JUST DIGITAL BLOG

Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

גדלי באנרים מומלצים לפרסום בגוגל (Google Ads)

גודל-באנרים-גוגל

הבאנרים היו אתנו מהימים הראשונים של האינטרנט המסחרי ולמעשה הם הקדימו במקרים מסוימים את מודעות הטקסט. כיום אחוזי הלחיצות עליהם הם לא בהכרח הגבוהים ביותר, אבל הם מאוד אפקטיביים כאשר רוצים ליצור מודעות למותג שיש לו שפה גרפית מסוימת או למשוך מבקרים חוזרים שכבר מכירים את הלוגו של המותג (טכניקה של שיווק מחדש).

רשת המדיה של גוגל תומכת בגדלים שונים של מודעות מדיה עשירות הן במובייל והן במחשב האישי (Desktop). גוגל מבצע התאמה אוטומטית של המודעות למסכים בגדלים שונים, וכל מה שעל המפרסם לעשות זה להעלות את הבאנרים בגודל המתאים בפיקסלים.

גוגל ממליצה על הגדלים הבאים:

מודעות למובייל:

  • 300×250
  • 320×100
  • 250×250 – ריבוע
  • 200×200 – ריבוע קטן 

מודעות לדסקטופ

  • 250×300
  • 280×336- מלבן גדול 
  • 90×728- מגדל גבוה 
  • 300×600 – חצי עמוד
  • 160×600 – צר וגבוה
  • 970×90 – מגדל רחב
  • 60×468 – באנר
  • 250×250 – ריבוע
  • 200×200 – ריבוע קטן 

בשל החלוקה למובייל ולמחשב, ייתכן שתצטרכו לשנות את הגודל של חלק מהבאנרים בגרסה הרספונסיבית / גרסת המובייל של האתר

הגדלים האפקטיביים ביותר

לגוגל יש מדריך מקיף לכל אחד מגדלי המודעות. על פי הנתונים של גוגל, יש גדלים שמתאימים באופן יחסי ליותר שטחי תצוגה באתרים של שותפים (אלו שלמעשה נותנים מקום לבאנרים דרך תכנית Adsense) ולכן כדאי למפרסמים להשתמש בהם.

הקבוצה הראשונה של גדלים מומלצים  כוללת באנרים בגודל 300×250 ו-336×280. אלו בדרך כלל יכולים להשתלב בכל מקום באתר.

הקבוצה השנייה של גדלים מומלצים כוללת באנרים בגודל 728×90 (רחב ו"נמוך")
ו300×600- (צר ו"גבוה"). אלו לרוב מופיעים בשוליים של האתר ויש להם נוכחות בולטת, אם כי גולשים מסוימים מתעלמים מהאזורים האלו וזה דבר שצריך לקחת בחשבון.

עוד גודל מומלץ הוא 300×250. מדובר בבאנר סטנדרטי לנייד.

דרישות טכניות :

באנרים לא יכולים לעבור את ה-150kb. זהו גודל אופטימלי לרשתות סלולריות ואמור להספיק לבאנר בסיסי ללא אנימציות. ניתן לבחור בין הפורמטים GIF ו- JPG, בהם יש איבוד מסוים של איכות ו- PNG, שהוא פורמט ללא איבוד איכות.

עבור אנימציות, יש להשתמש בפורמטים של HTML5 ולא ניתן להשתמש בתמונות GIF עם אנימציות (למרות הפופולאריות שלהן). מפרט טכני מלא ניתן לראות כאן.

ניתן להיעזר ב-Google Web Designer על מנת ליצור מודעות רגילות או כאלו שמותאמות לאתרים "מואצים" ונקראות מודעות AMPHTML.

דברים נוספים שיש לקחת בחשבון:

  • אנימציות לא יכולות להימשך יותר מ-30 שניות, אך הן יכולות לחזור על עצמן בטווח הזמן הזה
  • אין יכולת להעלות צילומים עם באנרים או טקסטים שהוספו כשכבה נוספת או רקעים מעובדים בתוכנות כגון פוטושופ
  • אין יכולת להעלות קולאז'ים (אוסף של תמונות קטנות יותר) או אוסף של תמונות זהות כמעט לחלוטין

איך לעצב את הבאנר המושלם

איך דרך אחת לעצב את הבאנר המושלם, אבל יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם ובראשם התאמה לצבעים של המותג או האתר אליו מובילה המודעה (דף הנחיתה). אם אין קשר ביניהם, המעבר של הגולש לא יהיה חלק והוא אפילו עשוי לחשוב שהגיע למקום הלא נכון.

בנוגע לקריאה לפעולה, זה יכול להיות טקסט בולט על גבי הרקע, אבל ניתן גם להשתמש בכפתור מדומה שדומה לכפתור בתוך טופס (שוב, חשוב לשמור על אחידות מול הכפתור האמיתי).

עריכת מבחנים ביצועים

בכל מה שקשור לבאנרים, עריכת מבחני ביצועים הוא פשוט ביותר : כל שעליכם לעשות הוא ליצור מספר שונה של גרסאות לכל באנר ולבדוק אילו מהם הוא בעל ביצועים טובים יותר מבחינת אחוזי לחיצות וכמובן עלות ללחיצה. קל מאוד לראות זאת דרך לוח הבקרה של הקמפיין שלכם.

סגירת תפריט