JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

מדריך מעשי: שימוש בכללים לביצוע אופטימיזציה לקמפיינים שלכם

אופטימיזציה לקמפיינים

כל מי שמתחיל לפרסם בפלטפורמה של גוגל יודע שכל אלמנט בקמפיין דורש כיוונון עדין ומעקב יום יומי שבסופו של דבר ישפיעו על השורה התחתונה והביצועים של הקמפיין.

על מנת לעזור למשווקים לשלוט טוב יותר באופן בו הקמפיין שלהם רץ, קיימת בפלטפורמה של גוגל אפשרות לכללים אוטומטים. על מנת להגיע לכללים האוטומטים יש ללחוץ על סמל המפתח השוודי (כלים) ואז בחלק שנפתח על "פעולות גורפות" ו-"כללים". אם תלחצו על סימן הפלוס, תוכלו לראות רשימה ארוכה למדי של כללים כגון כללים ברמת הקמפיין, ברמת המודעות, ברמת מילות המפתח, מיקום, קהלים והמאפיינים השונים שלהם וכו' (בתמונה רואים רק חלק מן הכללים) :

לפני שנמשיך, חשוב להבין שכללים מהותיים כמו שינוי של הצעות מחיר לא נכללים בקטגוריה בתפריט מכיוון שהם מהווים חלק אינטגרלי מכללים האחרים

לצורך הדוגמה, ניצור כלל אוטומטי למילות המפתח שישנה את הצעות המחיר עבור הופעה בדף הראשון. נרצה שברגע שציון האיכות של המודעה יגדל, הצעת המחיר תגדל אוטומטית למינימום שנדרש עבור הופעה בדף ראשון, אבל רק אם אחוז ההמרה יהיה גדול מ-0%. כלומר, רק מילות מפתח שכבר גרמו להמרה לפחות פעם אחד יהיו רלוונטיות. כך נוכל להגדיל את החשיפה של המודעה בדף הראשון.

תנאי נוסף הוא שהמחיר ללחיצה אף פעם לא יעבור את ה-40 ₪. כך נוכל להיות בטוחים שלא נבזבז את התקציב בזמן קצר.

קודם כל נגדיר את הכלל לכל מילות המפתח ואת הפעולה שתתבצע:

בשלב הבא נגדיר את התנאים עצמם באמצעות לחיצה על "+ הוספה" ונוכל להוסיף תנאי אחד או יותר:

בשלב האחרון אנחנו מגדירים את תדירות הבדיקות וההתראות לתיבה שלנו. תדירות גבוהה מדי עשויה לגרום לכך שנקבל יותר מדי עדכונים בזמן קצר.

בסופו של דבר נראה את כל הכללים שיצרנו ואלו מהם מופעלים (בתמונה מוצגים רק חלק מן הפרטים:

באותו אופן אנחנו יכולים לקבוע עוד כללים הקשורים לתקציב כמו הורדת התקציב עבור מילים עם עלות גבוהה וביצועים נמוכים. כללים אחרים יכולים להסיר מילים באופן גורף לאחר מספר ימים של ביצועים נמוכים. כמובן שהכללים עצמם לא חייבים לגרום בהכרח לפעולה ספציפית ואנחנו יכולים לבחור רק לשלוח מייל ולאחר מכן להחליט מה לעשות. האפשרות הזו נמצאת בכל קטגוריות הכללים :

דרך אחרת להשתמש בכללים על באמצעות חזרה על כללים באופן יום יומי. נניח שאני רוצה לפרסם שירותי של משלוחי מזון. במקרה הזה אני יכול לקבוע תקציב נמוך יותר בשעות הבוקר ותקציב גבוה יותר בשעות הצהריים ואחרי הצהריים. על מנת לעשות זאת נגדיל את הצעת המחיר ב-25% בשעה 12:00 ונקטין אותה חזרה בשעה 15:00 ב-20% (לדוגמה, מ-8 ₪ ל-10 ₪ ולאחר מכן מ-10 ₪  ל-8 ₪)

לגוגל יש עוד מספר קטגוריות של כללים לדוגמה בעמוד העזרה שלה

הדרך הכי טובה להשתמש בכללים היא על ידי יצירת מספר מועט של כללים בהתחלה והגדלת מספר הכללים כאשר רואים שלכללים הנוכחיים יש אפקט (בתוך היסטוריית הכללים יש אפשרות לראות את כל התוצאות). בנוסף, אפשר להתחיל עם תחום קטן יחסית כמו מילות מפתח ולאחר מכן אל קבוצות מודעות שלמות וקמפיינים.

סגירת תפריט