JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

מאמר דעה: ייחוס בפייסבוק (Facebook Attribution)

ייחוס בפייסבוק

אחד האתגרים הגדולים ביותר של השיווק המודרני ברשת הוא כיצד לאסוף ולנתח את כל הנתונים ממקורות שונים זה מזה : הרבה פעמיים אנחנו לא יודעים איזה מקור תרם לרכישה במידה הגדולה ביותר, וכאן בדיוק נכנסים מודלים של ייחוס.

מודלים של ייחוס מאפשרים לנו לשנות את החשיבות של נקודות שונות בתהליך האינטראקציה של הגולשים עם המודעות בהתאם לערוץ הפרסום. לדוגמה, אם אתם מפרסמים בגוגל, מודל הייחוס של ברירת המחדל הוא בדרך כלל לחיצה אחרונה, הסיבה היא שנקודת המוצא היא שרוב הגולשים לוחצים על מודעות ואז מבצעים המרה. למרות זאת, גוגל מאפשרת לבחור גם מודל ייחוס שונה על מנת ליצור תמונה מדויקת יותר ולהבין כיצד כל קמפיין או חלק באתר תורמים להמרות ומכירות. כך אפשר להימנע ממצב של קמפיין לא אופטימאלי שמקבל תקציב גבוה או של קמפיין בעל פוטנציאל שמקבל תקציב נמוך.

גם בפייסבוק ניתן לבחור מודל ייחוס שונה. ברירת המחדל מותאמת למטרת הקמפיין והאופן בו הגולש ביצע אינטראקציות עם סוגי מודעות שונות למשל,  מודעה שאמורה לייצר לידים דרך טופס פנימי בפייסבוק בדרך כלל תשתמש במודל של "לחיצה אחרונה", אך מודעות אחרות יכולות לכלול גם אינטראקציות נוספות כמו לייק, ולכן מודל הייחוס המתאים ביותר עבורן יהיה "נקודת מגע אחרונה" המתייחס לכל סוג של אינטראקציה. עוד ערוצי פרסום בפייסבוק כוללים מודעות במסנג'ר, , מודעות לקהלים מותאמים אישית (כחלק משיווק מחדש) והמרות באתרים שגולשים הגיעו אליהם דרך פייסבוק.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

תנו לפייסבוק לעשות עבורכם את העבודה באמצעות ייחוס המופעל על ידי נתונים

מלבד היכולת לקבוע נקודות ייחוס בעצמכם, פייסבוק מציעה גם מערכת של מודל ייחוס המופעל על ידי נתונים (Data Driven). זוהי מערכת שמתבססת על ניסויים מבוקרים אקראיים ולא על כללים, כך שהיא מספקת דיוק גבוה יותר. בעזרת המודל, המפרסם יכול להבין אילו מן המודעות שלו מסך כל המודעות תרמו במידה הרבה ביותר למאמצי השיווק. במסך הבא אתם יכולים לראות את התוצאות על מודל הנתונים לעומת המודל הסטנדרטי של "לחיצה אחרונה" (לחצו להגדלה).

"נתונים מצטברים" הוא מודל חשוב נוסף של פייסבוק אשר מתייחס לתרומה של הקמפיינים הנוכחיים לעומת התרומה של קמפיינים קודמים.

מודל מרובה ערוצים

גם על מדידה מרובת ערוצים כבר דיברנו, אבל בפייסבוק היא חשובה כמה וכמה מכיוון שרובינו לא גולשים בפייסבוק רק מהמחשב או מהמובייל. לכן, בהחלט ייתכן שנלחץ על מודעה במכשיר אחד, אבל נבצע את הרכישה במכשיר אחר. בדו"ח הביצועים שלנו נוכל לראות בדיוק את הזרימה של ההמרות ולהבין איזה ערוץ ראשוני הוביל להכי הרבה המרות בערוץ הסופי :

המרות מחוץ לפייסבוק

בתחילת הפוסט הזכרנו את האתגרים איתם מתמודד כיום המשווק המודרני. אחד האתגרים שחברות הפרסום עדיין מנסות לפתור נוגע לכל מה שקשור להמרות אופליין בחנויות פיזיות. כיום מודלים של ייחוס עדיין לא מתייחסים להמרות אופליין, אבל גם פייסבוק וגם גוגל מציעות מודעות המכוונות להמרות באופליין באמצעות אמצעים ויזואליים כגון מפה או הפניות לתוכנת ניווט (במקרה של גוגל).

בנוסף לכך, ניתן לעקוב אחרי מספר ההמרות באופליין שהגיעו מהאונליין באמצעות טכנולוגיית ה-GPS במכשיר של המשתמש או ייבוא מידע ממערכת קשרי הלקוחות של המפרסם (CRM). בכל אופן, חשוב לזכור שעדיין לא מדובר במדידה מדויקת ולכן ביצועים נמוכים יחסית לא בהכרח מעידים על קמפיין גרוע. לפיכך, עליכם לקחת בחשבון גם נתונים נוספים כמו למשל הפדיון הממוצע שלכם לפני הפעלת המודעות, במהלכן ואחריהן.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

סגירת תפריט