק. ישנם גם פורמטים נוספים של מודעות כגון מודעות עם תמונות מתחלפות ותמונות ווידאו, אך נראה כי רוב המפרסמים מעדיפים עדיין את הפורמט הרגיל מכיוון שהוא מתיישב היטב בתוך הפיד הקיים.

אתם כמובן לא חייבים להשתמש רק בגרסה אחת של כל מודעה ויכולים להזין מספר גרסאות עבור כל אלמנט כגון תמונות או טקסט, כאשר פייסבוק תבחר את השילוב הטוב ביותר בהתאם לגולש ולפעילות שלו.

 

הצעות פייסבוק לבוסט בפוסטים

אגב, אם תרצו תוכלו לקחת פוסט קיים מהדף שלכם ולעשות לו "בוסט". למעשה, סביר להניח שפייסבוק תציע לכם לעשות זאת בשלב מסוים אך ההמלצה תמיד תהייה לעשות קמפיין ממומן בפייסבוק בצורה יעילה ואחראית.
במציאות ניהול קמפיין ממומן הוא מורכב יותר ויש לא מעט אפשרויות שניתן "לשחק" איתן, כך שרצוי לשכור מנהל קמפיינים מקצועי אם אתם רוצים לקבל את ההחזר הכי גבוה על ההשקעה שלכם.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

פרסום בקבוצות

פרסום בקבוצות נחשבת לעיתים לסוג של שיטת גרילה מכיוון שלקבוצות רבות יש חוקים ונהלים משלה. לדוגמה, יש קבוצות שמרשות לעסקים לפרסם את עצמם פעם בשבוע בשרשור מרוכז. חשוב להכיר את החוקים האלו על מנת שלא להיחסם. בדרך כלל החוקים יופיעו בשרשור דביק או כאשר תירשמו לקבוצה עם הפרופיל האישי שלכם.

זה לא תמיד פשוט, אבל מכיוון שבקבוצות מסוימות יכולים להיות חברים אפילו עשרות אלפי חברים, כל חשיפה בקבוצה תהיה שווה לכם המון. יש לציין שתהיו חייבים לעשות שימוש בפרופיל האישי שלכם ולא תוכלו להשתמש בפרופיל העסקי.

אבל יש גם שיטה אחרת אותה לא כולם מכירים: כיום ניתן להקים קבוצה ולקשר אותה לדף מסוים. הרעיון הוא ליצור קבוצת עניין מסביב לנושא מסוים שתנוהל באופן מקצועי. זוהי כמובן לא פרקטיקה חדשה, אבל כיום קל יותר ליישם אותה.

תוכלו לזהות בקלות קבוצה כזו באמצעות הערה שתהיה רשומה מתחת לתמונת השער שלה:

באנר פרסום בפייסבוק

פרסום דרך משפיענים

פרסום דרך משפיענים היא עוד שיטת פרסום פופולארית בפייסבוק, אבל בעיקר באינסטגרם שהיא כיום חלק מהרשת של פייסבוק. העיקרון הוא שבמקום שאתם תפרסמו ישירות את העסק שלכם, תתנו למישהו אחר להציג את המוצרים שלכם ותהנו גם מהאמון שהגולשים נותנים בו. לדוגמה, הוא יכול ללבוש אותם אם מדובר באקססוריז או מוצרי אופנה, לפתוח את האריזה שלהם (Unboxing) או פשוט להמליץ עליהם. 

כצפוי, ככל שהמשפיען נחשב יותר ויש לו בעצמו יותר עוקבים, כך הפרסום דרכו יעלה לכם יותר כסף. לכן, עסקים או מותגים קטנים בדרך כלל לא מפרסמים בצורה זו באופן קבוע, אלא רק כאשר הם משיקים מוצרים חדשים או רוצים לתת "בוסט" לנוכחות שלהם.

יש לזכור שהפרסום דרך משפיענים בדרך כלל מתחיל בשיא ולאחר מכן הולך ודועך, במיוחד אם הוא מתבצע דרך סטורי שנעלם אחרי 24 שעות.

 

איך לפרסם בפייסבוק – כמה טיפים חשובים

  1. אם אתם מקשרים לדף מאתר האינטרנט שלכם מדף עסקי או אפילו קידום ממומן שבמודעה שלו יש קישור לכתובת, שימו לב שהתגים שלו מוגדרים כפי שצריך (לרוב אלו אותם תגי META של גוגל). התגים והתמונה הראשית בדף הם אלו שיופיעו בתצוגה המקדימה של הקישור. מלבד זאת, חשוב להוסיף לפוסט כמה משפטים נוספים כדי לעודד את הלחיצה עליו וליצור מעורבות עם הפוסט עצמו.
  2. בפרסום ממומן שימו לב היטב למשך התקופה בה אתם מגדירים את הקמפיין. קמפיין יכול לרוץ תקופה מוגבלת או ללא הפסקה, אך פייסבוק תמיד תחלק את התקציב שלכם לאורך כל החודש, כך שלא תחרגו מהתקציב החודשי.
  3. אם אתם מעוניינים לפרסם בקבוצה שמעולם לא פרסמתם בה בעבר, נסו קודם כל להשתלב בה בצורה אורגנית על מנת שלא להיראות כאילו כל המטרה שלכם היא לפרסם ולברוח. מהצד השני של המטבע, היזהרו מקבוצות ללא ניהול מסודר שיש בהן בעיקר ספאם, אפילו אם יש בהן עשרות אלפי חברים.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

לשירותי דיגיטל נרחבים לחצו כאן לקבלת שירות

טבלת סיכום – שיטות איך לפרסם בפייסבוק, יתרונות וחסרונות

 

צורת הפרסום

יתרונותחסרונות
פרסום אורגני בדף
  • לא עולה כסף
  • ניתן לצבור מספר בלתי מוגבל של אוהדים
  • חשיפה מצומצמת יחסית
פרסום / קידום ממומן
  • אפשר להחליט בדיוק לאיזה קהל יעד ברצונכם להגיע
  • פוטנציאל חשיפה גבוה
  • ניתן לבחור בפורמטים רבים של מודעות
  • פרסום חכם (התאמה אוטומטית מבנה המודעה)
  • אין לחיצות חינם ולכן ברגע שתפסיקו את הקמפיין גם תיפסק החשיפה
  • דורש ניהול מקצועי על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות
פרסום דרך קבוצות
  • לא עולה כסף ומעניק חשיפה גבוהה יחסית
  • ניתן לנהל קבוצה המסונפת לדף וכך ליצור קהילה מסביב למותג
  • לא בכל קבוצה ניתן לפרסם באופן מסחרי או שהפרסום מוגבל
  • קיימות קבוצות רבות שמורכבות בעיקר מספאם 
פרסום דרך משפיענים
  • מעניק חשיפה ומגביר את האמינות של המותג
  • עולה לא מעט כסף
  • זמן חשיפה מוגבל
סגירת תפריט