JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

גוגל אדס: מעקב אחר המרות בחשבון פרסום וכלים נוספים של גוגל

מעקב המרות

מעקב אחר המרות בכלים של גוגל

המרות הן אחת מן הפעולות החשובות ביותר באתרי אינטרנט וקמפיינים ממומנים. כאשר יש לנו מעקב יעיל אחרי ההמרות, אנחנו יכולים לדעת האם האתר שלנו משיג את מטרתו ומהו ההחזר על ההשקעה שאנחנו מקבלים עבור הקמפיינים הממומנים שלנו ב-Google Adwords.

על מנת לעקוב אחרי המרות, אנחנו צריכים קודם כל לקבוע מהי סוג ההמרה ב-Adwords ואחר כך לשתול את הקוד הזה בדף הנחיתה שלנו או באתר האינטרנט כתלות ביעד של הקמפיין.

על מנת להגיע למסך ההמרות, יש ללחוץ על האייקון של ההגדרות בצד שמאל למעלה לאחר מכן על המרות תחת מדידה:

לאחר שלוחצים על סימן הפלוס, ניתן לבחור בין ארבעה סוגים שונים של המרות:

כעת נרחיב על כל אחד מסוגי ההמרות:

אתר אינטרנט

זוהי אולי ההמרה הכי מוכרת שעוקבת אחרי פעילות מסוימת באתר אינטרנט : זו יכולה להיות רכישה של מוצר, רישום לאתר עצמו או לרשימת תפוצה וכו'.

במקרה שלנו ניצור המרה לשליחה של טופס יצירת קשר ומעקב אחרי עמוד תודה שמופיע אחריו.

1.תחת קטגוריה נבחר ליד

2.תחת ערך אנחנו יכולים להשתמש בערך מספר שמראה כמה כל המרה שווה לנו (לדוגמה, דולר אחד) או לא לבחור בשום ערך. למרות שאנחנו לא יודעים בדיוק כמה יצירת קשר תהיה שווה לנו, עדיף לבחור בכל זאת ערך מספרי על מנת שנוכל להעריך מהו ההחזר על ההשקעה. לכן, נבחר בערכים זהים לכל ההמרות

3.תחת ספירה נבחר "אחת", הסיבה היא שאם משתמש מילא בטעות את הטופס פעמיים, מבחינתו זו עדיין נחשבת המרה אחת. לעומת זאת, אם היה מדובר בקנייה של מוצר, היינו בוחרים בספירה של כל ההמרות ביחד.

4.את חלון ההמרות נשאיר על 30 ימים. המשמעות היא שמרגע שהגולש לוחץ על המודעה, כל המרה במשך הזה תשויך לאותה לחיצה.

5.חלון ההמרות לאחר צפייה הוא חלון ההמרות לאחר שהגולש צפה על המודעה ולא לאחר שהוא לחץ עליה

6.תחת הכללה בהמרות נבחר "כן"

7.מכיוון שהקמפיין שלנו לא מערב ערוצים שונים, נבחר במודל ייחוס של קליק אחרון

שילוב התג באתר

כעת יהיו לנו שלוש אפשרויות כיצד לשלב את התג באתר:

1.קבלת הקוד באופן ישיר והוספה שלו לאתר

2.שליחה בדואר אלקטרוני – מתאים למצב שבו אנחנו רוצים להעביר את הקוד למי שמנהל את האתר או למתכנת

3.Google Tag Manager – מדובר ביישום של גוגל שמאפשר להגדיר את כל התגים במקום אחד בלי להחליף את הקוד עצמו בתוך האתר.

לצורך ההסבר נבחר באפשרות הראשונה. ייתכן שנצטרך להוסיף גם את התג האוניברסלי להמרה זו. התג האוניברסלי צריך להופיע  בכל דפי האתר ולהתאים לחשבון הספציפי של Adwords בו מתבצע המעקב אחרי ההמרה.

תחת "קטע קוד של אירוע" אנחנו צריכים לבחור מתי יתבצע המעקב. האפשרות הראשונה היא כאשר הגולש מועבר לדף מסוים אחרי ההמרה. האפשרות השנייה היא כאשר הגולש לוחץ על כפתור מסוים בתוך הדף בו מתבצעת ההמרה. האפשרות הזו מתאימה למצב בו הגולש לא מועבר לעמוד שונה, אלא מקבל הודעה בתוך הדף עצמו כמו למשל ישירות מתחת לטופס.

לאחר שמתקינים את הקוד, ניתן פשוט לחכות עד שתתבצע המרה, אך עדיף להשתמש בעוזר בדיקת התגים של גוגל (Google Tag Assistant) שהוא תוסף לכרום.

סוגי המרות נוספים

אפליקציות

המרה לאפליקציה יכולה לעקוב אחרי ההתקנה עצמה או אחרי רכישה בתוך האפליקציה. ניתן לבחור את ההמרות השונות בהתאם לפלטפורמת הפיתוח Firebase, ישירות מחנות ה-Google Play או דרך פלטפורמה של צד שלישי. בניגוד להמרות של אתרי אינטרנט, לא חייבים להשתמש בקוד ואפשר ליצור חיבור באופן ישיר.

המרות דרך שיחות טלפון

המרות דרך שיחות טלפון חשובות מאוד עבור סוגי עסקים מסוימים כמו למשל עסקים מקומיים: מסעדות ובתי קפה, חנויות או בעלי מקצוע.

ההמרות השונות מתאימות לסוגים שונים של יצירת קשר: דרך לחיצה על המודעה עצמה, חיוג למספר טלפון שמופיע באתר באופן ידני, או לחיצה על מספר הטלפון עצמו.

1.תהליך ההגדרה של שיחת טלפון מתוך מודעה דומה מאוד להגדרה של המרה רגילה, אך במקום חלון של לחיצה אפשר לבחור את משך השיחה המינימאלי שייחשב כהמרה.

2.שיחות אל מספר טלפון באתר מתבצעות אל מספרים מיוחדים של גוגל על מנת שיהיה אפשר לעקוב אחריהן גם כאשר המשתמש מתקשר מהטלפון שלו ולא דרך לחיצה על המספר באתר.

אם אתם מריצים קמפיין מחוץ לישראל, עליכם לבדוק שהמדינה בה אתם מריצים את הקמפיין כוללת את האפשרות הזו.

3.שיחות טלפון שמתבצעות כאשר הגולש לוחץ ישירות על המספר באתר הנייד והמספר מועתק לחייגן שלו בתוך הטלפון. במקרה הזה אין צורך להשתמש במספר מיוחד של גוגל, אבל כן צריך להתקין קוד מיוחד כמו באפשרות של המרה רגילה.

ייבוא של המרות

כאן ניתן לייבא המרות מפלטפורמות נוספות כגון Google Analytics. במקרה הזה, עליכם לבצע חיבור בין שני החשבונות אפילו אם הם נמצאים על גבי אותו חשבון גוגל.

סגירת תפריט