JUST DIGITAL BLOG

קידום ממומן באאוטבריין – איך לפרסם נכון ולהגיע לקהל הנכון?

קידום ממומן באאוטבריין – איך לפרסם נכון ולהגיע לקהל הנכון?

כמשווקים מטבע הדברים שאנחנו מחפשים בכל רגע נתון דרכים חכמות יותר להפיץ מסרים שבאמצעותם נוכל להגיע לקהלי היעד שלנו ולהגדיל את מספר הפניות / רכישות לעסק.

אבל זה לא מספיק להגיע לקהלים חדשים; אנחנו וודאי לא מחדשים לכם כאן דבר. חשוב באותה המידה (אם לא אף יותר) למקסם את הדיוק של אותם הקהלים, ולקלוע בדיוק אל אותם גולשים שעשויים במידה רבה להפוך ללקוחות.

הרי אם כבר פרסמתם בעבר את העסק שלכם דרך פלטפורמות דוגמת פייסבוק או אינסטגרם, וודאי שפגשתם בשצף של פניות, ואילו חלקן אם לא מרביתן, היו באיכות ירודה. מה עושים? דבר ראשון מחפשים משווקים טובים ואיכותיים 🙂 אבל נשים את זה בצד – אופציה חשובה נוספת היא למקד את קהל היעד, ולשם כך יש לנו פלטפורמות לתוכן ממומן כמו אאובריין שבה נתמקד במאמר הנוכחי.

פרסום תוכן ממומן באמצעות פלטפורמות כמו אאוטבריין, נחשב כיום לאחת מן הדרכים הבולטות לאיתור ובניית קהלי יעד, והוא משמש הן ככלי לקבלת פניות חדשות, והן ככלי שמאפשר לנו לבנות קהלים ו'לצבוע' את הגולשים שרלוונטיים עבורנו.

אם יצא לכם לגלוש בכתבות באתרי חדשות מובילים ונתקלתם בהמלצות לקריאה נוספות בסוף הכתבות או לאורך דף הבית של אותו אתר חדשותי – זה בדיוק המקום שבו פרסום באמצעות אאוטבריין נכנס לפעולה. מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לנו להציג תוכן שיווקי בתוך אתרי תוכן גדולים (ביניהם אתרי חדשות אך לא רק), תוך התאמה לתחומי העניין של הגולשים.

המטרה: לגרום לגולשים שרלוונטיים לנו להקליק ולהיחשף למותג שאנחנו משווקים בצורה אורגנית וטבעית יותר. כלומר הם יראו כתבה שהכותרת רלוונטית עבורם, והם יקליקו וירצו לקרוא את הכתבה בעיון ובעניין.

קפצנו קצת לא? אז נחזור שנייה להתחלה: מהי פלטפורמת אאוטבריין?

אאוטבריין היא פלטפורמה לפרסום תוכן ממומן, שמתמחה בהצגת המלצות על תוכן בתוך אתרי תוכן גדולים בארץ ובעולם.

המערכת (שהיא כחול לבן אגב) מתבססת על אלגוריתם שמנתח את תחומי העניין של הגולשים, ומתאים להם תוכן רלוונטי. למעשה, אם בעבר חברות היו תלויות במודעות באנר או בקמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות, אאוטבריין מציעה דרך שונה לגמרי להגיע ללקוחות פוטנציאליים – באמצעות המלצות על תוכן איכותי שמשתלב כחלק בלתי נפרד מחוויית הגלישה של הגולשים.

הרעיון מאחורי אאוטבריין הוא לגרום לגולשים להגיע לכתבה שלנו מתוך עניין, בצורה טבעית, מבלי להרגיש שמדובר בפרסומת ישירה.

'שמענו גם על פרסום בטאבולה, מה ההבדל?'

נתייחס רגע לפיל שבחדר. ייתכן מאוד ששמעתם על טאבולה באותה הנשימה יחד עם אאוטבריין. תוהים על ההבדלים? באנו לעשות סדר 🙂

אאוטבריין וטאבולה הן שתי הפלטפורמות המרכזיות בעולם התוכן הממומן, ולמעשה הן כל כך דומות שהן אפילו ניסו להתמזג בעבר.

שתיהן פועלות על אותו עיקרון – הצגת תוכן ממומן כהמלצה בתוך אתרי תוכן גדולים.

אז מה בעצם ההבדל ביניהן?

בעיקר רשימת האתרים שבהן כל אחת פועלת. לכל פלטפורמה יש אתרים ייחודיים לה, מה שאומר שאם אתם מפרסמים באמצעות אאוטבריין, הכתבה שלכם תופיע ברשת מסוימת של אתרים, ואילו בטאבולה היא תופיע באתרים אחרים.

זה אומר שבחירת הפלטפורמה הנכונה תלויה בעיקר בקהל היעד שאליו אתם מכוונים ובאתרים שבהם הוא נוהג לגלוש.

והאמת? אין דרך לאף משווק לומר לכם איזו פלטפורמה תעבוד טוב יותר. במרבית המקרים, נמליץ לכם שננסה את שתיהן ונבחן מי מביניהן משיגה את התוצאות האידיאליות עבורנו.

