גוגל שופינג הוא אחד משירותי הפרסום המתפתחים ביותר של גוגל. בחו"ל הוא קיים כבר במשך שנים, אך לארץ הוא הגיע רק לפני שנים ספורות. כאשר מחפשים מוצרים בגוגל ישראל, אפשר לראות יותר ויותר מודעות ממומנות שתופסות את העין ומאתגרות גם אתרים וותיקים בתחום. מודעות אלו עשויות אף להופיע לפני המודעות הממומנות שאנחנו מכירים (הגבול מסומן בקו כתום בתמונה):
1. צרו קמפיינים על פי רמת המיקוד שלהם
קמפיין טוב הוא קמפיין שפונה לקהל היעד ברמת המיקוד הנכונה באמצעות מילות מפתח. לדוגמה, אם נקיש בגוגל "נעלי ריצה", נראה סוגים שונים של שאילתות:
"נעלי ריצה נייק" – שאילתה ממוקדת
"נעלי ריצה נשים" – שאילתה ממוקדת מעט פחות
"נעלי ריצה" – שאילתה כללית
הכלל אומר שככל שאנחנו פונים לקהל יעד רחב יותר, כך גם התקציב שלנו צריך להיות נמוך יותר ולהפך: ככל שאנחנו פונים לקהל יעד ממוקד יותר, כך התקציב שלנו צריך להיות גבוה יותר מכיוון שקהל היעד הזה כבר ממוקד והוא יודע בדיוק מה הוא מחפש.
2. קבעו את המטרת הקמפיין הנכונה על פי ההגדרות של "גוגל אדס"
בעבר התאמת התקציב למטרה שלכם הייתה מסורבלת, אך כיום ניתן לבחור מהי מטרת הקמפיין שלכם במסך ההגדרות הראשון של כל קמפיין והמערכת של גוגל תחלק את התקציב אוטומטית למודעות השונות. המטרות שעבורן ניתן ליצור קמפיין שופינג הן "מכירות", "לידים" ו"תנועה לאתר". לדוגמה, אם נרצה למכור מוצר מורכב שמותאם אישית לכל לקוח, נרצה לבחור ב-"לידים". לעומת זאת, אם נרצה לסגור מכירות, נבחר ב-"מכירות".
3.שימו לב להערכת הביצועים של גוגל
כאשר אתם קובעים תקציב יומי (התקציב החודשי לחלק ל-30) בתוך קמפיין שופינג הגדירו אזורי מכירה, גוגל ייתן לכם הערכה של מספר הלחיצות והחשיפות על סמך הביצועים של קמפיינים דומים. יש לשים לב שהביצועים האלו תואמים למה שאתם רוצים להשיג. (לא לצפות שתקבלו עשרות לחיצות עם תקציב יומי של 20 שקלים ליום בקטגורית מוצרים יקרים)
4.השתמשו בקידומי מכירות בתוך פיד המוצרים שלכם
כאשר אתם מגדירים פיד מוצרים בתוך ה-Merchant Center (דרכו אתם מחברים את האתר שלכם ל-Google Shopping) חשוב מאוד להשתמש בתכונה של "קידומי מכירות" (Promotions). בישראל רואים את השימוש בתכונה הזו מעט מאוד (אם בכלל), ולכן זה יכול לתת לכם יתרון גדול על פני המתחרים בכל מה שקשור לחשיפות, המרות ומעורבות של הגולשים.
ככה עושים את זה:
שימו לב: הצוות של גוגל יאשר את קידומי המכירות שלכם באופן ידני אשר יכול לקחת עד 24 שעות. לכן, לא כדאי להתמהמה.
5.אל תפחדו להשתמש בדירוגי מוצרים
לכאורה דירוגי מוצרים יכולים להיות עניין מסוכן מכיוון שאם אתם מציגים כבר בתוצאות מוצרים עם דירוג נמוך, הסיכויים שיקנו אותם לא גדולים. בפועל, צריך לזכור שהדירוגים הם עבור המוצרים ולא עבור החנות, כך שלכל הפחות שווה לבדוק אם הם משפרים את הביצועים שלכם.
ישנם מספר מקורות לדירוגים: אפשר להעלות פיד ביקורות אם אספתם לפחות 50 כאלו, לעבוד מול אתרי אגרוגטור של ביקורות שמאושרים על ידי גוגל או להצטרף לתוכנית מיוחדת של גוגל בשם "ביקורת צרכנים" מעבר לזאת, גוגל שואב מידע על מוצרים ידוע על פי מזהי GTIN שהם מזהים גלובאליים לכל מוצר.
