JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

להפוך את הלימון ללימונדה : פרסום ממומן ב-2021

2021_

שנת 2020 הייתה אחד השנים הקשות ביותר שידעה האנושות ואין כמעט מדינה שלא חוותה משבר כלכלי עמוק. יכול להיות מאוד שגם העסק שלכם נפגע ונאלצתם לקצץ בתקציב השיווק למרות שכרגע הערוץ האינטרנטי הוא ערוץ המכירות העיקרי שלכם.

לכן אולי תתפלאו, אבל בהחלט אפשר להפוך את תחילת השנה האזרחית החדשה להזדמנות לבצע מספר מהלכים שאולי היה קשה יותר לבצע ב-2020 (כשלא ידענו ממש מה הולך לקרות) וגם ללמוד בדרך כמה דברים חדשים.

1.איסוף קליקים ממילות מפתח של עסקים שנסגרו

אף אחד לא רוצה לשפוט אחרים בשעת צרה, אבל אם אחד המתחרים שלכם סגר לגמרי את הפעילות, לפחות אתם תוכלו להרוויח מכך אם תטרגטו את מילות המפתח שלו במודעות. אם לא מדובר במותג מאוד פופולארי (ורוב מותגי העל הצליחו לשרוד) סביר להניח שהעלות של מילות המפתח על שמו תהיה נמוכה יותר.

הדבר היחיד שאתם צריכים לזכור הוא לא ליצור מצג שווא כאילו אתם העסק עצמו בקופי של המודעה, זה אסור על פי החוקים של גוגל אדס.

2.שימו לב אם התחרות בתחום שלכם ירדה

מכיוון שלא מעט עסקים נסגרו או הקטינו את תקציבי השיווק שלהם, מאוד יכול להיות שמחירי הלחיצות על מילות מפתח פופולאריות מאוד שנחשבו בעבר ליקרות ירדו באופן משמעותי. אפשר לבדוק את רמת התחרות והמחיר הממוצע בזמן האחרון דרך הממשק של "מתכנן מילות המפתח" כדי לראות מילות מפתח חדשות.

זו למשל התחזית לקמפיין שמשתמש אך ורק במילת המפתח "נעלי נשים"

תחזית קידום ממומן

אם יש לכם מילות מפתח קיימות שמודעות שמטורגטות אליהן כבר רצות בתוך הקמפיין, שימו לב אם התרחש שינוי בממוצע שאתם משלמים עבור כל לחיצה עליהן ובצעו שינויים בהצעות המחיר בהתאם למילים שהכי חשובות לכם.

3.בונים אתר על פלטפורמה חיצונית? שימו לב מהן האפשרויות שלכם.

בזמן הקורונה עלתה מאוד הפופולאריות של פלטפורמות חיצוניות כמו למשל "תן ביס", "משלוחה", "עזריאלי.קום" ועוד. אין ספק שהפלטפורמות האלו עוזרות לשיווק של עסקים שקודם לא הייתה להם אפשרות למכור באופן נוח וחוסכת מהם המון עבודה לוגיסטית. יחד עם זאת, חלק מהשירותים האלו מגיעים לא רק עם עמלה שמנה, אלא גם עם מאפיינים של גן סגור (ע"ע אפל).

המשמעות היא שאתם לא תמיד יכולים לפרסם את העמודים שלכם באופן ממומן דרך פייסבוק או גוגל ולעקוב אחרי היעדים שלכם או לחבר אותם לכלים של גוגל (למרות שעדיין תוכלו להפנות לשם מודעות ולספור המרות "על עיוור").

אנחנו לא אומרים שלא תשתמשו בהם, אלא שימו לב מה אומרות האותיות הקטנות. אם אתם מרגישים שחונקים אתכם, חשבו על השכרת אתר מכירות מקוון כפי שנציג בהמשך.

4.האם זה הזמן לבנות אתר תדמית או אתר מכירות מקוון?

זו שאלה טובה מאוד שאין עליה תשובה אחת נכונה : אם אתם מפרסמים באופן ממוקד לקהל יעד עם צורך ספציפי ואין לכם מניפה של שירותים, כנראה שזה לא הזמן לבנות אתר תדמית יקר מאפס – אלא אם כן אתם משתמשים בפלטפורמה לבניית אתרים שאתם יודעים איך לעבוד איתה כמו למשל Wix.

(אתר תדמית הוא בדרך כלל לא אתר מסובך מדי לבנייה ואם יש לכם כמה שעות פנויות בשבוע, סביר להניח שתוכלו להשתלט עליה.)

לעומת זאת, אם אתם מנהלים חנות וצריכים לעבות את מערך המשלוחים שלכם, אבל אין לכם כלל אתר, אתם יכולים לחשוב על שכירת חנות וירטואלית בנוסף לקידום ממומן. אם אתם מוכנים להתפשר על העיצוב, יש חנויות במחיר של פחות מ-100 ₪ לחודש!

בכל אופן, עדיף לא לוותר על אפשרות להתחבר לגוגל שופינג.

5.להתרכז במילות מפתח שיביאו לכם מכירות

בשנים האחרונות ישנה הנחה שגוגל מתמקד יותר ויותר בניסיון להבין את כוונת הגולש ולא מסתכל רק על האיכות האובייקטיבית כפי שהאלגוריתם שלו מחשב אותה. לדוגמה, אם הגולש מקליד "ביטוח מיצובישי אאוטלנדר", יכול להיות שהוא רוצה לקבל מידע על סוגי ביטוח לרכב הזה ומחירים, ויכול להיות שהוא כבר החליט לעשות ביטוח כזה וייכנס לחברה הראשונה שתציע לו ביטוח ספציפי.

לכן גוגל מערבב בין התוצאות האלו כדי לענות על הצורך של כל אחד מסוגי הגולשים האלו, שכל אחד מהם למעשה נמצא בשלב אחר של תהליך הרכישה ("מסע הלקוח"). אומנם הפרמטרים בקידום ממומן מעט שונים, אבל סביר להניח שגם כאן עמוד נחיתה שמתאים לכוונת המשתמש כפי שהיא משתקפת דרך מילת המפתח מוביל לציון איכות גבוה יותר.

לכן, בתור מי שעוסקים בשיווק באינטרנט, אתם צריכים לדעת לכוון למילות מפתח עם כוונת רכישה. הטבלה למטה היא מאתר ahrefs ואפשר לראות דוגמאות למילים עם כוונת רכישה ולחשוב על המקבילות שלהן בעברית

מילים עם כוונת רכישה

לדוגמה: לקנייה, קופון (או קאשבק), הזמנה, בזול, מחיר, הכי טוב. גם תכונות ספציפיות של מוצר הן כמובן רלוונטיות, אבל עדיף שלא יהיו כלליות מדי. (רוב האנשים לא יחפשו "אוטו כחול" בלי שם הדגם).

6.השתמשו בהתאמה רחבה

אחד השינויים שהמפרסמים באינטרנט פחות אהבו הוא שגוגל החלה לשנות מילות מפתח גם עבור התאמות שבעבר היו מדויקות, אבל אולי זוהי דווקא ההזדמנות להזכיר את היתרונות שבהתאמה רחבה : התאמה רחבה מאפשרת להציג מודעות גם עבור נגזרות, מילים קשורות וביטויים דומים.

למידע נוסף על התאמה רחבה

עם זאת, חשוב לנו גם להמשיך ולהדגיש את השימוש במילות מפתח שליליות. אחרת אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים על שאילתות לא רלוונטיות, מבזבזים קליקים ומפספסים לידים.

מילות מפתח שליליות שאתם חייבים להכיר

סגירת תפריט