העליתם את הפיד שלכם לגוגל מרצ'נט סנטר, מילאתם את כל הפרטים, לחצתם על שלח, ואז נחתה ההודעה המאכזבת שמכריזה שהפיד נדחה.
רבים נתקלים במצב הזה, במיוחד בפעמים הראשונות שהם מנסים להעלות מוצרים, ואנחנו כאן לומר שזה לגמרי טבעי. זה קורה, וזה הגיוני.
גוגל שמה דגש עצום על שקיפות, איכות ועמידה בחוקים, וכל חריגה קטנה עלולה לגרום לפסילה.
החדשות הטובות? כמעט תמיד אפשר לפתור את זה, ולהחזיר את המוצרים שלכם הישר אל קרוסלת המוצרים של גוגל שופינג.
למה הפיד שלכם נפסל בגוגל מרצ'נט סנטר?
כדי לדעת איך לפתור, צריך קודם להבין למה זה קרה.
האם ישנו מידע חסר או לא מדויק?
למשל, כותרות כלליות מדי, או אולי תיאורים ריקים או שדות חובה שלא מולאו?
בדקו היטב את המוצרים שלכם.
תמונות לא תקינות
תמונה באיכות נמוכה, עם טקסט פרסומי על גבי המוצר, או אפילו לוגו שמסתיר את הפריט.
בדקו היטב את התמונות, והקפידו לשקף לגולשים שלכם בדיוק את המוצר שאתם רוצים למכור.
בעיות טכניות באתר
פעמים רבות אנחנו כל כך באים בטענות כלפי המרצ'נט סנטר עד שאנחנו לא בוחנים כלל וכלל את האתר עצמו.
האם ישנם דפי מוצר שלא נטענים? מחירים שלא תואמים בין האתר לפיד? או אתר שלא מאובטח ב־HTTPS? וודאו היטב את ההיבטים הללו ורבים נוספים, כי הם בהחלט יכולים להפיל אתכם!
מדיניות גוגל
לצד כל אלו, דעו כי ישנם מוצרים שגוגל לא מאפשר לפרסם בכלל (כמו טבק, כלי נשק וחומרים מסוימים).
במקרים מסוימים, גם ניסוח שיווקי בעייתי עלול להדליק נורה אדומה ולמנוע מהפיד שלכם להיות מוצג.
ראו את ההנחיות הרשמיות של גוגל שופינג
איך מטפלים בפיד שנדחה במרצ'נט סנטר?
ברוב המקרים, הטיפול פשוט יחסית ודורש סבלנות ותשומת לב לפרטים.
בדקו את ההודעות ב־Merchant Center. גוגל לא מנסים להשאיר אתכם באפילה, והם מספקים הסבר מפורט על כל דחייה, כולל לינק למוצר הבעייתי.
שנית, תקנו את השגיאות בפיד, ועשו זאת בקפדנות יתרה. עדכנו כותרות, תיאורים, תמונות או מחירים בהתאם להנחיות.
עברו על האתר עצמו. גם אם אין כל בעיה. נסו לגלוש בו מהמחשב ומהנייד. נסו להזמין מוצר. עשו כל דבר שהגולש שלכם עשוי לנסות לעשות בעצמו.
ולאחר שעשיתם את כל אלו – הגישו את הפיד שלכם לבדיקה מחדש
לאחר התיקונים, ניתן לשלוח את הפיד מחדש לסקירה.
במקרים רבים, תוך יום עד יומיים המוצרים מאושרים.
אבל וזה אבל חשוב! אם תיקנתם את כל מה שנראה בעייתי והפיד עדיין לא אושר, זה הזמן לפתוח פנייה רשמית ל־Google Merchant Center Support. התמיכה לרוב מגיבה מהר, ותוכל לכוון אתכם בדיוק לנקודה הבעייתית.
ניהול גוגל שופינג עם Just Digital
פיד שנדחה במרצ'נט סנטר זה אולי מעצבן, אבל ממש לא סוף העולם. מה שיותר מרגיז זה שיש קמפיין באוויר שפשוט לא מניב תוצאות, ובשביל זה אנחנו כאן.
בסוכנות השיווק Just Digital אנו מספקים שירותי קידום ממומן בגוגל, ועושים זאת תוך היכרות מעמיקה עם מנוע החיפוש וניסיון מצטבר.
בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, ונשמח לספק שירות מקצועי ואישי.