JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

ביזנס מנג'ר – Business Manager

23423654_login-and-registration-in-the-facebook-application

במהלך השנים פייסבוק מיתגה את מרכז השירותים שלה ביזנס מנג'ר לבעלי עסקים גדולים וקטנים מספר פעמיים. בהתחלה Ads Manager היה מיועד לעסקים קטנים ו-Business Manager לעסקים גדולים, אך כיום היא דוחפת את כל העסקים להשתמש במיתוג החדש, Business Suite ("ביזנס סוויט" לא נשמע טוב בעברית, אבל כדאי שנתחיל להתרגל…).

את החבילה הזו ניתן למצוא במחשב בכתובת https://business.facebook.com  או להוריד כאפליקציה מחנות האפליקציות של המכשיר שלכם. במחשב תוכלו לגשת למספר הגדרות מתקדמות שאינן זמינות באפליקציה (ראו בהמשך).

אז מה בדיוק החבילה הזו מציעה לנו?

 

דאשבורד מאוחד לאינסטגרם ופייסבוק

אם פעם היינו צריכים להיכנס בנפרד לאינסטגרם כדי לראות את הסטטיסטיקות של החשבון העסקי ולפייסבוק כדי לראות את ביצועי הדפים או המודעות שלנו, מעכשיו נוכל לראות אותם במקום אחד. זאת בתנאי שחיברנו את שני החשבונות אחד לשני.

כאן גם תוכלו לראות את כל ההודעות ששלחו לכם, לא משנה אם ב-Messenger או לתיבות אחרות שלכם (גם כאלו שזקוקות לאישור חד פעמי כדי שהנמען יראה שקיבלתן אותן). מדובר בתצוגה הרבה יותר נוחה מזו שהייתה זמינה עד היום, במיוחד אם אנחנו מדברים על המחשב.

ניתן גם ליצור בוטים פשוטים עם תגובות אוטומטיות ולתזמן פוסטים בשתי הרשתות על גבי לוח השנה (אותו ניתן לראות גם בתצוגה נרחבת באמצעות פתיחת התפריט הצדדי).

 

יצירת מודעות מהירה מפוסטים

בדרך כלל כדי יצירת מודעה מפוסט הייתה דורשת מאיתנו לעבור דרך כל תהליך יצירת המודעות או ללחוץ על כפתור שהיה מופיע ליד הפוסט.

כעת ניתן לראות ליד ביצועי הפוסטים מהדפים שלנו גם כפתור יצירת מודעה מהירה, בין אם יש בפוסט טקסט ובין אם אין בו (כלומר, מדובר בפוסט עם תמונה או קישור בלבד).

 

צפייה בסטוריס והפיד של כל הדפים שלכם

עוד כלי שימוש שאפשר למצוא לאחר המעבר מביזנס מנג'ר ל-Business Suite מאפשר לכם צפייה מרוכזת בכל הסטוריס הפעילים והפידים של הדפים השונים. הדבר חוסך את הצורך להיכנס לכל "נכס" בנפרד כדי לבצע בו פעולות, ובכלל זאת העלאת תמונות.

 

שליטה מרוכזת בנכסים והגדרות העסק

כלי ספציפי למחשב מאפשר לכם לשלוט בכל הנכסים שלכם ממקום אחד. לדוגמה, לפתוח עמודים חדשים, לצרף חשבונות אינסטגרם או אפילו Whatsapp  עסקי (אתם עדיין מוגבלים למספר טלפון אחד לכל חשבון). כאן גם יופיעו כל הפיקסלים שלכם (הכלי שמאפשר לכם לזהות גולשים שכבר אצלכם באתר).

לא פחות חשוב, תוכלו גם להעניק הרשאות למשתמשים אחרים כפי שהיה מקובל בביזנס מנג'ר הישן. אם מישהו ביקש מכם לקבל גישה, תוכלו לראות זאת תחת תפריט "בקשות".

הגדרות נוספות כוללות מקורות נתונים (למשל, קטלוגים של חנויות), דומיינים שמשויכים למותג, דפי חדשות (נכון לסוף 2021 עדיין לא זמינים בעברית), אינטגרציות עם מערכות CRM ואמצעי תשלום. תוכלו גם להגדיר בדיוק אילו התראות לקבל (בנוסף לאלו של החשבון הפרטי).

לבסוף, תוכלו להפוך את התשלומים לפייסבוק להוצאה מוכרת באופן ברור יותר באמצעות הזנה של מזהה המס שלכם והשם החוקי של העסק.

 

אבטחת החשבון

אבטחת החשבון מאפשרת לכם להדק את האבטחה על החשבון במסך אחד מרכזי, למשל:

  • תוכלו לקבוע מי יצטרך לבצע אימות דו שלבי (הקשת קוד אימות בנוסף לסיסמה)
  •  לאמת את העסק (נדרש רק לכלים מסוימים)
  • הוספת מנהל חלופי

 

לסיכום

ביזנס מנג'ר נחשב בזמנו לכלי שמתאים בעיקר לעסקים שיש להם פעילות רבה בפייסבוק, במיוחד בתחום הקמפיינים הממומנים. הביזנס סוויט לעומת זאת מתאים גם לעסקים שיש להם פעילות מצומצמת יותר, זאת בזכות הסידור הנוח של האופציות השונות והתפריטים הידידותיים.

ביזנס מנג'ר

סגירת תפריט