JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

ניהול קמפיין בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק

ניהול קמפיין בפייסבוק – אין כמעט מי שלא מבלה לפחות כמה דקות טובות בפייסבוק ביום ולכן גם אין כמעט מי שלא נחשף לשלל הפרסומות והמודעות בפייסבוק. אם נראה לכם שהמודעות האלו יכולות כמעט לקרוא את המחשבות שלכם, אתם לא טועים!

בניגוד לגוגל, שם המודעות מבוססות בעיקר על פי מילות מפתח שהגולש מחפש או חיפש בעבר, המודעות בפייסבוק מבוססות על הפעילות השוטפת שלכם לא רק בפייסבוק, אלא גם באתרים אחרים.

למשל, אם אתם אוהבים טיולים וביקרתם באתר של סוכנות הטיולים "איסתא", סביר להניח שבשלב כזה או אחר תראו מודעה של איסתא בפייסבוק. יכול להיות גם שהמודעה הזו תזכיר לכם שמחכים לכם המון מבצעים באתר ואפילו תציג בפניכם מגוון של טיולים ליעדים בהם כבר התעניינתם. למעשה, עבור כל מודעה שמופיעה, תוכלו לראות מדוע היא הוצגה דווקא לכם:

ניהול קמפיינים בפייסבוק

איך כל זה מתאפשר? באמצעות ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק

במסגרת קמפיין ממומן, פייסבוק יכולה לפלח את קהל היעד שייראה את המודעות כמעט על פי כל חתך שתבחרו: גיל, מגדר, אזור מגורים, סטטוס משפחתי (כולל מספר ילדים) ובעיקר על פי תחומי עניין.

המשמעות היא שאתם יכולים לפנות לקהל יעד ממוקד יותר מאשר בכל מקום אחר, וזוהי הסיבה לכך שהפרסום בפייסבוק כל כך אפקטיבי ומצליח להגדיל מכירות אף על פי שהגולש הוא פסיבי ובניגוד לגוגל, לא מסתכל על רשימה של תוצאות חיפוש.

לעומת זאת, גם בפייסבוק וגם בגוגל הקמפיינים מתנהלים בשיטת המכרז הפומבי. בפייסבוק נערך מעין מכרז בין כל מי שמתמקד בקהל יעד דומה לשלנו, אך ההצעה עצמה (bid) היא לא הפקטור היחיד, אלא גם הרלוונטיות של המודעה לקהל היעד והביצועים ההיסטוריים של כל מודעה.

יתרונות נוספים של יצירת קמפיין בפייסבוק:

  • זול: בלי להכליל, פייסבוק היא כיום האופציה המשתלמת ביותר מכיוון שגם באמצעות תקציב נמוך ניתן לקבל לא מעט לחיצות או חשיפות.
  • מעודד מעורבות: בעוד מודעות אחרות ברשת הן פסיביות, כאן הגולשים יכולים להגיב למודעה דרך אימוג'י או כתיבת תגובה וכמובן לייק או שיתוף עם אחרים.
  • לדעת בדיוק לכמה אנשים פוטנציאלים אתם יכולים להגיע: בזכות הפילוח המדויק שלה, פייסבוק יכולה להגיד לכם בדיוק מהו גודל קהל היעד שייראה את הקמפיין שלכם.
  • אינטגרציה עם אינסטגרם: ניתן לשלוט במודעות משולבות אשר יופיעו גם באינסטגרם וגם בפייסבוק (כל עוד הפורמט מתאים לשתיהן).
  • לא חייבים אתר אינטרנט: בניגוד למודעת טקסט או אפילו באנר שמחייבים אתכם לבנות אתר או דף חיצוני, בפייסבוק אתם יכולים להשאיר את הגולש בתוך הפלטפורמה באמצעות מסנג'ר או הדף שלכם. 
  • קל לשלב אמצעים ויזואליים: תוכלו לראות את התצוגה המקדימה של המודעה שלכם בקלות ולדעת בדיוק איך היא תיראה על כל אחת מן הפלטפורמות (סמארטפון, מחשב אישי וכו').

