JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

חדש: המודעות הרספונסיביות החכמות של גוגל אדס

מודעות-רספונסיביות

על פי גוגל, האבולוציה הבאה של המודעות הממומנות תהיינה המודעות הרספונסיביות החכמות. המשמעות של המילה רספונסיבי (מגיב) הוא כפול: לא מדובר רק בהתאמה של גודל המודעה למסך, אלא גם בהתאמה של התוכן שלהם לשאילתה של המשתמש.

מדוע זה כל כך חשוב? בעזרת המודעות הרספונסיביות ניתן למנוע את התרחיש הנפוץ בו הגולש מקליד שאילתה עם מילת חיפוש מסוימת ומקבל מודעה שאינה מספיק ממוקדת בשבילו. לדוגמה, מי שמחפש כיסוי בריכה, עשוי לקבל מודעה למערכת נגד טביעה. אמנם יש קשר בין המודעות, אבל לא מדובר בדיוק במה שהגולש חיפש ולכן אחוזי הלחיצות יורדים מאוד. על פי גוגל, השיפור בהמרות הודות למודעות הרספונסיביות יכול להגיע ל-50% לעומת שימוש במודעות תמונה בלבד.

לאחר שהמפרסם מעלה את החומרים השונים כגון כותרות, תיאורים ותמונות, גוגל בונה מהן מודעות שונות באופן אוטומטי באמצעות לימוד מכונה וכך גם ביצועי המודעות משתפרים עם הזמן. יתרון נוסף של המודעות הרספונסיביות הוא שניתן להזין אותן בפיד של מוצרים וכך להשתמש בהן גם עבור שיווק מחדש (Remarketing).

כיצד יוצרים את המודעות הרספונסיביות?

נכון להיום מודעות ברשת החיפוש אינן יכולות להיות רספונסיביות, כך שמדובר כרגע במודעות ברשת המדיה בלבד, והן גם ברירת המחדל החדשה החל מקיץ 2018.

לפני שמבצעים זאת, יש כמה דברים שצריך לזכור:

  • אם התמונות בפיד לא מתאימות לגודל המודעה הסטנדרטי, הן לא יוצגו (בהכרח)
  • גוגל עשויה להוסיף הדגשות כגון "חדש" או "ירידת מחיר" בהתאם לעדכונים בפיד
  • לא כל המודעות הרספונסיביות הן בהכרח מודעות תצוגה וחלקן הן מודעות טקסט, למרות שכרגע חייבים להשתמש בממשק מודעות התצוגה

יצירת המודעה נעשית בתוך מסך קבוצת המודעות ובחירה ב"מודעה רספונסיבית". לאחר מכן חובה להעלות תמונה אחת או יותר (רצוי) ממאגר שלכם או באמצעות סריקה אוטומטית של האתר ולכסות את כל הפורמטים האפשריים. בשלב הזה תוכלו לראות גרסה בסיסית של המודעה על ידי לחיצה עליה בתוך מנהל המודעות:

תצוגה מודעות רספונסיביות

 

אחרי שיוצרים את המודעה הבסיסית אפשר לערוך אותה ולהוסיף עוד כותרות ותיאורים. על מנת לעשות זאת מסמנים את תיבת הסימון לידה, לוחצים על עריכה בפס הכחול שנפתח למעלה ותחת עריכה בוחרים ב-"שינוי מודעות" (עריכה רגילה של המודעה לא מאפשרת להוסיף גרסאות נוספות):

עריכת מודעה רספונסיבית

 

יצירת פידים לצורך שיווק מחדש

הפיד הוא סוג של מאגר נתונים ממנו גוגל שולף נתונים ומאפשר להציג אותן במודעה. הפיד יכול להיות מצוין גם לשם שיווק מחדש. לדוגמה, אפשר להציג מוצרים משלימים לכאלו שהמשתמש כבר רכש בעבר וכך להפוך אותו ללקוח חוזר. יש לא מעט פריטים שאפשר לשייך לכל פיד ולכל אחד מהם ניתן לצרף מאפיינים יותר. בין היתר : מוסדות להשכלה גבוהה, טיסות, מלונות, הצעות עבודה ונדל"ן. (לא כולם זמינים עדיין בארץ). כך בעצם ניתן לקחת את יצירת רשימות המשתמשים הקלאסית של מודעות שיווק מחדש לחיפוש (RLSA) או עבור מודעות Display צעד אחד קדימה.

כך זה נראה בעמוד יצירת קמפיין חדש:

עריכת מודעות רספונסיביות

ההגדות של הפיד נמצאות תחת "נתונים עסקיים" בתוך מסך ההגדרות של הקמפיין. למרות שאין אפשרות לעדכן את הפיד בזמן אמת, אפשר לעשות זאת דרך כלים חיצוניים כמו למשל RocketROI. בכל אופן, ייתכן שפריטים שהוספו יצטרכו לעבור אישור מחדש.

דרישות מיוחדות

מכיוון שמודעות רספונסיביות הן מודעות עשירות יותר, יש כמה דברים שאסור לעשות. מלבד פרסום מטעה או תוכן מיני, יש עוד כמה מגבלות שכדאי לשים לב אליהן:

  • חוק ה-20%: תמונות לא יכולות להכיל טקסט שתופס יותר מ-20% מהשטח שלהן
  • לא ניתן להשתמש בקבצי GIF עם אנימציה, במקום זאת ניתן להשתמש ביכולות האנימציה והווידאו של HTML 5.
  • התמונה עצמה חייבת להיות חדה מספיק (ניתן לראות את רשימת הדרישות הספציפיות כאן). ניתן גם להעלות תמונה בגודל כפול וגוגל יתאים אותה אוטומטית לגרסה הקטנה שלה (תוך כדי שמירה קנה המידה).

מה הלאה?

בזמן ששורות אלו נכתבות, לא כל האפשרויות של המודעות הרספונסיביות נפתחו לגמרי לכלל המפרסמים. לדוגמה, עדיין לא ניתן להשתמש במספר המקסימלי של כותרות ותיאורים אותן הבטיחה גוגל. לכן, מומלץ לעקוב בפורטל של Google Ads ולראות מה חדש.

סגירת תפריט