אחד השינויים הגדולים בעדכון האחרון של אפל למערכת ההפעלה שלה (גרסה 14.5) היא האפשרות לתת לגולשים להחליט אילו אפליקציות בדיוק יוכלו לעקוב או לא לעקוב אחריהם. זאת בנוסף לאפשרות לסנן גישה לחלקים מסוימים של הטלפון כגון מצלמה ואנשי קשר.
מבחינת אפל, ככל שיותר אנשים יתחילו להגביל את המעקב אחרי האפליקציה שלה, כך הפרסום בפלטפורמה יהפוך להיות ליותר בעייתי. לא רק מבחינת מגבלות על סוגי קמפיינים מסוימים (כפי שנראה בהמשך), אלא גם על פי מיקוד של קהל יעד ספציפי ויצירת קהלים דומים.
כמובן שפייסבוק דאגה מראש למצוא חלופות (אם כי לא מושלמות) ופרסמה הנחיות עבור כל מי שרוצה לוודא שהוא עדיין יוכל להפיק מהמערכת שלה את המיטב גם לאחר העדכון.
מדידת אירועים מצטברת
הכלי העיקרי בו תשתמש פייסבוק היא "מדידת אירועים מצטברת". הפרוטוקול הנ"ל מאפשר לעקוב אחרי 8 אירועי המרות בלבד לכל היותר ללא הגבלה של מספר הפיקסלים. כלומר, בפיקסל אחד יכולים להיות 4 אירועים, ובפיקסל שני 4 אירועים נוספים. גם אם מדובר באותו סוג אירוע (לדוגמה, רכישה), כל אירוע בפסקל כזה באחד מן הפיקסלים ייחשב בספירה.
כיצד עליכם להתכונן לשינוי הזה ואילו מגבלות נוספות נוצרות בפועל?
1.בתוך מנהל האירועים, יש לעדכן לגרסה 8.1 של Facebook SDK for iOS
2.במידה ואתם רוצים למטב את המודעות על פי אירועי המרה, יש לאמת את הדומיינים הרלוונטיים באמצעות כלי הפיתוח של פייסבוק. אם יש דומיין שמשרת כמה עסקים או כמה חשבונות מודעות, יש לתעדף אותם.
כזכור, כל דומיין יכול לתמוך בעד 8 אירועים בלבד. אם יש בדומיין מסוים כרגע יותר משמונה אירועים שאתם עוקבים אחריהם, תצטרכו לחשוב כיצד להמשיך ולהשתמש בו על פי המגבלה הזו.
הגדרה של מיטוב מודעה עבור אירוע שכבר אינו נתמך תשבית את הקמפיין ל-72 שעות ויהיה צורך לבצע בו שינויים.
למרות זאת, ניתן לשכפל את סדרת המודעות ולערוך אותה על פי הנדרש או להשתמש במודעות שנמצאות עדיין במצב טיוטה.
מגבלה נוספת נוגעת לעדכניות של הנתונים: מכיוון שהם נשלטים דרך ה-API של אפל, ייתכן עיכוב בקבלת הנתונים ולא תהיה בהכרח התאמה בין זמן הדיווח עליהם לבין זמן הדיווח על חשיפות המודעה (שעדיין נמדדות על ידי פייסבוק).
3.אם ברצונכם להשתמש בקמפיין שמעודד התקנת אפליקציות למשתמשי אפל בגרסה האחרונה, תאלצו לבנות קמפיינים נפרדים לכל אפליקציה בשל מגבלות כלי הפיתוח (ה-SDK) של אפל. עם זאת, אין מניעה מלפתוח כמה קמפיינים לכמה אפליקציות תחת חשבון מודעות אחד.
מנגד, אי אפשר ליצור יותר מתשעה קמפיינים עבור אותה אפליקציה. הסרה של קמפיין והתחלה של קמפיין אחר תדרוש המתנה של 72 שעות.
מלבד זאת, לא ניתן להשתמש במודל תשלום על פי חשיפה או תדירות, אלא רק במערכת הקלאסית של מכירה פומבית מול המתחרים.
דבר נוסף: גם כאן עדכניות הנתונים היא בעייתית. בנוסף לכך, לא ניתן למדוד אותם ברמת המודעה או סדרת המודעות מכיוון שאפל מדווחת רק ברמת הקמפיינים. פייסבוק ממליצה על שימוש במודלים סטטיסטיים כדי להתגבר על המגבלות האלו או להגביל כל קמפיין לסדרה אחת ומודעה אחת בלבד.
4.כל קמפיין שמודד המרות לא יוכל יותר להציג פירוט על סמך פעולות, גיל, מין ואזור מגורים.
5.חלון הייחוס לכל הקמפיינים שאינם להתקנת אפליקציות יוגבל לאלו:
- שיעור קליקים של יום אחד
- לחיצות במשך 7 ימים
- מספר קליקים או צפיות של יום אחד
- מספר קליקים או צפיות של יום אחד (ברירת מחדל ראשונית)
6.במודעות דינמיות לקטלוג של מוצרים ההמלצה היא לעשות שימוש בפיקסל אחד בלבד. שימוש ביותר בפיקסל אחד (ולמרות מגבלת האירועים) עשוי יהיה להוביל למדידת המרות לא מדויקת. כל הדומיינים בהם הקטלוג עושה שימוש חייבים להיות מאומתים.
7.מודעות עם יעד של אפליקציה עבור משתמשי אפל יש ליצור מחדש עם התאמה לקליקים על קישורים.
מידע טכני נוסף תוכלו למצוא בקישור הנ"ל
הנה הסבר טכני לגבי השינויים הספציפיים בתוך iOS . הוא אומנם ארוך, אבל מקיף ביותר: