קמפיין שם מותג בגוגל אדס הוא קמפיין פרסום ממומן בגוגל שבו מציעים הצעת מחיר על שם העסק או שם המותג שלנו כמילת מפתח. כלומר, כשמישהו מחפש את שם העסק שלנו בגוגל – תופיע מודעה ממומנת מטעמנו בראש העמוד, גם אם אנחנו כבר מופיעים שם בצורה אורגנית.
למרות שזה עשוי להיראות כמו הוצאה מיותרת על טראפיק שאנו "גם ככה מקבלים", בפועל מדובר במהלך אסטרטגי שמטרתו למנוע מהמתחרים להופיע על השם שלנו, לחזק את השליטה שלנו בתוצאות החיפוש ולמקסם את ההחזר על כל חיפוש שמתחיל מהמותג. מדובר באחד הקמפיינים עם התשואה הגבוהה ביותר בגוגל – גם בגלל עלות הקליק הנמוכה, וגם בגלל רמת ההתאמה הגבוהה בין מה שהלקוח מחפש למה שאנחנו מציעים.
למה לפרסם את שם המותג שלי בגוגל?
יש עסקים שחושבים: אם מישהו כבר חיפש אותי – הוא כבר ימצא אותי לבד. אבל זה לא תמיד נכון.
כשאנחנו לא שולטים בתוצאה הראשונה, אנו משאירים פתח למתחרים לחטוף לנו את הלקוח ברגע האחרון. וזה קורה… כל הזמן. עסקים מציעים מבצעים, הנחות, או פשוט מציגים הצעה מפתה יותר בדיוק כשאותו לקוח כבר כמעט הקליק עלינו.
מעבר לכך – פרסום שם המותג נותן לנו אפשרות להבליט מידע חשוב, להוביל את המשתמש לדף הנכון, ולהיות אלו שמכתיבים את הנרטיב של מה שיראו כשמחפשים אותנו.
היתרונות של קמפיין ברנד בגוגל אדס
נוכחות מוחלטת בעמוד התוצאות
כאשר אנחנו משלבים גם תוצאה אורגנית וגם מודעה ממומנת – אנחנו בעצם משתלטים על חלק גדול יותר מהמסך. ככל שהנראות שלנו חזקה יותר, כך הסיכוי שמישהו יבחר דווקא בנו – גדל משמעותית.
תחרות נמוכה ומחיר קליק נמוך
מאחר שמעטים מציעים הצעות מחיר על השם שלנו (לפחות בהתחלה, ככל שתגדלו זה יקרה יותר), המחיר לקליק יהיה זול במיוחד. זה הופך את קמפיין המותג לאחד הקמפיינים עם התשואה הכי גבוהה על ההשקעה.
מתי קמפיין מותג הופך ליתרון אסטרטגי?
קידום מבצעים בלי לשנות את האתר
לפעמים אנו עשויים לרצות לפרסם מבצע נקודתי או מוצר חדש, בלי לשנות את דף הבית של האתר. כאן נכנס הקמפיין הממותג – מאפשר לשלוח את המחפשים לדף נחיתה ייעודי, מדויק ורלוונטי.
שיפור ציון איכות בכל החשבון
מודעות שמקבלות אחוז הקלקה גבוה מעלות את ציון האיכות הכללי של חשבון הפרסום, וזה משפיע גם על שאר הקמפיינים. זו דרך חכמה לחזק את כל החשבון – דרך מודעה אחת פשוטה.
האם יש גם חסרונות בקידום מותג בגוגל ממומן?
כן, אבל הם בעיקר מנטליים.
תחושת “למה אני משלם על עצמי?” – יש מפרסמים שמרגישים פראיירים. אבל כדאי לזכור – זה לא לשלם על מה שכבר שלנו, אלא לשלם כדי לשמור על מה ששלנו. בדיוק כמו לשים אזעקה על העסק שלך בלילה. אנחנו לא משלמים כי מישהו בהכרח יפרוץ – אלא כי אנחנו לא רוצים לקחת את הסיכון.
תחרות שמתעוררת בעקבות הקמפיין – לפעמים דווקא הקמפיין הזה יגרום למתחרים להבין שיש פה מקום טוב לתפוס – ואז הם יתחילו לפרסם גם את העסק שלהם באופן ממומן על שם המותג שלנו. אבל זה רק מחזק את ההבנה למה כדאי לנו להיות שם קודם.
איך עושים את זה נכון?
הקמת קמפיין נפרד לחלוטין
כדי שנוכל לנתח בנפרד את ההחזר על ההשקעה, צריך שקמפיין שם המותג יהיה מבודד מהשאר. כך נוכל להבין אם הוא משתלם, ואיך הוא משפיע על תוצאות אחרות.
לשלול את שם המותג בקמפיינים כלליים מקבילים
במקביל, חשוב להוסיף את שם המותג שלנו לרשימת מילות מפתח שליליות בכל שאר הקמפיינים הממומנים שרצים במקביל. שלא נתחרה בעצמנו ונירה לעצמנו למעשה ברגל.
רעיונות נוספים שכדאי בהחלט לשקול
קמפיין השוואה – להשאיר את השליטה אצלך
אם מישהו מחפש בגוגל “המותג שלי מול מותג אחר” – כדאי שתהיה לך מודעה שמובילה לדף השוואה שבנינו. אל תתנו למתחרים לספר את הסיפור הזה במקומכם.
הרחבות מודעה שמקדמות שירותים
אם כבר מחפשים אתכם – זו הזדמנות להציג גם את המוצרים הנמכרים ביותר, את הסניפים הקרובים, הטלפון ליצירת קשר, או אפילו ביקורות. כל אלה לא מופיעים בתוצאה האורגנית – ורק המודעות מאפשרות לנו לשלוט בהם.
מה אפשר ללמוד מהמותגים הגדולים?
מותגים כמו נייק, אדידס, סטארבקס ומיקסבוק – כולם מפרסמים את עצמם על שם המותג שלהם, למרות שהם מופיעים גם אורגנית. למה? כי הם הבינו ששליטה בדף התוצאות זה לא מותרות – זו חובה.
והם עושים את זה חכם: מודעות עם מידע, מבצעים, ביקורות, קישורים שימושיים – הכול כדי לגרום למשתמש ללחוץ דווקא עליהם.
מעוניינים לקדם את העסק שלכם בגוגל? דברו איתנו כאן בסוכנות הדיגיטל Just Digital – נשמח לבדוק יחד אתכם את הנתונים הקיימים, לנתח את הנראות של העסק שלכם בגוגל, ולבחון כיצד נוכל יחד לצעוד קדימה.