קמפיין בפייסבוק : איך בונים אותו בפועל?

אם נפרק את בניית הקמפיינים בפייסבוק לשלבים, אלו יהיו השלבים העיקריים:

מטרת הקמפיין

מהי המטרה של הקמפיין? למשל, אנחנו יכולים להחליט פשוט להגדיל את המכירות, או להתמקד בהגדלת החשיפה והמעורבות עם מותג חדש שאנחנו משווקים. אפשרות אחרת היא להביא יותר תנועה לאתר האינטרנט שלנו בנוסף לתנועה שאנחנו כבר מקבלים מגוגל.

אפשרות מעניינית אחרת היא לקחת פוסט קיים שכבר העלנו לדף ולהגדיל את החשיפה שלו (Boost).

ניהול קמפיין בפייסבוק

מטרת הקמפיין קובעת את מגוון המודעות ואפשרויות התקציב שאנחנו יכולים לקבוע בהמשך, ולכן חוסכת למנהל הקמפיין הרבה מאוד כאב ראש ומאפשרת לו להתרכז בעיקר ולא בטפל.

מיקוד הקמפיין והגדרת הפיקסל

כאמור, המיקוד קובע מי בדיוק ייראה את המודעות שלנו? מלבד פילוח הדומה לזה שהצגנו קודם, נוכל להציג מודעות רק למי שכבר עשה לנו לייק לדף או למי שעוד לא עשה לנו לייק, אבל יש סיכוי גבוה שיעשה לנו אם ייתקל בפרסום שלנו. 

כאשר אנחנו מחברים את הקמפיין עם הפיקסל של פייסבוק, אנחנו לא רק יכולים לבצע שיווק מחדש (להציג מודעות מותאמות אישית למי שביקר אצלנו), אלא גם לעקוב אחרי אירועים ספציפיים ולאחר מכן לראות אותם במסך הביצועים.

למשל:

  • רכישות בחנות
  • רישום לאתר או לרשימת תפוצה
  • יצירת קשר

קביעת התקציב לקמפיין פייסבוק

לכל קמפיין יש בסופו של דבר תקציב שעל פיו ייקבע כמה בדיוק נשלם על ההופעות או הלחיצות על כל מודעה. יש שיטות שונות לפזר את התקציב על פי התקופה בה ירוץ הקמפיין. אסטרטגיות מחיר שונות מתאימות לקמפיינים שונים.

בנוסף לזאת, יש להדגיש שגם אם נציע הצעת מחיר גבוהה יחסית לכל לחיצה על מודעה, לא נשלם בהכרח את המחיר המקסימלי מכיוון שפייסבוק תגבה מאיתנו רק את המחיר המינימלי שאנו זקוקים לו כדי לעקוף את ההצעה של המתחרים.

סוגי המודעות ולאן הן מפנות

המודעות בפייסבוק נחלקות לכמה סוגים עיקריים:

  • מודעות תמונה – המודעות הקלאסיות שבדרך כלל רואים
  • מודעות גלריה של תמונות או מוצרים (לדוגמה, אם ביקרתם באתר איקומרס יכול להיות שתראו אותן)
  • מודעות וידאו
  • מודעות שפותחות טופס לידים

כל מודעה יכולה להפנות למקומות שונים:

1.אתר אינטרנט חיצוני (דף נחיתה או כל אתר אחר)

2.פתיחת חלון במסנג'ר או ה-Whatsapp: מתאים מאוד לנותני שירותים כגון סוכני ביטוח, עורכי דין וכו'. אפשר גם לשלב בוטים פשוטים. לדוגמה, עבור הזמנת מקום במסעדה במקום שהלקוח יאלץ להיכנס לאתר הזמנות ולעשות זאת בעצמו.