שימו לב שאם אתם משתמשים בפיד דירוגים משלכם, עליכם לעמוד בדרישות האיכות של גוגל. לדוגמה, אל תנסו להשתמש במוצרים שנתתם להם דירוג ברירת מחדל של 5 כוכבים…
6.השתמשו בתוויות מותאמות אישית וחלקו את המודעות לקבוצות
תווית מותאמת אישית היא ערך נוסף שאתם יכולים לתת למוצרים. אתם יכולים להשתמש בעד ארבע תוויות מותאמות אישית ולכל אחת לתת עד 1,000 ערכים ייחודים. לדוגמה, אתם יכולים לקבוע שלתווית "עונה" יהיו ארבעה ערכים: קיץ, סתיו, חורף ואביב.
את התוויות אתם חייבים להכניס בתור הפיד תחת המאפיינים custom_label_0 עד custom_label_4. ניתן גם לתת ערכים אוטומטים באמצעות יצירת כללים למוצרים בפיד (לדוגמה, רמות מחירים שונות).
בנוסף לכך, למרות שמודעות שופינג הן פחות מתוחכמות מבחינת ה-Creative, עדיין כדאי לבצע סגמנטציה באמצעות קבוצות ולא לשים את כל המודעות בקבוצה אחת. כל קבוצה תהיה מבוססת על אוסף אחר של מילות מפתח כדי לא ליצור מצב בו גולש מקליד מילה מסוימת ורואה מודעה שאינה עונה בדיוק על הצרכים שלו.
החלוקה הזו לא רק תעזור לכם במקרה וחלק מהקבוצות לא יתפקדו היטב ויהיה צורך לבצע בהן שינויים, אלא גם כאשר תרצו לצפות ולנתח את הדוחות.
7. נסו מודל eCPC – enhanced CPC :
מודל eCPC (בעברית גוגל קוראת לו בשם המבלבל "אופטימיזציית עלות לקליק") הוא מודל שעושה שימוש בהצעת מחיר מותאמת אישית. בקמפיינים של שופינג, המודל מעלה את הערך של העלות המקסימלית ללחיצה (max CPC) כאשר יש סיכוי גבוה להמרה ומוריד את ההצעה כאשר יש סיכוי נמוך להמרה. בפועל, המודל יוצר קבוצה רגילה וקבוצת בקרה על מנת לבדוק מהם השינויים שהכי כדאי לבצע.
הוראות מדויקות כיצד להחיל את המודל אפשר למצוא בעמוד העזרה של eCPC למודעות גוגל שופינג
8.זכרו להשתמש במילות מפתח שליליות:
כזכור, מילות מפתח שליליות יכולות לעזור לכם לסנן החוצה גולשים שמחפשים שאילתות (במקרה הזה מוצרים) שאינם רלוונטיים אליכם. לדוגמה, אם אתם מוכרים נעלי גברים, אבל לא נעלי יוקרה, הוסיפו את המילה "יוקרה" לרשימת המילים השליליות שלכם.
חשוב לדעת שאתם יכולים ליצור רשימה של מילות מפתח שליליות ולאחר מכן להכיל אותה רק על הקמפיינים שתבחרו. עושים זאת דרך הספרייה המשותפת:
ניתן ליצור בסך הכול כ-15 רשימות שליליות שונות ובכל רשימה יכולות להיות עד כ-4,000 מילים (למרות שסביר להניח שלא תזדקקו לכל כך הרבה…).
9.השתמשו במודעות שיווק מחדש
מודעות שיווק מחדש לחיפוש (RSLA) אפשר להפעיל גם על מודעות שופינג. לדוגמה, אם גולש מסוים ביקר באתר שלנו למכירת ציוד גינה, אבל לא קנה(!), אנחנו יכולים לכלול אותו ברשימת שיווק מחדש.
גם אם יש לנו פחות שליטה ב-Creative (למעט שמות המוצרים), אנחנו כן יכולים לשנות את מילות המפתח והצעות המחיר שיקפיצו את המודעות האלו. לדוגמה, אנחנו יכולים להשתמש במילות מפתח פחות ממוקדות, אבל לתת להן תקציבים גבוהים יותר, וזאת בניגוד לסיטואציה בסעיף 1.
10.מודעות שיווק מחדש דינאמיות
המודעות הדינאמיות לוקחות את מודעות השיווק מחדש צעד אחד קדימה ומציגות לגולשים את המוצרים הרלוונטיים להם ביותר על סמך הביקורים שלהם באתר. על מנת להשתמש בהם, חייבים לשלוח פיד מוצרים אל גוגל דרך ה-Merchant Center, ורצוי עם כמה שיותר מוצרים.
לסיום, התאזרו בסבלנות
הגדלת המכירות לא מתרחשת ביום אחד גם אם תשתמשו בכל הטכניקות שכאן. סביר להניח שבסופו של דבר אחרי שתבצעו הרבה ניסוי וטעיה, תגיעו למסקנה שחלק מהן עובדות עבורכם טוב יותר מאחרות.
כמו כן, חשוב מאוד לבדוק שאין לכם בעיות טכניות בתוך הפידים של המוצרים משום שהמידע שיש בהם הוא המקור לרוב התכונות העשירות האלו.