JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

מדריך מעשי: כיצד לבנות התראות ב-Google Analytics

התראות אנליטיקס

גוגל אנאליטיקס היא ללא ספק המערכת הכי מוצלחת כיום בשוק למדידת תנועה וביצועי אתרים ברשת. מי שקצת מכיר אותה, יודע שישנו לוח של התראות שנקרא Analytics Insights ומודיע על שינויים בתנועה באופן אוטומטי. אבל מה עושים כשרוצים לקבל התראות ספציפיות על פי התאמה אישית? כאן בדיוק נכנסות ההתראות המתקדמות של Google Analytics.

כיצד יוצרים התראות?

יש שתי דרכים עיקריות ליצור התראות. אם אתם כבר בתוך תצוגה של אתר (נכס), ההתראות נמצאות בתפריט "בהתאמה אישית" בצד ימין (בממשק העברי).

 

אם אתם במסך האדמין (מנהל מערכת), יש לכם אופציה כזו ברשימת הקישורים הארוכה של כל תצוגה, ולכן יכול להיות שתצטרכו לגלול קצת.

במה כדאי להתמקד?

אחד הדברים הראשונים בהם תרצו להתמקד הם הערוצים דרכם מגיעים לאתר שלכם. בדרך כלל יהיה מדובר בערוצים האורגנים והממומנים. מעבר לכך, ייתכן שתרצו להפריד בין מספר הכניסות הכולל לבין מספר הכניסות הייחודיות (Sessions או "פעילות באתר" בעברית).

הנה למשל התראה שבודקת מתי התנועה האורגנית יורדת ביותר מ-10% לעומת החודש החולף:

שימו לב שכתבנו את המילה organic באנגלית מכיוון שהערכים האלו לא משתנים בגלל שמשתמשים בממשק העברי.

אם תרצו, תוכלו לשלוח התראה גם בדואר האלקטרוני או אפילו למספר כתובות.

התראות מיידיות

עוד סוג של התראות שבדרך כלל משתמשים בהן הן התראות מיידיות, במיוחד באתרים שבהם חייב להיות נפח של מכירות כל הזמן.

העניין הוא שהממשק של אנאליטיקס לא מאפשר נכון להיום לבדוק שינויים בטווח של פחות מיום, ולכן בדרך כלל נרצה להשתמש בשירותים חיצונים שיעשו זאת עבורנו. לדוגמה, MetricsWatch, שיכול לבדוק את הנתונים לא פחות מ-12 פעמיים בשעה. הכלי הזה ספציפית יכול גם להתחבר לממשקים נוספים כגון Google Ads, Facebook Ads, סרצ' קונסול, מיילצימפ' ובעתיד גם לשירותים נוספים.

השימוש בכלי דומה מאוד למסך ההתראות של גוגל, בתוספת האפשרות לקבוע התראות בין שעות מסוימות בימים מסוימים בשבוע. לדוגמה, יכול להיות שיש לכם עמוד הזמנה למסעדות, ולכן לא כל ימי השבוע רלוונטיים באותה המידה.

שגיאות באתר

אמנם שגיאות באתר מופיעות ב-Search Console, אבל ההתראות מגיעות למייל רק אחרי כמה ימים בעייתיים. לכן, אלו בהחלט התראות שאולי נרצה לראות גם ב-Analytics. ההתראות האלו מבוססות על מה שכבר למדנו, רק שכאן אנחנו בודקים אם עמוד הנחיתה החזיר 404 ומה היו מספר הביקורים אליו.

אחוזי נטישה

יש לא מעט אתרים עם אחוזי נטישה גבוהים של מעל 50%. הסיבה לכך היא לא בהכרח תוכן לא איכותי, ובהרבה מקרים הגולשים פשוט מגיעים לעמוד הספציפי שהם חיפשו ואז עוזבים.

לעומת זאת, אם יש לכם באתר עמוד נחיתה ממומן שמוביל לאחר מכן לעמוד תודה, אחוז נטישה גבוה בעמוד הנחיתה כנראה מעיד על המון המרות מפוספסות, וזה דבר שכדאי שתדעו עליו עוד לפני שאתם מסתכלים בדוחות של הפרסום הממומן.

שימו לב שאנחנו לא בודקים אחוזים אבסולוטיים, אלא את אחוז הנטישה לעומת היום הקודם.

מה עוד לחפש?

לכל אתר יש כאמור את ההתראות שרלוונטיות אליו, אבל יש כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון:

  • מהו מקור ההגעה המרכזי לאתר
  • אילו קמפיינים אתם מריצים?
  • מהי המטרה העיקרית של האתר? האם זהו אתר מסחר אלקטרוני, אתר שהמשתמשים אמורים לקרוא בו תוכן? אתר תדמית?

לדוגמה, אם יש לכם אתר תוכן שמרוויח מהפרסומות שבו, אתם יכולים לבדוק את הרווח היומי. זה יכול להיות קריטי במידה ושינתם את הפריסה של המודעות. מנגד, אם יש לכם אתר תוכן, יכול להיות שמה שחשוב לכם לבדוק זה את מספר המבקרים החוזרים.

אם אתם מקבלים הרבה התראות, אבל מרגישים שאין לכם יותר מדי מה לעשות איתן, יכול להיות שאלו לא ההתראות הנכונות או שהן צריכות להתייחס לסף גבוה יותר. לדוגמה, אם יש לכם אתר שנכנסים אליו 10,000 איש ביום, יכול להיות שירידה של 10% בכניסות ביום ספציפי לא באמת מעידה על משהו שאינו בסדר. אולי פשוט מדובר בחג שבו המון אנשים מטיילים בדרכים.

סגירת תפריט