ניהול קמפיין בפייסבוק

3.חנות אפליקציות: Google Play או ה-Appstore בהתאם לפלטפורמה המתאימה (מן הסתם לא רלוונטי למחשב, לפחות לא כרגע)

4.דף פייסבוק: מיועד בעיקר למי שרוצה להגדיל את כמות העוקבים (הלייקים). האופציה הזו לא תמיד מומלצת מכיוון שהתנועה האורגנית לדפי פייסבוק היא עדיין מוגבלת מאוד ופייסבוק נותנת עדיפות לפרסום של פוסטים מקבוצות וחברים. לכן, עליכם לדעת היטב עד כמה רווחי הדף כרגע.

5.קטלוג בתוך פייסבוק: אם הגדרתם קטלוג של מוצרים בתוך הדף, תוכלו להפנות את הגולשים ישירות לשם.

קופי (יצירת המודעה עצמה)

כמו כן, לכל מודעה ישנו "קופי" המורכב בדרך כלל מכותרת, תיאור ותמונה או סרטון בהתאם לפורמטים השונים. ניתן לבנות מאגר של "קופי" ופייסבוק תבנה את המודעה הטובה ביותר עבור כל גולש באופן דינאמי. 

לחילופין, אפשר לקבוע פיזור של כמה גרסאות של אותה המודעה באופן שווה כדי לראות אילו גרסאות עובדות טוב יותר. שיטה זו נקראת A/B (כל אות מתייחסת לגרסה אחרת, למרות שבפועל יכולות להיות יותר משתי גרסאות).

לדוגמה, כאן אפשר לראות שתי מודעות כמעט זאת, אך הקריאה לפעולה (בפונט מודגש) היא שונה:

יצירת מודעת קמפיין בפייסבוק

מדידת ביצועים

לאחר שמתחילים להריץ קמפיין אחד בפייסבוק או מספר קמפיינים, אפשר לראות את הביצועים שלהם על גבי טבלה. בכל קמפיין יכולות להיות כמה קבוצות של מודעה, אך רק מטרה אחת. מסיבה זו לא נדיר לראות חברות שמריצות מספר קמפיינים במקביל למטרות שונות.

מבין הפרמטרים החשובים ביותר שניתן לראות:

  • כמות חשיפה כוללת לכל מודעה, קבוצת מודעות ומספר המודעות הכולל בקמפיין
  • העלות הממוצעת לקליק בכל אחת מן הרמות הנ"ל
  • הציון הפנימי שפייסבוק נותנת לכל מודעה (מקביל לציון האיכות בגוגל)
  • אחוז הלחיצות על המודעות
  • החזר על ההשקעה (במידה ומודדים לידים או פעולות באמצעות הפיקסל)
  • התדירות הממוצעת בה גולש ראה את המודעה 
  • מעורבויות ושיתופים

ניהול קמפיינים בפייסבוק על ידי JustDigital

בשלב זה אתם אולי שואלים את עצמכם למה לא לעשות את כל זה לבד? התשובה היא שלמרות שהרצה של קמפיין בסיסי היא לא משהו בלתי אפשרי, צריך להכיר היטב את כל האפשרויות המתקדמות כדי שהקמפיין יוכל להתחרות בקמפיינים אחרים בהצלחה ולהביא לכם כמה שיותר לידים עבור התקציב הזמין לכם (אין הרבה טעם בתשלום של מחירים גבוהים מאוד עבור כל לחיצה).

טיפול ב-Creative

מלבד האספקטים הטכניים שאותם רק חברת ניהול מקצועית כמו JustDigital מכירה, ישנו גם את כל הפן של הקופי הקריאטיבי: כל מילה בטקסט או בתיאור יכולים לעשות את ההבדל בין מודעה שלוחצים עליה המון ובין מודעה שכמעט אף אחד לא לוחץ עליה. למנהלי קמפיינים מקצועניים יש ניסיון רב בתחום והם יודעים "ללחוץ על הכפתורים הנכונים" אצל הגולשים. בין היתר, הם נעזרים במתודת ה-a/b testing שהצגנו קודם לכן.

