רבים מאיתנו זוכרים פרסומות טלוויזיה שחקוקות היטב בזיכרון, כאלו שליוו אותנו בילדות או השפיעו על החלטות צרכניות לאורך השנים. גם היום ניתן לעשות פרסום בטלוויזיה, אך הטכנולוגיה בשילוב ענף הדיגיטל חוללה מהפכה של ממש כשעסקים רבים יכולים להעלות פרסומות מצולמות ולהגיע לקהלים רבים דרך ה-Youtube בכבודו ובעצמו.
מה השתנה בפרסום בווידאו?
בעבר, רק מותגים גדולים יכלו להרשות לעצמם קמפיין וידאו – עם תקציבי ענק, הפקות מורכבות וגישה מצומצמת לפלטפורמות שידור.
כיום, בטח לבטח עם כלי AI שיוצרים לנו סרטוני וידאו בתוך מספר דקות (כמובן הכל תלוי בניסיון והידע בכלים הללו) כל אחד – בין אם מדובר ביוצר עצמאי ובין אם בעסק קטן וגדול – יכול להפיק סרטון שיווקי אפקטיבי מהסמארטפון שלו, עם אפליקציית עריכה פשוטה, תוכנת AI וללא צוות הפקה שלם.
נוסיף אל הקרקע הפורייה הזאת את העובדה שפלטפורמות הווידאו הדיגיטליות לא רק שזמינות בחינם, אלא גם מתגמלות יוצרים על תוכן איכותי. כל אלו יצרו שינוי עמוק בהרגלי הצפייה של הקהל – מטקסט לתמונה, מתמונה לוידאו.
פלטפורמות כמו TikTok צמחו בזכות וידאו בלבד, וכן הוותיקות כמו פייסבוק שינו את המיקוד שלהן לתוכן וידאו. ההערכות הן שעד 2027 יוטיוב תגיע לכ-1.6 מיליארד משתמשים ברחבי העולם. במקביל, הרשתות המסורתיות מדווחות על ירידה דרמטית ברייטינג.
אם כל אלו לא משקפים מגמה ברורה, אז מה כן?
אז למה דווקא יוטיוב?
יוטיוב לא רק מאפשרת הפצת תוכן, היא גם הפכה לבית עבור קהילת היוצרים העולמית – והיא ממשיכה לצמוח. נתוני הצפייה ביוטיוב דרך טלוויזיה חכמה למשל, מהווים יותר מ-50% מזמן הצפייה בפרסומות בארה"ב, וזה לבד מציב אותה כאחת מזירות הפרסום המשפיעות בעולם.
אבל יש עוד נתון מעניין: רוב הגולשים ביוטיוב סומכים על ההמלצות של היוצרים בפלטפורמה, ורבים מהם מדווחים שהם מקבלים שם את המידע הכי אמין על מוצרים. זה אומר שאם אנחנו שם, אנחנו על המפה.
ולא רק לחשיפה, אלא גם להמרות בפועל – יצירת לידים, הרשמות, רכישות. במיוחד כשמשתמשים בקמפיינים בגוגל מסוג Video for Action.
היתרונות של פרסום ממומן ביוטיוב לעסקים
אם אתם שוקלים להיכנס לעולם הפרסום הממומן ביוטיוב, הנה מה שמחכה לכם:
- שיווק חכם לכל אורך המשפך – מהגברת מודעות, דרך חיזוק דעה מסוימת בקרב צרכנים פוטנציאליים ועד אפילו לסגירת עסקה
- גישה למשתמשים בכל מקום – מהניידים ועד לטלוויזיה בבית
- שליטה ובקרה מתקדמת – עם פילוחים לפי תחומי עניין, מיקום, גיל, התנהגות ועוד
- אמצעים להגנה על המותג – כמו סינון נושאים וקטגוריות כדי שלא נופיע חלילה ליד תוכן לא מתאים
- מעקב וניתוח מפורטים – כולל זמן צפייה, מעורבות, אחוזי המרה וקהלים
- ללא מינימום תקציב – כל עסק, בכל גודל, יכול להתחיל לפרסם
איך יוצרים פרסומת ממומנת ביוטיוב שבאמת עובדת?
קודם כל קריאייטיב – אם אנחנו לא תופסים את הצופה מהשנייה הראשונה – פספסנו את כל המטרה.
