אם אתם בעלי חנות איקומרס ומשקיעים בפרסום ממומן בגוגל – אתם כבר יודעים שגוגל שופינג (Google Shopping) הפכה בשנים האחרונות לזירה קריטית לקידום מכירות.
מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לגולשים לראות מוצרים בליווי תמונה, מחיר ותיאור עם קרוסלה פשוטה וברורה – עוד לפני שבכלל נכנסו לאתר שלכם. וכשמדובר באינספור מוצרים שמתחרים על תשומת הלב של אותו לקוח פוטנציאלי – מיקום גבוה ברשימה עושה את כל ההבדל בין מכירה לבין… ובכן נרשה לעצמנו להשתמש במילה חריפה… החמצה.
אבל לא הגעתם כדי להכיר את גוגל שופינג; הגעתם למאמר זה כיוון שככל הנראה ונוכחתם לגלות שהמוצרים שלכם מופיעים הרחק בקרוסלת המוצרים. כמעט ולא נגלים אל העין. אז איך מתברגים גבוה בגוגל שופינג? ומה באמת משפיע על הדירוג?
למה כולם רוצים להופיע ראשונים?
כמובן שזאת שאלה רטורית, הרי התשובה ברורה 🙂
אחד האתגרים הבולטים ביותר בשיווק ממומן הוא הבולטות. כשמשתמש מבצע חיפוש על מוצר – למשל "נעלי ספורט לגברים" – הוא מקבל שורת מוצרים צבעונית ומושכת במיוחד של גוגל שופינג, עם כל מה שצריך לדעת: מחיר, שם המוצר, תמונה, שם החנות ולעיתים גם דירוג גולשים.
אם אתם לא נמצאים בין הראשונים – הסיכוי שיקליקו דווקא עליכם יורד. ולכן, עסקים רבים שואפים ללטש את ההופעה שלהם בגוגל שופינג כדי לשפר חשיפה, להוביל לתנועה לאתר – ולהגדיל את המכירות.
נתחיל מהבסיס: איך גוגל שופינג קובע את המיקום של המוצרים?
כדי להבין איך להתברג למעלה, חשוב לדעת איך גוגל מחליט מי מוצג ראשון.
האלגוריתם מתחשב בכמה פרמטרים עיקריים:
- איכות המידע שמוזן בפיד המוצרים.
- רלוונטיות בין חיפוש הגולש למוצר.
- אסטרטגיית ההצעה למחיר פר קליק (Bidding).
- זמינות ומחיר המוצר.
- דירוגים וביקורות גולשים.
במילים פשוטות – ככל שהפיד שלכם מדויק, המוצר תואם יותר לשאילתת החיפוש, ויש עליו יותר אמון מצד גוגל והגולשים – הסיכוי שלכם להתקדם גבוה.
איך משדרגים את פיד המוצרים שלכם?
פיד המוצרים (Product Feed) הוא קובץ המכיל את כל המידע על המוצרים שאתם מפרסמים – והוא לב לבו של הקמפיין בגוגל שופינג. השקעה בו היא לא המלצה – אלא חובה.
פיד איכותי צריך לכלול:
כותרות ברורות ומדויקות: שם המוצר צריך להיות קצר, ברור וכולל מילות מפתח רלוונטיות.
תיאורים עשירים: תיאור המוצר צריך להסביר בצורה מדויקת מה הוא כולל, למי הוא מיועד ואילו תכונות מרכזיות יש לו.
מחיר ומלאי מעודכנים: גוגל בודקת בזמן אמת האם המחיר והזמינות תואמים למה שמופיע באתר. חוסר התאמה – יפגע בדירוג.
נדבר לרגע על אסטרטגיות הבידינג: כמה צריך לשלם כדי לבלוט בקרוסלת המוצרים של גוגל שופינג?
אסטרטגיית ההצעה לפרסום, כלומר הבידינג שלנו, משפיעה ישירות על המיקום בגוגל שופינג. מדובר בשאלה הפשוטה ועם זאת כמובן שמורכבת: כמה אתם מוכנים לשלם על כל הקלקה?
יש שיטות שונות שניתן לבחור ביניהן:
הצעת מחיר ידנית (Manual CPC) – מאפשרת לכם לשלוט בסכום המדויק לקליק. אם אתם יודעים אילו מוצרים משתלמים יותר – זו אסטרטגיה מצוינת. אבל היא דורשת תחזוקה שוטפת וניטור צמוד.
קמפיין חכם (Smart Shopping) – גוגל מנהלת את ההצעות בשבילכם באמצעות למידת מכונה. היתרון: קל ונוח. החיסרון: פחות שליטה ויכולת אופטימיזציה.
מקסום המרות (Maximize Conversions) – מכניסים תקציב – וגוגל עושה הכול כדי להוציא ממנו כמה שיותר מכירות. פתרון נהדר לחנויות שרוצות תוצאה נטו.
טיפ קטן שיכול לשנות בענק: בידינג דינמי לפי קטגוריות
מומלץ לפצל את הקטלוג לקבוצות (למשל בגדים, נעליים, אביזרים) ולהתאים לכל אחת תקציב ואסטרטגיה משלה.
גם לביקורות גולשים יש השפעה
האמון שהלקוחות נותנים בכם נבנה לא רק דרך מוצר טוב – אלא גם דרך מה שאנשים אחרים אומרים עליו.
ביקורות חיוביות ותמונות של לקוחות – עושות הבדל עצום בשיקולי הקנייה של הגולש.
אז איך מתחילים עם ביקורות בגוגל?
הצטרפו לתוכנית Google Customer Reviews דרך Google Merchant Center.
ועכשיו, שלחו מייל אחרי רכישה לגולשים שלכם, הציעו הטבה קטנה, ובקשו שיכתבו חוות דעת אמיתית ומפורטת.
והקפידו תמיד להגיב לביקורת – בין אם חיובית או שלילית, זה מראה שאתם עומדים מאחורי המוצר ושחוויית הלקוח חשובה לכם.
שאלה מרכזית יותר, איך מכניסים את הביקורות לפיד? ובכן, ניתן לשלב את דירוגי המוצר כחלק מהפיד עצמו! ובכך להגדיל את האמון והקליקים.
אופטימיזציה למילות המפתח דרך המרצ'נט סנטר
שילוב מילות מפתח במוצר שלכם הוא לא רק עניין ששמור לקמפיינים ברשת החיפוש של גוגל או ל-SEO – גם בגוגל שופינג זה חשוב ויכול לעשות את ההבדל.
שימוש במילות מפתח מדויקות בכותרת ובתיאור עוזר לגוגל להבין מתי להציג אתכם.
למשל במידה ואתם משווקים מתנות לגבר, אז וודאי שכדאי להוסיף למוצר כמו פסל כדור הארץ מסתובב את המילה 'מתנה לגבר'.
דוגמה אחרת: שימוש במילות מפתח ארוכות כמו "סנדלי עור לנשים בצבע בז'" – יכול להביא תנועה איכותית יותר וממוקדת.
ניתוח נתונים ואופטימיזציה שוטפת
בסופו של יום גוגל שופינג זה לא עניין של להפעיל ולשכוח. חשוב לנטר את התוצאות באופן קבוע, לבדוק ביצועים ולהתאים את הקמפיינים. מה שנקרא במילים אחרות – ניהול קמפיין.
בדיוק בשביל זה אנחנו כאן בשבילכם בסוכנות השיווק Just Digital. אם אתם זקוקים לעזרה מקצועית בניהול קמפיינים בגוגל שופינג – פנו אלינו עוד היום, ונבחן כיצד ניתן לשפר את ביצועי הקמפיינים שלכם.