עיצוב גראפי

גם לעיצוב הגרפי יש חשיבות עצומה ולפייסבוק יש פורמטים מאוד ספציפיים שאיתם היא עובדת וכמעט כל מעצב גרפי היום מכיר. הפורמטים האלו נועדו להבטיח שהמודעה תיראה היטב בכל המכשירים: סמארטפונים סטנדרטים, כל סוגי הטאבלטים וכמובן במחשב. מודעה שנראית מעוותת משפיעה לרעה לא רק על אחוזי הלחיצה, אלא גם על הרושם הראשוני שאתם יוצרים.

יצירת מודעת קמפיין בפייסבוק

מקור : Hootsuite

פיקוח מעקב ובקרה

בסופו של דבר, גם אם אתם לוקחים בחשבון את עלות ניהול הקמפיין, הרי שניהול קמפיין מקצועי תמיד יהיה משתלם יותר לעומת הרצת קמפיין בעצמכם. עליכם לזכור שהרצת קמפיין לא מסתכמת בידע טכני, אלא גם דורשת לא מעט זמן, זמן שאתם זקוקים לו לטובת ניהול שוטף של העסק.

קמפיין לידים בפייסבוק : איך יוצרים קמפיין לידים מנצח עם הטופס האוטומטי?

כאמור, יש המון אפשרויות שונות ליצור קמפיין לידים בפייסבוק בערוצים השונים: החוכמה היא לדעת מה בדיוק אתם מוכרים ומהו הערוץ הכי טוב בו תוכלו למכור אותו.

אפשרות אחרת היא להשתמש בטפסי הלידים הפנימיים של פייסבוק: אלו הם למעשה טפסים שפייסבוק ממלאת בצורה חצי אוטומטית עם הפרטים של הגולשים. למרות שהם לא יפים כמו טפסים אחרים ובטח לא מושכים כמו עמודי נחיתה קלאסיים, יש להם כמה יתרונות משלהם:

1.אפשר כאמור לקבל מספר גדול של פרטים ישירות מפייסבוק מלבד שם פרטי ומשפחה, למשל:

  • מספר טלפון
  • כתובת
  • תאריך לידה
  • מגדר
  • תפקיד וחברה

כמובן שלא חייבים בהכרח לשאול את כל הפרטים האלו, תלוי מי קהל היעד ועד כמה חשובים לכם לקבל אותם (פחות פרטים בדרך כלל יובילו לאחוזי שליחה גבוהים יותר)

2.כל הפרטים הללו לא דורשים הטמעה של פיקסל (למרות שהוא עדיין יכול לתרום למיקוד של המודעה)

3.ההמרות עשויות להיות זולות יותר מכיוון שקל יותר להתאים את הטופס למודעה

4.היתרון הגדול ביותר: חוסך זמן לגולש ומאפשר משלוח נוח מאוד גם דרך הטלפון

5.אפשרות להוספה של שאלות מותאמות אישית

למרבה הצער, עסקים רבים נוטים להתעלם מהאופציה של קמפיין לידים ייעודי ו"נתקעים" על עמודי הנחיתה הקלאסיים מבלי שהם מודעים לכל היתרונות הללו.

מודעת קמפיין בפייסבוק

לסיכום

כפי שראינו, קמפיין בפייסבוק הוא כלי עוצמתי ביותר בעולם השיווק של היום, אך מוטב להשתמש בחברה מקצועית לניהול קמפיינים כמו Just Digital אם אתם רוצים לנצל את כל היתרונות שהוא מציע וכמובן להגיע להחזר כמה שיותר גבוה על ההשקעה. 

סגירת תפריט