יוטיוב ממליצה על נוסחה פשוטה ומדויקת בשם ABCD, שמסייעת להפוך את הסרטון לאפקטיבי במיוחד:
- A – Attention: לתפוס את הקשב מהרגע הראשון – להתחיל עם פתיח או נקרא לזה סצינה מאוד נוכחת וחזקה
- B – Branding: לשלב את המותג בצורה ברורה כבר מההתחלה – גם ויזואלית וגם קולית
- C – Connection: לספר סיפור שאנשים יזדהו איתו – עם דמויות, לא רק עם מוצרים
- D – Direction: לסיים בקריאה ברורה לפעולה – "הצטרפו", "קנו עכשיו", "למידע נוסף"
ויש כמה טיפים נוספים:
- שמרו על אורך של עד 45 שניות – האפקטיביות צונחת אחרי כן. כמובן זה תלוי באינספור גורמים שונים שנכנסים לסל שיקול הדעת שלנו.
- במודעות שניתנות לדילוג – חמש השניות הראשונות הן קריטיות – תראו בהן כמהותיות להצלחה השיווקית שלכם.
- צלמו בצורה ברורה וחדה וערכו באופן שעונה על סבלנות הצופים – זכרו שהקשב של הצופים מוגבל
- חשוב שהווידאו יהיה עם סאונד – רוב המשתמשים צופים עם שמע מופעל
- העדיפו לשלב בני אדם ולא רק מוצר – זה יוצר חיבור רגשי
ולא לשכוח את הטקסט – הוא עושה את ההבדל
לצד הווידאו שאנחנו עורכים עבור הפרסום הממומן, יש חשיבות אמיתית לטקסט הנלווה: כותרות, תיאורים וקריאות לפעולה. יוטיוב בונה את המודעות בעזרת שילובים שונים של טקסטים, ואם נאמר את האמת, אנחנו לא יכולים לדעת איזה מהם יופיע. לכן חשוב שכל רכיב כתוב יוכל לעמוד בפני עצמו.
באילו מידות כדאי להשתמש?
בעבר היה ברור: וידאו = סרטון רוחבי שמתפרס לצדדים. היום, יוטיוב מציעה מגוון פורמטים שמתאימים לכל סוגי הצפייה, בעיקר מאז שהרילים של אינסטגרם והטיקטוקים של.. ובכן טיק טוק נכנסו לתמונה:
- לסרטון אופקי (רגיל): 1920×1080
- לסרטון אנכי או Shorts: 1080×1920
- לפורמט מרובע: 1080×1080
אם אתם מעלים וידאו באיכות 720p (לא עלינו) אז:
- לפחות 1280×720 לפורמט אופקי
- לפחות 480×640 לפורמט אנכי
אבל האם פרסום ביוטיוב יתאים לעסק שלכם?
כן ולא.
יוטיוב הפכה לאחת הזירות המרכזיות ביותר לפרסום. אל תמהרו לפקפק ביכולות שלה.
עם שילוב של קהל צופים שכבר צורך המון מידע באמצעות סרטונים (התרבות שלנו היום מאוד מבוססת על אינסטגרם, טיק טוק והרילים שמופיעים גם בפייסבוק), גמישות תקציבית, ויכולות פרסום מתקדמות; ב-2025, כל עסק שרוצה לבלוט צריך לשקול אם הוא רוצה להשקיע בעריכת סרטוני ווידאו, בין אם עבור הרשתות החברתיות ובין אם עבור יוטיוב.
אם תשאלו אותנו, כמעט כל עסק שמעוניין להגיע לקהל רחב, לבנות מוניטין ולחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלו יכול להתאים לפרסום ממומן ביוטיוב.
כלל ברזל: כל עוד יש מסר שיווקי ברור וקהלי יעד רלוונטיים, יוטיוב מציעה את הבמה לכך. ואם נצלול קצת לתשובה מפורטת יותר, עסקים בתחומי האופנה, הקוסמטיקה, ההשכלה, התיירות, השירותים המקצועיים, מוצרי צריכה, אפליקציות, תוספי תזונה, נדל"ן – כל אלו (ובדומה לעסקים אלו) יכולים להרוויח מחשיפה מדויקת, ממיתוג חזק ומהנעה לפעולה באמצעות סרטון שמגיע בדיוק לקהל הנכון, בזמן הנכון ובמכשיר הנכון.
ובכל שאלה והתייעצות, נשמח לשוחח. Just Digital סוכנות שיווק 360.