זה לא 'רק' הפרסום, זה קודם כל התוכן

אחד הדברים הקריטיים ביותר בפרסום באמצעות אאוטבריין הוא לא רק הבחירה בפלטפורמה הזו, אלא התוכן עצמו.

המודעה שמובילה לכתבה היא רק השלב הראשון שכן אם הכתבה לא מעניינת, לא איכותית או לא נותנת ערך אמיתי לקורא, הגולשים פשוט ייצאו ממנה תוך שניות.

לכן, התוכן הוא האלמנט החשוב ביותר בהצלחת הקמפיין. כתבה טובה צריכה לדבר אל הקהל בגובה העיניים, לספר סיפור, לעורר עניין ולספק מידע בעל ערך אמיתי.

היא גם צריכה להוביל את הקורא בצורה טבעית לשלב הבא – בין אם זה הרשמה לשירות, רכישת מוצר או יצירת קשר. לכן, השקעה ביצירת תוכן איכותי היא מפתח להצלחה בפרסום תוכן ממומן.

נאמר כאן שקצרה היריעה, והכנו על הנושא הזה כתבה שלמה (ומאוד מומלצת).

מהי האסטרטגיה הנכונה עבורכם?

באופן כללי, קידום ממומן באאוטבריין מאפשר לעסקים לכוון את הכתבות לקהלים ספציפיים בהתאם לתחומי העניין שלהם. עם זאת בישראל, כיוון שמדובר בשוק קטן יחסית, האסטרטגיה הטובה ביותר לדעתנו היא לפרסם לכולם – ולתת לאלגוריתם לעשות את העבודה.

הרי בסופו של יום, הגולשים שיתעניינו באמת בתוכן הם אלה שיקליקו עליו, ולכן במקום להתחיל ממיקוד נישתי, עדיף להתחיל בקהל רחב ואז לחדד את הקמפיין בהדרגה לפי הביצועים. כך ניתן להבין לאילו קהלים הכתבה פונה בצורה הטובה ביותר, ולבצע אופטימיזציה שתמקסם את התוצאות.

שימוש באאוטבריין ככלי להמרות/רכישות

אפשר להשתמש באאוטבריין ככלי שישיג המרות ורכישות. עם זאת, המלצה שלנו, ואנחנו מאמינים שאנו מדברים גם בשמם של משווקים רבים אחרים, היא שלא להסתמך עליו בתור כלי בלעדי.

אאוטבריין יכול לסייע לנו כמעין כלי עזר, אך אם אנחנו רוצים לצפות לשצף של לידים, הרי שלא היינו שמים את כל הביצים בסל אחד.

קידום ממומן באאוטבריין ככלי ליצירת קהלי יעד ברשתות החברתיות

שימוש אחר ונפוץ יותר, הוא להיעזר באאוטבריין ככלי לאיסוף ובניית קהלי יעד.

באמצעות קוד, נוכל 'לצבוע' את הגולשים שלנו שנכנסו לכתבה שפורסמה באמצעות אאוטבריין.

לאחר מכן, נקבע שרק גולשים שגללו 75% מסך הכתבה, הם גולשים שהביעו עניין, ולכן רק גולשים שגללו 75% מן הכתבה, 'ייצבעו' על-ידי אותו הקוד, ויסומנו בתור קהל יעד שרלוונטי עבורנו.

באותם הקהלים, נשתמש כדי להציג להם מודעות בפרסום חוזר בפייסבוק, באינסטגרם וכיוצא בזאת.

בפרסום תוכן ממומן באאוטבריין כל פרט משפיע

בקידום ממומן באמצעות אאוטבריין (או טאבולה), כל פרט ולו הקטן ביותר יכול בהחלט להשפיע – החל מהכותרת של המודעה, דרך התמונה שמושכת את תשומת הלב, ועד לאיכות הכתבה עצמה.

אצלנו בסוכנות דיגיטל Just Digital, אנחנו לא רק מנהלים את הפרסום עצמו – אלא יוצרים את התוכן מאפס, כך שהוא ייגע בדיוק בנקודות הנכונות.

אנו עובדים יחד אתכם על אפיון המסר הנכון, עורכים ראיונות כדי להבין את המוצר והשירות לעומק, ובונים עבורכם כתבה איכותית שנותנת ערך אמיתי לקוראים.

התהליך כולל מעטפת מלאה, החל מיצירת קריאייטיב לכותרות מסקרנות, דרך בחירת תמונות מושכות, ועד לכתיבת התוכן ושיפור התוכן כך שיגרום לקהלי היעד שלנו לרצות להמשיך לקרוא ולהתעניין.

אם אתם רוצים לפרסם באמצעות אאוטבריין אבל לא בטוחים איך להתחיל, אנחנו כאן בדיוק בשביל זה.

צעד אחר צעד, נבנה קמפיין שמבוסס על תוכן איכותי, מסקרן וממיר. אבל הרבה לפני כן, בואו נדבר, נכיר ונאפיין את הצרכים שלכם. מטרתנו היא לא לקפוץ אל המים העמוקים, כי אם לתכנן ולהתוות אסטרטגיה שיווקית ברורה.

לשיחת היכרות ואפיון ראשוני, השאירו לנו פניה באתר או צרו עמנו קשר טלפוני.